Értem, akkor utánajárok ennek a festéknek, mennyi kellett belőle? 1x fújtad át? gondolom óvatosan kell hogy ne follyon meg...
Illetve milyen csiszolóval csiszoltad meg?
Gondolom a dobnál ugyanez az módszer.?.
Tyúúú! Ehhez nekem nem Pesten kellett volna születnem, hogy ennyi türelmem legyen! A faridommal is a végére fáradtam el, és most ezért olyan amilyen! Újból leszedni meg hát... Talán majd télen!
Nem tudok jobbat javasolni mint kicsiszolni az apró krátereket, kicsit belecsiszolsz a dekni anyagába és nem látszik a pontszerű bemaródás. Nekem is volt a CB-1 blokkjánál elől, ahova a kavics és minden más felverődött, először 400-as majd 600-as vízpapírral alaposan átcsiszoltam, aztán jött a festék. Nem fog meglátszani.
Nekem erre az ezüst Very Well vált be igazán (majd a Suzunál a fekete).
Lényeges, hogy benzin és olajálló.
Nem tudom az osanban lehet e kapni én egy festékboltban vettem. Nagyon bevált két évig sinán bírta a CB-1 leömlőjén (7115-ös hozzászólás 3. képen látszik a leömlő) és úgy adtam el, hogy hibátlan volt. Lényeg, hogy teljesen fémtisztára csiszold és nehogy az esetleges előző próbálkozásból festék vagy rozsdafolt maradjon rajta. Ferropassital is átkentem, majd közömbösítettem vízzel és még egy sorral lecsiszoltam. Nincs más titka és baromi tartós marad. Color Works hőálló kandallófesték erre nagyon jó (egy kazános ismerősöm javasolta). A festés utáni fokozatos hőterhelés is lényeges, előbb járjon egy-két percet a motor aztán pihi, majd így fokozatosan tovább.
Tetszik, szep munka!
En nem ertek ehhez a reszhez, pedig jo lenne megoldani a ket oldal dekni csufsagat, mivel a teli so (meg az elozo tulajnal) megtette a hatasat, es csunyan megmarta egy-ket helyen. CBLaci, mit javasolsz, alkalmazhato ez az ujrafestes vagy ide mas megoldas kene?
koszi
basq
Szép munka és jó volt olvasni, sajnos én nem rendelkezem ennyi türelemmel és kitartással :(
Én egy kipufogófestő projektet tervezek majd, arra mit használtál? Ha jólemlékszem az osanos kandallófestéket írtátok ?
Illetve holnap csinálok videjót mert már jól hallható a kuplung zörejem kiengedett kuplungnál, hogy ez csak a szokásos hondás e vagy nézessem meg...
Lacimester!
Ezer köszönet a hosszú leírásért, élvezet volt olvasni is. Kiváló munkát végeztél megint, mint mindig! Nagyon szép az eredmény, bár ezt már a CB-1-nél élőben is megcsodáltam.
Megfogadom a tanácsodat, amint tehetem bevállalom ezt a munkát. A csavarokat cserélni fogom, mert bizony nagyon ramatyul néznek már ki. Bár ez nem csoda, 95-ös a gép, az előző tulaj télen-nyáron használta, és sajnos nekem is elég mostoha körülmények között áll.
Sajnos több munka van, amit ideje lenne megcsinálni és halasztgatom. De egyszer (remélem hamarosan) csak sor kerül ezekre. Köszönöm a tanácsokat!
Üdv, D. (most már nem panaszkodom )
Még az MZ-s világban rájöttem, hogy nem elég egy motort újrafesteni ha a váz, a blokk és a csavarvégek nincsenek már jó állapotban vagy akár egy rozsdás könyök is sokat ront az öszhatáson. Valahol még a szüleimnél biztosan megvannak azok a képek amit a jó öreg Szmena 8-al készítettem az MZ-k ről és az akkori "ecsetes" blokkfestésekről amik ahhoz képest nem is voltak olyan rosszak mint amilyen technikai feltételek álltak rendelkezésre, persze nagy kinlódás volt mire az ecset húzta csíkokat polírporral eltüntettük A motoros másodvirágzásom első alanyát a 74-es CB 250-et már nagyobb műgondal szépítgettem, igaz az első két próbálkozásom csúfos kudarcba fulladt. Az első azért mert olyan hőálló festékkel próbálkoztam amit inkább leömlőkre kell fújni és ahhoz, hogy tartós legyen többszáz fokon kell (fokozatos hőterheléssel) tulajdonképpen ráégetni. Mondanom se kell a blokk külső felületén nincs akkora hő ami megedzené a hőálló festéket így aztán soha sem száradt meg és mivel képlékeny maradt elkoszolódott. Több volt a munka vele mire leszedtem Másodjára Color Works-el próbálkoztam ami megszáradt ugyan és a blokktest hőjét is bírta, de az első karbitisztítás alkalmával a benzin szépen leoldotta akárcsak az arcomról a mosolyt Nem adtam fel (nem az a típus vagyok ) és akkor javasolták a Very Well festékeket és lakkokat amit azóta is nagy előszeretettel használok. Az öreg veterán is szépen mutatott mikor átfújtam a blokkot és szerettem ahogy egy idő után (gondolom a hőtől) bársonyos, nyers öntvényszerűvé változott a szine és a benzin sem tudta leoldani. A CB-1 blokkszélén is volt egy kevés aszfaltmérgezés és úgy döntöttem lefújom azt is, de úgy, hogy nem veszem ki a helyéről, hanem takarással óvatosan fújom. Ez is tetszik a Very Wellben, hogy szépen adagolható a fújás erőssége és ha rendesen rádolgozol a takarásokkal nem fújod össze amiket nem szeretnél (még a gyári matricákat is letakartam a blokk deknin, hogy maradjon a gyári hatású állapot). A fekete blokkos Suzuki elég tűrhető állapotban volt festés szempontjából, viszont nem volt már szép fekete, kissé kifakult. Leszedtem amit le tudtam és azt is a helyén takarással szépen lefújtam. Mr Bean egyik epizódjára hasonlított a művelet mikor úgy festette a szobát, hogy mindent becsomagolt és felrobbantotta a festékes bödönt Mindent használtam, apró helyeken szigetelőszalag, nagyobb helyeken újságpapír és széles barna ragasztószalag. Festés után a csavarokat egyenként kiszedtem a blokk oldalából és letisztítottam (amúgy is rájuk fért) . Ez így elég vadul hangzik de annyira aprólékos munka volt, hogy egy napba majdnem beletelt, míg a festékszórás jó ha volt 5 perc. Miért nem szedtem ki a blokkot? Mert visszarakáskor mi rá a garancia, hogy nem sérül meg.
A lényeg, hogy vízpapírral kicsiszoltam az esetleges karcokat és alapozó nélkül szinte ködölve fújtam át két sorral de hamar egymás után. Hamar szárad és a fekete is kicsit veszített a fényéből mint az ezüst, de bársonyos színét megtartja és tartós még a brigeciolnak is ellenáll nemhogy az olajnak (nem mintha elviselném, hogy valahol olajfolyás legyen ) Beszéljenek a képek:
Ui:
Most aztán nem panaszkodhatsz Dani kiveséztük a dolgot
Szia Dani!
Na na! Csak én válaszoltam neked a 3-év alatt legalább 4-5 alkalommal, az meg azért több mint 1
Szerintem is vegyél csavarokat, van már minden féle, a lényeg, hogy 8.8-as legyen. Jobbat nem tudok, ha komplett blokk festésről kérdeztél volna akkor arról oldalakat tudnék írni
Háj!
Én nem festegetném a csavarokat: egyrészt sérül, amikor berakod a helyére, és nem tartós, másrészt szerintem a festék árából kijönnének a vadi új csavarok, és 5 perces munka... :)
Hát megvan, nem sokára a 10ezer km is.
FZR-t meg nem bánom, jobb ez így (azóta is, ha látok vmi szarabb régi gépet mindig köszöntetet mondok neked)
nem láttalak a mezőfalvai motorostalálkozón (most szombaton lesz kulcson is)
Hello!
Van 1 kérdésem, hátha vki válaszol most (10-ből 1-re kapok választ, jobbakat kellene feltennem...:)). Szóval van pár rozsdásodó csavarom a blokkon, sajnos a múlt havi monszun megtette a hatását a fedett, de nem zárt motortárolómban. Mindenképp ki kell cserélni, vagy elég lenne lecsiszolni és mondjuk lefújni very well ezüst (esetleg a motor színéhez passzoló piros) benzinálló sprével?
Nekem is AP volt benn másfél szezont bírt azaz közel 18-19e km! És jó fékbetét tetszett!
Most visszaraktam a gyári Brembokat és határozottan tetszik! Csak hát az ára enyhén borsos! még jó hogy volt itthon szinte új pár ezer kilométeres.
nah azóta belecsavartam még 1 kicsit. úgy tűnik, hogy csak össze kellett kopniuk. már alig melegszik és a fékerő is kezd megjönni.
remélem jobb lesz, mint a másik, mert 6 ezer sok lenne a semmiért
amúgy én "ap racing 227 st"-t vettem
Én ugyan ezt tapasztaltam a Nagyvasnál vásárolt cseh gyártmányú új Goldfren fékbetétekkel! Érzem, hogy gyengébben fog, erősebben húzom a fékkart az ugyan olyan fékhatásért, de épp 1 hete vettem észre, hogy a Bükki kanyarok után a féktárcsám szépen meg volt kékülve! Pedig nem is durvultam annyira, mint szoktam féktávokon, mert vizes volt az út! Azóta óvatosabban fékezem, lekopott az a kékség a tárcsáról. Remélem hamar elkopnak ezek a betétek, és tuti nem veszek ilyet többet!
A félrekopás nálam még nem játszott! Az úszóágy könnyen jár!
Mi is pont most cseréltünk fékbetéteket. nekem mozog a nyere rendesen egyenletesen koptak a betétek is. viszont most az új betéttel nagyon melegszik a tárcsa, szétszedtük megmozgattuk a dugattyúkat, kézzel lehet mozgatni és még így is.
ennek mi lehet az oka ?
Illetve milyen csiszolóval csiszoltad meg?
Gondolom a dobnál ugyanez az módszer.?.