Lenne most két doboz nagyon jó áron azon gondolkodám, h megveszem oldaldoboznak. Most szövet oldaltáskám van, ahelyett gondolkodom. Amikor voltatok kint Erdélyben túrázni akkor rajta hagytátok a tanktáskát motoron? Vagy mindig figyelt, vki a motorokra? Mert utazás szempontjából jó ez a szövet is, csak megállásnál ezt ugye nem lehet lezárni. Mert most jó jó, h occsó meg jó de akkor is 35e píz, aztán kéne egy évben egyszer. Kéne csinálni oldal doboz tartót is. Nem tudom mi tévő legyek. Mondjuk van még egy 35l es Honda dobozom akkor azt eladnám, meg a szövet táskát akkor már nem kellene sokat hozzá tenni.
A MOTOR NEM BALESETES A SÉRÜLÉSEKET KALAPÁCS ÉS FLEX OKOZTA. EREDETI OLASZ OKMÁNYOKKAL. Ez volt a mai nap a legjobb hirdetési szöveg. Link: http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_600-4277556
Sziasztok! Ez az írás annak szól aki cb 500-at akar venni. Van fent a hirdetésekben egy fiatal cb 500-as 2003-as. Na azt ne ,,,kis kutakodás után megtaláltam miért is oly olcsó,,,,,,,,,,,,,görbe a váz vagy csavarodott már nem tudom de a lényeg hogy nem épp. pedig kívülről semmi baja a mocinak még szép is. Színe sárga. és a napokba rakták fel.
Sziasztok!
Tegnap sikerült nekitolnom a garázsajtónak a mocit... :( és eltörtem a jobb első indexet.
1998-as CB 500 S.
Van valakinek otthon egy tartalékban, vagy bontva?
Természetesen kifizetném.
Voltunk pár csoporttársammal ismételten a plakáton látható előadáson. Ez volt a 2., mind2n voltunk. Bátran állítom, h marha jó. Az iskolában elég végig ülni egy 2x45perces előadást sokszor, de Havassy 6:00-tól 8:45ig nyomta kb 15pec szünettel és marha jó volt. 540 fős előadó ismételten tele (múltkoriba nem fért be sok ember majd annyian álltak mint ültek, vagy 50 ember vidékről jött fel ismételten meghallgatni, az előttem ülő pl Szolnokról). A mostani előadás témája a vezérlés volt, hát annyit mondok a részletességről, h 2órát beszélt róla de a vezérműtengely kapcsán. Amit tudni kell róla hozzá kapcsolódóan stb. Nagyon jó mivel gyakorlati nem pedig elméleti szakember. A kipufogó kiépítéséről beszélt még bő fél órát. Az első előadáson a 4ütemet beszéltük át, több mint 2,5 órán keresztül és úgy kellett már "lelőni" a csávót, jött a takarítónő h a viszont látásra. Ahogy mindig is hangsúlyozza: minden összefügg mindennel. Ebből kifolyólag vannak kis kikacsingatások közben.
Én is nyomtam ma kb 100km-t. De most nem volt itthon a barátnőm, uh nem készült fénykép. Marha jó idő volt. Jelezte is a hőfokmérő a városban, h öcsi le kéne venni a hűtőről a bizbaszt:p
Ilyen képem nekem is van ma készült, igaz nem CB 500asos hanem Csühösös de a mondandója ugyanaz
Az évszakhoz képest remek idő van és állítólag kitart még a hétvégén is , használjátok ki
Ha legközelebb valami beszerzési gondod van szólj nyugodtan és ha tudok segítek. A háromlépcsős töltés miatt jók az említett töltők, kb 80%-ig intenzíven tölt, majd aztán kímélő töltésre vált, majd végül beáll csepptöltésre, bár ezeket az olcsóbb fajtákat én sem ismerem de remélhetően ezek is stabilak. link
Az időjárásra nálunk sincs panasz, szép idő volt az elmúlt napokban csak sajna én gyengélkedtem egy kicsit, de már minden rendben.
Kesdves Laci!
Eredetileg én is processzorvezérelte töltőre gondoltam. Itthon érdeklődtem is az árak felől, de amit megrendelhettek volna, vagy éppen készleten volt, az 10 000 és 15 000 ft közötti árban volt. Ezért írtam Budapesten élő bátyámnak, hogy nézzen mén utána ott a töltőnek, mert nálatok talán olcsóbban is megúszhatom. Azt írtam neki, hogy ha 5-10 000 ft között valami ügyes, okos szerkentyűt talál, ez a romániai árakhoz képest jó lesz, ne gondolkozzék, vegye meg, mert kifizetem neki. Jelezte, hogy talált olcsóbbat, többet meg nem érdemes kiadni, mert a célnak ez is megfelel, és ma reggel olvastam válaszát, hogy ma már meg is veszi. Hét végén pedig valaki el is hozza nekem. Napközben nem nézi a levelezését, tehát valószínű, hogy már beszerezte az általa kinézettet.
Ma olyan meleg volt Kolozsváron, hogy fájt a szívem... Persze egész nap foglalt voltam, meg már a biztosításom is lejárt: vége a motorozásnak.
Az a lényeg ne hagyd nagyon lemerülni, mert a "mélykisülés" károsítja legjobban az akkut. Teleltetni tökéletes lesz a csepptöltő, csak láttam már 5250 Ft-tól processzor vezéreltet, ami azért lényegesen jobb.
Köszönöm a megosztott véleményt és tapasztalatot mindkettőtöknek.
A csepptöltőre azért volna szükségem, mert nekem csak fedél alatt és kinti hőmérsékleten van módomban teleltetni. Ezért kivenném az akkut és levinném a pincébe, amelynek hőmérséklete optimális neki, és persze azt szeretném, hogy tavasszal azonnal tudjam beindítani a motort, s ne kelljen koldulnom töltőt.
Szia Zolibácsi!
Úgy gondolom én is mint Fecó a csepptöltőt illetően, bár nincsenek konkrét tapasztalataim ezzel kapcsolatban. Két töltőm van, egyiket még legénykoromban csináltam és közel akkora mint egy kisebb hegesztőtrafó Ezt akkor veszem elő mikor az öreg rajta hagyja a Suzukiján a világítást és újra kell éleszteni az autót, 5 perc és indul a 3hengeres varrógép. Nyilván egy zselésre nem tenném rá mert azok nagyon érzékenyek a túltöltésre, de a régi sima savas akkuk bírják. A másik töltőm gyári, azzal szoktam a motor akkujára rátölteni (ha szükséges) télen, van kis műszere ami mutatja a töltöttségi szintet, de ha rajta marad sem okoz gondot mert automata. A csepptöltők teleltetésre valóak, szinte csak a természetes kisülést kompenzálják, nyilván ez a méretükön is látszik, szinte akkorák mint egy rádiótelefon töltő, de az a pici töltőáramuk elegendő az akkufeszültség szintentartásához ill. lekapcsol amikor eléri az akku a küszöbfeszültséget. Sokan azt hiszik ha meleg helyiségben tárolják az akkut azzal jót tesznek pedig ez nem igaz minél melegebb helyen van tárolva annál gyorsabb az önkisülés, nyilván -15 fokban sem érzi jól magát és megviseli amikor a ledermedt olajjal együtt kell megforgatni a hideg motort de tárolás szempontjábol jobb neki a hidegebb 5-10 fokos helyiség. Az én motorom fűtetlen garázsban áll, de a garázs egyik fala a lakással közös így a leghidegebb időben sincs fagypont alatt, ráadásul a riasztója is folyamatosan bekapcsolt állapotban van ami némi energiát kíván, ennek ellenére tavaly télen egy alkalommal töltöttem amikor érezhetően nehezebben tekerte az önindítót. Ezért nincs csepptöltőm ill. mert alig többért lehet venni normális töltőt ami egy esetleges rajta felejtett fogyasztó miatti lemerülés esetén hamarabb talpra állítja az akkut. A másik dolog pedig az, hogy legalább 3-4 hetente beindítom, hogy halljam a motor hangját és ha szárazabb az idő télen is bizakodva várom a hétvégéket
Ezer dolgom van az iskola miatt uh csak röptében olvastam utána. De egy helyen van olyasmit, h csepp töltésnél 5% körüli értéket vesz fel a töltő áram. Elvben parasztosan is meglehet határozni a régi akkukhoz a töltőáramot az Ah értékéből, 10el kell osztani ha jól emlékszem de ez nem biztos. Uh esetünkben ha 8Ah-t vesszük alapul akkor az 5% az 0,4Ah, ami ugye 400mAh. Utána kéne olvasni lelkiismeretesen, de szerintem jó lehet a 300mAh-s. Mivel ez nem igazán töltés hanem szinten tartás, az önkisülés megakadályozására.
Csepptöltőt vásárolnék. Budapesten a bátyám keresett ilyet és egy LC2299 - 12V/300 mA - zselés akkutöltőt nézett ki nekem 3875 forintért. Az ár kecsegtető. A töltő automatikusan érzékeli a töltöttségi szintet és átáll csepptöltésre.
Csupán az a kérdésem, hogy a 300 mA erősségű töltés – erre képes a szerkentyű - nem kevés-e ahhoz képest, hogy az én akkum 8 Ah-ás, és így 800 mA-es töltést ajánlanak hozzá. Ez csak annyit jelent, hogy lassabban fogja feltölteni az akkut?
Fájdalommal jelentem, hogy lejárt a kötelező biztosításom, és mert nálunk min. 6 hóra lehet kiváltani, sajnálom kiadni a viszonylag nagy összeget a késő őszi és téli időre. Pedig, amilyen most az idő, délután még ki-ki lehetne futni a motorral.
Mondjuk nekem nem is CB-m van, hanem az ifjabb testvér, a CBF500, de mivel én is csinálok párszor ilyet, hogy motorféknél piros lámpa előtt simán elengedett kormánnyal csak ülök a mocin, és várom, hogy lassítson a motorfék elég sokszor tapasztaltam az érzést. 0kmen csodálatosan egyenesen lassult a moci. Aztán olyan 3000km-es korában kezdtem el érezni a kormány mozgásokat. Ez olyan 6000km-es koráig nem is volt sem feltűnő, sem zavaró, míg egész egyszerűen 1x úgy be nem szitált az eleje, hogy el kellett kapnom a kormányt, mert már félő volt, hogy kiüti saját magát a gép alólam! Aztán párszor elmúlt, párszor előjött, fogalmam sincs, hogy mikor és miért, aztán olyan 15000km-es kora óta már csak nagyon ritkán próbálkozok ezzel, mert azóta mindig és mindenkor csinálja! Vagyis úgy el kezd szitálni-csapkodni a kormány, hogy a moci is jobbra-balra is csapkod. És ezt mind doboz nélkül. A kormányt már 1x szétszedtem, a csapágy tökéletes, a beállítása tökéletes, a kerék is az, a 3 éves villák állapota is az, így én is csak a kopott gumikra tudok gondolni, hogy az csinálja...
Most figyeltem direkte a kormányrázásra. Én még mindig azt mondom, h nekem csak dobozzal ráz számottevően. 80ról pl 2 személlyel elengedett kormánnyal simán le lehet lassítani motorfékkel gond nélkül. Ugyan ezt dobozzal nem lehetne megtenni. Nem akarok itt nagyon filozofálni, mert nem is értek hozzá. Egyszer ha lesz vmi fórumos túra akkor vissza kell erre térni én azt mondom és akkor azonos körülmények között kipróbálni a motorokat mert most ez a nekem kicsit ráz/nagyon ráz dolog is mindenkinek más a kicsi,nagyon,. számszerűsíteni pedig nem igen tudjuk eszközök hozzáértés nélkül.
Nekem is csapkod a kormány, de az én gumimban már 27000km van, szóval betudom annak! Majd jövőre az újjal kipróbálom!
Most lassan elteszem téli álmot aludni, és januárban kezdődik a tisztogatás-szerelgetés! Új láncszett, új gumik, új dob, karbiba új benzinszint állító tüskék, karbihangolás befejezése (még mindig 1 hajszálnyit középső fordulatszám tartományban sokat kap), hátsó kerékjárati ív befejezése, és a lámpa tartó konzol befejezése!
Lenne most két doboz nagyon jó áron azon gondolkodám, h megveszem oldaldoboznak. Most szövet oldaltáskám van, ahelyett gondolkodom. Amikor voltatok kint Erdélyben túrázni akkor rajta hagytátok a tanktáskát motoron? Vagy mindig figyelt, vki a motorokra? Mert utazás szempontjából jó ez a szövet is, csak megállásnál ezt ugye nem lehet lezárni. Mert most jó jó, h occsó meg jó de akkor is 35e píz, aztán kéne egy évben egyszer. Kéne csinálni oldal doboz tartót is. Nem tudom mi tévő legyek. Mondjuk van még egy 35l es Honda dobozom akkor azt eladnám, meg a szövet táskát akkor már nem kellene sokat hozzá tenni.