20% fogyasztastobbletet szoktak produkalni a gepek. Persze a mas karakterisztika miatt kicsit mashogy fogod hasznalni a gepet valoszinuleg.
Amit irsz az nagyjabol normalis, de nem ertem, hogy minek akarod tisztan? Meg rosszabb alapjaratot kivansz?
Karbisoknal nagyobb fofuvokaval es esetleg elogyujtas szabalyzassal varialnak. Az a baj vele, hogy akkor nem tudsz kapcsolgatni mint az elektronikat az injektornal, hogy benzin vagy etanol.
Szerintem a feles megoldas celravezeto: Ha azt nezed hogy felesben 20%-al felmegy esetleg a fogyasztas, meg mindig megeri:
Szerintem egyebkent nem fogsz 20%-al tobbet fogyasztani.
Az Etanol szovetseg elnokevel beszelgettem multkor, es tesztpadon mertek tobb jarmuvel, hogy kb. ugyanazt a teljesitmenyt (mas nyomatek karakterisztika mellett) altalaban +20% etanollal tudjak elerni az autok/motorok.
Ami meg erdekes lehet, hogy alacsonyabb hofokon eg el, ezert gyakorlatilag nem melegszik annyira a motor. Ez nem biztos, hogy egyertelmuen marhajo dolog, de ez egy tulajdonsag.
Autoknal fokeppen a hideginditassal szoktak bajok lenni.
Amugy a baratom Renault Megane-jaba mar tisztan rakja, atalakitas nelkul (regi, 1998-as koruli gep).
Kar, hogy keves helyen kapni.
Ja, es nem erdemes szerintem az aranak sem orulni: mint megtudtam ez valoszinuleg egy ideiglenes dolog, mert nincs rajta a jovedeki ado egyelore (illetve az etanol reszen a 85%-an nincs most.)
Viszont zoldebb vagy vele, ha ezt a budoset pufogod ki es nem a benzint!
Az enyémen a gyári kipuff van, de egy kissé átalakítva... a furulya el lett belőle távolítva, és így már egész emberesen szól. :) A fogyasztása meg alig változott... pár deci talán...
Nos tankoltam felsbe etanolt
Tapsztalat:
Az alapjáratot állítani kellet de még most is köhögősen jár az alapjáratom. Szerintem zsír új gyertyák esetén nem lenne gond vagy ha még is gyújtást utána kéne állítani de akkor meg mivan ha csak 95 tudok tankolni?
Szóval a tapasztalat :
az alacsonyabb tartományban másképp viselkedik a motor elindulni kicsit nehezebb 4 ezer alatt mintha gyengébb lenne( lehet itt is az van mint alapjáraton), de 4 ezertől már átlagosan húz akár 6.-ból is tudok "gyorsítani" lakot terület végén nem kell visszaváltani. De ami meglepett hogy 6ezertől megindul és elég jól. szóval elég pozitív eddig a cucc kivéve ugye az érdekes alapjáratot.
Eddig 50-60 kilcsit mentem keverékkel mert idő közben leszakadt az ég most hétvégén remélem többet tudok mondani ha érdekel valakit :) Elmegyek a szokásos utak felé kimotorozom a kevertet, aztán teszek bele tisztát és meglátom mi lesz!
Ami még hozzá jön szesz szaga van a gépnek és ha valaki szereti ha motor féken durrog a gép akkor most fog
És más hangja is lesz picit.
Ja és a fogyasztás is lényeg lesz majd. A normálom 4.1-4.5 közé esik Nos az etanol 244HUF/Liter (Piliscsabán) Ha növekszik a fogyasztás, már pedig elképzelhető akkor nem sok értelme lesz a feles használatnak ugye De ez is kiderül ha jön a naposabb időjárás vagy legalább 1 kis meleg eső nélkül!
Bezony :) Szegeden láttam még 1 zöld és egy fekete CB-t nem találkoztál még velük? Jó lenne idetalálnának sajnos mindig csak a motort látom lovas nélkül, pedig meghallgatnám mert sport kipuff van rajta...
Szia
Szép lassan szaporodik a társaság... jó látni hogy vannak a közelemből is :) Sajnos én még gurulni nem mehetek, mert most megyek majd forgalmi vizsgára de remélem jövőhónapban már hivatalosan is nyeregbe szállhatok. Egyébként összefuthatunk szivesen megnézném a géped is.
Aztán remélem a nyáron lesz valami közös gurulás-bandázás amire én is benevezhetek.
Sziasztok!
Most találtam rá a fórumotokra... Már egy éve birtokolok egy CB500 S - t. Jó lenne valami közös gurulást összehozni... Olvasgattam vissza... Látom jó a társaság.
Nagyon sajnálom, bár nem ért váratlanul. Tartottam tőle hogy lefújod, viszont megértem mert eléggé bizonytalan az időjárási helyzet és ilyen messze eljönni azért, hogy végigverjen benneteket az eső nem érdemes. Sajna a jövőhét nem lesz nekem jó mert akkor adom vissza az ügyeletet amit ezért a hétvégéért cseréltem el. Az azt követő hétvégéim meg már foglaltak, vagy a meló vagy a tervezett túrák miatt. A levelekben szerintem jól leírtam mit érdemes megnézi és könnyen odataláltok nélkülem is. Ilyen csapadékos májusra még az öregeim se emlékeznek.
A holnapi indulast en is mindenkeppen elhalasztottam. Varok meg csutortok, talan pentekig. De keves eselyet latom, hogy mondjuk holnaputan azt mondja az elorejelzes, hogy " na megkezdodott a 40 napos aszaly, szarazsag, meleg ido, csak a motorosoknak jo"
Sajnos nem csak hallom, hanem látom is! Így én esőnapot tervezek a túrakiírásomnál! Beollózom amit oda írtam.
"
Hívjatok papírkutyának, de ha ilyen marad az idő akkor lefújom a túrát! Nem ázni akarok, hanem 1 jót túrázni. Egész hétvégére zápor zivatar! Főleg szombati napra Szeged környékére! CBLaci is jelezte, hogy a Nádorhidat is nyugodtan elfelejthetjük, mert oda földút vezet, és az most járhatatlan.
Szóval? Mit szólnátok 1 június közepe-vége felei hétvégére?
Júni 19-20, vagy júni 26-27 ?
Szerintetek?
Csüt. estig várok még, addig várom az hozzászólásaitokat, plusz nézegetem az időjóst!
"
Endi, en mar azt nezem, hogy mikor lesz jo ido, es par hettel el fogom halasztani az utazast! Kinn voltam csavarboltban, nagykabat, teli sapkam, majd szetfagytam, vizszintesen esik az eso es hideg van!
Sajnos ez igy (nem) jott ossze most.
Junius 1 es 10 kozott jo idoket mondanak egyelore, most azt nezegetem! Csak akkor kimarad a bucsu, de mondjuk nem vegzetes az sem.
Zoliba, ahogy itt all az ido, biztosra veszem sajnos, hogy nem tudok (vagyis nincs ertelme) menni!
Endi, minel elobb rakd ossze azert a motort!
Sajnos Basq én sem tudok jó hirekkel szolgálni, borzasztó hideg van itt is. 10 fok van de az a csúnya szél a hideg érzetet nagyon megnöveli, inkább nem is fokozom... Reggel óta itt is esik, nagyon elszomorító a helyzet .
Zoliba, Ivacson! Ahogy kinezek az ablakon, ugy latom, hogy nem lesz utazas holnap.
Fuj a szel, esik az eso, 9 fok van, most inditottam el a futest mindket szobaban, mert reggelre 18-19 fokra hult le idebenn a lakasban!
Csikszeredara, Kolozsvarra, minden nap esot, zaport iger, bar a homerseklet ott is javul valamit. Hajajj...
Egyre kevesebb eselyt latok. Hetvegere allitolag jobb lesz legalabb a homerseklet, de eleg sok csapadekot irnak, hallod-e Csaszi?
Lesz meg ma egy haditanacs, eldontjuk, de en mar kezdek lemondani...
Hát ez gáz, de mit lehet tenni! Elég sok ember számít már rám, vagyis a túrámra, így ha az időjárás engedi megyünk! Legfeljebb viszem a teleobjektívet!
Ma a meteorológia szombati napra Szeged környékére hatalmas zivatart jósol...
Zoliba, koszi az utbaigazitast. Egyszer voltam tavaly Kolozsvaron, a Matyas szobrot ismerem hol van, onnan meg mar nem vagytok messze.
Zoliba, Ivacson, ujabb rossz hirek jottek, lehet, hogy a kiseroim, barataim nem tudnak jonni, mert ott meg a gyerekek betegeskednek, illetve ok is felnek a rossz idotol. Holnap dontest hozunk. Tudtok valami biztatot az idojarasrol?
Basq!
Nem tudom mennyire ismered Kolozsváron a járást, Mellékelek egy térképet. A C ponthoz kell eljutnod, ott áll a Teológia épülete (Avram Iancu tér (piata) 13. A lényeg az, hogy elhagyod Szászfenesről jövet a Metrót és a Realt, mész egyenesen a felüljáró alatt és tartod az egyenes irányt: eljutsz az URSUS sőrgyárig, itt mán jobban figyelj, mert amint a Calea Motilor-on haladsz és bal kéz felől meglátod a Monostori ref. temolomot, le kell térned jobbra a Clinicilor utcára. Ezen mész egyenesen, kiérsz az egyetemi könyvtár terére, tovább is egyenesen haladj, kiérsz a főtéri Szentmihály templomhoz (balkéz felől beálványozva Mátyás), tovább is egyenesen, és eljutsz az Avram Iancu (Bocskai) térig, a legkülső bal sávra állj, elöl jobbra a most Román Nemzeti Színházat látod, előtte elmész, és a következő lámpánál balra térsz. A középső sávon előre vagy 150 métert, új lámpa, itt már látod kissé balra a Teológia nagy épületét, és ismét balra fordulva 25 m a szálláshelyed.
Basq semmi gond csak gondoltam ha nem kell akkor jelentkezem rá.Olyasmi körül tudok én is venni újjat lehet egy kicsit drágább azem 8-9 e ft.Köszi reméljük,hogy már alábhagy ezaz essős idő
Attól félek, még ha meg is ússzuk az esőt, hogy a Zádor-hidat nem tudjuk megközelíteni. Amikor legutóbb voltam se tudtam a híd mellé motorral lemenni a sár miatt (látszik a képen mekkora sár volt a zetor nyomában és a háttérben a tábla mellett ott szomorkodik a csühös) pedig akkor már pár napja nem esett.
A kőúttól begyalogolni meg elég messze van , de majd meglátjuk
Ivacson! Benne vagyok ha ott leszek, marpedig nagyon keszulok! 11 fok van es elallt az eso, meg lehet belole valami. Parom mondta, hogy miert vagyok igy delutan ilyen vidam? Hat mert nem szakad az eso, es no a remeny!
Ubi, Pitykapatyka: ne haragudjatok, de eszrevettem, hogy meg tegnap este bejelentkezett valaki ra e-mail-en, azota telefonalt is, hogy jonne erte. Ha elviszi, akkor o az elso, ha nem akkor irok vissza. Bocsanat! Ha minden kotel szakad kicsit dragabban (7500 Ft korul tan? Megnezem majd) lattam ujakat, ugyanilyeneket.
Amit elfelejtettem mondani még Basq hogy most hétvégén lesz a Homoródi motoros találka! A felvonulásra én is elmegyek! Alig várom hogy ráülhessek már a darazsamra! 3 hete elvonó kúrán vagyok!
Üdvözlet!
Basq engem is érdekelne a dobozod ,ha Pitykapatykának nem jön össze.Bár nem itt vagy a szomszédba de elég sűrűn járok-járunk Bpesten.Irj légyszi ,hogy mivan a dobozzal.Köszi Széles utat,szebb jövőt!
Amit irsz az nagyjabol normalis, de nem ertem, hogy minek akarod tisztan? Meg rosszabb alapjaratot kivansz?
Karbisoknal nagyobb fofuvokaval es esetleg elogyujtas szabalyzassal varialnak. Az a baj vele, hogy akkor nem tudsz kapcsolgatni mint az elektronikat az injektornal, hogy benzin vagy etanol.
Szerintem a feles megoldas celravezeto: Ha azt nezed hogy felesben 20%-al felmegy esetleg a fogyasztas, meg mindig megeri:
4 liter benzin = 340 * 4 = 1360 Ft
2.4 liter benya + 2.4 liter etanol = 680 + 488 = 1168
Szerintem egyebkent nem fogsz 20%-al tobbet fogyasztani.
Az Etanol szovetseg elnokevel beszelgettem multkor, es tesztpadon mertek tobb jarmuvel, hogy kb. ugyanazt a teljesitmenyt (mas nyomatek karakterisztika mellett) altalaban +20% etanollal tudjak elerni az autok/motorok.
Ami meg erdekes lehet, hogy alacsonyabb hofokon eg el, ezert gyakorlatilag nem melegszik annyira a motor. Ez nem biztos, hogy egyertelmuen marhajo dolog, de ez egy tulajdonsag.
Autoknal fokeppen a hideginditassal szoktak bajok lenni.
Amugy a baratom Renault Megane-jaba mar tisztan rakja, atalakitas nelkul (regi, 1998-as koruli gep).
Kar, hogy keves helyen kapni.
Ja, es nem erdemes szerintem az aranak sem orulni: mint megtudtam ez valoszinuleg egy ideiglenes dolog, mert nincs rajta a jovedeki ado egyelore (illetve az etanol reszen a 85%-an nincs most.)
Viszont zoldebb vagy vele, ha ezt a budoset pufogod ki es nem a benzint!