Üdv!
Ne csináld! 70E km-el 450-ért import mocit?
550E-ért 5000 km-es CB500-ast adnak a németek! http://suchen.mobile.de/fahrze...
Én beszélnék másik importőrrel, aki nem roncsot hoz nekem...
Csak a dájcsoknál 290 db eladó 500-as van, biztosan találnál kedvedre valót...
Nyár elején volt pár hozzászólás a fékbetétek terén szerzett tapasztalatokról. Most visszakeresve nem tudok dönteni:D. Van aki azt mondja, h tetszett neki az AP Racing, van akinek egyáltalán nem. A cseh márkáról Csaszi mondta, h elég szar. Van aki később pozitívabbra változtatta véleményét... Jó más vezetési stílus stb. Most elkeztem keresgélni, a hátsó betétet kéne kicserélni (szétszedtem kopott is már + vmi nyiszog néha a motor hátuljában de nem tudom mi és csak néha csinálja ugye, kiakaszt, h nem jövök rá, de a betétre gyanakszom mert amúgy is ha megállok valahol és hátra gurulok a mocival akkor érdekes hangokat hallat, síkköszörűn kéne adni a tárcsának csak sajnos meghalt akire rámerném bízni).
Na a lényeg, h most NSN betét van. 1pár ebből ~8800ft (szinter). Brembo szinter ~8300píz. AP racing szinter ~8300ft, normál ~6000ft. Goldfren szintén 6e.
Ami most van NSN az szerintem elég barón fog mert ha nem figyelek hirtelen fékezéskor dobálja a hátulján igen szépen. Úgy gondolom, h a Brembo vgy az NSN esélyes az a 2300ft-ot akkor ott egye a rossebb, bár ha nem blokkolna ilyen könnyen az egy személyel nem lenne hátrány...
Megosztana esetleg valaki ezügyben pár tapasztalatot/véleményt vélem?
CB500hoz keresnék bontott alkatrészeket :( Bal oldai kapcsolósor. bal oldali kuplung kar és tartója (elt9rt az is), váltókar. A többit majd meglátom. Bal oldali farokidom és tank előtti "spoiler". Remélem a kormány és a villa nem ment el. Nem úgy tűnik. hiszen csak csúzott a moci.
A történet röviden. Elindultam gyönyörű időben és rám szakadt az ég. Előttem hirtelen fékeztek és emiatt nekem is muszáj volt. Elég durván elestem. Sisak, kabát annyi. De volt rajtam protektor ing is. Ez volt a szerencsém Annak semmi baja. Kórházba vittek és csak izomhúzódás. Rohadtul fáj a vállam. Nagyon nagy mákom volt. Ami furcsa hogy nagyon nagyot estem és a csúszás közben mégis direkt hátra fordultam hogy nézzem jönnek e mögöttem és elütnek e... A motort nagyon sajnálom. Javítható, de annyira sajnálom. Olyan szép volt. Ja és szombaton nősülök :)
Az ár tartalmazza a javításokat, de a névre írást nem.
A külföldi import kereskedőn keresztül nekm azért nem túl jó, mert nem szeretem a zsákbamacskát, magam szeretném látni, hogy mit vennék meg. Kétlem, hogy el lehetne állni a vásárlástól, ha behozta, de nekem mégsem tetszik.
Az árképzéssel kapcsolatban az a helyzet, hogy 500-tól indulnak a cb-k idehaza, ahogy azt a hasznaltauto.hu-n látom. Kinézni kinézhet bárhogy, ebben abszolút nem bízok (Van egy 125-ös Honda CG, amit 5000-rel vettük, csilli-villi karcmentes lovacska volt, és 7000-nél fel kellett furni, mert ette az olajat és nyomta a kartergázt a teljesítmény pedig sehol nem volt). Persze jó jel, hogy jó a kinézet.
A linkelt moci valóban jó állapotú, csak nekem az S változat kell...
Elsietni nem fogom, ez bizonyos, ahogy írtátok vége a szezonnak, de feltett szándékom, hogy a következőt már egy problémamentes, jó vassal akarom kezdeni.
fécó: a mocid nagyon jól néz ki, főleg ezekkel az átlátszó, elől vékony-ovális indexekkel, azok az indexházak nekem jobban tetszenek,mint a doboz stílusú..
450 sok érte ha így le van lakva! Kerékcsapágyat csak leszedett keréknél tudsz nézni a láncon látod a nyúlást meg a fogakon a kopást...
De ennyiért HAGYD OTT! nem éri meg!
Üdv!
450-ért ne vedd meg, még névre írva sem. Már kb. 290.000 Ft-tól tudsz venni egy normálisat Németországban, a behozatalt is meg lehet oldani egy kereskedővel, ha te nem akarsz ezzel bajlódni. Én magam importáltam egy régi, de műszakilag nagyon rendben lévő motort, pár esztétikai hibával 260.000-ért úgy 3 éve. 450-ért keveset futott, szép CB500-t lehet eladni/venni.
Laci - képzeld még ahhoz sem jutottam el, hogy a törött boxomat lefotózzam tanácskérés céljából, itt rohadok Pesten minden hétvégén munkával. :( De majd csak sor kerül rá.
Szerintetek lesz még vénasszonyok nyara? :( Jó lenne...
Széles utat, (tegnap is láttam a földön egy fiatal csajt a Szentendrei úton fekve, egy 600-as CBR-rel volt, persze protektor nuku, fetrengett is rendesen)
Hát elolvastam a leírásodat az általad kinézett és megtekintett motorról.
Csak nagyvonalakban, szerintem a felsorolt hibák javítása még + 1-2 100.000 Ft ot kitesz az biztos.
Nem tudom, hogy a vételár az névreírva vagy anélküli ? mert az sem mindegy.
Figyelj ! Szerintem úgy is lassan itt a szezon vége, ne kapkodd el, nézz meg más gépeket is. Én első olvasatra ennyi hibával nem venném meg. Ha kivülről ennyi hibája van (tehát a korábbi gazdája b@szott rá) , akkor valószinüleg a blokkot sem kimélte.
Elöttünk a hosszú ősz és tél motorozni úgysem nagyon lehet, ezt az időt szánd rá egy normális motor keresésére. Persze ez csak 1 tanács.
Én is kereskedőtől vettem a motormat 3! éve és nem volt egész 500e.: én intéztem a papírozást (olasz import), hazahozatal Pápáról, motorára. 98-as évjáratú, 17e-t mentem azóta vele és tavaly kellett cserélnem az új műszaki miatt gumikat, de láncot még mindig nem kell, hátsó fékbetétet kellene most vennem hozzá.
A kép a megvétel után készült egy hónappal amikor meglett a rendszám, azóta minimálisan módosult. Nem tudom, h a papírozást intézik vagy nem. De személyes véleményem, h 450 az rablás érte!
Üdv!
Gondoltam megosztom veletek a saját gondolatomat!
450eft az egy kicsit nem sok érte?Nekem volt egy 95 évj abban is 700000 km volt de amotorja az szinte makulátlan volt igaz az is egy fa alatt ált vagy egy évet, de ez csak esztétikai hibákat okozott!Külföldről behozni nem gondolkottál?Már úgyis a szezon vége van mire üzembehelyezed ugyan ott vagy.és biztos hogy olcsobb is lessz!11 év az nem kor egy ilyen mocinál!Elnyűhetettlen blokja van ha oda van rá figyelve,de ez bármelyikre igaz.Ha jól értem nem volt még nagy motorod?
Az ára 450 ezer.
Valóban hasznos gondolatokat mondtatok eddig.
Az volna még érdekes számomra, hogy hogyan érdemes ellenőrizni, mire kell figyelni ennél az esetben, ha esetleg még egyszerre megtekinteném a gépet, akár komolyabb gurulással egybekötve?
Csapágyazásnál van a kormány, azt tanították hogyan kell ellenőrizni, de mi a helyzet a kerék csapágyakkal és a lengővilla csapágyakkal? Hátsó telók?
Alapos szeretnék lenni, ugyanis az nekem még belefér, hogy kicsit viseltes a masina, hogy látszik rajta az idő nyoma (hisz 11 éves, sokat futott) de az semmiképp nem, hogy motorikusan, vagy menetteljesítmény/menetbiztonság szempontjából problémás legyen. (rövid időn belül)
Persze nem lehet lecsekkolni 100%-osan mindent, de azért mégis...
Mennyire adják olcsón? Mert szerintem van az az ár, amiért akár megszívlelendő lehet, akármilyen az állapota.
A hibák javítását meg nem bíznám az eladóra.. inkább adja annyival olcsóbban, mint amit a hibák indokolnak
Üdv!
Az látszik, hogy rendesen körbejártad a kérdést és sok mindenre figyeltél. A 75ezer km nem lenne sok hiszen többszörösét lefutják ezek a gépek gond nélkül, viszont az állapotleírásod alapján eléggé mostohán bántak a géppel, és az olyan előző tulaj aki ilyen külsejű géppel motorozott arról én azt feltételezném (de ez csak egészséges bizalmatlanság és lehet nem így van), hogy a motorkarbantartásokat is magasról leszarja. Vörösbarna füstöt esetleg Süsü a sárkány ereget, de egy motornak nem szabadna Van amikor kormol (fekete füst) ez inkább karburálási probléma ami orvosolható és kisebb baj mint mondjuk a kék füst (elégetett olaj) de van amikor mindkettő amit akár Te vöröses színűnek is láthattál. Legjobban nekem ez nem tetszik , mert egy motorgenerál nem kevés pénz, a piac telített, motort eladni nehéz és vásárlónak lenni manapság kiváltság így lépéselőnyben vagy. A felsorolt hibáknak csak a fele elég lenne nekem ahhoz, hogy tovább álljak pedig amit lehet én megbarkácsolok otthon... de nyűgöt nem vennék a nyakamba. A váznyak sérülés annyira nem vészes az ütköző könnyen pótolható, de ki tudja mi van a ruha alatt és nincs e egyéb váztorzulás , vagy ahogy te is feltételezted telószár görbület. A zöldes mocsok a vízcsövek környékén idült hibára utal, (könnyezett majd a hő hatására felszáradt majd hidegen újra megcsöppent majd bemelegedve elpárolgott és ezek a folyamatok hagytak nyomot) nem lenne ez se gond (javítható) feltéve ha idővel pótolták a vizet és nem száradt ki a hűtő, Isten ne adj a vízszivattyú is járhatott szárazon. Szóval sokszor kicsi hibák okozzák a nagyobbat és az előélete nem ismert a gépnek ezért kell inkább a rosszra gondolni nem pedig jóhiszeműnek lenni.
Persze láttam már olyan motort is ami kivülről hímestojás volt aztán a használat során derült ki, hogy véres a torka, ezért vagyok vele úgy ha meg egyenesen lesír róla a mostoha bánásmód inkább kihagyom. Van sok és tudsz válogatni az amúgy rendkívűl megbízható konstrukciójú motorból. Tehát az irány jó és csalódni nem fogsz csak találd meg a megfelelőt, nehogy egy feneketlen kútba dobáld a pénzed.
Jó vásárlást és sok szerencsét! (mert az is kell )
Nos ha letört az ütköztető ott a kormánycsapágynál be is nyomódhatott a váz (sajnos tapasztalat) hegeszteni javítani háát nem tudom.. (nekem nem tört le csak horpadt megoldottuk)
A barnás füst aggasztana engem nem tetszik.
75ekm szelephézag, gyertyák, láncszett, kormánycsapágy, kerékcsapágyak esetleg lassan cserére szorulnak, sőt lehet hogy valami már most cserés.
Esésnél elmehetett a teló is azért is folyhat de lehet öregedés. a telóolaj meg a szimeringek kijönnek úgy cirka 10-12e HUF-ból. A telószár már üti a 40e-et!
Viszont a hangja amit mondtál hogy traktoros meg lehet nem megy az egyik henger.... őő hát azért ha mégis ezt választod 1 motor szétszedés összerakás 25-30e HUF + ha kell még valami hozzá...
A hűtő.. lehet esésnél kilyukadt.
1 szóval én néznék mást! sok a hibaforrás. És sajnos nem túl olcsó az alkatrész 1 vezérműlánc feszítő 17e HUF csak szemléltetés szempontjából :)
Üdvözlök mindenkit és egyúttal szeretnék is röviden bemutatkozni:
Zsolt vagyok, 23 éves, 90 kiló, barna szemű és keresem azt a lányt..... Jah, hogy ez másik klub!?
Szóval komolyra fordítva, motorvásárlás elött állok és számos indok a cb 500 felé mutat, és hol máshol kérdezzek, ha nem a cb 500-al tapasztalt motorosok fórumán.
Néztem pár hirdetést, és egyet személyesen is megtekintettem. AZ erről szerzett információkról szeretnélek titeket kérdezni.
Kereskedőnél néztem, külföldi import. A gép 76 ezret futott, 1999-es példány, viszonlyag jó esztétikai állapotban van bár itt-ott már nyomja a rozsdát, viszont csúsztak már vele, a jobb oldala kicsit viseltes, a kormány súlyok mások rajta. A teló szimmering ereszti az olajat, a jobb oldali idom kicsit, tank jobb oldalon picit horpadt törött. (ezeknek a javítása benne lenne a vételárban) Viszont a kormánynak nincs bal oldali végállása, így balra tekerve
belever a fejidomba (merhogy cb 500 s ). Arra következtetek, hogy az eséskor a kormány balra fordult ki és akkorát kapott, hogy eltört a végállás pöcke. Kérdésem az, hogy néztétek-e már, hogy mennyire strapabíró a villanyak, hogy ekkora erejű ütés hatására mi hajolhat meg még, illetve ez jól javítható-e. Nem tudom, hogy a szimmering az öregsége miatt nyomja az olajat, vagy esetleg a teleszkóp is az eredeti és esetleg meghajlott az is a csúszáskor...
Ezeknek a kiderítését fontosnak tartom még vásárlás előtt.
A gép beindításra is került, ezzel kapcsolatban az a jelenség, hogy magas (8000)-es fordulatról elengedve a gázt, barnás-vöröses füstöt nyom a kipufogó (meg a dob elötti bilincsnél). Hogy régi a gyertya, vagy a sok állástól, nem tudom. (elvileg a barnás füst a tökéletlen égés jele). Beindításkor kicsit traktor hangja volt az elején, valszeg nem ment az egyik henger, de aztán magára talált.
A moci egyébként szépen veszi a fordulatot, jól is ejti. Nem zakatol mint egy gőzmozdony, jól indult.
Gurultam is vele, de tempósan nem közlekedtem vele, nem próbálgattam a gyorsulást. Váltó már mintha nem lenne olyan határozott, mint ahogy a jogsizás idejéből emlékszem, bár ez nyílván olaj cserével javulna.
Még a hűtőrendszer kérdéses kicsit, mert ahogy nézegettem a blokk környékét, a vízcsöveknél mintha lett volna olyan zöldes cucc, mint a hűtőtömítő zselé az autóknál (gondolom ismeritek).
A ventilátor elindult, bár igaz, hogy sokat pörgettük álló helyben. pl: 8000-es fordulaton tartás jónéhány másodpercig (nem jött semmilyen füst eközben a kipufból, ez jó jel).
Elektromos rendszer jónak látszik, az akksi erőben van, világítás, visszajelzők, múszerek mennek.
Gumi márkás, cirka 50-60%-os, láncszett csereérett.
Ezek tehát a körülmények, ha tudnátok pár hasznos gondolattal segíteni, annak örülnék!
Első perctől úgy szokattam az asszonyomat, hogy ne belém kapaszkodjon és minél közelebb üljön hozzám, ebben csak az szab határt, hogy kissé hosszú a Suzu ülése az asszonyom keze meg rövidecske így amikor már fárad van hogy közénk fúj a szél. Ha már sztorizgatunk nekünk is volt egy kínos de annál poénosabb szösszenetünk A Kék túrára mentünk és bizony elég csapadékos időt fogtunk ki, nem volt mese egyik benzinkútnál felvettük az esőruhát, amit a feleségem még elsőnek viselt. Alig indultunk el majd kb. 100-110es tempónál (miután egy 80-90-el poroszkáló choperes csapatot megelőztünk) valami fura lobogásra lettem figyelmes a tükörben Először csak sasoltam vajon egy chopperes akadt belénk , vagy valami zászló , esetleg ponyvás autó vagy mi fene az Majd aztán leesett a tantusz, az asszony vetkőzik de nem tud róla Olyan a dzseki, hogy miután felhúzod a cipzárt össze kell pattintani, de ő nem tette ezt meg, a cipzár meg leszaladt, el volt foglalva az esővel és mivel az esődzseki alatt ott volt a kordura kabát nem is sejtette hogy zászlóst játszik. Először kopogtattan a térdvédőjén de semmi reakció, majd amikor jócskán elhagytuk a choppereseket lassítottam és odaszóltam óvatosan "öltözz fel" Még itthon is azon röhögtünk mit szólhattak a motorosok akiket megelőztünk. Szóval, a hátulkapaszkodás egyik hátránya, ha leszaggatja a szél rólad az esődzsekit nem veszed észre csak ha bőrig áztál, vagy ha szerencséd van sűrűn figyeli a tükröt a pilóta.
Laci!
Köszönöm az utóbbi tanácsokat is.
Mint írtad, a te feleséged is hátul kapaszkodik. Az én feleségem is, meg a lányaim mindhárman hátul szoktak megkapaszkodni. Ezt tanácsoltam nekik még akkor, amikor a kis Kreidlerrel motoroztunk. Azt viszont nem szeretem, ha a második személy nem ül annyira közel hozzám, hogy érezzem, hogy még megvan. Meg így jobban is tud idomulni a vezető pozíciójához. Igaz, családtagjaim néha panaszkodnak, hogy eláll a kezük. Közben váltanak kezet. Én jobban szeretem ezt, minthogy ölelgessenek és erősebb fékezésnél rám essenek - csukóficamig.
Apropó. Egyik tanárkollégám felesége mondta, hogy az első szerelme vitte őt valami kis motorkerékpárral. Egyszer együtt mentünk ki avelük a szabadba, s felajánlottam a kollégának és a feleségének is, hogy viszem őket egy kört. A kolléga elég masszív, úgyhogy el is csodálkoztam, mennyire leül vele a CB. No következett az asszonyka, aki lányom lehetne. Mentünk egyet. Úgy kapaszkodott belém, pedig csak óvatos séta volt, hogy alig kaptam levegőt. Oszt másnap jelentette, hogy minden tagját kegyetlen izomláz kínozza. Hát ilyen személlyel nem szívesen gurulok.
Lányaim közül a közbülsővel mentem a legtöbbet, jól ül, szeretek motorozni vele. Érzi a dolgokat. A nagyobbikkal pedig az a jó, hogy nagyon figyel a kanyarokra, és készül rájuk. Ilyenkor közelebb húzódik hozzám és már érzem is, hogy dől, s dönti ő is a motort. És nem fél. Persze a középső sem. A kicsi viszont fél egy kicsit. Igaz, vele most kevesebbet volt alkalmam motorozni,mert elkerült otthonról.
Még ecce jójcakát,
Zoli
Nem, nekem nem ilyesmi van, olyan, mintha valami lelazult vagy elszabadult csavar kotyogna amikor pattogok az uton. Kifejezetten akkor jon elo amikor ugral a motor az utegyenetlensegen, es valami femes csorges, tenyleg mintha egy csavar valahova csattogna. Sejtesem nincsen honnan jon
Még anno Kontroll cimbora alig 20ezret futott motorján kerestünk egy olyan hangot ami vagy egyáltalán nem jött elő, vagy csak néha kb.3-4ezres fordulatnál. Ott kífújás nem hallatszott, pedig mindenre figyeltünk ezért gondoltam ha zavaróan kifúj akkor belül történt változás. Végül meglett a hiba, a hűtőventillátor forgórésze hosszirányban kotyogot és bizonyos fordulatszámnál "megszólalt". Nem volt könnyű kiszedni, szétszerelni meg főleg, lemezházas a csúszógyűrű háza és azon kellett picit zömökíteni, a csúszógyűrű egyébként hibátlan volt. Azután nem volt ilyen zörej és néztem másik CB 500-ast is (újjal be lehet nyulni) ott is volt egy kicsi löttyenése, idővel ez csak nő, esetleg nézd meg azt is.
Ne csináld! 70E km-el 450-ért import mocit?
550E-ért 5000 km-es CB500-ast adnak a németek!
http://suchen.mobile.de/fahrze...
Én beszélnék másik importőrrel, aki nem roncsot hoz nekem...
Csak a dájcsoknál 290 db eladó 500-as van, biztosan találnál kedvedre valót...