Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tiszteletem Zolibácsi!

Nincs arra szükség, hogy próbakörre vigyem a motorodat és ezzel további stresszes pillanatokat okozzak neked A csapágyak esetleges hibáit kiszűrni, a kerekek egyenesfutását ellenőrízni, gumikra rápillantani stb... ezekre vagyok én kíváncsi, a teszt az úgyis a Te feladatod. Elhangzott pár ötlet, azon is elgondolkodtam amit Fécó mondott miszerint a kéthengeres jellegből adódó vibrációk felerősödnek a (főleg ha gyengébb) tartószerkezeten keresztül és a többletsúlyokkal méginkább érezhetővé válnak. Zsolt szervizes ismerősei is CB-CBF 500-as betegségként emlegetik a jelenséget és új motornál is előforduló hibaként nyugtázzák. Nézegettem azt a fotódat amin a doboztartód van, lehet egy megfelelő helyen történő pótmerevítés is segítene megoldani a problémát és nem tudna kialakulni oldalirányú remegő mozgás amikor felpakolod a cuccaidat, persze ez is csak akkor lenne megoldás ha biztosan tudnánk, hogy innen vivődik az első kerékre a remegés. Mutatok neked egy gumit amit nem csak azért cseréltem le mert elérte a kopáshatárt hanem a kezdődő kormányszitálás miatt, remélem látható a képen az asszimetrikus minta és az eltolva kialakult kopás. A gumicsere azonnali megoldást jelentett ezért ezután csak olyan mintájú gumit veszek ahol lehetőleg a futófelület mintázata apróbb és tükörképe a két oldalnak, így kevésbé alakulhat ki a cipzár alakzatú kopás egyformán körbe a futófelületen. Bár hozzáteszem amikor már éreztem a remegő mozgást a kormányon a gumicsere is időszerűvé vált így a gumi is kiszolgálta amire hivatott. Viszont a gumicsere után minőségi változást éreztem és ugyanúgy Bridgestone Batlaxot választottam csak másabb mintázatút, úgyhogy a gumiválasztás is sokat befolyásolhat, főleg egy olyan motornál ahol több tulaj panaszkodik ugynarról a problémáról. Valahogy csak rájövünk és akkor volt értelme agyalni rajta. Szerintem másokat is érdekelhet a dolog, persze ha zavar a fórumos eszmecsere írhatsz e-mailt is, bár nem gondolnám hogy bárkit zavarnának a kérdéseid.
Minden jót!
Laci
Kedves Laci!

Köszönöm, hogy újból felajánlod segítőkészségedet. Utóbb többször gondoltam arra, hogy jó volna alád adnom a motoromat. Mert vannak egyéb kérdéseim is, és bizonyára tudnál mondani egy pár dolgot - megnyugtatásomra, vagy éppen felhívnád a figyelmemet egy s másra.
Ami engem illet, nem szívesen élek együtt a szitálással. Ha kiruccanok valamelyik lányommal vagy a feleségemmel, általában fel kell csomagolni. És számomra rém kellemetlen, hogy pont akkor jelentkezik, amikor felcsomagolva a második személy is ott ül mögötted. Viszonylag sokszor kell 60 körül haladni, és mindig szorongatnod kell a kormányt, hogy nehogy... Ez nagyon rontja az az élvezetet, amire azt hiszem, mindenki ad, aki motorozik. Ráadásul a feszültség fizikailag is megteszi a hatását, ha több száz kilométert teszel meg egyhuzamban.
Tegnap, amikor a lányommal jöttem haza, a királyhágói kanyaroknál semmi élvezetben nem volt részem. Rém idegesítő számomra, amikor egy nagyobb kanyar előtt fékezel, és kezdi a szitálást. Közben feszt kacsingatsz az órára, hogy ha lehet, ne essél 65 km alá, vagy pedig keményebben fékezel, hogy hamarabb túlhaladj a kritikus sebességintervallumon.
Mán bocsánat, hogy ennyit nyávogok, talán untatva mindenkit, de hát nekem ez gond. És nem tudok belenyugodni abba, hogy ez van, mint ahogy Laci, te is írtad.
Holnap reggel kiszállok vidékre előadást tartani. Szerencsére csak a tartályra kell feltennem a kis táskát.
Jó pihenést mindenkinek!
Zoli
Nem tudok mit mondani Zolibácsi egyszer találkozzunk úgy, hogy a motort is hozod aztán körbeszagoljuk mi lehet a kínja, de az is lehet nem is fogjuk megtalálni. Zsoltnak is igaza van, vannak dolgok amikkel együtt kell élni, bár én sem tudom elfogadni ha valami sántít, főleg ha a motorról van szó
Sziasztok

KORMÁNYSZITÁLÁS témában!
nem magamtól vagyok ebben okos kérdezősködtem tuti helyen:)
Szóval ez a jelenség kizárólagosan CB és CBF betegség! Rengeteg dolog okozhatja, és nem feltétlenül kell hozzá a motornak használtnak lennie! Egy teljesen új motornál is előfordulhat!(sajnos)

A hiba oka lehet. : Kerékcsapágy, kormánycsapágy, kormánycsapágyban kevés zsír kevésbé avagy túlságosan meghúzva, felni centírozás hiba, felni oldalirányú kimozgása(8-as)(kicsi is elég) nem megfelelő gumiválasztás

gumiválasztásra van példa!

Kipróbáltak 5 különböző első gumit egy teljesen új CBF500-ason 4 gumival volt kormányszitálás az 5.gimival megszűnt!(márkát ne kérdezzetek mert nem tudom)
Egy szónak is száz a vége, a probléma valós!(bár engem ez nem zavar) Kiküszöbölése nem egyszerű de nem is lehetetlen! (bár szerintem nem ér ennyit az egész)

Az infókat a HONDA TAKOBER-től kaptam!
Laci!
A ebédre várva leugrottam és mindkét keréknél, mindkét oldalon ellenőriztem, hogy van-e valami bibi a felnikkel. Hát ezekkel semmi gond. Meglepően szabályosak.
Zoli
Tegnap gyönyörű őszi időben volt szerencsém hazatérni Aradról Kolozsvárra. Nagyváradig bosszantó volt az árkosra kitaposott út és a gödrök. Sok helyen lámpákat állítottak fel a szakaszos útjavítások miatt. Váradtól viszont már suhantunk. Sok csomaggal és két személlyel 4,24 volt az átlagfogyasztás.
Ami pedig a szitálást illeti, Laci, most már tényleg nincs más mód, mint az általad jelzettek ellenőrzése. Ezekben van egy új elem, a kerekek csapágyai. Ez izgalomba hozott. Azért is, mert réges-régen egyszer besült a Kreidlerem egyik hátsó csapágya.
Csak vicc volt!:D
Hálám örökké üldözi fog! :D
A sörről majd jövőre beszélünk. Sokat járunk a Balcsira... majd összefuthatunk! :)
Szia l1nux!

A szerelési útmutatóban ez van hozzá:
(pár sörért cserébe kikerestem:P:P, de sem kedvem sem időm nem volt a motorból kiműteni, h h is van ez valójában.)
Igen, odáig eljutottam... leszedtem... az ilyen szerviz nyílás... :)
De nem jön ki a foglalat... akár merre tekerem, forgatom, nyomkodom... :S
Van egy gumilap alul, az idom alján, a lámpatest alatt..
Ott már nézted?
Nekem is ilyen mocim van, de én is csak tippelek neked...
Sziasztok!

Lenne egy primitív kérdésem. Honda CB500 S a motor, fejidomos!
A helyzetjelző lámpát hogy a csudába lehet kicserélni?! Nem úgy mint az autókba, az tuti... :S
Egyszerűen nem tudom kiszedni. :(
Nem hülyeség amit mondasz sőt... csak amíg van olyan CB 500 amelyik felmálházva sem csinálja akkor a szitálás nem üzemszerű és keresni kell a megoldást
Tiszteletem Zolibácsi!

Nincs más ötletem csak amiket már korábban is javasoltam, felni, kerékcsapágy, kormánycsapágy, esetleg kezdődő szálszakadásos gumi.
Próbálj meg egy olyat, hogy valami gyors szorítóval szerelj egy olyan pálcát a telószárra amit kb.1mm-re be tudsz állítani a felni peremétől és körbefordítva a kereket figyeld, hogy az 1mm-es távolság változik e. A hátsóval is csináld meg. Ha ez lenne a gond tudom a helyet ahol megjavítják.
Üdv
Laci!
Jó napot Zoliba!

Az én motoromnál is megfigyelhető ez. Már korábban is beszélték és van abban vmi amit a Laci mondd, h a súlypont változás miatt lehet. Én azt mondom, h a rezgés is benne van (rászuperponálódik a doboz rezgése a rendszerére). Eddig nem mertem ezt nagyon emlegetni mert mondom teljesen hülyének néznek. Vártam, h mi lesz a "teszt" eredménye, de nálam is hasonló a helyzet. Már korábban én is "kísérleteztem"/gondolkodtam ezzen, mert amikor elkészült a csomagtartó menet közben elengedtem a kormányt, h behúzzam a kabátot és majdnem takálás lett a vége, úgy beremegett pár10m-alatt a motor. A csomagtartó rendszert nem "lehajlásra" hanem terhelésre méretezik szerintem ebben is lehet egy ok. Mivel szilárdságilag elbírja bőven a terhet, de rezeg mivel hajlik folyamatosan. Én így gondolom. Nézze csak meg, h remeg egy előttünk haladó motoros hátsó doboza menet közben . De biztosan nagyban közre játszik a súlypont változás is, ahogyan írta, h üresen nem érezni. Nyilván így kevésbé veszi le a terhelést az első teleszkópszárakról, emiatt kevésbé érződik a kormány rezgése. Lehet, h nagy baromságokat írtam le de már nem tudtam magamban tartani.
Kedves Laci!

Voltam Szegeden egy konferencián és vásároltam fekete festéket, sőt mattot is, mert a kipufogó dobot is szeretném majd szépíteni.
Nos a kormány. Menet a felső doboz üres volt, csak enyhén éreztem egy kis szitálást, de nem volt különösebben zavaró.
Szegeden felvettem a középső lányomat és a hátizsákját a felső bödönbe kellett tennem. Ezzel erősödött a szitálás, de nem olyan hangsúlyos, mint korábban. Gyanítottam, hogy így lesz. Tehát folytathatom a kísérletezést: hátsó kerék, esetleg kormánycsapágy. Bár itt nem érzékelhető az, hogy akadozna, azaz, hogy bé volna marva.
Szerencsére eső nélkül utaztunk, miután tegnap jó nagy zuhék voltak Szegeden és ma délben is rázendített. Hátha holnap megússzuk eső nélkül, amikor Aradról Kolozsvárra megyek.
Szép hétvégét!

Zoli
Nem baj az, hogy nem lehet itthon kapni annál egyedibb lesz ha majd hozok be egyet

Tervezem egyébként...

mondjuk tíz év múlva
Qrvaszép.. De ha jól hallottam itthon nem lehet majd kapni ami elszomorít
Én tavaly cseréltem és az olcsóbbikat vettem, semmi gond, pedig hosszú túrákra járok... és a hegyekbe...
üdv, eladó egy pirelli diabló hátsó gumi 180/55 17 jó állapotú küldök képet is ha érdekel valakit 6e ft+ posta de elég sűrgős lenne!
ennyiért nem veszel normális gumit sehol!
Szia Atesz!

Köszönöm nézegettem arra is már.
További képek a CB1100Four-ról:
http://www.mcnews.com.au/Testi...
Az új hátterem:
Egyszerűen nem tudok betelni ezzel a formával... :)
Hi!
Hát, az itthoni motort eladók hajtépését megértem, mert csökkenti az esélyeiket, de be kell lássuk, hogy a kinti nagyobb kínálatból nagy valószínűséggel lehet jobb motort, ráadásul olcsóbban kapni, még a papírozási költséggel is. Ez saját tapasztalat. Ha személyesen importálsz, megfelelő előzetes utánajárással, akkor nem akkora zsákbamacska. Jó dolog, ha egymástól relatív közelségben elhelyezkedő motorokat tart az ember talonban, így nem egyet lehet elhozni, hanem van választási lehetőség.

D.
Én nem értem ezeket a kintről behozott zsákbamacskákat...