Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia Zolibácsi!
Szerintem megtudjuk oldani, igaz pont kedden szabin leszek de majd szerdán hazaviszem és ha minden jól megy csütörtökön viszem is vissza a kapuszolgálatnak. A cím Kálvin tér 16sz? remélem jót néztem. A festék miatt ne fájjon a fejed, nem kell rá sok és nekünk mindig van itthon, hiszen a fiaim is állandóan barkácsolnak és a fekete egy olyan szin ami nem hiányozhat a műhelyből. Az ilyesmi nem munka nekem, hamar megvan és élvezem amikor valami jól sikerül, remélem neked sem okozok csalódást.
Üdv,
Laci
Kedves Laci!

Rendkívül kedves és kecsegtető, hogy felajánlottad a kormánycsövem rendbetételét. Csak azon töröm a fejem, hogy mivel tudnék hálálkodni neked. Legalább annyit mondanál, hogy mibe kerül egy fekete festékspray, hogy ennyivel segítselek ki.
Nos reménység szerint kedden utaznék át kollégáimmal Debrecenen. Pápán konferenciázgatunk péntek délig. Autóval megyünk. Tehát megkérhetném a kocsivezető kollégámat, hogy hajtsunk beljebb valahova, ahol leadhatnám kormányt. Ugyanonnan elvehetném visszajövet. Nekem a stabil hely a DRHE kapusszobája volna, főleg a pénteki felvételre.
Írjad meg, hogy mennyire megfelelő ez neked. Ha nem, sebaj.
Szép hétvégét és kellemes motorozást, ha kiruccannátok valamerre.
Üdv!
Zoli
NA elkészült:
http://www.sportmotor.hu/motor...

Lehet hogy most hidegebb, mert multkor erősebben csinálta jó melegen.
Köszi, na mindjárt csinálok énis egyet az enyémről, meg felveszem a kontaktot Dipsht kollégával... most láttam épp 30 perce a Tecsó előtt egy cbf-et csak a tulaját nem leltem semerre, kíváncsi lettem volna arra is...
Nem olyan biztos még az a "gebasz", ne ijeszd meg még jobban.
Lehet neki is csak be kellene állítani mint ahogy azt neked is megtették a szervízben.
Legjobb lenne ha Dipshit megnézné és segítene neki, Szegeden laknak mindketten.
Nu itten van!
http://www.sportmotor.hu/motor...
Üresben gázra most meg sem mozdult a hátsó kerék, viszont mikor beraktam 1be párat fordul a kerék, de hamar abbahagyja! Szóval a kuplung az old rendesen! Nálad valami gebasz lehet!

Remélem segítettem!
Ma délután lesz lehetőségem megnézni a gépemen ezt a felemelt hátsó kerekes jelenséget! Azt gondolom először is, mivel elég sok sportdob hallgatós vidit néztem már meg eddig életemben, és amelyiken a hátsó kerék fel volt emelve, még üresben is ahogy CBLacinál láttuk 1 kicsit lejjebb, el-el fordul a kerék a gépen! Erre egyébként emlékszem is, mert kipróbáltam már a CBF500amon is, hogy ugyan úgy csinálja! Igaz, eléggé nagy gázfröccsöt kell adni, de az én kerekem is megindul!
Az, hogy sebességben, behúzott kuplunggal alapjáraton is csinálja ezt szinte természetesnek veszem ezek után, hisz iszonyú erők dolgoznak a váltóban odalenn, és a kuplung nem tud annyira szétkapcsolni, hogy e jelenség ne jelenjen meg a hátsó keréken!
Az is más kérdés, hogy a kuplung ami sosem tud 100%an szétkapcsolni, hanem csak "x"%-ban, akkor neked most ugyan úgy kapcsol szét mint mindenki másnak, vagy rosszabbul?
1 biztos, ma délután megnézem a jelenséget, bemelegedett olaj mellett, és megpróbálom levidizni neked!
Egyébként nemrég volt a gépem 24000es szervizen, ahol is állítottak a kuplungkaromon! Éreztem, hogy a kuplungom már egy kicsit lejjebb old, de azt hittem, hogy az még simán jó! Mint utóbb kiderült ez nem így van, hanem az a jó, hogy ha legfelül old, természetesen amellett, hogy azért legyen 1 kicsi holtjáték a karon!
Teljesen természetes, hogy tele vagy félelmekkel, hogy a mocid így használódik, úgy kopik, de az az igazság, hogy mióta volt 1 elég elég szar suzukim, és vezérlőlánc szakadásom is volt rajta 1x, azt is simán megcsináltam odahaza a pajtában! Így is úgy is mivel az egész motor kopó alkatrészekből áll, előbb-utóbb elhasználódik minden, így felesleges a motorozás élményét elrontani azzal, hogy folyamatosan fülelsz! Mondom ezt én, ki tavasszal lett idegbajos, mikor a motorja elkezdet rezonálni!

Szóval nó para! Ez az egyik legjobb konstrukciójú motor amit valaha is gyártottak! Szóval használd csak nyugodtan!
Csak sebességben csinálja üresben nem forog.. motul olaj van benne eddig 3 at ha mentem vele...

Dipshit kihasználnám ezt a lehetőséget,dobj már valami elérhetőséget légyszi...
én pánikbeteg leszek a moto miatt.. mindig azon aggódom vajon mi lehet rossz rajta :S :)
Akkor most mi van? Sebességben behúzott kuplungal vagy üresben? Amúgy ha nincs a földön a hátsó kerék akkor is forog ha behúzott kuplungnál sebességbe van, akkor van gond ha rajta ülsz és sebességbe rakva ránt mikor 1-be rakod, de ezen lehet állítani.
Én szívesen meghallgatom mennyire bajos az a csattanás..ha egyszer 5 perc erejéig összefutunk Szegeden.
"felraktam középálványra be üresbe és a kerék elég gyorsan elkezdett forogni"
Az, hogy üresben is áthajt a kerékre természetes bizonyos szinten, főleg hidegindítást követően. Persze ettől függetlenül kíváncsi lennék milyen benne az olaj, belevaló? esetleg már sokat futott?
Hogy kicsit megnyugodjál mutatok egy vidit, bár ez a kipuf. miatt készült de jól látszik ahogy húzom a gázt nekem is forgásba kezd a hátsó kerék, pedig kínosan ügyelek a 6ezres olajcserékre és a kuplungom is rendben van, ez természetes jelenség és ahogy melegszik a motor teljesen megszünik.
http://youtu.be/7hao4zsQj8w
Igen, sebessegben csinalja behuzott kuplungal. Probaltam allitani a tocsavarral de nemigen valtozott...mz kormanyt probaltam de rovid volt a bovfen...
Nem irtad, de en is remelem hogy nem uresben, hanem ez behuzott kuplungot jelent, es teljesen olyan mintha nem emelne ki, mas nem is nagyon csinalhatja.
Ha uresben van es forgatja a kereket nagyon, akkor esetleg rossz vagy tonkrement olaj csinalhatja, de jo lenne ha megirnad, hogy ez sebessegben volt-e vagy sem. Ha igen, akkor puk65-nek van igaza, nem emel ki, allits utana, 1 perc az egesz muvelet.
Esetleg egy szep uj ETZ kormanyt vegyel 1500-2000 Ft-ert
Elsőre azt mondanám, hogy nem emel ki a kuplungod. Ez lehet magyarázat a váltó zajos működésére, a lánc csattanásra és arra, hogy középállványon sebességbe erővel forgatja a kereket (gondolom arra gondoltál, hogy sebességbe és behúzott kuplung mellett). Nézd meg a kuplung karnál a megfelelő holtjátékot 2-3 mm a jó. Ha nem emel ki akkor valószínűleg nálad most ennél nagyobb.

ÜdvPA.
Továbbra sem hagyott nyugodni a váltóm kattogása, tanulmányoztam... valóban lehet a lánc csapkodása a nagy kattanás mert mikor egyhelyben üresből 1-be vagy 2 be berakom látom hogy csapkolódik a lánc, viszont felraktam középállványra be üresbe és a kerék elég "gyorsan" elkezdett forogni, kézzel nehezen lehtett megállítani ha megállítottam utána pedig szépen begyorsult újra :S ez már csúszó kuplung, valami komolyabb gond lehet a váltóval? illetve ha lassan rakom be aq sebességbe szóval nem határozott mozdulattal akkor itgy elkezdi vissza ütögetni a váltót... vagy ez normális, ezét kell határozottan váltani?
Nincs a "közelben" valaki szaki aki rá tudna vetni egy pillantást? max túrázok egy jót ha kicsit messzebb van...
Köszi!
Áhhááá, köszi! Nem is kell ennél több!
Szóról szóra végignyálaztam az egészet, jó volt ezt olvasni...
Majd még kérdezek! Köszönöm a segítséget!
Nézd meg a 7329 es bejegyzést. Az elég sokat mesél.

ÜdvPA.
Sziasztok!
Szeretném kérdezni, hogy van-e valakinek (az aktív fórumozók közül)1997- es Cb 500- asa? Vannak tipikus problémák ezzel a fajával? Mire kell ügyelni a motornál? Ha valakinek van kedve, kapacitása, mesél róla nekem egy picikét?
Előre is köszönöm!
Ne dobd még el azt a kormányt Zolibácsi!
Húztam már helyre sokkal durvábbat is, van rá kidolgozott technológiám még az MZ-s időkből amikor szinte havonta vehettünk volna másikat. Mint említettem tavaly előtt Kontroll cimborának is megoldottuk ezt a kérdést és visszakapta a gyári állapotot. Egy pontosan a kormánycsőbe illő közdarab és egy komolyabb erőkar segítségével hidegen helyre lehet húzni. Törtem a fejem már egy egyengető padon amin vannak mérővesszők, de idő kellene azt is megcsinálni. Lefesteni a legkevesebb és a gyári az csak gyári marad. Esetleg úgy tudnék még segíteni ha egyszer autóval jönnél Debrecenbe legalább 2napra és elhoznád a kormányt, összetalálkoznánk mint a multkor és munkából hazafelé menet elvinném magammal majd másnap helyrehúzva lefestve visszakapnád, természetesen ez nem kerülne semmibe. Csak előre szólj és egyeztetünk.
Üdv,
Laci
Kedves Laci!

Bemértem a kormányt az általad ajánlott módszerrel. Nem törekedtem abszolút pontosságra, csupán tájékozódni akartam. A bal oldali markolat vége mintegy 1,7 cm-rel hajlik hátrébb a jobb oldalihoz képest, ami szintén görbült hátrafelé egy picit (mutatja ezt a festés apró repedezettsége). Hajlanék egy új kormány vételére, de még meg kell érdeklődnöm, mennyiért lehet hozatni.
Kíváncsi vagyok, mit szólsz mindehhez.
Üdv!
Zoli
A kép Homoródfürdőn készült, ahol egy kicsit nyaralt a család.
Na gyorsban még néhány szó, sajna az időjárás okozta üzemzavarok miatt keveset vagyok gép előtt és azt is lehetetlen időszakokban amikor a rendes emberek már alszanak, ma is hajnalban jöttem haza több mint 20-óra meló után A spurit nem a teljesítmény többlet miatt használom és nem is a fogyasztáscsökkenés miatt (bár Zoli cimbora meglepődött mikor Szlovákiában kapott egy tankolásra való adagot, ha jól emlékszem 3,1l-es fogyasztást mért ezután) hanem a vízbontó képessége és a "felsőkenés" miatt de ezt már írtam korábban. Most jutott az eszembe, hogy ígértem neked spurilelőhelyet Debrecen közelében, bocsánat amiért elfelejtettem de annak örülök, hogy megtaláltad a forrást, én szerencsés vagyok mert itt helyben van a benzinkútnál. A kuplungzörej miatt ne aggódj, főleg ha alig hallható, biztosan olvastad amit felraktak a 300ezret futott CB-500-ról, sima túramotoros üzemmódban rengeteget bír még akkor is ha hallatszik a morgás erősebben. Azt is láthatod Zsolt és Csaszi is forgatják rendesen a CBF vázba bújtatott CB erőforrást és mégsincs kutya baja sem.
Hívj vagy írj mailt ha erre jársz legközelebb, hátha tudunk élőszóval is értekezni ebben a zürzavaros kispanolt világban.
Üdv
Kedves Laci!

Nagyon köszönöm, hogy ilyen lelkiismeretesen és készségesen válaszoltál utóbbi, de nem új keletű kérdésemre.
Most ott kezdem, hogy amióta megkaptam tőled a Spurit és rendszeresen adagolom, 3400 km-t gurultam. Májustól júniusig még több rendben átmentem motorral Debrecenbe dolgozni, majd itt-ott megfordultam, többek között a Radnai Havasok aljánál, Radnaborbereken. Ott utoljára majdnem 40 éve jártam. Különben nagyon ajánlom azoknak, akik közben egy kicsit hegyre is másznának, vagy sétálgatnának egyet a vadonban. Teljesen vad és tiszta táj. Nincs nagy turistaforgalom. Van szállási lehetőség, pl. egy magyar tulaj is, ahol tisztességesen és családiasan meg lehet lenni. (Ha valakit érdekelne, tudok majd pontosabb információkkal is szolgálni.) Nos így gyűltek a km-ek, idáig 5350 ebben az évben.
Nem tudom igazán megmondani, hogy mennyivel javult a motor teljesítménye a Spurival, ugyanis használata egybeesik azzal, hogy merészebben kezdtem hajtani.
A fogyasztás jó. Az elmúlt napokban 850 km-t hajtottam, 350-et az egyik lányommal is, és 4,15 körül volt a fogyasztás úgy, hogy némelykor 140-nel is hajtottunk és élveztük a gyorsulást.

Tavaly, amikor meghallgattattam a motort egy szerelővel, fülelte, hogy hallható-e már az által Honda-betegségnek nevezett kuplunglötyögés. Nem észlelt semmit. Azóta 10-12 km-t futottam, és most, amikor felmelegszik a motor, mintha hallanék valami kis zörejt. Mennyire vészes ez, meddig szabad tűrni? Mindig csak a kis Kreidleremmel jártam, ennek ismertem minden porcikáját, s szinte szégyellem, hogy állandóan kérdéseim vannak a négyütemű Hondával kapcsolatban. Az öreg Kreidlert, ami ebben az évben töltötte a 37. évtizedeken keresztül, mindig füleltem. Most azon veszem észre magam, hogy féltőn fülelem a Hondát is. Ez a beidegződés.

Az utóbbi túra előtt feltoltuk a telókat 5 mm-rel. Úgy érzem, stabilabb a motor nagyobb sebességben is. Különben kezdettől fogva úgy érzékeltem, hogy az én súlyommal (nekivetkőzve 71 kg) könnyű az eleje. Nagyon reméltem, hogy a telóállítás segít a kormányszitáláson. Csupán az történt, hogy egy picivel feljebb tolódott a szitálási zóna, ami eddig csakis a csomagtartókkal, különösen a felső miatt jelentkezett úgy 65 körül.
A kormánycsapágyon is húztunk. Nem vert még, de túl könnyen járt már: amikor állva megdöntöttem, könnyen behullott. Visszafogásakor a kormánycsövet egy kicsit hátrábbra csavarva rögzítettük véletlenül, s amikor próbálgattam a járását, akkor vettem észre, hogy jobb oldalon a markolat odacsípi az ujjaimat a tartályhoz, míg baloldalon bőven van még hely az ujjaimnak.
Már barátkoztam is a gondolattal: rendelek egy új kormányt: az tökéletes és még festeni sem kell, mert a görbüléseknél megpattant a festék és már látszik a rozsda is. Ugyanis az előző tulaj esett mindkét oldalra a motorral. Nem nagyot, erre nem mutat semmi különösebb jel, de a kormány meggörbült, különösen jobb oldalon. Nos most vetten észre, hogy mekkora a különbség a kettő között.
Holnap meg is mérem, és majd jelzem. Köszönöm a fényképes szemléltetést. Meg a korábbi tippet a deknik újrafestésére. Ugyanis az imént említett esések miatt a kuplung oldalán van egy kis horzsolás, a másikon az idő rágta le a festést. Ez látszik a képen is.

A kirándulásunk alatt volt időm alaposan kitakarítani a kuplungkábelt. Tiszta jó, de beletúrósodott a kenőanyag. Fecskendővel adagolt benzinnel kimostam, és ugyanígy olajoztam. Most úgy jár, mint a vaj. Szinte szokatlan, hogy semmi erőt nem kell kifejteni. Még a sebességváltás is simább lett ettől. Ajánlom azoknak, akiknek kezd nehezebben járni.
Még volna kérdésem, de azt majd máskor, mert így is túl sokat írtam.
Üdv
Zolibá
Nekem azota szitál picit a kormányom mióta felrakta ma plexit. Ez okozhatja az hogy nincs jol felrakva? Mondjuk az egyik oldala magasabb? Szemmel nem látom de esélyes hogy elcsesztem picit a szimetriát :)
Üdv, Zolibá!
Régen írtál és akkor nem tudtam segíteni hátsófék ügyben, mert nekem nem pont olyan és emlékezetből meg nem lett volna szerencsés Most talán tudok néhány okosságot mondani ami nem biztos, hogy egyezik mások, főleg szerelők véleményével, ne is vedd szentírásnak mert ezek csak azok a saját tapasztalatok amiket a motoron töltött évek során gyűjtögettem, sokszor saját hibáimon okúlva
A kormányszitálást nem a dobozok okozzák, de mivel a súlypont hátratolódik vagyis "elkönnyül" a motor eleje jobban érezhetővé válik a jelenség. Ezen segít a telószár feljebb tolása a villahídban, de ez sem teljesen 100%-os megoldás. Nekem is lejjebb van engedve az eleje 1cm-el! De nem azért mert szitált az eleje, hanem azért mert sokkal kellemesebben viselkedik így és az úthibákat (főleg kanyarban) sokkal jobban lekezeli az első csillapító, még megrakott dobozrendszerrel is. A "lepkesúlyú" CB 400-nál is bevált ezért próbáltam ki a Suzun és több mint 10ezer kilóméter után egy visszaállítási próba is meggyőzött arról, hogy nekem ez a jó beállítás. Viszont a szitálás más tészta és azt okozhatja sok minden. Kérdésedre válaszolva: a kormány elhajlás is okozhatná valamelyest a szitálást, de csak akkor ha olyan mértékű lenne a deformitás, hogy a kormányvégsúlyok távolsága nem lenne egyenlő a kormány forgásponjához képest, ezért én ezt nem tartom valószínűnek. Hasonló kérdést tettek fel néhány napja a GSX fórumon, azt írták nincs kormánycsapágy hiba és az első kerék centírozása is megvolt, mégis szitál az eleje. Eszembe jutott még az MZ-s időkből amikor egy kisbusszal való találkozásom után a félig TK-s motort próbáltam újra talpra állítani és hiába volt újrafűzve, centírozva a kerék (kicserélve villahíd kormánycsapágy) mégis szitált az eleje Kiderült, hogy a hátsó tökéletesnek gondolt kerék volt a ludas, ami szintén sérült a balesetben és a szitálást előre hozta a kormány forgásponján keresztül az első kerékre. Javaslom nézesd meg azt is egy centírgépben, ki tudja nincs-e ott is hasonló probléma. Mutatok néhány képet, ezzel a módszerrel ellenőríztem a kormánycső állapotát, sőt amikor Kontroll lezúzta a motorját így állítottuk vissza a CB 500 kormányának eredeti állapotát is egy hosszú cső segítségével hidegen, de erről írok ha kell bővebben.
Minden jót!
Laci