Üdv!
A GPS 2A alatt vesz fel áramot, a töltője is 2A-os üvegbiztivel van megbiztosítva gyárilag, ez általában a szivargyújtó felől a talpérintkezőnél található ha lecsavarjuk a végét Ha nem a klasszikus értelemben vett szivargyújtó funkciót akarunk, hanem csak GPS ill. telefon töltést akkor bőven elég az akkuról induló pozitív vezetéket 3,15A esetleg max. 4A-os üvegbiztivel biztosítani. A motor biztosíték táblájáról szintén nem szerencsés leágaztatni mert ott is nagyobb amperek vannak mint ami a GPS-nek kell. Emiatt is javasoltam a "lengő" üvegbizti házat ami könnyen elhelyezhető közvetlenül az akku pozitiv saruja után, így ha bármi van a GPS-el vagy a kiépítet vezetékeléssel nem okoz motorműködési zavart és a viszonylag kicsi biztosíték hamar kiold és nem okoz semmilyen kárt, legfeljebb nem tudjuk tölteni a GPS-t vagy a telefont. Ha már késes aljzat lett véve az is jó lehet mert lehet venni 3A-os késes biztit is, de mégegyszer mondom ez a méretezés csak akkor jó ha GPS vagy teló töltés a cél, viszont ha teljesértékű szivargyujtót akarunk akkor ott komoly amperek is folyhatnak ami meg már vezeték szempontjából is combosabb kiépítést igényel és minimum 15A-os biztosítást, de szerintem erre motornál nincs semmi szükség a dohányosok vigyenek öngyujtót
Hello Csaszi4!
Ha gps-t is akarsz akkor praktikusabb a kormányra tenni az aljzatot, de akkor nem jó ami most van mert beázik :D Először döntsd el mit töltesz többet szerintem, mert ha telefont akkor az ülés alatt tökéletes m. vezetés közben nem kapod fel úgysem és töltődhet az ülés alatt amíg meg nem állsz. Ha gps-t töltenél folyamatosan (mint én m. az enyém aksija elér sz@r már, akkor a kormányom praktikusabb az aljzat, mert nem kell a gps kábelét az üléssel odazárni, ez az én véleményem
Én is gondolkodtam, hogy mekkora biztit rakjak, de a 10amperes bőven elég. Egy 7,5 amperes késest raktam be mert az volt kéznél és úgy is ment a telefon töltése. A legkisebb biztik 10amperesek a motorban úgyhogy én olyat fogok rakni. Markolatfűtést nem fogok használni róla, ezeknek pedig nincs nagy áramfelvételük...
Ennél a résznél én is gondolkodóba estem mintha keveredne itt egy kicsit az épületvillamosság az autóvillamossággal.
Valószínű Csaszi arra gondolt, hogy a lámpafej, ill fémes környezete a kormány forgáspontja miatt nem teljesértékű "test" pont mert a kormánycsapágy nem ad át folytonos "vezető" kontaktot, de természetesen az is egyenpotenciálú a vázzal az áthidalások miatt. Az is igaz hogy a fogyasztókhoz külön el van vezetve a negatív, viszont az akku negatív sarka (általában) egyből a vázra van kötve ill. vannak fogyasztók amik arról a pontról kapnak negatívot, én pl arról vettem le a GPS-nek is.
Ha viszont az akku negatív sarkát viszi végig úgy mint a pozitívot semmi bajt nem csinál csak egy vezetékkel többet kell elrejteni a kábelkötegben
Én is épp szivargyújtó beépítésén gondolkodom! Az tuti, hogy a testet is vezetékezni fogom, mert a gyári kábelkötegben is mindenhol vezetve van a mínusz! A váz csak életvédelmi okokból van földre kötve, és ezt meghagyom erre a funkcióra én is!
Valahogy úgy lesz bekötve, hogy erről a szivargyújtóról akár tölthessem is az aksit! Vagyis aránylag nagy biztosítékkal! 10-15 esetleg 20amperessel!
A helyét viszont nem tudom! Sikerült 80Ft-ért szivargyújtót vennem, csak nem porsapkás, így bele tud esni az eső! Valszeg ülés alá fogom rejteni... Passz! Nektek jobb ötlet? Az a lényeg, hogy 1 esetleges GPS-t is tudjak táplálni róla! Annak meg nincs valami hosszú vezetéke.... Lehet kéne pár 5V-os USB kivezetést is eszkabálni a mocira.....
Ch77!
Köszi a választ!
720Ft a gyári Nyíregyen, ma írták e-mailben,de az utánvétel is kb annyi úgyh. marad a robogószivacs beszerzése valamelyik közeli autósboltból és elég addig amíg el nem porlad. Ha nagyobb darabot sikerül beszereznem akkor postázok belőle akinek kell
A motor egyenlőre szét van dobálva, az autóm a szerelőnél van mert ilyen hidegben én nem tudok barkácsolni rajta, viszont megpróbálok tőle szerezni olyan szivacsot amit te ajánlottál és Zoli99 is (mellesleg Zoli99 jó hogy nem lettél rosszul a képeim láttán.. úgy érzem szúrta a szemed a sárga szivacs )
Ha nem lenne neki akkor az autósboltból szerzek valamit..
Megérdeklődöm a Honda boltokat is, hogy mennyibe fájna egy ilyen szivacs ami szerintem még soha nem volt kicserélve rajta és 2000-es a gép
Azt még elfelejtettem Cblaci és Sumakker h. biztosítéktartót vettem késes vízhatlant, azt mindenképp rakok be, sőt lehet egy kapcsolót is, hogy ha ismerős helyen járok és nem kell gps akkor áramot sem engedek a szivargyújtóaljzatba.
Köszi Cblaci és Sumakker! Tényleg egyformán jár az agyatok mert mindketten szinte ugyanazt írtátok 1perc eltéréssel
Az első gondolat a jó gondolat ezek szerint mert én is gondoltam arra, hogy állandó 12V-ot kapjon és néztem csipeszes szivargyújtó aljzatot is amit csak rácsíptetsz az aksira és kész.. Viszont az lerázódhat menet közben, úgyhogy arra jutottam, hogy fixen fogom rögzíteni és most már azt is eldöntöttem, hogy az aksihoz.
Nekem gps töltésre kell az aljzat menet közben mert elég sz@r már az aksija, viszont amíg meg tudom fizetni a benzint és nem gyalogtúrás navigáláshoz használnék gps-t addig nem cserélem ki az aksiját(pedig egyszerű lenne mert BL5C van benne mint a régi Nokia6230i telómban) állandó 12V-ról elketyeg az a gps és az új aksi is csak 2-3 órát bír folyamatosan.
Ha az ülés alá raknám az aljzatot akkor a motort magára hagyva is lehetne tölteni telefont, de onnan kihúzni az ülés alatt a gps-nek a töltő kábelét nem jó mert ha felülök és rázkódik a motor és közben nyomódik a kábel biztos elnyíródna egy idő után..
Marad a tyúkbél végigvezetése az aksitól a kormányig
Csatoltam egy képet is a csipeszes szivargyújtóról, mert aki csak telefont akar tölteni annak praktikusabb mert berakja az ülés alá és a telefont se lopják el mert zárt helyen van
Én is ugyanúgy kb. 3 hete, vágtam mosogató szivacsot (épp olyan sárgát :) ), de éreztem, hogy nem Ok., ezért megbeszéltem egy motorszerelő jó ismerősömmel, aki aztán ingyen és bérmentve egy spéci szűrő-szivacs táblából (kb. 1/2 m2 eredetileg és bús szürke színű) adott egy bő szűrőnyit. Hozzátette, hogy egy pici motorolajat öntsek rá és nyomkodjam össze, mer enélkül nem szűr kielégítően. Filléres dolog a teljes tábla is, amiből jó sok 500-as szűrő fenntartható úgy kb. 50 évig :). A mosogató szivaccsal valóban az a baj, hogy nem olaj és benzin álló ezért szétmállik.
Nándi, szerintem bármelyik Honda bolt elküldi neked a szivacsot postán is... Azért a mosogató szivacs erős :) Csak ismételni tudom magamat, karburátor közeléb csak benzintűrő cuccot szabad tenni
Hello!
Kösd be az akksi pozitív szálába, egy lengő aljas biztin keresztül. És passz. Test meg bárhol van.
Én legalábbis így fogom csinálni, és akkor saját biztije van a szivaros gyujtós aljzatnak.
A motor elektromos rendszerét én nem háborgattam és azt főleg nem javaslom, hogy gyújtásra kapjon áramot az aljzat, mert pihenőnél is jól jöhet telefont tölteni vagy bármit és akkor kár lenne ráadni a gyújtást. Közvetlen az akkumulátorról hoztam egy tyúkbelet egy "lengő" üvegbiztosítós aljzaton keresztül megbiztosítva a szivargyujtó aljzatig és akkor még keresgélned se kell, befűzöd a kábelkorbács mellé a vezetéket és oda viszed ahova akarod
A GPS 2A alatt vesz fel áramot, a töltője is 2A-os üvegbiztivel van megbiztosítva gyárilag, ez általában a szivargyújtó felől a talpérintkezőnél található ha lecsavarjuk a végét Ha nem a klasszikus értelemben vett szivargyújtó funkciót akarunk, hanem csak GPS ill. telefon töltést akkor bőven elég az akkuról induló pozitív vezetéket 3,15A esetleg max. 4A-os üvegbiztivel biztosítani. A motor biztosíték táblájáról szintén nem szerencsés leágaztatni mert ott is nagyobb amperek vannak mint ami a GPS-nek kell. Emiatt is javasoltam a "lengő" üvegbizti házat ami könnyen elhelyezhető közvetlenül az akku pozitiv saruja után, így ha bármi van a GPS-el vagy a kiépítet vezetékeléssel nem okoz motorműködési zavart és a viszonylag kicsi biztosíték hamar kiold és nem okoz semmilyen kárt, legfeljebb nem tudjuk tölteni a GPS-t vagy a telefont. Ha már késes aljzat lett véve az is jó lehet mert lehet venni 3A-os késes biztit is, de mégegyszer mondom ez a méretezés csak akkor jó ha GPS vagy teló töltés a cél, viszont ha teljesértékű szivargyujtót akarunk akkor ott komoly amperek is folyhatnak ami meg már vezeték szempontjából is combosabb kiépítést igényel és minimum 15A-os biztosítást, de szerintem erre motornál nincs semmi szükség a dohányosok vigyenek öngyujtót