Én ritkán szoktam úgy járni, hogy a 4 es és az 5 ös közé is sikerül berakni, ha finomkodok... :S Olyankor olyan, mint ha üresbe lenne, csak van hangja... :) de már rászoktam, hogy határozottan kell gépészkedni...
Szerintem ezen nem kell izgulnod! Ilyen a motor váltója! Nincs benne szinkron mű, nem úgy mint az autónál (bár annál is lehet időnként furcsaságokat tapasztalni), de motornál helyszűke miatt kimaradt e szerkezet! Így csak akkor van zajtalan váltás, ha pont eltalálod a következő fokozat fordulatszámát! És a magasabb fordulat is sokat segít a dolgon!
Nekem is csattan 1be , és időnként 2be felváltásnál is! Ezeket már nem is veszem fel! Amik zavarnak az az, hogy időnként hiába pöccentem 2be a váltót, az nem veszi be a fokozatot, hanem visszaugrik üresbe! Bosszantó! Nem próbáltam ki, de erre azt mondják, hogy ezen lehet azzal segíteni, ha a váltókart lejjebb állítom, hogy intenzívebb legyen a váltó felfele billentése!
A lamella "ragadás" inkább hideg motornál fordul elő, vagy ha túl sűrű a motorolaj. Öregebb leharcolt gépek tulajai szokták megoldásként a kopásból eredő résveszteségek miatti olajfogyasztást sűrű olajjal orvosolni és örülnek mikor ráadásként még csendesebb is tőle a motor. Nem ez a megoldás, de az más tészta... Ha jót akarunk a motornak akkor a gépkönyvi előírás szerinti motorolaj a lényeg és még akkor is lehet kattanás főleg üresből 1-es fokozatba váltáskor, vagy ha nem megfelelő fordulatnál váltunk el. A késleltetve váltást nem tartom jó megoldásnak, mert az csak akkor segítség ha nem old megfelelően a kuplung, de akkor viszont meg kell keresni ennek az okát. A Motordoktor írását olvassátok el, igaz nem teljesen ugyanarról a problémáról ír de a váltókattanást (főleg nullából 1-es fokozatba) úgy említi mint a váltó sajátosságából eredő (velejáró) hang. Volt pár motorom és ezt mindnél tapasztaltam, csak volt ahol kevésbé. Egy jó olaj sokat jelent, a Suzu a Motult nagyon szereti és tényleg "vajpuha" a váltás, de ettől még hallatszik amikor 1-es fokozatba rakom.
A váltót meg kell szokni és ki kell tapasztalni mikor működik a legfinomabban. Motordoktor
Hát nem tudom én piszok gyorsan szinkronban váltok a kuplungkarral és mint kés a vajban ugy ugrik át.
Ez a behuzom és picit rátartok sztem izlés dolga de ha csak igy nem csattan akkor lehet valami gond van.
A váltáskori kisebb nagyobb csattanás az olajban fürdő kuplung miatt tapasztalható. Behúzott kuplung mellett a tárcsák egészen kicsit eltávolodnak egymástól, na itt játszik be az olaj és "összeragaszt" egy vagy két tárcsát ezáltal nem tökéletes az oldás.
Ilyen esetben egy gyorsabb sportosabb váltás esetén hallható csattanás. Személyes tapasztalat alapján behúzott kuplung után várni kell egy pillanatot majd váltás, vagy váltáskor kis gázfröccs és nem reccsenik.
Ez általában minden motornál megfigyelhető, kérdés mekkora a "csatt".
Az is lényeges, hogy az olaj milyen állapotban van benne és megfelelő a teljesítményszintje, vagy nincs e esetleg felhígulva.
Csinálj egy olyan próbát amikor 2-esbe mész mondjuk 3500-as fordulat körül és hírtelen vedd el a gázt majd add rá és megint vedd el. Ha megnyult a láncod az is csattanhat, becsapós mert olyan mintha a váltóból jönne.
Így látatlanban azt mondom nincs nagy baj, nekem is csattan mikor leteszem 1-be és 2-be is van egy kis hangja, de ezt mindegyik motoromnál megfigyeltem
Szépjóestét!
Szerintetek az probléma ha a kis cb 2. ba váltásnál ugyanakkorát csattan mint 1. be ? szóval nagyot? a többi sebességben jó.. nem fordulatfüggő 4 e nél szoktam váltani de próbáltam 3 tól 6 ig ugyanaz néha kicsit halkabb... állva üresből fel is ugyanakkora csatt mint lefele:S
Sajnos van ilyen, a Tiszánál én se mertem messzebb menni, azt is csak vasárnap, mert szombaton reggel még esett. Szerencsére a munkábajárást most motorral oldom meg ami naponta kb. 80km, de ma olyan ködös párás volt a reggel, hogy a plexit fel kellett hajtani mert nem láttam át rajta. Lassan eljön a szezon vége, maradnak a hosszú unalmas téli esték és a nyáron készült képek nézegetése amiből szerencsére akad most is bőven.
Szia Laci ! Nem jól tetted ! Iszol Te rendesen ? Ha este berúgsz rettenetes módon, akkor nem hallottad volna, hogy az agyhalott motoros éjjel fél kettőkor forgatja tiltáson a motort !
Milyen volt a buli?
Előző napokban gondoltam rá elnézek, persze péntekre elromlott az idő , sőt akkor délután röpködő faágak között és szakadó esőben motoroztam így aztán a kedvem is elment. Talán ha mint tavaly meghívtátok volna Bill kapitányt...
Az is kérdés, hogy mennyire volt "LIGHT-os" és az mit jelent , mert voltam olyan talin ahol még hajnal 2-kor egy betonrészeg fiatalember fújatta a motor orrát tiltáson és én aztat nem szeressem mert másnap kialvatlan leszek és morcos
Ezért is van az, hogy a 24ezres szervíz alkalmával nem találtak semmi kopást vagy bemaródást a szelepellenörzés alkalmával, vagy valami ilyesmit írtál
Meghálálja a gép és így nyugodtabban forgathatod néha a piros tartományba is
Én is ezen a véleményen vagyok! A mérnökök azt számolták, hogy átlagos használat mellet 12000 alatt használódik el az olaj! Viszont ahogy én megyek vele ez az "idő" 1 "kicsit" rövidebb! Én minden nap 2x indítom be, és megyek vele kb. 7km-t! Ez azért eléggé kikészíti a szerkezetet!
Én 6000ént ráköltöm azt a 10000Ft-ot! Nem tart semeddig leengedni az olajat, kicserélni a szűrőt, és feltölteni a drágaságot!
Azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy 100000km-nél a dugattyúkat, a gyűrűit, meg a vezérműláncot, 150000km-nél meg a főtengelycsapágyakat kicserélték!
Az ellenpélda erre ugyancsak a cikkben van, hogy az első 150000km-en egyáltalán nem kímélték a masinát! 6órás verseny, Dakar, stb.....
Nem elég csak a km-eket számolgatni, fontos az is mennyi időt töltött el a blokkban az olaj. Minden hidegindítással romlik a minősége, savasodik stb..., ha már nem is cserélitek 6ezernél de legalább évente cseréljétek. A CB-nél is és a Suzunál is 6ezrenként cserélem, átlagosan évi 12ezret megyek. Új olajjal kezdek minden szezont, még akkor is ha úgy raktam le télire, hogy csak 4-5ezret futott olaj van benne.
Kösz a véleményt\álláspontot! Azt gondolom, h nem kispályás mérnökei vannak a Hondának csak azért gondoltam megérdeklődöm ki, h csinálja erre felé. Nekem a tanárom mondta (sajnos elhunyt nyáron betegségben, nagy rallys motoros volt, gépműhely gyakot tanította, Isten nyugosztalja!:( ), h ő 5e-ként cserélte a sport motorjaiban.
Nem hinném, hogy 55000 km után bárkinek is agódnia kellene, főleg ha rendesen elvégzi a kötelező szervizeket. Az más tészta amikor előre nem látható hiba (vez.lánc szakadás, olajszivattyú hiba, vagy hallottam már gyertya elektródát beesni a hengerbe) okozza a problámát. Persze az ilyen és hasonló esetek nagyon ritkák, de sajnos előfordulhatnak. Nem szabad játszani ha valammi cirippel, vagy nem odavaló hangot ad a blokkban. A Motordoktor írta azt a csörgésekre, hogy a legveszélyesebb az mikor fordulatszám emelkedéssel arányosan a kopogó vagy csörgő hang is felerősödik. Minden esetben jobb azt szerelőnek megmutatni és akkor kevesebb az esélye a súlyosabb motorkárok kialakulásának
Nekem is csattan 1be , és időnként 2be felváltásnál is! Ezeket már nem is veszem fel! Amik zavarnak az az, hogy időnként hiába pöccentem 2be a váltót, az nem veszi be a fokozatot, hanem visszaugrik üresbe! Bosszantó! Nem próbáltam ki, de erre azt mondják, hogy ezen lehet azzal segíteni, ha a váltókart lejjebb állítom, hogy intenzívebb legyen a váltó felfele billentése!
A váltót meg kell szokni és ki kell tapasztalni mikor működik a legfinomabban.
Motordoktor
Ez a behuzom és picit rátartok sztem izlés dolga de ha csak igy nem csattan akkor lehet valami gond van.
A váltáskori kisebb nagyobb csattanás az olajban fürdő kuplung miatt tapasztalható. Behúzott kuplung mellett a tárcsák egészen kicsit eltávolodnak egymástól, na itt játszik be az olaj és "összeragaszt" egy vagy két tárcsát ezáltal nem tökéletes az oldás.
Ilyen esetben egy gyorsabb sportosabb váltás esetén hallható csattanás. Személyes tapasztalat alapján behúzott kuplung után várni kell egy pillanatot majd váltás, vagy váltáskor kis gázfröccs és nem reccsenik.
ÜdvPA.
Az is lényeges, hogy az olaj milyen állapotban van benne és megfelelő a teljesítményszintje, vagy nincs e esetleg felhígulva.
Csinálj egy olyan próbát amikor 2-esbe mész mondjuk 3500-as fordulat körül és hírtelen vedd el a gázt majd add rá és megint vedd el. Ha megnyult a láncod az is csattanhat, becsapós mert olyan mintha a váltóból jönne.
Így látatlanban azt mondom nincs nagy baj, nekem is csattan mikor leteszem 1-be és 2-be is van egy kis hangja, de ezt mindegyik motoromnál megfigyeltem
Szerintetek az probléma ha a kis cb 2. ba váltásnál ugyanakkorát csattan mint 1. be ? szóval nagyot? a többi sebességben jó.. nem fordulatfüggő 4 e nél szoktam váltani de próbáltam 3 tól 6 ig ugyanaz néha kicsit halkabb... állva üresből fel is ugyanakkora csatt mint lefele:S
Előző napokban gondoltam rá elnézek, persze péntekre elromlott az idő , sőt akkor délután röpködő faágak között és szakadó esőben motoroztam így aztán a kedvem is elment. Talán ha mint tavaly meghívtátok volna Bill kapitányt...
Az is kérdés, hogy mennyire volt "LIGHT-os" és az mit jelent , mert voltam olyan talin ahol még hajnal 2-kor egy betonrészeg fiatalember fújatta a motor orrát tiltáson és én aztat nem szeressem mert másnap kialvatlan leszek és morcos
vkinek nincs elfekvőbe feleslegesen cb 500 alsó+felső villahíd ?
Meghálálja a gép és így nyugodtabban forgathatod néha a piros tartományba is
Én 6000ént ráköltöm azt a 10000Ft-ot! Nem tart semeddig leengedni az olajat, kicserélni a szűrőt, és feltölteni a drágaságot!
Az ellenpélda erre ugyancsak a cikkben van, hogy az első 150000km-en egyáltalán nem kímélték a masinát! 6órás verseny, Dakar, stb.....
Ettől függetlenül hízik a májam!
Kösz a véleményt\álláspontot! Azt gondolom, h nem kispályás mérnökei vannak a Hondának csak azért gondoltam megérdeklődöm ki, h csinálja erre felé. Nekem a tanárom mondta (sajnos elhunyt nyáron betegségben, nagy rallys motoros volt, gépműhely gyakot tanította, Isten nyugosztalja!:( ), h ő 5e-ként cserélte a sport motorjaiban.
esetlega cikk további részét feltudnád még rakni?
úgynézki nem itt vana vége
előre is köszi
üdv Zsolt