Nekem pontosan ez lehetett a baja,.....ha megkapom akkor csinálok rólla képeket de sokkal durvább látvány volt.... mondjuk ez az én hibám is lehetett mert nem vettem észre időben....
A Totalbike magazin erre utaló írása:
"A magyarázat elég prózai: a gyártása olcsó és relatíve jó fékerőt biztosít, ha rendszeresen karban van tartva. Az ára azért kedvező, mert egy darabból lehet megmunkálni, nem kell olajátvezető furat a nyereg másik oldalára és egy légtelenítő csavar elég rá. Hátránya, hogy a csapokat rendszeresen kell tisztítani és kenni, a porvédőket ellenőrizni, mert ha kosz megy alá, esetleg berozsdásodik és megszorul, akkor a nyereg rögzül és csak az egyik oldali betét, a dugattyú felőli fog fékezni. Amennyi erő kell az elcsúsztatáshoz, annyival kisebb fékerőt ad a túloldali fékbetét."
De itt a teljes anyag amit érdekességképpen nem árt elolvasni:link
Szerintem az úszónyereg mint "úszónyereg" nem teljesen tölti be a funkcióját. Esetleg két eltérő gyártósor vagy alapanyag közötti különbség eredménye az ennyire eltérő anyagkopás. Sőt mióta láttam annak a bizonyos Lucas tárcsának az eltérő anyagminőségét egy azon tárcsán belül, azóta mindent elhiszek.
Figyeld az újak kopását és ha mérhető az eltérés újra, akkor a féknyereg nem áll be középre fékezéskor és valamelyik pofa erősebben "fog". Olyat már láttam ami keresztbe fordult, de ott az a tünet, hogy a fékpofák ék alakúra kopnak.
Nem csereltem semmit, csak a kormanyt felszereltem, eleg hosszuak a bowdenek is nalam. 185 magas vagyok. Fel oras munkaval meg tudod csinalni. En a futar motorosboltban vettem legutobb ETZ kormanyt, 1700 Ft volt ha jol emlekszem.
Sokszor lattam ilyet. Valoszinuleg gyari csavar lehet. Most biztos sokan nekem fognak esni, en is hanyattdoltem mikor lattam eloszor. Szar a csavar, ocska az anyaga, ennyi. Vegyel masikat ezt meg hajitsd ki. Nem megteptek, csak kicsit mozoghatott es szetnyulott a szemet anyag.
azt azért elmondom nekd hogy soha az életbe nem nyújtasz meg 1 csavart sem! főleg nem abba az öntvénybe amibe ezt belehajtod!
előbb szakad kia a menet vagy törik bele a csavar minthogy megnyúljon!
Cseréltem előle fékbetétet úgy hogy leszedtem a nyerget is (egyszerűbb) És ért 1 elég kellemetlen meglepetés!
Eddig is fura volt az egyik csavar hogy mintha nyúlna 1 picit (mindig nyomatékkulcsot használok). De eddig mindig elfelejtettem megnézni mi az oka! Hát ma ezt is megnéztem és ez volt a gond!
1. csavar a normál a 2. a megnyúlt! Az előző tulajok közül valaki nagyon erős legény lehetett!
Nyomaték kulcs nélkül motort szerelni baromira nem ajánlatos!
A bovdenek elég hosszúak voltak, minden gond nélkül ki lehetett cserélni? Semmi alkatrész nem kellett?
Te milyen magas vagy ?
Énis gondolkodtam rajta mert olvastam hogy jókat irnak az mz kormányt előszeretettel rakják az 500asokra.
Nekem bevalt az MZ kormany, 1500-2000 Ft korul van, szoval probald meg, nem nagyot kockactatsz. Ha neked nem jon be, visszarakod a regit.
Szelesebb valamivel, es en kenyelmesebb uleshelyzetet tudok kialakitani. Persze ember(forma)tol is fugg az biztos.
Zoli99-et is megkerdezzuk, hogy mult hetvegen mikor csereltunk motort, akkor milyennek tunt a gyari kormany - ETZ kormany csere elmeny?
Nos a pirossal jelöltet nem lehetett mozditani semmit... aztán a feszegetés és sprézések sorozata után lejött valahogy....megpucoltam mindent amennyire csak lehetett bezsiroztam. Most jól működik kézzel is erőfeszítés nélkül lehet mozgatni, amire kiváncsi leszek hogy most is a belső fék pofa fog jobban kopni vagy most normális lesz...
Itt Kolozsváron már napok óta esik, száraz aszfaltot s vigyázzatok magatokra.
üdv nektek. Emlékeztek biztos mikor én is segitséget kértem hogy a fékfolyadékot cseréljem le... akkor kicseréltem a fékpofákot is. Nekem a belső nagyon el volt kopva ép hogy volt, a külsőnek alig volt valami gond. Nekem a gond az volt hogy be volt rohadva az egyik csatlakozásnál amelyik fém fémmel kapcsolatos és nem a gumiágyban fekszik, ez oldalra nem tud mozdulni csak be és ki...(sajnálom hogy nem tudom a neveit) meg se lehetett mozditani igy a fékpofát se lehetett kivenni... egy óráig szenvedtünk mig feszegettük, (satuban szorít-kulcsal feszit modszerrel) s nagy nehezen megindult....
Most be kell futnom az egyetemre de jövet lefotózom hogy melyik tolt ki velem...
Én a pályázásaim alkalmával nem fedeztem fel semmilyen asszimmetriát!
Nekem még csak a 3. betétem van bent, de amit most vettem cseh Goldfren-t, azt senkinek sem ajánlom! Nagyon szar! A fékhatás gyenge, így erősebben húzom, ezért meg a tárcsám 1x most Bükkben már meg is kékült! Ezzel a betéttel tuti nem megyek fel semelyik ringre!
oksok azt mondják, hogy cserénél érdemes a dugattyúkat kitolni, és a köré száradt dzsuvát letakarítani, precízen. Ha csak úgy visszanyomja az ember, belemegy a szennyeződés a tömítés mellé, akkor valóban megszorulhat az egyik oldal.
Bár a CBF500-on is egy oldalas a dugattyú, szóval max a nyereggel lehet gond, onnét jöhet az asszimetria...
mitől lehet az hogy az első fékbetétem úgy kopot el hogy a dugatyú oldali teljsen a másik oldali meg még teljesen jó van rajta 2,5-3mm
a nyereg könynedén jár a dugók is tökéletesen moztognakkézzel vissza tudom nyomni
Próbálkozott már közületek valaki ülésmagasítással a kis cb-n?
Gondolom a +szivacson kívül nemigen létezik rá más mód ?
Sajnos az én 196 centimnek elég aprócska az öreg elfogóvadász jó lenne ezt kicsit orvosolni...
Az mz kormány javíthat még a kényelmen?
Sajnos nem kicsi a horpadás,és mivel szeretném jövőre le is cserélni ezért muszály ezt megcsináltatnom.
Pont a tank tetején van és sajna egy picit az egyik él is belelóg:((
Hogy törjön le a keze annak aki csinálta...
"A magyarázat elég prózai: a gyártása olcsó és relatíve jó fékerőt biztosít, ha rendszeresen karban van tartva. Az ára azért kedvező, mert egy darabból lehet megmunkálni, nem kell olajátvezető furat a nyereg másik oldalára és egy légtelenítő csavar elég rá. Hátránya, hogy a csapokat rendszeresen kell tisztítani és kenni, a porvédőket ellenőrizni, mert ha kosz megy alá, esetleg berozsdásodik és megszorul, akkor a nyereg rögzül és csak az egyik oldali betét, a dugattyú felőli fog fékezni. Amennyi erő kell az elcsúsztatáshoz, annyival kisebb fékerőt ad a túloldali fékbetét."
De itt a teljes anyag amit érdekességképpen nem árt elolvasni:link
Figyeld az újak kopását és ha mérhető az eltérés újra, akkor a féknyereg nem áll be középre fékezéskor és valamelyik pofa erősebben "fog". Olyat már láttam ami keresztbe fordult, de ott az a tünet, hogy a fékpofák ék alakúra kopnak.
Nincsen ott valami probléma?
azt azért elmondom nekd hogy soha az életbe nem nyújtasz meg 1 csavart sem! főleg nem abba az öntvénybe amibe ezt belehajtod!
előbb szakad kia a menet vagy törik bele a csavar minthogy megnyúljon!
Cseréltem előle fékbetétet úgy hogy leszedtem a nyerget is (egyszerűbb) És ért 1 elég kellemetlen meglepetés!
Eddig is fura volt az egyik csavar hogy mintha nyúlna 1 picit (mindig nyomatékkulcsot használok). De eddig mindig elfelejtettem megnézni mi az oka! Hát ma ezt is megnéztem és ez volt a gond!
1. csavar a normál a 2. a megnyúlt! Az előző tulajok közül valaki nagyon erős legény lehetett!
Nyomaték kulcs nélkül motort szerelni baromira nem ajánlatos!
Te milyen magas vagy ?
Énis gondolkodtam rajta mert olvastam hogy jókat irnak az mz kormányt előszeretettel rakják az 500asokra.
Szelesebb valamivel, es en kenyelmesebb uleshelyzetet tudok kialakitani. Persze ember(forma)tol is fugg az biztos.
Zoli99-et is megkerdezzuk, hogy mult hetvegen mikor csereltunk motort, akkor milyennek tunt a gyari kormany - ETZ kormany csere elmeny?
Itt Kolozsváron már napok óta esik, száraz aszfaltot s vigyázzatok magatokra.
Most be kell futnom az egyetemre de jövet lefotózom hogy melyik tolt ki velem...
Üdv mindenkinek....
Felmerül a kérdés, hogy akkor gyári Honda tárcsát vegyünk, darbja 60Ft-ért?
Nekem még csak a 3. betétem van bent, de amit most vettem cseh Goldfren-t, azt senkinek sem ajánlom! Nagyon szar! A fékhatás gyenge, így erősebben húzom, ezért meg a tárcsám 1x most Bükkben már meg is kékült! Ezzel a betéttel tuti nem megyek fel semelyik ringre!
ezért nemértem énsem hogy mia a fenéért kopőott ennyire félre
talán a páylázás baszott oda neki nagyon?
Bár a CBF500-on is egy oldalas a dugattyú, szóval max a nyereggel lehet gond, onnét jöhet az asszimetria...
mitől lehet az hogy az első fékbetétem úgy kopot el hogy a dugatyú oldali teljsen a másik oldali meg még teljesen jó van rajta 2,5-3mm
a nyereg könynedén jár a dugók is tökéletesen moztognakkézzel vissza tudom nyomni
Gondolom a +szivacson kívül nemigen létezik rá más mód ?
Sajnos az én 196 centimnek elég aprócska az öreg elfogóvadász jó lenne ezt kicsit orvosolni...
Az mz kormány javíthat még a kényelmen?
Pont a tank tetején van és sajna egy picit az egyik él is belelóg:((
Hogy törjön le a keze annak aki csinálta...