Lehet tudni azt is, hogy milyen hibat javitottak es hogyan es mi derult ki az E85 hasznalatbol adodoan?
En nem hallottam meg ilyen tortenetet (ettol nyilvan lehet persze) pedig eleg sok szerelo ismerosomet kerdeztem, illetve az Etanol szovetseges embereknek is eleg szeles koru tapasztalataik vannak (pl. en is jelzem nekik, hogy mit produkal a gepem :))
Erdekelne, ha ki tudsz deriteni reszleteket! Koszi!
Elnézést kérek hogy az előbb ilyen szűk szavu voltam, órán voltam.
A tapasztalatom annyi hogy simáb a hangja, a szelepek hanngja is mintha kifinomodott volna, egyenletesebb. Mondjuk ezt rögtön tapasztaltam ahogy mentem 30 km-et. Az erősségén változást nem igen érzek, amire én kiváncsi vagyok az a fogyasztás lesz. Most visszafele jövet Kolozsvárra nem tudtam lemérni mert volt a tankban valamennyi, nem kapcsoltam tartalékra de nem kockáztattam meg azt se hogy a Bucsin tetőn kezd éhes lenni, igy tankoltam az előtt, de lusta voltam számigálni
De eddig minden féle képpen pozitiv a tapasztalat, és még nem jártam el vele két tankot!
Igen ez a motoros találka itt lesz Kolozsváron, én úgy terveztem hogy elmegyek a felvonulásra ami ha jól emlékszek 10 órától lesz szombaton majd hazajövök leteszem a mocit és vissza megyünk busszal hogy lehessen egy kicsit a sört is kóstolgatni . Majd éjszaka egyik haverom utánam jön s haza hoz. Vagány programok lesznek mint mindig.Itt meg lehet tekinteni. http://www.sethrc.ro/
Endre, ez ugye a Kolozsvári. Sajna a hét végén a zasszonynak lészen érettségi találkozója Segesváron, és oda kell mennünk.
Cblaci azt mondta, hogy két tank elhasználása után fogjuk tapasztalni a Spuri hatását. Erősen nem szeretem a szagát, de ennyi baj legyen. Most mintha azt észlelem, hogy az alapjárat egyenletesebb. Na kíváncsi vagyok. De ha tisztít és ken, és elvonja a vizet, mán az is valami. Én korábban Fimolt használtam a kis Kreidleremhez. Szeretem megadni a motornak azt, ami jó egészségben tartja. A Kreidleremet, amit 1973-ban gyártottak és én a negyedik gazdája voltam, ezért tudtam használni tavalyig. Most Pesten van a bátyámnál és ha vigyáz rá, még sokat járhat vele.
Te tapasztaltál valamit?
Az enyém - szerintem - nagyon jól szalad. Mondtam, hogy szinkronizáltattam a karbikat, de alig kellett állítani az egyiken, ami a műszer szerint egy fokozattal tért el a másiktól. Csodálkozott is a szerelő ezen. De nyugodt vagyok, hogy ez pontra van téve.
Holnap cserélek olajat. Aradról hazajövet kikanyarodtam a Monostori negyedbe, ott lesz holnapra Motul olaj. Kipróbálom.
Arra gondoltam, hogy ha van nekik, ott helyben cseréltetem szűrőstül, azaz szőröstől bőröstől, de éppen csak egy literrel volt nekik és éppen várták a megrendelés megérkezését.
Szia!
Pénteken indultam Debrecenbe. Kolozsváron szemerkélt, de végül sehol sem áztam meg. Kiszaladtam az eső alól. Nagykárolyban éppen akkor indult egy nagy zápor, amikor a MOL kútnál tankoltam. A zuhé elhúzott, utána száraz úton haladhattam. Szombat dél után mentem Aradra, ma reggel pedig visszajöttem Kolozsvárra - eső nélkül, csak éppen a forgalom volt sűrű, és nagyon dobált a szél. Bélecsorrantottam a benzinbe a Spurit. Endre, te próbáltad-e már? Vigyázz, mert a kis spriccentő gumija nem bírja a a folyadékot, feloldódik. De mérőedénynek megfelel így is a hengere.
Biztos forrásból tudom, hogy injektoros autók sokaságát az etanol használat „mellékhatásai” miatt kellett szerelőnek javítania.
Részleteket nem tudok, de kontraként kellett említenem az előzmények után, ugyanis nem véletlen az óvatosság az emberek részéről a mégis csábító olcsó üzemanyaggal szemben.
A neten kevés felhasználó által írt infó olvasható, így ha bárki bármit hall ezzel kapcsolatban, vagy akár saját tapasztalata van, hasznos tevékenység lenne rögzíteni betűk formájában ezen a kis fórumon ;).
2 hónapja cseréltünk szűrőt :D Szóval zsír új... Mivel nemrég vásárolt autó, semmit nem bízok a véletlenre. Apránként minden kopó alkatrészt szépen kicserélgettem November óta.
Mottóm: mindez együtt még mindig olcsóbb mint a trailer!
Nekem is nagyon tetszik, szervezzuk meg. Vagy mi volt a nehezseg es miert lett "egyszerubb" a Tatraba menni (es gondolom megszervezni).
Lemegyunk a Vaskapuhoz, elhivjuk Zolibat es Ivacsont a tulso oldalrol, ott talalkozunk. Hazafele pedig lenyomjuk a Csaszi fele turat is, na?
A hidegindulas problema az -5 C fok alatt szokott jelentkezni. Az sem durvan, hogy is mondjam, szelidebben mint regen a dizelekkel, es autotol/rendszeretol fugg. Esetleg kicsit tobbet kell koszorulni, ennyi. De mondom, az majd telen, es az is csak inkabb akkor ha teljesen E85 uzemben mesz, 50-50%-nal meg senkitol sem hallottam semmifele valtozast, telen nehezen indulast sem.
A bikazora az E85 miatt csak nem lesz szukseg, azt sem hallottam, hogy leszivna ejszaka az akksit
Meg egy otlet: ha meg nem mentel sokat, es elerheto, lathato, szetszerelheto a benzinszurod, akkor nezd meg mennyi benne a rozsda, szemet, es viz. Ha sok, akkor amugy is cseret javasolnek, ha nem sokat mentel es szep tiszta, akkor nem is biztos, hogy cserelgetni kell. De ezt rad bizom, tenyleg nem szokott nagy beruhazas lenni, es ha elmegy a kedved az E85-tol akkor sem tettel rosszat egy szuro cserevel.
Szia!
Ez a túra sajnos az helyett lett. Nem tudtuk jól megszervezni, s volt aki aggódott.
15-20motorral nem indulunk el úgy, hogy majd lesz valahogy. Pedig tényleg el kéne menni, gyerekkoromban voltam és emlékeim szerint nagyon szép.
Hat Zoli, annyit tudok mondani, hogy ez szokott lenni. 50%-ig emeld fel legkozelebb teljes nyugalommal. Ugyanez fog tortenni, csak a kipufogon jobban erzed majd a cefret.
A nagyon odafigyelosek rogton cserelni szoktak az uzemanyagszurot mielott az elso adagot berakjak, majd 2000-3000 km mulva ujra, aztan tobbet mar nem, csak amikor amugy is szukseges vagy eloirt. Attol is fugg mennyibe kerul, meg ugye lutri, hogy az evek alatt mennyi viz + benzinben nem oldodo lerakodas maradt a tankban es az uzemanyagrendszerben. Lehet, hogy semmi nagyon, akkor gyakorlatilag felesleges, de altalaban annyira olcso szokott lenni a szuro (1500-3000Ft), hogy szoktak cserelgetni.
En nem csereltem, ismeroseim se, de meg egy kosza furcsa poffenest sem hallottam az autotol, ugyanugy (illetve kicsit nyomatekosabban) megy mint a benzinnel.
Amit mindenkinek el szeretnek meg mondani: ha csak a sporolas a cel, akkor nem feltetlenul az E85 a megoldas. (ja igen, E85 az 85% etanol es 15% benya (igy nagy altalanossagban mert a benzinben is sok minden van, toluol pl. meg egyebek, sot a 95-os benzinben is van MINIMUM (torvenyi kotelezettseg kornyezetvedelmi celzattal, es a lobbitevekenysegek miatt csak ennyi) 5% etanol tartalom.)
Van aki azt mondja, hogy nem fogyaszt tobbet az autoja/motorja belole de a fekpados vizsgalatok az Etanol szovetsegnel hasonlo teljesitmeny karakterisztikahoz (ugyebar a ketfajta uzemanyag miatt az egyes fordulatokon mas a nyomatek, teljesitmeny) kb. 15-20%-al tobb E85 szukseges. En azt vettem eszre, hogy sokaknak jobban megy az auto, jobban is toljak neki, aztan irjak a tobbletfogyasztast. Az en Fordom es baratom Renualt Megane-ja hasonloan fogyaszt mint eddig, picikevel lehet hogy tobbet, de csak decikben tudom merni, annyit meg ket tankolas kozott is szokott elterni.
Meg egy proba CBLaci fele : hasznalod a Spurit, irtad, es ha jol emlekszem azt is, hogy a rendszerbe juto vizet (parasodas, tankolt benzin viztartalma) eltavolitsd a motorbol. Szinte biztos, hogy a Spuriban is erre a celra valamifele etil (alkohol) szarmazek van, ugyanis ez eleg maradektalanul es elegyedik a vizzel, szemben a benzinnel. Na? OK, csak vicceltem, te dontesed, hogy mit teszel a sajat motorodba termeszetesen, remelem nem sertetettelek meg!
Töltöttem E85-öt az R19-be, 21 liter, a 60 literes tank fullon van. Tehát ~30% etanol a jelenlegi állás. Ezzel semmi különbséget nem észletem. Hidegen jól indult erő(?:)) megvan, szóval mintha benzinnel mennék... Ha kifogy a benya váltok 50%-ra, fokozatosan emelem a "dózist" :D Vontatókötél, bikázó alapfelszereltség...de remélem nem lesz rá szükség :)
2-3 kiautózott tank után elviszem szűrőcserére. A második cserét 5000km-en belül érdemes?
Szumma szummárum eddig pozitív a próba! A mociban marad a benzin egyenlőre, most úgy sem hajtom sokat, bringával járok mindenhová ahová lehet.
A tegnap elgurultam a Gyimesek fele egyet! Nem lakok messze de most voltam először, nagyon szép hely! Találkoztam magyarországi motorosokkal, rengetegen voltak. Indultak már hazafele. Szép napos idő volt a tegnap, viszont ma jöttem vissza Kolozsvárra s két rendbe vert el az eső. de annak ellenére jó utam volt!
Nem gond! Sőt! 1 hónap múlva még jobb lesz az idő! Akkor már el tudunk gurulni a Zádor-hídhoz, meg nem fogjuk "kerülgetni" az árvízvédelmiseket, meg esténként is jobb lesz az idő a kiüléses beszélgetéshez, nem 8 fok!
Ami késik nem múlik! Lehet 1 hónap múlva többen is leszünk!
Viszont azt sajnálnám, ha CBLaci nem jönnél velünk a vasárnapi szakaszra!
Sziasztok!
Régen írtam utoljára, akkor még készült a motorom!
Ma én is gurultam vele egy jót!
Siófokon voltam. Állt a placcon pár lóerőtúltengéses sportgép!
Még valami hazaértem kb 3-ra most van negyed hét fél órája szakad az eső! és 2x lettem vizes az út során
Solymár-Piliscsaba-Tatabánya-Győr-Veszprém(82-esen)-Balaton
-Várpalota-Sz.Fehérvár-Vértesacsa-Zsámbék-Piliscsaba-Solymár
F
Nos ma kifogyott a mix a gépből!
Mit is mondjak hmm...
A hideg indítás nehézkesebb! valószínű gyertyacsere megoldaná bár ki tudja ebből kiindulva 50% többet nem biztos hogy tankolnék az etanolból! Ami még ellene szól azt leírták a motorrevüben valóban nehezebb vele elindulni! De aki rutinos az megoldja (mint pl aki sokat vezet régi dieselt vagy kisáruszállító dieselt 2-esben is el tud indulni ) Ami mellette szól az az hogy 3000-től jó és felette 5-6 felet teljesen más a gép nagyon jól ment! előzéseknél kigyorsításoknál teljesen más volt mint sima benyával!
Én se tudok dönteni féle is nem is. Kitakarítja a szart a tankból motorból stb. Valószínűleg fogok még felesbe tankolni! Fogyasztás nem sokat nőtt. 4.6 literre jött ki. Ebbe volt szerpentinezés Jelentős gyorshajtás, Gyorsulgatások. Szóval minden. Nekem tetszik ha lesz valaha régi kombi astra-m (állítólag az megy vele akár tisztán is) abba tuti tölteni fogom
Jó a vidi, az ideg meg szétvet, nem tudom mi a helyzet Szegeden (a túra első felének szinhelye lett volna) de itt ragyogó idő van. Lehet hamar ijedtünk meg, a meteorológia meg egy kalap sz@rt se ér.
Laci, en is egyetertek veled, remelem a vita kapcsan egeszseges vitara gondoltal, ahol elmondja mindenki a velemenyet, harmadik olvaso meg levonja belole a kovetkezteteseket.
Ezert probaltam meg en is leirni az eddigi tapasztalatokat, ezert is irtam neked, hogy az a velemenyem, ne kockaztass vele, ne tankolj, ha felsz tole, mi majd megirjuk, hogy mik a tapasztalatok.
Azzal is egyetertek, hogy aki nem tud egy karbit kipucolni (lehet, hogy nem volt Simsonja vagy ETZ-je :)) azt sok veszely fenyegeti, nem is az E85-re gondolok itt, hanem barmi masra.
En kiserletezo kedvu vagyok es (legalabbis papiron :) ) mernok ember. Nem ertek nagyon jol a motorokhoz, de azert gyerekkoromban epitettem pl. modell motort (marmint mindenestolm esztergapadon kis dugattyu, kis henger, kis hajtokar, kis minden :)), szoval egy-ket aprosagot mar megtanultam, legalabbis annyit, hogy megprobalom eldonteni mit vallalok be kiserletezest, es mit bizok inkabb masokra!
Az E85 kapcsan (zoli99, hajtod mar a Renault-t?) most a Fordba a forum beirasoktol indittatva kb. 75% E85 mixturat toltottem. (fogyott az 50% es csak etanolt toltottem utana). Egyelore igy sem erzekelek komolyabb valtozast, a mennyiseg adagolasa nem erintette.
Valamikor elviszem es a CB500-at is megitatom, kivancsi leszek, hogy szobbal-hoz hasonlo vagy eltero tapasztalataim lesznek. Irok majd rola mindenkeppen!
En nem hallottam meg ilyen tortenetet (ettol nyilvan lehet persze) pedig eleg sok szerelo ismerosomet kerdeztem, illetve az Etanol szovetseges embereknek is eleg szeles koru tapasztalataik vannak (pl. en is jelzem nekik, hogy mit produkal a gepem :))
Erdekelne, ha ki tudsz deriteni reszleteket! Koszi!