Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Régebben sokat bicikliztem városon belül, de mióta koleszos vagyok csak hétvégén vagyok otthon akkor pedig nem minden álmom azzal mászkálni.
Most mire érted ezt a szívszorongató dolgot?
Hát jah...ez egy ilyen történet. Szívszorongató belegondolni is

Viszont a kölcségcsökkentésre és az izzadás orvoslására van egy megoldás: ülj vissza bringára :)

Idén én ebbe a fázisba léptem (megint) a motor elég sokat pihent.
Hleyette mondjuk az autó iszik (kétszer annyit), autót fentartani egy agyrém...sokkal több kopó alkatrész, fogyasztás, parkolójegy, stb...

Egyik szezonban én is irogattam a fogyasztásokat, elég mellbevágó
Durván 15 Ft/km -el lehet számolni CB500-nál (350Ft-os benzinnel).
És akkor még nem vetted bele az amortizációt (gumik, hajtáslánc,stb.)
Azért ebben az is benne van, h a bnőm egy faluval arrébb lakik oda vissza 26km. Jó időben pedig mindig motorral megyek, mert 310 oda vissza a busz, ha rövid a karom akkor elmegyek azon az áron. Az ország kerülés elmaradt megint. Most nyáron meg kötelező 6hetes gyak, semmi lóvé gondolom. Hát majd minden elválik a maga idejében.
De egy Balaton kerülés régóta tervben van nekünk is, biciklivel már meg volt. Nekem csak egy bajom van vele: vagy motorozzunk vagy nézelődjünk. Megállunk rám izzad a ruha, elindulunk akkor pedig én rendszeresen megfázok az izzadt ruha miatt. Nyáron egyik ismerősnek volt aláöltözős ruhája, 40fokban ő kabátban, én meg vetkőztem örökké de majd meg főttem. Csak nem merek venni mert nagyon rossz/érzékeny a bőröm és nem bírnám az extra műszálat.
Rövid gatyában pedig annyira nem szeretek lakotton kívül, de lehet h az lesz a megoldás mert bőrruhával élvezhetetlen az ilyen számomra. Most ősszel jó lett volna csak mindig közbe jött vmi.
Az idén - sajnos - kevesebbet motoroztam mint a tavaly, amikor 8500 km-t gurultam. Igaz, tavaly december 5-én ültem utoljára motoron, most pedig okt. végén letettem, mert lejárt a kötelező biztosításom. Nálunk min. 6 hóra lehet biztosítást befizetni és mert okt. végén igen hűvös is volt lemondtam a nagyobb költségről. Azóta persze egy kicsit megbántam.
Ebben az évben 6850 gyűlt össze. Kíváncsiságból utána számoltam - pontosan vezetek minden költséget -, és a számításom szerint én egy picirivel 4 liter alatt vagyok.
Üdv mindenkinek!
Fécó! Láthatná nyugodtan Anyud amit írtál, nem hiszem, hogy haragudna. Nekem a felelős gondolkodás jött le az irományodból és szülőként hasonló hozzáállásra szeretném nevelni a fiaimat. Idén nyáron a "kicsi" is levizsgázott és nagy álmát a Simsont is úgy kapta, hogy Ő is tett érte, így érzi igazán sajátjának és vigyáz is rá mint a hímes tojásra. A zsebpénzét is szépen beosztja és amit megspórol azt nem szoktam rajta számon kérni, egyik hónapban hőfokmérőre másikban oldalsztenderre gyüjtögetett, kiscsávó korú magamat látom benne . Nekem is volt részem segédmunkában, Apám kőművesként dolgozott és nyári szünetben vitt magával, Anyám jóvoltából hagymát jártam pucolni délutánonként a községháza udvarára, nagyon jól fizettek érte mert csak kevesen bírták. Volt is eredménye mert kicsit később, alig 17 évesen nagy szó volt 250-es ETZ-vel járni
Ebben a szezonban én se mentem sokkal többet mint Te, de ha elindultam 200km volt a minimum és elég sokszor a duplájánál is több, benzin költséget nem számolgattam de a végeredmény miatt jobb is azt nem fírtatni, mert nekem meg a Feleségem (a pénzügyminiszter ) koppant a fejemre
Sziasztok!

Szezonvégi számvetés:
6056 km
266,85 liter benya (a kutas számláló alapján)
88566 ft szumma
4,4 literes átlag fogyasztás a szezonra levetítve
Több évnyi tervezés után vezettem végül idén. Anya meg ne lássa mert nem adnak többet az iskolai buszra se pénzt, h ennyit elszórakoztam. ( Az iskolán kívüli pedig a dolgaimat az ösztöndíjból állom.) Mondjuk bulira kb 20e ft ot ha költöttem egész évben. Azon megspórolok a terápiára, h ha végeztem a főiskkel akkor rendbe szedessem az idegeimet + a kardiológusra is kell majd némi pénz.
Azt hittem több km lesz év végére, idén többnek tűnt a használat. Mondjuk év közben csak hétvégén vagyok a közelébe... akkor tényleg nem úsztam volna meg a segédmunkás létet idén nyáron, ha fent lett volna a kolesznál:P.
hoppá...ide lehet benézek! :)
Üdv !
egy hondás /CB 500/barátomnak szeretnék segíteni bukócső ügyben.
ha van tipp, tanács, elérhetőség szivesen venném !
előre is köszönöm !
Jön a tél,,,át kell ülni autóba::
http://youtu.be/rb_ucU8Lut8
Ment a válasz is, remélem segítségedre lesz
köszi ,,ment a kérdés.
Írj emilt a cblaci@citromail.hu-ra, azt minden nap megnézem
CbLaci! Hozzád lenne pár kérdésem,,Nem bánnám ha adnál valami elérhetőséget a fórumon kívül. Köszi Balázs.
Szia János!

Köszönöm a választ. Még nem találtam indexet, érdekelne. Schleicher@freemail.hu a címem, ha tudnál küldeni képet, jó lenne. Köszönöm, Sc
Szia Sc!
Ha nem sikerült még szerezned indexet írj mert nekem van itthon. Igaz nekem nem az idomos változat van úgyhogy nem tudom hogy megegyezik-e, de ha érdekel csinálok róla képet.
Sziasztok!

Először én is Lofty-t akartam venni. Akkor még nem nézegettem a fórumot, uh googleval kerestem boldog doboz tulajdonost:P és az ő leírása alapján nem vettem meg a kiszemeltet:D. Szintén azt mesélte, h a haverja elhagyta menet közben a mert elrepedt az anyag a felfogatásnál.
A márkás dolgokhoz hozzáfűzve nekem sikerült rövid időn belül vásárolnom 2 használt, minőségi dobozt, amelyek jó ideig szolgáltak és hibátlan műszaki állapotban vannak. A shad nekem is cipőfűzővel van biztosítva, de ezt nem rónám fel hibának. Sőt a zár tönkre menetel sem feltétlen. Én nem akarok megsérteni senkit! Tényleg! De menjünk fel a hasznaltauto.hu-ra és nézzük meg, h 2 éves több millios, nem céges auto kategoriában milyen lelakott autokat vagy motorokat lehet kapni venni, összehasonlítva pl Laci régi cb-jével (amit én csak képen láttam de értitek, h mire gondolok). Uh a bánásmód is sokat számít mint nagyon jól tudjuk. Nyilván a márkanevében is bóvli, olcsó cuccal szemben más az ember elvárása. De a minőségiben is törvényszerűen van hiba , ezt így is tanítják, h nincs olyan gyártási folyamat amely selejt mentes. Csak nem mind1, h milyen szinten ellenőrzik a kikerülő darabokat.
(nem akarok itt okoskodni csak szófosásom van)
Ja ja a zárral is voltak gondok, volt egy kis tengely amihez a nyelv kapcsolódott és azt kis önmetszős csavarok tartották, én is megerősítettem. A doboz belseje volt fura műanyag szagú, mondhatni büdös (nem is kicsit) de miután LB hígítós rongyal kitöröltem nem érződött. Márkásabb kiegészítőkről is lehet hallani elég panaszt, a Shad oldaldobozaim még csak egy szezont futottak , egyetlen bajom van velük könnyen karcolódnak pedig nagyon vigyázok rájuk
Ja, elfelejtettem mondani meg a Lofty-rol, hogy nekem igencsak budos muanyag szagu volt! :)
Nekem is volt Lofty, fem platnival. Hamar eszrevettem hogy a nyelv amibe a zar belekapaszkodik nem fogja birni. Lehegesztettem normalisan, nem volt vele gondom.
Most egy Nonfango-m van, 42l. Fel ev alatt szetment a gatloja (hogy meddig nyiljon ki az ajtaja) teregeto zsinorral (fem betetes) van megkotozve, bena de legalabb mukodik.
Szoval mind szar, ugyanott keszul. Kiegeszites: unokatesomnak GIVI Maxia beadta a kulcsot, pontosabban a zarat, szetment. No comment.
Ahogy ígértem a dobozhistóra: Motoros boltban vettem 14ezerért (leárazva) a Lofty fantázianevű 52l-es kinai dobozt ammire ráillik a szlogen "vegyen kínait lesznek vele kínjai" Ránézésre masszív, meglepően tetszetős kidolgozás, igaz nem a legpraktikusabb amikor a doboz levételéhez szükséges csavar oldásához a doboz tartalmát fel kell túrni mert sajnos legalul helyezték el... de legalább occsó. Felszereltem a motorhoz kapott Givi tartóra és egy egész nyarat hurcolásztam teljes megelégedéssel, majd jött az idei első motorozás január legelején. Egy hideg de száraz napon elvonási tüneteim orvoslása végett kinyargaltam a Csühössel. A dobozban mindössze egy fényképező és egy övtáska volt, már hazafelé tartottam amikor azt láttam a tükörben, hogy pattog valami fekete mögöttem és egy autós éppen csak ki tudja kerülni A platniba illesztkedő fül törött le és gondolom a hideg miatt rideggé váló műanyag a leszorító csavar körül kb.7cm-es átmérőjű körben felszakadt. Viszont! maga a doboz külső héja a karcokat leszámítva megúszta, sem a zár sem a nyílók nem sérültek. Hazavittem és a beakasztó fület kicseréltem fémre, a felszakadt lefogató részt szabályos körré alakítottam és gumilappal kiváltva, rázkódásmentesebbre alakítottam, majd poliészter gittel kijavítottam és lefestettem. A karcagi cimborámat figyelmeztettem mert neki is ez a típus van, elhozta kicseréltem neki is a műanyag fület fémre és azóta ő is gond nélkül használja. Az oldaldobozoknál már biztosabbra mentem, de persze jóval többet is fizettem érte, cserében viszont kényelmesebb pl. a nyitó kulcs ellenkező írányba fordításával oldható a platniról, felszereléskor is könnyű dolgom volt mert számtalan variációt enged a praktikussága. Nézegettem használtakat is, de a lelakottak taszítanak és akkor már inkább az új kínait választanám megerősítve főleg így, hogy már ismerem a gyenge pontjait. Ha érdekelnek a teljes javítás és a doboz elhagyás részletei a CB Sevenfifty fórum 749-849-es hozzászólásai között megtalálod képekkel együtt.
Szia Dipshit!

Köszönöm a gyors felajánlást! még végig kell rágnom a dolgot. Mondjuk 2 személlyel meg 3 dobozzal én nem kacsáznék a sorok között, de nyilván nem mind1, h milyen széles a motor (fogyasztásban sem).
Sztem kínait ne vegyél.. mégha új, akkor sem. Hiába használod ritkán, ha pont akkor (mert mikor máskor..) megy tönkre amikor kell.. reped meg, romlik el a zárja stb az elég nagy kényelmetlenséget is tud okozni, főleg ha nem a szomszéd dombra ugrik el az ember nézelődni.

Én éppen ezért vettem márkásat, mégha használt is (ami nekem spec nem baj, mert legalább nem üt el a gépemtől..)

Nekem ilyen van, mint ez . Én jelentősen drágábban vettem, igaz konzollal együtt. Maximálisan meg vagyok vele elégedve. Eddig olyan 20-25ezer kmet lehetett nálam a motoron. Zárt bukó nem fér el benne ugyan, csak jet sisak. Viszont a motorra feltéve is elég keskeny tudott maradni a gép (102cm) így a sorok között se zavaró. Felületi karcokat leszámítva nagy baja nem lett még autóval való találkozástól és felborulástól sem. Rugalmas és masszív is egyben.

Ha ezek után eldondolkozál azokon a dobozokon amit fentebb belinkeltem, a konzolról tudok képet küldeni, meg részletesen le is mérhetem ha kell
Majd mesélek a kínai és a Shad közötti különbségről, de majd máskor mert nagyon későre jár
Közben eszembe jutott, h megbeszéltem már magammal régebben: ha veszek oldaldobozt azt csak úgyis ritkán használom, tehát abból jó a kínai. Abból kb 24e ért lehet venni 2-t, igaz nem kimondott oldaldoboz de megteszi. Meggondolom... Lehet felteszem a szövettáskát, h mennyiért menne el meg a dobozt, aztán ha jó árat kapok akkor megjátszom. Hátsó dobozt azt sűrűn használom azért oda először vettem egy használt Honda 35 literest, most pedig szereztem egy 45literes Shad-ot. Ezek használtan kicsit többe kerülnek annyiba mint a kínai újonnan, de a minőség azért más szerintem. De aztán lehet, h azokkal se lenne gond. Vettem sxp láncot, az belefér rendesen a "csomagtartóba" az ülés alá, mindig nálam, uh ha olyan van akkor a 2 bukót hozzá zárom a mocihoz (hátsó ülés 2 oldalára bukokat felrakom láncot pedig a keréken meg a vázon átvetve lezárom, de a doboz egyszerűbb nyilván).
Szia!
Na igen, én ugyanígy vakaróztam amikor akartam is meg nem is dobozokat. A CB-1nél az volt a gond, hogy rövid volt a hátulja és ha oldaldobozt szereltem volna rá az asszonyomat nem tudtam volna hova tenni. Arra ezért kerültek szövettáskák fémvázzal kimerevítve. A Suzun már van hely, de az éves szinten néhány alkalom miatt sokallottam az árat. Viszont egyszer kell megvenni és milyen jó volt mikor pl. a dög melegben Szlovákiából (a cuccot a szálláson hagytuk) átrobogtunk Lengyelbe üres oldaldobozokkal amibe mikor odaértünk bele tudtuk tenni a bukókat meg a kabátokat, így maradt hely a középdobozban kajának meg innivalónak, sétálni meg mehettünk rövid pólóban és csak a fényképező húzta a kezünket. Itthon is felteszem ha messzebbre megyünk, főleg mikor melegebb van így nem kell kabátot meg bukót cipelni ha sétálni van kedvünk. Ezért jó, viszont nem értem miért olyan drágák hiszen az előállitásuk az áruk töredéke lehet. Ha ki tudod gazdálkodni vedd meg, aztán később ha majd másik motorod lesz arra is jó lesz.
Ha viszont marad a szövettáska olyan helyen parkolj ahol van trafikos, néhány forintért ráfigyelnek a motorra, mi a Tordai-hasadéknál a bazársoron egy nőnél hagytuk a bukókat kabátokat, még pénzt se akart elfogadni.