Laci, az atalakitonak egyetlen nagy elonye van, a tiszta E85 hasznalat lehetosege, es ezaltal a tenyleges sporolas (bar ki tudja merre viszik az E85 arakat, fokeppen ha felkapottabb lesz).
Nyilvan tudod, hogy az atalakito nem ved meg csoveket, szimeringeket, ilyesmiket, de halisten nem is kell oket. Nagyon keves anyag van, amiben a benzin semmi kart nem tesz (nem oldja) az etil-alkohol viszont igen. Alapvetoen kevesbe agressziv anyag oldas/oldodas szempontjabol az etil-alkohol (etanol). Szoval ettol sem atalakitoval, sem anelkul nem kell felned.
Ami felelemre egy piciket adhat okot: ha atalakito nelkul tisztan hasznalod az etanolt es buta a befecskendezo rendszered (nem dusit elegge, nem figyeli a kevereket, vagy kicsi a keveresi arany valtoztatasa) akkor erosen elszegenyedett keverekkel is tudna menni az auto, ami vezethet nem megfelelo egeshez, rangatashoz, rossz uzemhez. Erre csak annyit tudok mondani, hogy aki nem ertelmetlen szoke no, az tankoljon hozza benzint ebben az esetben.
Itt foleg az emberi hulyeseggel van a baj, olyanokkal, akik alatt kidurran a gumi, de o megy tovabb, leszakad a felni is, de megy tovabb, felborul, aztan beperli az autogyarat, hogy borul defekt miatt (sot, nem is defekt miatt, hanem mert rossz levegovel pumpaltak a kuton, mert kijott belole az elso lyukra.)
Sajnos napi szinten kell használnunk az autónkat, feleségem is és én is távolabb dolgozunk és nem is egy városban, de annyi a szerencsém, hogy az Ő munkahelye nekem útba esik. Havonta kb. 35-40ezret tankolunk, még úgy is, hogy az ügyeletes heteken cégautóval járok haza. Őszinte leszek nem a környezetvédelem volt az elsődleges szempont amiért az etanolt kipróbáltam, persze az is fontos, a gyerekeinket is úgy neveltük és mi is környezettudatosan élünk. Viszont, ahogy számolgattam ha felesbe tankolom az etanolt (47 l-es a tank, kb. 23 l etanol) a mostani árakkal számolva ~2100Ft megtakarítás van egy tank benzinen, volt olyan hónap amikor négyszer tankoltam tele az autót (sajnos 6 l-es átlagfogyasztás számolható mert a debreceni csúcsforgalmat reggel is és délután is megcsípem) , tehát 3/4tank benzinnek megfelelő összeget is megspórolhatok akár. Még az első etanolos tankolásnál járok, nem tudom mennyivel fog többet fogyasztani az autó és azt sem, hogy fog e valamilyen gondot okozni az etanolos benzin, egyelőre nem vettem észre semmit, hidegen is úgy indult ahogy máskor. Az átalakító kütyün is gondolkodom, de a neten keringenek rémhírek az etanol káros hatásaival kapcsolatban, ezért nem igazán merek belefogni. A hibrid autó lenne az igazi megoldás, de az meg egyelőre elérhetetlen
Mint mar irtam tobbszor is: ha csak a sporolas a lenyeg, nem erdemes csinalnod. Vedd figyelembe a kornyezeti terhelest is, es az olajfuggosegtol torteno (reszleges es ideiglenes, amig nincs jobb) megszabadulast.
15-20% fogyasztas novekedes jellemzo szokott lenni, de tipusa (fokeppen az injektor, az elektronikaja) valogatja. Meg nehany embernel a gazpedal is, mert tobb auto (szinten befecskendezesi terkep miatt foleg) nagyobb teljesitmenyt nyujt, jobban elvezi, jobban nyomja, es csodalkozik a vegen. :)
Jol hangzik a sporolas, de igazabol meg nem igaz: pici szamolas: ha mondjuk 245-ert veszed az E85-ot es felesben 345-os benyat raksz melle, akkor a mixtura 295 Ft-ba kerult. Ha ebbol 20% plusz kell ugyanahhoz a tav megtetelehez, akkor az egysegnyi utra kivetitett uzemanyag fajlagos ara 354 Ft lesz, azaz 20% tobbletfogyasztassal, 50-50% tankolasa mellett meg dragabb is lesz az uzemeles.
Persze vannak dolgok: nekem pl. 5-10%-al fogyaszt csak tobbet a Ford, szoval meg felessel is sporolok. Ha valaki sokat autozik, akkor meg beepitett elektronikaval (25-40e Ft) teljesen E85-el jarhat, a legtobb problemat is kikuszobolve, es barmelyikkel, barmikor sima benzinre is visszaallhat (injektoros gepbe epitett atalakitoval termeszetesen). Ha igy mesz, akkor mostani arakon 280-290Ft-ba kerul fajlagosan az uzemanyag (ugyanakkorra tavra, benzinnel osszehasonlitva)
Az enyémre elméletileg (a shoxnál):
261 fz specifikus monorock karok m5m platnival kell hozzá.
Te mennyiért adod?
privibe küld: zsolt.besenyei@gmail.com
Szia! Én csak egy pár centivel vagyok alacsonyabb... http://www.louis.de/shop/img45...
Szerintem valami hasonló kellene, hogy azért érjen a szél...
Azért az se járja, hogy 120 nál izzadsz a motoron... :)
Szia!
Nekem fejidomos CB 500 - asom van, és ég és a föld a különbség a sima változattal szemben. Szerintem érdemes beruházni, csak ne lőj túl a célon. Nem tudom, hogy milyen magas vagy, de ne vegyél túl magas plexit...
Mennyire számít egy plexi ezeken a naked mocikon? Szarnak egy pofon vagy azért megnöveli az utazási komfortot? 300-400 km-s napi turákra készülök a nyáron és kiváncsi lennék érdemes e beszereznem egy ilyet?
HALI,BOCSI DE ENGEM LEHET,HOGY ÉRDEKELNE CSAK NEM TUDOM MÉG ,HOGY JÓ -E AZ ENYÉMRE .Nekem cbf 250 a gépem ,de teljesen így néz ki mint a tietek(csak 1 henger250ccm).Igaz most szeretném 500 -ra cserélni.Tényleg srácok mire figyeljek cserénél?Van valami típus hiba? köszi.hali.
Ma tankotam etanolt na nem a motorba, abba soha! Az autómba (injektoros) felesbe, Kb. 2000 Ft-ot spóroltam , aztán mentem vele egy olyan 60km körüli távot és semmit nem vettem észre, majd még a holnap reggeli hidegindításra leszek kíváncsi Egyetlen negatívum eddig, hogy büdös kocsmaszagot ereget mintha másnapos lenne, de ezt megbocsájtom neki. Ha nem lesz jelentős többletfogyasztás akkor rendszeresítem a dolgot. 1km-re van tőlünk a benzinkút ami néhány hete kibővült E85-ös kútfejjel.
Nyilvan tudod, hogy az atalakito nem ved meg csoveket, szimeringeket, ilyesmiket, de halisten nem is kell oket. Nagyon keves anyag van, amiben a benzin semmi kart nem tesz (nem oldja) az etil-alkohol viszont igen. Alapvetoen kevesbe agressziv anyag oldas/oldodas szempontjabol az etil-alkohol (etanol). Szoval ettol sem atalakitoval, sem anelkul nem kell felned.
Ami felelemre egy piciket adhat okot: ha atalakito nelkul tisztan hasznalod az etanolt es buta a befecskendezo rendszered (nem dusit elegge, nem figyeli a kevereket, vagy kicsi a keveresi arany valtoztatasa) akkor erosen elszegenyedett keverekkel is tudna menni az auto, ami vezethet nem megfelelo egeshez, rangatashoz, rossz uzemhez. Erre csak annyit tudok mondani, hogy aki nem ertelmetlen szoke no, az tankoljon hozza benzint ebben az esetben.
Itt foleg az emberi hulyeseggel van a baj, olyanokkal, akik alatt kidurran a gumi, de o megy tovabb, leszakad a felni is, de megy tovabb, felborul, aztan beperli az autogyarat, hogy borul defekt miatt (sot, nem is defekt miatt, hanem mert rossz levegovel pumpaltak a kuton, mert kijott belole az elso lyukra.)