Az is lehet hogy 1 icipicit nagyobb a fogaskerék átmérője de a fogszám ugyan az. Az is okozhat ilyen eredményt szerintem. Bár lehet hülyeség amit gondolok
Ha kuplung lenne elforogna csúszna intenzív gyorsításnál. Ezt a jelenséget amit írtam már a lánccsere utáni első nagyobb motorozásom alkalmával észleltem. Szóval tutira nem kuplung.
Szóval ha megvannak a gyári lánckerekek és szinte használatlan Hmmm.. megér 1 Misét!
Ha idod nagy reszeben nyugodt tempoval mesz (mint en pl.) akkor nyugiban csinald meg. legalabb elore a 16-ost, nem lesz nagy valtozas, de ha tetszik, folytasd hatul is. Ne felj, nem lesz olyan meg 16/36-nal sem, hogy nem gyorsul. 1-4 fokozatokban szine semmi kulonbseg, felporog, megy a gep nagyon szepen.
szobbal, nekem is jelenleg a szalon gyari van fenn (mivel az majdnem egesz eleteben eddig a polcon hevert), ha erdekel, fussunk ossze, megnezheted (multkor Solymaron alltam motorral, probaltam zoli99-et hivni, hogy mi a te szamod, de nem vette fel :)). De annyit tudok mondani, hogy egy 15 fogas fogaskerek egy fordulattal 15 szemet visz a lancon, barmilyen fajta is legyen. :) Nekem az nagyon gyanus amit mondasz, tutira nem kuplung?
ja es csak azert kell a szurocsere, hogy ha valtogatod akkor a felgyulemlett viz ne zavarjon, leht, hogy szobbal pont azzal sziv. benzinnel nem erzed, mert akkor ottmarad a viz a szuroben. etanollal keveredi es be tud menni.
Szia!
Az áttétel nálad csere érett vagy pedig mást szeretnél?
Ha gyári van fent akkor kiváncsi lennék a fogaskerekekre mert nekem gyári méret lett feltéve még is kicsit többet pörög a gép 6.-ban mint a gyári fogakkal.
Igen igen 1 picit és nem igazán tudod állítani. (vagy ha állítod akkor is nem az alapjáraton fogod észrevenni hanem mikor elengeded a gázt lassan esik vissza a fordulat mintha rajta lenne a szivató 1 picit) Ennyi a gondom vele.
Mondjuk ki hogy közlekedik ugye
Nekem sokszor borult el az elmém amíg etanol volt a mociban ezt asszem írtam is a tapasztalatoknál. Mindenesetre én fogok még felesbe tankolni. Tesóm a Zafirába is tankolt na ott tényleg semmit nem lehet észrevenni.
Én most kb. 8 litert tankoltam rá benzinre a CB-be, 40%-os arány lehet. Semmi különbséget nem tapasztaltam, talán az alapjárat alacsonyabb egy hangyányival... talán.
Szia! Köszönöm a hozzászólásodat! Hasznos volt,mivel megerősített a szándékomban az áttétel módosítással kapcsolatban.Neki is állok keresgélni fogaskereket,és ha a zsebem nem szól bele akkor meg is ejtem a cserét.Egyébként szivesen találkoznék márkatársakkal tapasztalatcsere,és közös gurulás céljábol is!
helló
érdeklődni szereték cb 400-as motorhoz kellene dobfékes fék van rajt és ahoz kelene fék kar, nem tudom hogy ugyan olyan-e a 500-nak is a fék karja de nincs 400-as forum ezért ide irtam
ha valakinek van lécci irjon
helló
jaja a tapasztalat az amit a motorevüben irt a srác 2 ezer alatt nehéz vele indulni lefullad 3 ezertől normális 6 ezertől meg nagyon jól húz kb ennyi Ja és jó szaga van a gépnek motorféken többet durrog
Nekem tetszett!
De semmit nem cseréltem le! Most tiszta benyával mászkálok.
Ami negatívumot tapasztaltam az a alapjárat állítás na azt nem nagyon lehet De ezen kívül semmi. Nekem tetszett majd lesz szűrőcsere is valamikor.
Nem tudom, hogy Magyarhonban elérhető-e ez a láncspray. Nekem jó a tapasztalatom. Bosszantott tavaly, hogy noha Castrolt vettem, összespriccelte a kereket. Ezt nem dobja le a lánc és viszonylag sokáig bírja. Merem ajánlani nektek.
Ha esetleg tovabbi kerdesed van, akkor mivel latom, hogy te is Budapesten vagy, ossze is futhatunk :)
Sajnos megmutatni nem tudom, mert nekem lancszett csere volt, es nem volt idom akkor beszerezni masikat, visszament a gyari, most az van rajta, de tervezem majd ujra legalabb elore a 16-ost, a kovetkezo cserenel meg hatra is 37 vagy 38.
Szia! Nekem volt fenn drasztikus attetel hosszabbitas, ami a gyari 15/40 helyett 16/36-ot jelent. Ez azt jelentette kb. ha jol emlekszem, hogy 90-es temponal 3x00 parszaz fordulat korul pofogott, 3.2-3.3l volt ekkor altalaban a fogyasztasom. 5-6 fokozatban kenyelmesen gurult, intenzivebb gyorsitashoz visszakapcsolas kellett. Nem fogyott el az ero, mint gondolnad, 6-ban is siman felment barmilyen domboldalon, nyilvan nem ugrott annyira akkor mar gyorsitaskor. Szerintem ha nem akarsz vele sokat foglalkozni, csak egy proba, akkor elore rakj fel egy 16-ost, bar nagyon jelentos valtozasra ne szamits. Ha tovabb akarod fokozni az elmenyt :) akkor hatra egy 38 vagy 37-et javasolnek, ha nagyon nyugodt pofogesre vagysz, akkor a 36-os is felmehet. Szerintem 16/38 egy jo megoldas lehet.
Van a neten is gear ratio szamolos excel, itt is valahol lattam, abbol meg tudod nezni, hogy milyen sebessegnel milyen fordulatszamod lesz adott attetel eseteben.
Azt szamold meg bele, hogy ha csak egy 16-ost felraksz, akkor valoszinuleg csak utana allitod a lancot es kesz. Ha hatul is modositasz, akkor mar lehet, hogy ki kell venni lancszemet is.
JT lanckerekbol tudsz kapni mas fogszamut a gephez. Asszem elore 14 15 16, hatulra 36-42 kozottieket ha jol emlekszem.
PinkMotors, vagy mashol is forgalmazzak a JT-ket es nem rosszak.
Sziasztok! Gondolkodok a láncfogaskerék méreteinek a módosításán.Rákerestem a fórumon és találtam hozzászólást aki elégedett volt az eredménnyel,viszont nem találtam sehol infót arról,hogy hol tudnék beszerezni más méretü lánckerekeket.Eetleg tud valaki ebben segíteni? Valakinek tapasztalata ebben a témában?
A Honda CB 500 kézikönyvében ez olvasható:
kétféle alkoholtartalmú benzin - ún. GAZOHOL - létezik:
az egyik etanolt, a másik metanolt tartalmaz.
Csakis olyan gazoholt szabad használni, amely 10% etanolt tartalmaz.
Valamint: ne használjunk olyan metanollal kevert benzint, ami nem tartalmaz metanolhoz való oldó- és rozsda elleni szert.
Semmi esetre se használjunk olyan benzint, amely több mint 5% metanolt tartalmaz, abban az esetben sem, ha oldó- és rozsda elleni szert adagoltak hozzá.
No mind1
A számom +36203402004
Szóval ha megvannak a gyári lánckerekek és szinte használatlan Hmmm.. megér 1 Misét!
Az áttétel nálad csere érett vagy pedig mást szeretnél?
Ha gyári van fent akkor kiváncsi lennék a fogaskerekekre mert nekem gyári méret lett feltéve még is kicsit többet pörög a gép 6.-ban mint a gyári fogakkal.
Mondjuk ki hogy közlekedik ugye
Nekem sokszor borult el az elmém amíg etanol volt a mociban ezt asszem írtam is a tapasztalatoknál. Mindenesetre én fogok még felesbe tankolni. Tesóm a Zafirába is tankolt na ott tényleg semmit nem lehet észrevenni.
érdeklődni szereték cb 400-as motorhoz kellene dobfékes fék van rajt és ahoz kelene fék kar, nem tudom hogy ugyan olyan-e a 500-nak is a fék karja de nincs 400-as forum ezért ide irtam
ha valakinek van lécci irjon
helló
Többet nem mertem még.
De semmit nem cseréltem le! Most tiszta benyával mászkálok.
Ami negatívumot tapasztaltam az a alapjárat állítás na azt nem nagyon lehet De ezen kívül semmi. Nekem tetszett majd lesz szűrőcsere is valamikor.
Mi a tapasztalatod a mocival Etanol üzemben? Volt valami problémád eddig? Hány %-al használod? Karbi át lett állítva dúsabb keverékre?
A benzinszűrőt megvetted már cserére? Ha jól sejtem a benzincsapban van a tank alatt... Esetleg extra átlátszó szűrő a benzincsőre?
Én is gondolkodom a Honda megtankolásán...
Üdv,
Zoli
link
Sajnos megmutatni nem tudom, mert nekem lancszett csere volt, es nem volt idom akkor beszerezni masikat, visszament a gyari, most az van rajta, de tervezem majd ujra legalabb elore a 16-ost, a kovetkezo cserenel meg hatra is 37 vagy 38.
Van a neten is gear ratio szamolos excel, itt is valahol lattam, abbol meg tudod nezni, hogy milyen sebessegnel milyen fordulatszamod lesz adott attetel eseteben.
Azt szamold meg bele, hogy ha csak egy 16-ost felraksz, akkor valoszinuleg csak utana allitod a lancot es kesz. Ha hatul is modositasz, akkor mar lehet, hogy ki kell venni lancszemet is.
JT lanckerekbol tudsz kapni mas fogszamut a gephez. Asszem elore 14 15 16, hatulra 36-42 kozottieket ha jol emlekszem.
PinkMotors, vagy mashol is forgalmazzak a JT-ket es nem rosszak.
A Honda CB 500 kézikönyvében ez olvasható:
kétféle alkoholtartalmú benzin - ún. GAZOHOL - létezik:
az egyik etanolt, a másik metanolt tartalmaz.
Csakis olyan gazoholt szabad használni, amely 10% etanolt tartalmaz.
Valamint: ne használjunk olyan metanollal kevert benzint, ami nem tartalmaz metanolhoz való oldó- és rozsda elleni szert.
Semmi esetre se használjunk olyan benzint, amely több mint 5% metanolt tartalmaz, abban az esetben sem, ha oldó- és rozsda elleni szert adagoltak hozzá.