Én nem szoktam túlfújni a gumikat... Nekem Michelin PILOT ACTIV gumijaim vannak. Az elsőt általában 1,8 - 1,9 - re fújom, a hátsót pedig kb. 2,2 re...
Nem pattog... stb...
Totalbike motordoktor erre utaló írása:
"Egyik az optikai módszer (én ezt szoktam használni, mert nem kell hozzá segédeszköz), mikor háttal állsz a motornak úgy, hogy lábad között van a motor első kereke. Ezután egyik kezeddel megfogod a kereket, majd másik kezedre támaszkodsz, mint ha egy kézen szeretnél fekvőtámaszt csinálni. Ekkor pont a szemed előtt lesz a kerék és a gumi peremét figyelve, hogy elől hátul fedjék egymást, be tudod állítani pont középre. Ezek után már gyerekjáték hozzánézni a hátsó kereket. Másik módszer a madzagos, mely csak annyiban különbözik az előbbitől, hogy itt egy madzagot húzol az első kerék elejétől a hátsó kerék végéig, a kerék mindkét oldalán. Amennyiben nincs középen a kerék, az egyik oldalon kinyomja a madzagot, míg a másikon nem fog hozzáérni."
Az én módszerem pedig az, hogy felültetek rá valakit (most a legkisebb volt kéznél ) aztán egyenes kormánytartás mellett olyan távol megyek a motortól, hogy az első gumi majdnem takarja a hátsót, illetve ha a hátsó két széle egyformán lóg ki az első gumi takarásából akkor tudom, hogy jól dolgoztam. Persze a kerékcsavart előtte a villa rovátkáihoz pontosítom mindkét oldalon, ezzel a módszerrel csak ellenörzöm.
Köszönöm a felvetést megfontolom a Szfehérvár közelebb lenne valóban. De most világított rá Csaszi, h hülye gyerek szelepek ellenőrzéséhez hideg motor kell, ennyi eszem lehetne nekem is. Uh ha ott kell hagyni akkor jobb a Pest mert felviszem hét elején aztán megyek utánna a koleszból nagy vagányan azzal haza:P. Mondjuk azért nem félév mire lehül, na mind1 még megálmodom. Akkor ezek szerint te meg vagy elégedve az ottani szerelővel/szervízzel?
Egyenlőre a sztárfotos 30e-t bekell fizetni uh nem jövőhéten akarom vinni szerelőhöz.
Ma voltunk Szfehétváron meg arra felé motorozni, most van a 3 napos razzia az utakon igyekeztünk betartani a tempot mindig remélem nem kaptak megint le, nem szoktunk állatul motorozni de már rüheltem, h mik előztek le. Hát a büszkeség nem ér 30-40e-t.
Sikerült eladni a géped? Mit szeretnél helyette, ha megkérdezhetem?
Ma volt szerencsém menni egy 2005-ös VFR-el, hát igen igen az 1misi különbség érződik kissé:D.
Köszönöm válaszod!
Még megfontolom a dolgot. Én a Blahatól nem messze lakom tanévközben, uh nekem a dream közel lenne majd utánna nézek még (az árnak).
Olyan helyre akarom vinni ahol már kotoráztak benne mert szerintem nincs semmi baja csak átakarom nézetni szelepek vezérműlánc sose lehet tudni... A blokkban nem merek turkálni de mást megcsinálok otthon.
Jó híreim vannak Zolibácsi!
Ma délután kénytelen voltam bemenni Debrecenbe anyagért és ha már bent voltam odafordultam a teológiához hátha megérkezett a kormány. Mivel sikerrel jártam estefelé hozzá is fogtam a javításhoz. Volt eltérés rendesen ami az első képen is jól látszik, de főleg az volt a gond, hogy a két kormányszarv egymáshoz képest térben is el volt csavarodva egy kicsit. Szépen engedelmeskedett az anyag és sikerült helyrehúzni (2.kép) minden egyéb káros alakváltozás nélkül. Már kész is teljesen és reményeim szerint holnap vissza is juttatom a portaszolgálathoz.
Köszönöm az "ártó szereket" igazán nem kellett volna, tetszett az üvegen lévő írás
Minden jót kívánok!
Laci
Jut eszembe! Lesz 1 utolsó lehetőségem úgy néz ki! Jövő hét végén szeptemben 4-5.-én valószínű magamra maradok! Vikim leutazik az esküvő végett, mert 1 héttel előtte is szabit vett ki intézkedés végett, én meg itthon maradok, és szerda este csatlakozom hozzá Zalában. Elméletileg!
Szóval ha ezt tényleg így lesz, tuti szervezek 1 utolsó szabad-független emberes-motoros motorozást magamnak! TZ haverom a ZZR1200val már jelezte, hogy jön. Bár a láncom, és gumim is eléggé a végét járja, de ez jelenleg nem izgat! Visszafogott tempó lesz, de ha elszakad legfeljebb valaki hazavontat!
Mint ha már én is hallottam volna ezt a jó tanácsot! De van 1 másik is, ami miatt nem engedelmeskedtem a "fuss" késztetésének, hogy miszerint: "1x az életben mindent ki kell próbálni!"
Hát Én a Karasnához viszem a gépem, de nem azért mert olyan jó a szerviz! Egész egyszerűen ez van közel hozzám! Pláne, ha ott is kell hagyni a masinát. Szelepellenőrzésnél hidegnek kell lennie a blokknak!
"jó" Honda márkaszervizből 2 van ÁLLÍTÓLAG, a Honda Dream Budán az Attila úton, és a Takober Pesten kint a francban Rákoskeresztúrnál!
A Karasna, az aránylag jó árú szerviz, általában lelkiismeretesen elvégzik a munkájukat, de 1 kicsit szófukarok. Néha az az érzésem, hogy még a munkájukat sem szeretik úgy igazán, pláne az ügyfeleket. Ettől függetlenül valószínűleg a következő szervizre is ide viszem a gépem. Ami mondjuk csak a következő 24000es nagy szerviz lesz! Nem fogok 6000km-ént +10000Ft-ot olyanra kiadni, amit magam is meg tudok csinálni!
Takobernél 1x voltam, ők elég drága munkadíjjal dolgoznak, de nagyon-nagyon lelkiismeretesek, és akár órákig is lehet velük dumálni, kérdezősködni, tanácsot kérni. Mondjuk akivel dumcsiztam az épp nem nagyon értett a CBF500hoz. Igaz Ők szerelik a Honda safety CBF500 motorparkját, de mivel csak a kopó alkatrészeket kellett eddig cserélni csak rajtuk... Szóval nem tudtam megmondani, mikor szokott elkopni pld. a kuplung, stb.
A dream-et nem ismerem, csak a cbf-egyesulet honlapján sokan áradoznak róluk!
Ajajj, nekem a kolegák minden nap elmondják 1. számú szabályként : "Sose nősülj meg! " :D
Az öreg Al Bundy szavaival élve ... "fuss..fusss... gyorsabban mint a szél... ahogy csak a lábad bírja... fuss " :)
Remelem megnyugodtal.
Multkor Csaszi-val mi is cirka ket orat egymas szavaba vagva beszelgettunk, de hat meg lenne sztem mondanivalonk.
Majd ha mar nos ember lesz, remelem jut ideje!
Valóban, köszönöm szépen még1x... lehet már lassan hipohonder leszek itt a motorral kapcsolatban... de most megnyugtatott a nálam tapasztaltabb kolléga, kinek személyében egy bőbeszédű jófej pilótát ismerhettem meg.
Megnéztem a masinát, meg mentem vele pár kört. Teljesen egyben van a gép. Alaptalan volt az aggodalom szerintem.
Szépen veszi a fordulatot, a kuplung normális helyen fog/old.
Sebességbe rakáskor valóban van hangja, de sztem az normális. Mondjuk a sajátomhoz képest jobban hallatszik, de szerintem csak azért mert sokkal halkabb járású a cb, és a kipufogója is csendesebb.
Futóművet nem volt alkalmam kitapasztalni a parkolóban, talán(!) egy picit puha, de ennyi. Minden kedves fórumozó megnyugodhat
Hat ezt nyugodtan el is felejtheted, ennyit mindegyik csinal. Kicsit hangolj meg a kuplungon, hogy biztosan kiemeljen es nyugodtabb legyel, de ezt majdnem minden motor csinalja. Lattam, hogy a labaddal megfogdtad, es nem is forgott tovabb.
Ez jellemzoen azert van, mert amikor sebessegbe rakod, akkor ugye mar "csak" a kuplung ami nem viszi at a hajtast. Viszont belul ott forog az olaj is, es az is tud atvinni valamennyi erot (van automata valto, amelyik ilyen elven mukodik, persze ott kicsit mas olaj van).
Ennyi. Ezert is tudod ilyen szepen megfogni. Elvileg melegen meg ennyire sem kene, mert akkor joval vekonyabb, folyosabb az olaj amikor mar felmelegedett.
Most használom 3. szezonja a Hondám, szeretném egy komolyabb átnézetésre/beállíttasásra elvinni. Én Pakson lakom itt is van jó motorszerelő, de direkte szervíz nincs, illetve nem bánnám ha egy olyan helyre kerülne a gép ahol már buherálták ezt a típust.
Lenne emiatt pár kérdésem a szervizzel kapcsolatban ha nem gond.
1. Meg vagy e velük elégedve mered ajánlani?
2. Hova hordod szervizeltetni a gépedet pontosan:D?
(azt sejtem, h Pest környékére)
Ui: Kenderessen vigyázni éjszaka is keményen trafiznak (aki tisztában van vele az örüljön nekem most érkezett meg a sztárfoto)
Nagyon köszönöm.
A DRHE Kálvin tér 16 alatt van.
Holnap, mert most már késő lett, megbeszélem a kollégámmal, hogy tegye meg értem a kitérőt a teológiáig.
Jó éccakát!
Zoli
Nem pattog... stb...