Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Találtam nektek valamit
link
Szia 4

Ezt írtad "De mivel mér 36-is elmúltam nem akarok röpködni se így se úgy ."
Na akkor neked tökélete választás az 500 as Honda. Én annyit mondanék, hogy ha a keret engedi akkor inkább CBF et. A két motor közül a CBF nagyobbnak tűnik. Nem mértem meg de optikailag tényleg nagyobb, na és moderneb is.

Üdv PA.
Ja, elfelejtettem irni, de talan erdekes: enyem 2002-es, baratome volt, teljes tortenetet ismerem, most 57000 km-nel jarunk.
A kopo cuccokon kivul hibak:
- feszultseg szabalyzo (meg anno gariban csereltek, kapott egy nagyobb femlapot hogy jobb legyen a hutes, azota nem volt meg gond vele)
- hutonel tomites
- elso teleszkop szimmering
- neha izzo kieges ;)
Nekem volt mar tobb kethengeresem is. CB125, GS450, meg a JAWA. A CB500 alacsony fordulaton igen nyomatekszegeny (magas fordulaton 5000-6000-tol viszont vidam) ezert megy a lancszaggatas kb. 2500 alatti fordulaton jellemzo. Az eleje elkonnyul hamar ahogy masok is irtak, szerintem nem tul jol eltalalt a tomeg/elso utanfutas aranya, meretezese. Nekem erzesre tul nehez a gep, de a tomege ellenere meglepoen kezesen forgolodik, a mai mezonyben konnyen vezethetonek neveznem.
Fogyasztasom jellemzoen 3.8, de mar 2.8 is sikerult, nem is tudom hogyan. Viszont en nem porgetem, nyugdijas modszerrel vezetgetek, neha tepem meg kanyarvadasz uzemmodben, de ez ritka. Inkabb 90-100-110-es utazgatoval potyorgok.
Eleg alacsony az ulesmagassag, ha nagy meretu vagy, akkor ez hosszabb turakon gondot fog okozni. A kenyelem sem hasonlithato ossze egy nagyobb geppel, fapados jellegu
A kethengeres vibracio alacsony fordulaton meglepoen nagy, a Suzuki kiegyenlitotengelyei csodakat muveltek, itt meg olyan mintha nem lenne kiegyenlites csak szebben jarna a motor, de vegeredmenyben joval tobb a vibracio (nem tul zavaro egyebkent) mint a Suzinal, ami viszont kethengeres letere meglepoen nyugodtan jart. Igaz, magas fordulaton nem jott meg belole, ez a Honda erzes, hogy tep a gep.
FEnntartasa szokasos ebben a kategoriaban, mai motorok kozott olcsonak nevezheto, de az eredeti Honda alkatreszek persze eleg borsos aruak.
Ha tenyleg hosszu es kenyelmes turakat tervezel akkor en mas tipus fele is nezelodnek, ha 180-nal magasabb vagy, akkor meg plane. Ha a turazas a cel, akkor en megneznem a F650-es BMW-ket, meg a TDM-et is. 700 korul mindkettobol szep peldanyok vannak. Mentem BMW F650 GS-el: ami hianyzik, az a magas fordulaton a "buli" uzemmod ami a CB500-ban megvan, minden masban szerintem kellemesebb, vagy hasonlo, tura kenyelem szempontjabol nekem jobb kategorianak tunt.
Ja, es a fejidom. En szeretem ha fuj a szel, es nem vagyok oda a fejidomert, de probaltam mindkettot, meg naked+plexi verziot is (enyemen plexi sincs, azt hiszem nem is lesz). En nem vettem eszre olyan nagy kulonbseget (Zoli99, mi a velemenyed a tesztunkrol Szerbiaban?) a naked a plexivel felszerelt es a fejidomos verzio kozott sem. Szerintem teves elkepzeles, hogy a fejidomoson nem fuj a szel. Fuj, es kavarog is, inkabb azt mondanam, hogy tudsz hova elbujni, de neha meg a turbulencia miatt rosszabb mintha semmi sem lenne. Persze ez is (mint sok hasonlo fent emlitett dolog) egyeni izles kerdese is.
A kopo alkatreszeken (lanc, gumi, fekbetet) kivul sok mindennel nem kell foglalkozni. Nekem volt most elso teleszkop felujitasom, meg kormany csapagy cserem, ezeket is persze ellenorizd vasarlasnal. Blokk problemakrol (csapagyak, gyuruk es egyebek) nem sokat hallani. HA nem volt megbontva es figyeltek a karbantartasra valoszinuleg hosszu kilometereket kiszolgal meg.
700 tényleg sok.
Szerintem nagyon jó választás lenne, fejidom nélkül is.
még az enyém is kényelmes 120as tempóig csak felette kell jobban begörnyedni.
tökéletesen vezethető, ha megszokja az ember nagyon kezes.
utassal sincs nagy különbség, ugyan úgy le tudtam rakni a lábtartót utassal is, mintha ott se lett volna. egyedül a féktávokra kell olyankor figyelni.
fogyasztás 90el csomagokkal 3.8 120 körül 5-6 között
fenttartása türhető nekem 31ezer a biztosítás és 8ezer körül van a teljesítményadó
szerintem a vibráció meg relatív(példaként egy 640es lc4 olyan, mint egy ütvefúró)de 1 hét után már észre se lehet venni.
ugyh sok sikert a vadászathoz!
Szia!
Nekem fejidomos van... egy szezont motoroztam vele idáig... kb 10 000 km - t. 700 000 az szerintem sok érte. Akkor már a CBF en gondolkodnék. 500 - 600 között jókat lehet találni. Az enyém 99 es és most van óra szerint 55 000 km benne, de nagyon "műszer".
Jól motorozható, de inkább egy személlyel. Az eleje nagyon elkönnyül utassal. :S A sor 4 esez képest a sor 2 okozta vibráció meglehetősen furcsán fog hatni. :) Hasonló a vibráció a V2 - eséhez.
Sziasztok! Ha nem zavarok ,akkor szeretnék hozzászólásokat kérni a következő témában. Eltökélt szándékom cb 500-at venni-fejidomost. De azon kívül hogy láttam már ilyet még nem mentem ilyennel csak sor néggyel. De mivel mér 36-is elmúltam nem akarok röpködni se így se úgy .Lenne is de drágállom érte a 700000 ezret viszont ez a legfiatalabb ami kapható 2003-as. Kérdésem, sokat kérnek érte vagy nem mert ha igen akkor van egy 98-as évjárat is 500-körul és jó állapotú garival. Milyen vele utazni? Kétszemélyel miben változik a stabilitása ,,emelkedik az eleje kanyar kijáratnál csúszás stb,,szélvédelme ,fenntartása fogyasztása és minden tapasztalat ami már nektek megvan a motorról érdekelne. Köszönöm előre is.Üdv: Balázs
Amikor elütött a majom, örültél, hogy a rendőr ott volt!
miről beszélsz?
De mikor kellett te sikítottál elsőnek rendőrért!
PA

Nyomod itt az álszent gyök rizsát üres adatlappal! Remélem te leszel az első akit majd lefotóznak ezek a patkányok egy zetorból!

Zsolt
Sziasztok!
Van egy eladó 95-ös CB500-as.Normál állapotban,olaj,fék csere az elmúlt hónapban.Júliusban teljes motor,átnézés-tisztítás.Motorikusan nagyon jó állapotban.45 ezer kilómétert futott.
Ára:429.000 Ft.
Alit érdekel írjon a tothjanos01@gmail.com-ra,vagy hívhat a 06-30-640-6858-as számon
Zsolt !

Nem elég, hogy ezzel a hozzászólással jól lejárattad magad, de szerintem még buta is vagy.

ÜdvPA.
Rohadjon meg az összes köcsög rendőr, a buzi traffipaxokkal 1ütt!
Húha! Jó lesz vigyázni! Bár én szabálytisztelő vagyok (hellyel-közzel ) de attól még belecsaphatna a ménkű a kukájukba
link
Kedves Darkmind és Laci!
Miután feltettem a képet, már én is láttam egy kis nagyítással, hogy milyen gumim volt két évvel ezelőtt.
Ma nézegettem a csomagtartó váz rögzítését, szilárdságát: keményen áll.

Egyik este későig dolgoztam a műhelyben (hegesztés, kopácsolás, flex) ilyenkor kitolom a csühöst nehogy megsértődjön . Majd dolgom végeztével kinéztem az ajtón és emígyen szólottam: "de szép vagy!" és fotóztam is



Egyébként akkor pont poros volt
Nagyon fasza az új esti fotód... csillog-villog a gép rendesen!
Ha minden rendben van a motoron (csapágyak, gumi, centír stb...) akkor valami terhelten oldalirányú rezgéseket kelt ami átvivődik a kormányra és szitálás formájában jelenik meg.
X-aktás ügy
Szia Dani!

Nem egyforma a konzolotok és a rögzítési pontok sem, a Zolibácsié mintha még magasabban is állna.
A vázcsavarodást szerintem a kormány félrehúzása jelezné, ezért is nem feltételeztem.
Hello!

A képen látni, hogy Pirelli MT 7x-ed volt előzőleg.

Nekem is ez volt a bordó motoromon, eléggé kopottan sem volt vibráció, egyébként nagyon rossz gumi. Én azt mondom, hogy nem a hátsó doboz és konzol vibrációja okozza a hibát, mert nekem mindig fent van és ráadásul sokszor túlterhelem, és nincs vibráció. A kormányom tuti, hogy kicsit görbe szintén, mégis sima minden. Ez kész rejtély. Nem lehet, hogy a vázzal lehet vmi hiba, csavarodás?

D.
Nekem nincs hátul semmi fent.
Kopott a gumi: kagylós/nem egyenletes kopás,
továbbá: esetleg szálszakadásos gumi is okozhat efféle kormány szitálást.
Vagy nem megfelelő kormányvégsúly és kerékcentírozás!
Alaphelyzetben nem is, viszont megpakolva a tartón libegő dobozok tovább ronthantják a helyzetet aminek mozgása összeadódva a motor elkönnyűlt elejével együtt lehetnek a gondod okozói. Még egy kiegészítés: nem azt írtam, hogy minden asszimetrikus gumi rossz, nekem is csak jócskán kopott állapotban okozott gondot és kimondottan első keréken.
A próbakör visszautasítása pedig nem azt jelenti, hogy nem nézném meg a motorodat, akár ha eljössz egyszer hozzám itthon is szivesen látlak, de hibakeresésnél nem mindig segít a próbakör.
No még ezt is leírom, mert most ötlött fel bennem:
Nem hiszem, hogy a két henger okozta vibrációt kellene okolni. Ugyanis ha ez igaz lenne, akkor a szitálásnak csak akkor kellene jelentkeznie, amikor az a 60-65-ös sebességet alacsony fordulatszámon pörgő motorral érem el. Viszont ez akkor is jelentkezik, amikor pl. nem hármas sebességfokozatnál, hanem kettesben érem el, miközben a fordulatszám magasabb, és nyilván a vibrációk már más jellegűek.
Üdv!
Zolibá
Köszönöm a válaszaitokatt. Jelenleg Michelin Pilot Activ gumi van a motoron. Kereken 14 000 km-t szaladtam velük. Az első egészen jól néz ki, a hátsón viszont már határozottabban látszik a kopás, de még nem rossz. Ennek asszimetrikus a mintázata. Amikor két éve megkaptam a motort, jó kopott gumi volt rajta. Az első megcuccoláskor jelentkezett vibrálás után azonnal vittem kiegyensúlyozni a kerekeket. Meg is csinálták, de előre mondták, a kopottság miatt nem garantálják, hogy teljesen jó lesz. Tehát le kell cserélni. Jött a tavasz, és végül a Fórumon tájékozódva és informácikat gyűjtve döntöttem a Michelin Pilot Activ mellett. Feltétetem, kiegyensúlyozták, de ugyanúgy jelentkezett a szitálás. Visszamentem a szerelőhöz és jelentettem. Azonnal lekapta a kerekeket és újból kiegyensúlyozta őket ingyen. Változatlanul maradt az említett szitálás.
Már nem emlékszem, hogy milyen gumim volt a Michelin előtt, de - amint a mellékelt kép mutatja - szimmetrikis volt rajta a mintázat.
Ennél is volt szitálás, a tiszta új Michelinnel is. Tehát nem az asszimetrikus mintázat az ok.
A szakkönyv szerint a túl laza kormánycsapágy nagyobb sebességnél okoz libegést, a túl szoros pedig alacsonyabbnál. Amikor megkaptam a motort, a kormánycsapágy szorosabb volt, mint később és mint jelen pillanatban. A vibrálás ugyanaz. Igaz a kormányszarv egyengetése után kicsivel kisebb. Tehát maradnak kísérletezésre az általatok felsorolt további okok.
Szép estét!
Zolibá