Sziasztok én optimista vagyok...ezek a cikkek még voltak feltéve de hát nem nagy erő hogy feltegyem még egyszer hogy nyugtassalak kicsikét... olvasd el a 300 ezer kilométer azért biztató.
A történetben szereplő DL egy jó barátunk motorja. A gép új kora óta az övé volt, rendesen volt szervízelve is. Kb. 55000 km-t futott a motor, amikor egyszer csak minden előzmény nélkül darabokra hullott a blokk. Főtengelytől kezdve egy csomó minden elment benne. Az igazsághoz hozzá tartozik hogy asrác az átlagosnál kicsit jobban hajtotta a gépet, de természetesen azért közel sem annyira hogy így szét kellett volna esnie. Még akkor sem ha az 55000 km nem is olyan kevés. Egy ilyen blokknak legalább ennek kétszeresét kellene elfutnia komolyabb gond nélkül.
Miután megvettem a gépet én is olajcserével kezdetem. Castrol 10W40 Acteco X- tra olajat raktam bele. Hát eleinte kicsit akadoztott a váltó vele, aztán szép lassan én is ráéreztem a váltások ritmusára + az olaj is "betört" és már csak igen ritkán jelentkezik akadás. Beszéltem sok motoros cimbivel mondják, hogy szinte majdnem mindegyik motor váltója akadozik, ha nem kapcsolnak vissza időben. Már több mint 6000 et mentem vele és még eszem ágában sincs lecserélni. 10-12.000 ezer elött nem is szándékozom. Ha a gyári mérnökök ennyit írnak akkor ez tuti jó is (és ebben még nagyon sok biztonsági tartalék van.)
Mivel a közvetlen baráti körből senkinek sem jó, így valószínűleg én is kihagyom. 2 hét múlva amúgy is megyünk Péterékkel Montenegroba motorokkal. Hygyék kicsit később jönnek utánunk autóval. Hallottad mi történt a DL-lel? Azért nem várná az ember hogy így szétessen egy ilyen kategóriás gép.
Nem tudod véletlenül hogy mi a helyzet a személyi igazolvánnyal történő beutazással Boszniába? Azt olvastam hogy hivatalosan be lehet utazni útlevél nélkül is, de a nagykövetség nem ajánlja. Akkor most lehet vagy nem lehet? Na mindegy, legfeljebb menekülttáborba zárnak, ott meg majd megesznek az albánok.
Nemrég volt téma az olaj vásárlás, típus márka választás.
Nekem olyan kérdésem lenne, h ti mennyi időnként szoktátok cserélni?
Én eddig bő 5e-ként cserétem az olajat. A szervív könyvben ugye 12e vagy 1 év van írva. Most mentem már vele bő 6e-t eddig nem hallok semmit a hangján. De volt aki írta, h 6e környékén furcsa hangja volt a mocinak és olaj csere után megszűnt ez... Nem spórolom én se ki belőle: Castrol 10W40 Actevo X-tra de azért tartok a dologtól...
Hát nem kímélem. Imádom a hangját. Terhelés alatt beszarás milyen brutál. Hétvégén szerpentineztem és próbáltam minél kevesebbet fékezni ezért rendszeresen használtam a motorféket. Na ilyenkor olyan fasza durranásokat csinál :)
Azért választottam ezt a kipu megoldást mert ez egy cb 500 tehát alig van hozzá sportkipu gyártótól tipusspecifikus kinálat és ami van az rohadt drága. Nem nagyon akartam rádobni a motor értékének jó nagy százalékát. Nagyon meg vagyok vele elégedve.
Csá. Nekem szakszerviz csinált a gyáriból sportosat. A lényege az hogy szétszedik és a belsejét átalakítják. Összerakják és lefestik gyárira. Nem látszik rajta semmi. 2 változatot tudtak ajánlani. Az egyik öblösebb a másik pedig brutál. Én a brutált választottam. Adtak hozzá egy szükítő csavart is ami vizsgáztatásnál jó. 40 körul megvolt a cucc és az összes motoros haver álmuldozik. Kellett hozzá karbi szinkron is mert ehhez a rendszerhez több benya kell :)
Természetesen csak gonoszkodtam egy kicsit , a sor2 is élvezetes motorozást nyújt, volt nekem is és 250-es létére nagyon lehetett szeretni. Mentem CB 500-al is (Zoli99 és Kontroll jóvoltából) precíz óramű és csak induláskor éreztem a két henger jellegzetességeit, középtartományban jobban motorozható mint a CB-1 ami 6-7ezres fordulattól kezdett igazán élni. A cimborám 650-es egyhengeres túraendúrója se volt piskóta amikor hármat püffent és 30méterrel tolt arrébb, jó kis adrenalin növelő, az első alkalommal igen meglepett mekkorát tol alsó tartományban Nemrég a megabrutál 140 lovas X4-et próbáltam ki ami ugye sor4-es erőműve miatt közel áll hozzám, vagyis csak hittem mert egészen más világ, olyan szinten kinőtte a kresz szabályait az a gép, hogy nem is való közútra. Nem lehet vele lassan menni és hiába volt legfelső fokozatban (5-be) és forgott alig 3ezret amikor odahúztam a gázkart gondolkodás nélkül indult meg a szerény közel 300 kilójával mintha mágnes húzta volna. Most is azt mondom mint régebben, 50 lóerő felett felesleges minden további paci, főleg ha szabálykövetően használjuk őket közúton.
Jó hát ott van a CB 1300 de az maga az álom és neki bocsánatos bűn az a 115 lóerő, ez a kicsi apró negatívum elnézhető neki amiért olyan gyönyörű
Miután megvettem a gépet én is olajcserével kezdetem. Castrol 10W40 Acteco X- tra olajat raktam bele. Hát eleinte kicsit akadoztott a váltó vele, aztán szép lassan én is ráéreztem a váltások ritmusára + az olaj is "betört" és már csak igen ritkán jelentkezik akadás. Beszéltem sok motoros cimbivel mondják, hogy szinte majdnem mindegyik motor váltója akadozik, ha nem kapcsolnak vissza időben. Már több mint 6000 et mentem vele és még eszem ágában sincs lecserélni. 10-12.000 ezer elött nem is szándékozom. Ha a gyári mérnökök ennyit írnak akkor ez tuti jó is (és ebben még nagyon sok biztonsági tartalék van.)
ÜdvPA.
Milyen volt az eredeti és milyen a mostani?
Én a CBF500ason nyúltam hozzá az átételhez.
nem tudok az útlevél/személyi dologról.. nekem nincs is útlevelem azt hiszem már 2 éve
Nem tudod véletlenül hogy mi a helyzet a személyi igazolvánnyal történő beutazással Boszniába? Azt olvastam hogy hivatalosan be lehet utazni útlevél nélkül is, de a nagykövetség nem ajánlja. Akkor most lehet vagy nem lehet? Na mindegy, legfeljebb menekülttáborba zárnak, ott meg majd megesznek az albánok.
Nemrég volt téma az olaj vásárlás, típus márka választás.
Nekem olyan kérdésem lenne, h ti mennyi időnként szoktátok cserélni?
Én eddig bő 5e-ként cserétem az olajat. A szervív könyvben ugye 12e vagy 1 év van írva. Most mentem már vele bő 6e-t eddig nem hallok semmit a hangján. De volt aki írta, h 6e környékén furcsa hangja volt a mocinak és olaj csere után megszűnt ez... Nem spórolom én se ki belőle: Castrol 10W40 Actevo X-tra de azért tartok a dologtól...
http://www.sportmotor.hu/motor...
telefonos ezért picit a hang másabb.
Azért választottam ezt a kipu megoldást mert ez egy cb 500 tehát alig van hozzá sportkipu gyártótól tipusspecifikus kinálat és ami van az rohadt drága. Nem nagyon akartam rádobni a motor értékének jó nagy százalékát. Nagyon meg vagyok vele elégedve.
Gyári kipumat a CB500-on szeretném lecserélni valami dübürgősre tudnátok ajánlani valamit? ami nem 150 ezer ?
nem megy a dolog. Kedvesemnek programja van szombaton
nem
Tudsz a hétvégi csákányospusztai találkozóról?
Jó hát ott van a CB 1300 de az maga az álom és neki bocsánatos bűn az a 115 lóerő, ez a kicsi apró negatívum elnézhető neki amiért olyan gyönyörű