Nekem bárki bármit is mondhat a robogókról, de csak saját észrevételeimnek hiszek! Most a nászút alatt volt szerencsém kipróbálni 2is! Yamaha Majesty 180, és a Kymco Cink 200i-t! Újból meg kellet tanulnom motorozni! Bár azt mondta az árus, hogy vigyázzak ennek már súlya van, nekem épp azzal volt a bajom, hogy ezeknek nincs is. Állandóan zavart a geometria, és az, hogy úgy éreztem a gép fölött ülök, és nem a gépen, nagyon szar érzés volt, ahogy pattogtunk még 2személlyel is az úton, és az irányíthatóság is 1 gyerektricikliére hasonlított! Sok bajom volt ezzel az automata váltós rendszerrel is, de 2 nap alatt (190km) úgy meg lehetett velük tanulni a közlekedést, hogy azt mondom tuti kis jószágok ezek! A Yamahának jobb volt a féke, pakolhatósága, és a motorereje, a Kymconak jobb volt a futóműve, vázgeometriája, és kényelmesebb is volt az ülése.
Bár mindkét gép beszart alattunk, és ezt lehet mind lehet a görög mentalitás számlájára írni, de jó volt száguldozni a szerpentineken föl, és le! A yamaha szerencsére 1 benzinkútnál "lehelte ki a lelkét", mert a kutas rendes volt, és segített szerelőt keríteni!
Hali!
Tegnap ejszakaba nyuloan teszteltuk a TDM850-et. Hmmm. Erdekes. Nem szerettem bele elsore.
PRO: a menetkenyelem es a futomu parositas nagyon jo. A CB-vel nem lehet egy lapon emlegetni. Katyuk es utegyenetlensegek megszuntek ahogyan felultem. Mint otthon a fotelben.
A valto elfogadhato, aranylag pontos.
KONTRA: Negativ dolgot tobbet tapasztaltam.
Nekem hianyzott belole az ero, de komolyan. Sokkal tobbet vartam a nagyjabol dupla nyomatek miatt. Alacsonyan semmi, 3500-tol mar vidamabb, de elegge oreguras.
A fekekkel sem voltam elkabulva. Nem rossz, de hianyzott belole az, hogy egy kategoriaval komolyabb mint a CB500.
Ez a motor kb. 20 kiloval nehezebb mint a CB500. Parkolas, elindulas, jardara felallas mar innentol kezdve is remalom (nekem). Menet kozben persze nem erzodik, bar nagyon balnasan fordul. Ehhez kepest a CB500 moka es kacagas (kanyargas).
A sokak altal irt menetzaj es kormanyszitalas (nem a Hondas, ez menet kozben csinalja amikor fogod, csak nem annyira, de epp eleg idegesito) az megvan sajnos. A szelviharral egyutt tudok elni, de a kormanyrazas rohadtul idegesito (pedig nagyon finoman megy a gep).
Osszesegeben: nem tul nagy, de eleg behemot turagep, olyan "elvisz barhova" erzesem volt rajta (bar az ules lehetne jobb). Kenyelmes, kelloen eros (bar szerintem akar egy Transalpnak sincs mit nagyon szegyenkeznie), nyomatek persze tobb mint a CB500-ban, de az kimerul az "emelkedon is birja" erzesben kb. Eddigi tapasztalataink alapjan viszonylag ovatos temponal 5.5-6 liter korul szippantott. Szerintem lesz meg ez tobb is ha megjon a a batorsag.
Na, egyszoval (foleg Zoli99-nek): nem fogok ilyenert rohanni holnap (majd lehet, hogy jovore ;))
Ez abszolút szubjektív, hogy melyik szebb. Azt viszont be kell látni, hogy ennek a két robogónak teljesen más a célja, teljesen más a filozófiája, ezért is fér meg egymás mellett a kínálatban. (Az már más kérdés, hogy itthon motor-pótlónak veszi 1-2 ember, nyugaton ezek városi közlekedési eszközök.)
Az általad szebbnek ítélt egy nagyobb testű, inkább elővárosi ingázásra szánt, nagyobb sebességre is alkalmas gép, míg az általam favorizált SH a városi szaladgálók választása, ahol a kiváló manőverezhetőséget kombinálták az igazi minőséggel.
Az egyik inkább kényelmes, a másik pedig sokkal sportosabb, könnyebb és jobban manőverezhető. (Egyébként kapható rá plexi természetesen.) Ergo sokkal inkább az, amire a robogókat kitalálták.
Egyébként nekem mindkettő tetszik, de sose venném meg egyiket se, mert robogóban nálam a 125 ccm a legpraktikusabb kompromisszum méret/dinamika/erő tekintetében. Ennél nagyobb erőnél már "motort" (a motoros nálam 125 ccm felett kezdődik, mert botrány amit a jogsi nélküli 50esek művelnek a budapesti utcákon - hajmeresztő!)érdemes venni, ami nem csak a 25 km-es elővárosi autópálya szakaszra megfelelő, hanem több ezer km-es túrára is.
De ez mind szubjektív.
Azért egy honda Jazz 250 sokkal de sokkal szebb. Egy robogó legyen már kényelmes motor, ha már közel 1200000-be kerül. Szélvédelem meg nulla rajta, ráadásul stokedli ülés.
Ha az új Honda SH 300-ról van szó, akkor az bizony nagyon jó és szép is. Persze ahhoz meg kell érni, hogy ne csak a nagyot, brutálist értékelje az ember. Mondjuk az SH széria a mediterrán vidéken a legjobbra értékelt és közkedvelt robogó, hiszen technikailag és esztétikailag is a többiek előtt jár. Ott van pénz, hogy elterjedt legyen. Persze ez is csak ízlés dolga.
Generációk közötti eltérő gondolatvilág , de nyugi én sem voltam különb .
Ügyes fiúk hegesztenek is akár amire úgy jöttem rá, hogy rohamosan fogyott a pálcám ami nem is lenne baj, de az elektródafogó és a testcsipesz is úgy égett össze, hogy nem is használtam
Ez van
Hát igen szegény apukáknak ez a sorsa. Az enyém is mindig ki van akadva. De amikor véletlen nála marad az én fogóm, vagy ő teszi úgy arrébb a horgászcuccom, motorom, h feláll a hátamon a szőr az nem probléma
A pegasó szétrázta a tökeim 3 km alatt. Jó motor de szerintem az egy henger kicsit kevés a 650 cm3-hez. Egyszer biztos valaki kiakad ,hogy minden motortípusról tudok valamit írni, de mint írtam egy társasházban lakom 42 lakás ebből legalább 10 motorozik. Így megfordult itt a bmw-től a kico-ig minden motor. Eddig az udvarverő a bátyám zzr400-a. Remélem nem sokáig. Amúgy a Pegasót már lecserélték egy honda sh300_ra. Ha láttál már ronda robogót akkor az az csak a motor jó benne.
Szia!
Megcsináltuk rendesen új cuccokból, de valamiért Laca mindig szerelgeti, hol ezt, hol azt... már nem is mondja csak látom, hogy a szerszámaim nem ott vannak ahol hagytam
A haveromnak Pegaso 650-es van, tuti jó gép és strapabíró is ezért nem akarom bántani az Apriliát, de az AF nem lopta be magát a szívembe az biztos!
Szia laci. egyik ismerősömnek is van Af1-e. megvette elesett vele a motornak semmi baja tükör sebváltó letörve.Tavaly meg volt szorulva 50000-ért oda adta volna bárkinek. Azóta is nála van, a baj hogy most már rendeződtek az anyagi helyzetek nála ,ill. ez nem baj csak most már nem biztos hogy ötven az az ötven.
Ja elírtam, mondjuk az újaknak már más vázuk is van. A hornet az hornet, azok nagyon patent gépek. Tudom te cbf 600 at akarsz. Kinézetre mondjuk nekem is bejön de ha már haccázas akkor cbr f3 vagy f4 -99-01 .Persze ettől félek ,ezeken mindig lemegy a redőny,ezért akarok csak 500-ast. Az öregemmel is gyakran mentem el a seb. határig most meg csattog pattog a térdem.
Engem egyáltalán nem érdekel mit mond az eladó . Telefonon csak helyszint egyeztetek, mikor vettem a CB-t a gyerek kérdezte mit akarok tudni a motorról, hirtelen ellhalgatott mikor mondtam, hogy csak a címet... a többit majd látom én is. Ha messzebb megyek legalább 4-5 címet egyeztetek a környéken amit meg is mondok a tulajoknak, amikor a CB-t az első helyen megvettem amíg írtuk a papírt odaszóltam a többinek, hogy ne várjon. Szigethalmon lett volna egy CBR 400, Pesten egy VF, csepelen egy CB 400 és szintén Pesten egy Yamaha XJ 600 ami nem igazán tetszett mert 400-ast akartam még akkor . Jó vétel volt a CB-1, talán az eddigiek közül a legjobb, bár a Suzukiban sem csalódtam, viszont a fiam AF1-ével mellényultam rendesen, persze ha csak rajtam múlik nem hozzuk el... aztán szívtam vele rendesen mire összeállt
Hát igen a km-óra állásnak nem igen szabad hinni. Én 23e el vettem, de az olasz szerviz matricán 28e szerepel ami 3 évvel korábban készült... Ez van sajna. Lehet, h nem is mahinálja vki csak elszakad a spirál aztán elfelejti kicserélni:P egy kis ideig. Mindenesetre én maximálisan jó üzletet csináltam az enyémmel úgy vélem, remélem ez így is marad. Amikor megvettem azt mondta a gyerek nem enged hiába próbálkozom, mert nem tudtam mondani semmit ami rossz a motoron, innentől kezdve nem enged. Na mondom kösz...:D de nem bánom, h nem találtam semmit, azért közben találtam ezt azt amit elbasztak, menetet szerették túlhúzgálni...(tankrögzítő acélcsavar úgy van kialakítva, h a szár vállfelületén szorul meg az anya, h ne feszítsék szét a tankot, gondolom ezzel nem voltak tisztában húzták húzták aztán egyszer csak konyec menet, onnantól pedig nekünk konyec kb 5 fúrószár olyan anyagból volt öcsém) de nem fontos helyeken, nem blokkon vagy ilyesmin uh ennyi belefér nekem. Csak az indexel kellett baszakodnom mire rájöttem ,h egy alátétecske kell a búra alá és onnantól kezdve tökéletes.
Megjöttek az új betétek (Brembo), egyenlőre csak a hátsó van bent az első még bír vagy 2e-t szerintem. NSN van elől, uh nem olcsó, h lecseréljem elkopás előtt. Kiváncsi leszek azért a Brembora mert a hátsó elég jól harap majdnem el is takáltam... Még jó, h otthon megfogattam csak finoman először, egyenesben nem is tűnt fel csak kanyarban, h ez ismét fog rendesen.
Persze - gondolta Stirlitz.
Egy adat: nekem 2002-es evjaratu a CB500-am, baratom vette meg anno a kereskedesbol, minden tortenesrol tudok, ezert is vettem meg, habar nem tul csicsas, ment sokat. De legalabb tudom, hogy nem fekudt meg egyebek.
Nos, 8 ev alatt 58000km-t ment a gep, es tenyleg ugy, hogy nem volt agyon nyuzva.
Akkor mit akarnak a 15-20 eves gepekkel, hogy 10-20-30e kilometereket futottak? Gondolj bele, mondjuk 20 eves 30e-t futott, az eves szinten 1500km, vagyis haromszor lement a Balatonra egy evben meg vissza, aztan allt a garazsban. Hat persze, pont ezert vette meg anno par millaert...
Nekem minden idok kedvenc hirdetes szovege a kovetkezo volt egy valami ketutemu gyorsasagi (500-as Benelli, vagy valami ilyesmi, eseteben), 25 eves korara 10000km-t futott gepnel: "Oreg, vak bacsie volt".
600F:Hossz: 2160 mm
Szélesség: 765 mm
Magasság: 1240 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Szabadmagasság: 130 mm
Fordulókör: 2,8 m
Tanktérfogat: 20 l (Tartalék: 4 l)
Száraz tömeg: 198 kg
Menetkész tömeg: 217 k
cb500: Hossz: 2090 mm
Szélesség: 720 mm
Magasság: 1050 mm
Ülésmagasság: 775 mm
Szabadmagasság: 145 mm
Tanktérfogat: 18 l (Tartalék: 2,5 l)
Száraz tömeg: 173 kg
Egy társasházban lakom .Volt itt egy srácnak ilyen,fejidomos változat. Panaszkodott a dönthetőségére mert magas az ülés pozíció. vadi újan vette ő tényleg 30000 km-rel adta el ,ment ő is cb 500 al és kezelhetőbbnek találta. Voltak közbe olyan érzései ,hogy már leesik a motorról mégsem tudja ideális íven venni a kanyart. Csak innen gondolom az ő tapasztalatai alapján. Tele tankkal pedig állítólag félelmetes vele szerpentinezni. Aki autópályán akar vele mászkálni annak ez a tökéletes választás, aki nem az meg elkoptassa a nadrágja seggét. Üdv.
Bár mindkét gép beszart alattunk, és ezt lehet mind lehet a görög mentalitás számlájára írni, de jó volt száguldozni a szerpentineken föl, és le! A yamaha szerencsére 1 benzinkútnál "lehelte ki a lelkét", mert a kutas rendes volt, és segített szerelőt keríteni!