Sziasztok!
Látom, újból előkerült ez a kormánycsapkodásos téma.
Ahogy már régen is írtam, nekem egy esetben fordult elő nagyon enyhe kormányszitálás, amikor a hátsó gumim "kockára" kopott. (Kb. 20 ezer km volt a gyári gumiban). Ha fogtam a kormányt, semmi nem volt érzékelhető ebből. Egyedül akkor jelentkezett, ha mindkét kézzel elengedtem a kormányt, azonban ekkor is csak 60km/h-ról 50-re lassulva. Sem alatta, sem felette. Viszont a motor ebben a tartományban is simán futott egyenesen, szóval nem volt veszélyes a dolog, még a kormányt sem kellett megfogni miatta. Gumicsere után megszűnt a jelenség. (Párban cseréltem). Azóta kb. 8 ezer km-t futott a gép Pilot Activ gumikkal. A szitálás azóta sem jelentkezett, pedig augusztusban tettem egy kisebb, kb. 2 ezer km-es külföldi túrát 3 db megrakott dobozzal.
nekem megszűnt az első gumi cseréjével a szitu.
Így elkönyveltem a kagylós kopás rovására!
Én majdnem minden menetnél elengedem legalább 1x a kormányt... Berögződés. És most nem csapkod.
Természetesen ha súly kerül hátulra nagy valószínűleg előfordul, és ez nem csak az 500-ason van így! Más motorokon is. De ki az aki megpakolt motorral elengedett kézzel megy?
Tehát ha fogod a kormányt és csapkod és új gumid van.
Akkor a súly nem megfelelő a kormányon vagy nem jól centírozták a kerekedet! Lehet kormánycsapágy, nem megfelelő egyenes futás.
Szerintem nagyjából ennyi
Az hogy ferdén ülsz a motoron az nem befolyásolja a kormány csapkodást max arra húz a motor amerre kicsit ki vagy ülve.
Hello!
Érdekes, hogy mindenki erre panaszkodik, mert nekem nem csapkod a kormány egyáltalán. Sem dobozzal, sem anélkül. Talán egyszer-kétszer csapkodott, amikor utas+dobozzal egyesben odatéptem neki és elemelkedett az első kerék. Egyébként nem, pedig amikor Miskolc-Budapest között jövök, akkor bizony adok neki hideget-meleget. Biztos szerencsém volt a géppel. :)
Ámbár én még nem tapasztaltam a kormánycsapkodást, de gondolkodtam a
dolgon. Sok minden közrejátszik ahogy írtátok, kormánycsapágy, hátsódoboz, terhelés stb. Kettő dolog jutott még eszembe:
- történt e esés a motorrral, esetleg a váz nem csavarodott e el, akár
minimálisat is, egyenesen fut a hátsó kerék ?
- első-hátsó lengéscsillapítás rendben van e, olajszint, rugó előfeszítés.
Szerintem ha a kettő dolog közül valami nincs rendben az szintén eredményezheti a kormánycsapkodást.
És még egy ez most jutott az eszembe amire sokan nem is figyelnek, hogy szimmetrikusan ül e a vezető a motoron. Pl. egyik oldalon jobban belógatott térd, vagy könyök.
Ha nem egyformán éri a levegő nyomása a két oldalon a gépet akkor is lehet ez a jelenség.
CBLaci a kormánycsapkodásra kifejlesztette múltkor az első villahíd ~1-1cm-el való leengedését. Így persze változik a geometria is (minél kisebb szöget szár be a villa és a váz, annál fordulékonyabb a gép, persze az egyenesfutás kárára [lásd chopperek lapos szöget, szinte lehetetlen vele fordulni de megy egyenesen közben borotválkozhatsz :D])
Ezzel érdemes kísérletezni, én mondjuk már megszoktam ezt a csapkodást, nem kell 0 kézzel közlekedni
en is tapasztaltam, hogy dobozzal meg rosszabb, megpakolva meg rosszabb es utassal meg rosszabb. PErsze ez egyertelmu, ahogy hatra kerul a suly, ugy jobban tud csapkodni.
En megpakolt dobozzal is elengedem, hat csapkod, de azert nem esel el, bar neha eleg felelmetesen csapkod nekem.
Ha rajta van a kezem, akkor nem erzem a csapkodast, lecsillapitja a kezem meg en
Azt gondoltam csokken majd kormanyvegsulytol, de semmi valtozas nem lett sajnos. Kormanycsapagy csere utan csokkent valamelyest, de nem mult el. Neha ha jo napja van es a csillagallas is jo, meg a kereknyomas is, akkor nem csapkod.
Probalkozz esetleg elso kerek nyomasaval, tesztelgesd. Nekem 1.9 koruli kell, akkor a leginkabb turheto. Hatul meg a Michelin Pilot van, abba meg kell egyszeruen a 2.4-2.5 mert kulonben (csapkodas nem valtozik) olyan a kanyarokban mintha kovalyogna.
Doboz nélkül nem rángat. Legalábbis ahhoz képest elhanyagolható, max ha 2e-ről nyélgázzal kiugratnék. De pénteken hazajutok időben, már viszket mindenem, uh megyek biztos vmennyit vele. Megfigyelem ezt a dolgot akkor rendesen és leírom. Jelenlegi tapasztalatom szerint csak dobozzal ráz zavaróan, akkor pedig mind1, h meg van pakolva vagy nem. Erősségre nem ugyan az de akkor is elkezd rázni ha csak üresen van fent, uh mindig rimánkodok ne felejtsem el és ne menet közben huzogassam a kabátot, mondjuk ilyen időben ez nem áll fent:P. Most azért elgondolkoztattál, h h is van ez pontosan. Mind1 legkésőbb szombaton megírom mit figyeltem meg. De az biztos, h alapból lehet vele nyugodtan kéz nélkül motor fékkel gurulni, dobozzal pedig biztos takálás a vége.
Azt nem tudom, mert ha fogom a kormanyt akkor nem csapkod. Ha elengedem, akkor meg nem tudok 3000-4000 korul tartani a fordulatot. Mindenesetre ha pl. 90-100-rol lassulok akkor mindig 70-60 korul kezd el mar elegge csapkodni. Mar probaltam kormanyvegsulyokat, teleszkop felujitas, kormanycsapagy csere, gumi, semmi eredmennyel. Guminyomastol es kulso levego homerseklettol is fugg kulonben, ugy vettem eszre :)
Az aksimat tavaly nyáron vettem és zselés.
Közben nézegettem egy Louis katalógust. Mutat töltőt 12 V 8Ah-ás akkumulátorokhoz, azzal kiergészítve, hogy ideális a téli időre is.
Az én aksim is 3 éve cserére érett... Ilyenkor hidegben meg főleg érződik, idén egyszer megszivatott, de rájöttem, h főleg az én hibám volt. Az én tézisem, de nyilván mindenki úgy csinálja ahogy akarja:
nagyon érzékeny az enyém a szivatóra, uh ha elsőre 2-3 másodpercben nem indul, stop szivató igazít megint 2sec, nem, még egy pöcc és elsőre röfög. Ez főleg akkor van így amikor az iskola miatt ritkán járok és nincs bennem oly mélyen, h pont mennyire kéne lőni a szivatót, de bizonyos külső hőm mellett is igen érzékeny az enyém a szivató mm-es állására. Mert már rá kellett jönnöm, h a motor az "erősebb" úgyis, uh ha nem jó a szivató állás nekem akkor nyektethetem ameddig akarom nem indul, de ha elsőre jó akkor elsőre pöccre indul.
Apának van otthon egy régi töltője amin már nem jó az áramerősség mérő uh multi méterrel szoktam nézegetni. Régebben ugye ha állt télen lemerült, be indítottam néha de az ugye kevés volt neki tavaszig. Ennek örömére most vettem egy csepp töltőt, h folyamatosan szinten tartsa a télen: http://imet.hu/index.php?conte... Kb ilyen árban vannak, a lidl-ben biztos van olcsóbb de nem akarom leégetni a házat. Ez gyors töltésre nem alkalmas mondjuk, de szinten tartásra igen ez direkte olyanoknak van aki ritkán használják vagy a téli leállásra. Ha jól tudom akkor ezzel vmilyen szinten lehet regenerálni is az akkut, a gyors töltés pedig nem is tesz neki jót, de ezekben azért nem vagyok nagyon biztos. Ja igen amit feltettem azzal nem lehet zselés aksit tölteni, nem tudom az öné milyen. Lehet, h veszek majd egy újat a mociba mert a bnőm szerint is megérdemelné, de 10e ft uh ameddig bírja addig nem szándékozom. Yausa uh nem rossza, na még tavaszig eldöntöm most vettem hozzá új brembo betéteket uh már kezd sokba lenni. Remélem nem hagy ott egyszer vhol:P
Látom, újból előkerült ez a kormánycsapkodásos téma.
Ahogy már régen is írtam, nekem egy esetben fordult elő nagyon enyhe kormányszitálás, amikor a hátsó gumim "kockára" kopott. (Kb. 20 ezer km volt a gyári gumiban). Ha fogtam a kormányt, semmi nem volt érzékelhető ebből. Egyedül akkor jelentkezett, ha mindkét kézzel elengedtem a kormányt, azonban ekkor is csak 60km/h-ról 50-re lassulva. Sem alatta, sem felette. Viszont a motor ebben a tartományban is simán futott egyenesen, szóval nem volt veszélyes a dolog, még a kormányt sem kellett megfogni miatta. Gumicsere után megszűnt a jelenség. (Párban cseréltem). Azóta kb. 8 ezer km-t futott a gép Pilot Activ gumikkal. A szitálás azóta sem jelentkezett, pedig augusztusban tettem egy kisebb, kb. 2 ezer km-es külföldi túrát 3 db megrakott dobozzal.