Alföld helyett most szerdán mivel dolgom volt Szombathelyen ezért mocival mentem! Esik nem esik megpróbáltam! Időnként nagyon sötét esőfelhők voltak körülöttem, és rendesen fáztam időnként, de végül is jó kis túra kerekedett!
Túlértékelsz Tanáruram, nem értek én annyira a motorokhoz mint amennyire szeretem őket
Nem akartam én vitát azért is álltam le. Van súlya a hozzászólásoknak és azért is vagyok óvatos. Képzeld el ha valaki nem tudja eldönteni, hogy egy adott dologban hogyan döntsön és egy esetlegesen nem kellően körültekintő véleményre alapozva a rossz utat választja. Ezért tartottam fontosnak, hogy az esetleges buktatók és mások negatív tapasztalatai is le legyenek írva. Lehet olyan ember is olvassa ezt a fórumot akinek gondot okoz mondjuk levenni egy karburátorsort és kitakarítani. Esetleg szerelőhöz kell mennie akár egy kisebb dugulási vagy egyéb hiba miatt is és előfordulhat, hogy amit megtakarított a benzinpénzen annak dupláját kéri el a mester. Nem baj az ha mindenki leírja a véleményét, aki meg elolvassa majd dönt, legalább van alternatíva
Gyergyói medencében egész nap zuhogott, nem tudtam elmenni az udvarhelyeről induló motoros felvonulásra amelyik Homoródfürdőig tartott. Idegeim tönkre vannak menve ettől az időtől...
Ha annyira értenék a motorokhoz, mint cblaci, meggyőződésből helyezkednék az etanollal kapcsolatban erre az elővigyázatos, kiváró álláspontra.
Magam is játszom a gondolattal, s bár több helyről hallottam pozitív kritikát az alternatív üzemanyaggal kapcsolatban, az egészséges óvatosság sosem árt, tehát várok!
En mondok egyet, de en tudod, egesz elmult ket hetet vegigfohaszkodtam, es latod, megsem jott ossze, hogy elmehessek hozzad es ivacson-hoz. De holnaptol mar meg jobb idot igernek itt, remelem te jol fogsz utazni! Ma 24 fokot mutattak itt az utcai homerok Budapesten, es csak egyszer volt egy kis zapor napkozben!
A szeszes vita számomra most úgy vált aktuálissá, hogy bekaptam egy korty pálinkát.
Napok óta lesem az eget, meg az időjárási előrejelzést én is. Most voltam kint, képzeljétek, csillagos az ég.
A dolog azért izgalmas, mert holnap délután útra kellene kelnem, Debrecenben megaludnék, hogy szombat délelőtt részt vehessek a bátyám szobrának leleplezésén Mezőcsáton. Úgyhogy arra kérlek, mondjatok egy fohászt értem is, nem csak magatokért, mert a múlt héten, amikor Magyarországon jártam, menet és jövet is áztam. Menet a Debrecen környéki hatalmas zuhé szakadt rám, jövet pedig Debrecen végétől Kőrösfőig tocsogtam. Ha olyan lesz itt az idő és elindulhatok, béspriccentem az újonnan kapott Spurit is.
Jóéccakát mindenkinek és kedvező hétvégét!
Ja, meg egy dolog, sajat tapasztalatok:
en a motorba meg eddig nem (messze van csak E85 kut tolem) de automba (Ford Escort 1999 Zetec 1.6 injektoros) ha tehetem tankolok. Atalakitas nelkul 50%-ban hasznalom. Teli fagyokban a hideginditassal meg nincs tapasztalatom, de amugy semmi kulonbseget nem erzek igazabol. Magasabb fordulaton nekem is kicsit jobban megy az auto etanollal, de nem oriasi a kulonbseg. Fogyasztasban nekem nem igazan jelentkezett valtozas, talan 5-10%-al tobb, de nem mervado, mert benzinnel is van amikor tobbet van amikor kevesebbet fogyasztok. Gyakorlatilag azt mondhatom, hogy nem latom a kulonbseget, vagy csak nagyon aprocska valtozasokat. Alapjarat jo, jol megy, konnyen indul (megegyszer mondom: nagyon hidegben meg nem volt benne E85), hasonlo fogyasztas, picit nagyobb teljesitmeny, cefreszagu kipufogo (sot, inkabb romlott gyumolcsjoghurthoz hasonlitanam :))
Masik tapasztalat, Renault Megane 1997 1.8 injektoros: eloszor 50% majd 100%-ra emelve, atalakitas nelkul, semmi kulonbseg, erdekes modon ott nem magasabb fordulaton jobb, hanem alacsonyabban kicsit hamarabb jon a nyomatek (hegynek fel kesobb kell visszavaltani :)). A Megane tobbet ment E85-el mint az enyem, eddig kb. 5000km-t csak E85-ot tankolva.
SZiasztok! Én fűnyíró traktorba tankoltam véletlen etanolos benzint. Nem tudtam hogy mi van a kannában. Elindultam füvet, nyírni és pár perc után elkezdett dadogni, majd leállt. Aztán szivatóval nagy nehezen visszajutottam a 'boxutcába'. Azt hittem dugulás vagy gyertya vagy ilyesmi. Mindent átnéztem kitakarítottam, kipróbáltam ugyan azt csinálta majd feladtam,,,,, Másnap amikor már vetettem a keresztet a gépre kérdezte vaterom hogy melyik kannából tankoltam..... És meglett a baj... De az a fúrcsa hogy azóta sem tökéletes a gép. Én biztos nem fogom kipróbálni semmilyen komolyabb járműben. Ja viszont vateron kis suzuki robogója tökéletesen megy vele. Majd akkor talán ráveszem magam ha jobban kiforr a technika,
A kutas azert mondja, mert mindenfele felelosseget el akar haritani, neki igy a legjobb es legegyszerubb, nincs vita.
Cblaci, en nem akarok veszekedni itt, egyet tudok tanacsolni: ne tankolj E85-ot.
Valo igaz, hogy a tokeletes mukodeshez modositas szukseges. A karburatos motorokban nagyobb fuvoka, az injektorosokban szinten plusz dusitas (szenzorok jelenek modositasaval csinaljak a plusz elektronikak) szukseges, mely fokeppen a hideg indulas, hideg uzem problemajat (itt a legnagyobb elteres a benzin es az etanol karaktere kozott) oldja meg.
Amit a motorrevus olvaso beir: elofordul, igen, az esetleges atalakitassal megszuntetheto a dolog, amennyiben ez erdekli es E85-ot szeretne, akar 100%-ban is tankolni. Ugy tudom a 2005-os CBF mar injektoros, igy mindenfele atalakitas nelkul ra kell dugni a "becsapo" elektronikat a gepre, egy plusz kapcsoloval pedig valthat az uzemmodok kozott ha benzint akar tankolni. Utobbi miatt jobban jarnak az injektorosak, mert elektronika, ami ki/be kapcsolhato, mig a fuvokakat nem lehet tankolasnal egyszeruen visszacserelni.
Szinte egyidejű az autógyártással az etanol is, de mégis azota is gyerekcipőben jár? A rendellenes motorműködés nem a hosszú élet titkát jelenti.
A kutas is mondja "csak saját felelősségedre" hogyhogy
Mintha a pék mondaná "finom a kifli de lehet kihányod"
Ja, jut eszembe, en felek a benzin tankolastol is. Az egyik telen BELEFAGYOTT a benzin a Citroenembe. Nem hittem el! Akkora szar vizes lottyot kaptam a kutnal!
Masik sztori: faterom leesett a kisrepulojevel (sima benzines) mert nem huzott a gep az istennek sem, amikor meg csutka gazon kellett volna, ledadogott. Nem tudta miert. Elvitte elemezni a benyat. A toluol tartalom az eloirtnak a 20 szorosa volt!
Na, csak elremiteskeppen mondom, hogy mit kapsz a kuton. Ennel nem biztos, hogy az alkohol rosszabb!
cblaci, persze ezt is megertem.
De azt gyerekkorom ota tudom, hogy pl. Braziliaban szinte csak etanollal jartak es jarnak a mai napig is. Pl. rengeteg Volkswagen bogarral. Mielott meg megkerded: semmifele trukk es atalakitas nincs bennuk, tok ugyanolyan gepekkel jarnak mint mi.
Tehat tapasztalat van.
Az egy dolog, hogy igen, gazdasagi erdekek. Ezert arulja csak par magan kut inkabb. Egyebkent a benzinkut tobbet keres az etanolon mint a benyan!
Elismerem ha felsz kiprobalni, de mi majd megirjuk a tapasztalatokat, ne aggodj!
Nincs tapasztalatom ez csak feltételezés, senkit sem akarok lebeszélni és vitatkozni főleg nem . Lehet gonoszul hangzik, de várok 1-2 évet, majd kiderül a valóság ha igazán elterjed és akkor talán én is kipróbálom.
Csak próbálok józan paraszt ésszel gondolkodni etanol ügyben. Komoly gazdasági érdekek húzódnak az egész történet mögött (még nincs ugyan adója de majd lesz), nem szabad ócsárolni, akinek meg már megszívta a motorja az bizosan nem az etanol miatt volt .
Olvasom:
"A tapasztalatok szerint az etanolos működés semmilyen kárt nem tesz a motorban. Mivel az alkohol kenése rosszabb, mint a benziné, ezért az üzemanyagellátó-rendszert jobban igénybe veheti, de a motor működésének semmiben sem árt. Előnyös tulajdonsága, hogy a hidegebb égés miatt az átalakított járművek kevésbé melegszenek."
Még mindig forog az agyam ezek után, ha a kenése rosszabb az nem jó a szeleptányéroknak, kompresszió gyűrűnek "szárazabban" jár a motor mint a benzinnel (még mielőtt valaki kioktatna a 4t működéséről tudom miről beszélek). Aztán írják: "a tapasztalat azt mutatja" milyen tapasztalat? hiszen még most van elterjedőben, lehet évek munkája kell, de dolgozik a szesz és ezek a motorok még nem arra vannak tervezve. Nem oldja a gumi alkatrészeket, szimeringeket stb... viszont kioldja azokat az anyagokat szennyeződéseket amit a benzin nem, ezért is ajánlatos az első használatok után szűrőt cserélni. Tehát a gumit nem oldja de minden mást igen ami szennyeződés és azt addig a benzin nem oldotta . Nekem sok az ellentmondás. Nehezebben melegszik a motor és "hidegebben" jár (és akkor sem egyenletesen) ezt megint döntse el mindenki, hogy jó e vagy sem.
Megvettem ma a Motorrevüt csak sajnos ott felejtettem a cégautóba, de holnap bemásolok egy olvasói levelet, 2005-ös CBF 600 első etanolos útja van leírva, elgondolkodtató az is. Nekem nem kell, inkább máson spórolok, a motoromat meg nagyon féltem.
En az Etanol szovetseges emberrel 2 orat beszelgettem. Azt allitotta, es egyet tudok vele erteni, hogy kamu az, hogy megtamad valami alkatreszt. Ami a benzint birja, az birja az alkoholt is. Tapasztalatbol sem latott olyat sehol, hogy olyan jellegu problemat okozott volna az etanol, hogy csoveket, szimeringeket, barmit tonkretett volna.
Masik kerdes, hogy keveredni tud a benzinnel, ezert az uzemanyagrendszerben (szuro, tartaly) esetleg korabban felgyulemlett vizet, vizcseppeket be fogja szallitani az egesterbe. Szurocserevel, fokozatos adagolassal kidolgozhato, ja es ezentul nem lesz viz sem a tartalyodban!
Egyebkent nem probaltam a CB500-ban mert nincs kozelemben E85 kut sajnos. Kobanya fele meg nem jartam. De furcsa, hogy ilyeneket produkalt neked, en nem szamitottam ilyesmire. Lehet, hogy neked is volt egy kis viz itt-ott? Majd irj rola meg, hogy mit tapasztaltal egy-ket tank elfogyasztasa utan, kivancsi vagyok!
http://www.sportmotor.hu/motor...