Nem tudom Szlovákiába van vagy sincs. Azt se tudom hol van ott motoros bolt vagy gumis..
A telószimering meg megoldós mert meg tudom csinálni itthon nem gáz. csak helyett kell gyártani
6.8-at meg en nem tudom elkepzelni, biztos volt olyan hogy behuzott fekkel huztal gazt is
Csaszi, ha olvasod, holnap delelott tervezek egy kisebb gurulast (max par szaz km ) de kora delutanra maxmax vissza kell ernem. Vagy talan estefele, de az nem biztos.
Darkmind, te raeros vagy holnap delelott?
Ja, ahany ember annyi fele. En petroleummal szoktam lemosni, fogkefevel es ronggyal. Aztan megtorlom, ha lejott a retek. A tiszta lancra fujok lancspray-t. Nem kilometer fuggo, hogy mennyi ido alatt hasznalom el, inkabb hasznalat fuggo. Poros, piszkos kozegben motorzva gyakrabban tisztitok. Fujni joval gyakrabban szoktam mint tisztitani, tisztitast csak amikor mar osszegyult a sok szmotyi. En igy csinalom. 10-15e korul futnak a lancok nalam, de az nem csak karbantartas, hanem hasznalat fuggvenye is. Most IRIS van rajta, 6e korul van benne, egy kicsit mar nyulott egy-ket helyen sajnos, de meg eppen csak eszlelheto mertekben. A fogaskerekek egyidosek ezzel a lanccal (a lanccal egyutt kerult vissza a gyari 15/40-es fogaskerek keszlet).
A gumigyűrű ha ép nem szabad beengednie az oldószert. Viszont érdemes egy lefutott láncból kiszedni egy gumigyűrűt és azt beáztatni egy napra abba az oldszerbe amit tisztításra akarsz használni. Amúgy is csak lemosni szabad óvatosan ecsettel, nem beáztatni. Túlzásba se jó esni, mert az olajzás nem a csapok belső csúszófelületeit kenik hanem a görgők és a fogaskerekek kopófelületeit, viszont ha trutyira fújsz nem ér semmit mert elszórja a lánc.
Azt, hogy egy spray meddig elég nem lehet pontosan tudni, mert függ a hatékonyságától is. Kb 300km megtétele után én már hallom a lánc "hangját" és fújok, persze ez lehet csak az én parám.
Fura de most olvastam egy olyan leírást ami üti egy előzőleg olvasottat, még szakembereket is megoszt ez a láncápolási kárdés
Nekem volt már, hogy 6.8at is megevett! Akkor igaz nem volt 6000 alatt a ford. Euroringen kavartam 2x30 percet! Csudi jó élmény volt! Nézd meg az erről készült vidimet!
Én félek ettől a lánctisztítástól! 1x már pórul jártam a pucolással! Hirtelen megnyúlt 1 helyen a lánc, (gondolom kimostam a gumigyűrű alól a zsírt, és emiatt szárazon járt ott a lánc) és kitört 4 fogat a hátsó lánckerékből! Most csak szimplán letöröltem a láncot kívülről enyhén blokktisztító folyadékos ronggyal! Lehet kéne vennem nekem is 1 ilyen lánctisztító sprayt...
Nektek meddig szokott tartani 1 spray? Én azt vetem észre, hogy lehet eléggé spórolósan bánok a kenőanyaggal! Kb 10000km-e van meg a Castrol, a nagy, ami talán 400ml-es, és még csak most kezd kifogyni! A haverom kivel együtt vettük ö már bőven a 2.-at használja. Megint másik haverom, igaz ő ZZR1200al közlekedik Ő 4000km-ént elhasznál 1 flakont! Ti?
Semmi gond nincs ott ne izgult főleg ha a motorműködésben sem vettél észre semmi károsat, ha jobban húzod neki többet is kér, 5-6 körül erőltetett menetben (főleg ha város is volt benne+Mecsek) fogyaszthat. Peti cimborám alig futott CB 500-a 3,8-4,2 között is kijött, de csak hosszabb utakon.
A 2,64l/100km kicsit meredek nekem is, pedig én mindent elhiszek hiszen Piedone filmeken nőttem fel.
Izgalmas téma ez a láncápolás , nem is olyan régen rendesen kiveséztük ezt egy másik fórumon. Meglepő véleményeket is voltak miszerint ha nem ápoljuk ugyanannyit fut, csak sokkal hangosabb , sőt még a befujás technikájában is eltértek a vélemények. Az én tapasztalatom az, hogy fújni kell, mert meghálálja, az meg ötödrangú dolog, hogy mivel, esetleg ha olcsó és kevésbé tapad sűrűbben kell fújni és többet kell utána takarítani. Petróleummal azért nem jó takarítani mert rajta marad nem párolog el, nyílván a lánckenő nem fog tapadni a petrós láncra, olyan kell ami lehetőleg elillan a tisztítás után és nem agresszív az "o" vagy "x" gyűrűkkel szemben. A nagyja kosz és az összegyült olajsárral jól elbánik a Brigeciol de tisztító spray mindenképpen megéri mint kiegészítő (befejező) tisztító művelet a lánc beolajzása előtt. Most próbálom a harmadik lánckenőt a "fehér" Valvoline-t, de előtte lemostam a szennyet rendesen és még utána tisztítót is használtam ami nem hagyott nyomot a láncon és szinte teljesen száraz láncra fújtam a sprayt. Nem sokat mentem vele azóta de úgy tünik megtapadt, majd kiderül. Ezeket a spray-ket használtam eddig, időrendi sorrendben vannak a képen és a Valvoline-t próbáltam ki most. Az első volt a legrosszabb de egyben a legolcsóbb is, a második az már nem volt rossz kék szinű zsírszerű bevonat képződött befújás után, viszont idővel összeszedte a koszt és sűrűbben kellett fújni és mikor már sokadszorra fújtam megjelent nekem is a zselés trutyi a kisfogaskerék alatti blokkrészen . A Valvoline-t a túraendúrós barátom használta és feltünt, hogy nem koszos a lánc környezete és nem is fújkálja olyan sűrűn mint én. Pár nappal ezelőtt szétvágtam egy régen levetett "o" gyűrűs láncot, mert azt mondta valaki hiába olajozzuk, a gyűrűk miatt a csapokhoz nem jut kenőanyag és belül úgyis rozsdásodik idővel. A régi lánc belső csapja könnyen szétjött és ott volt a zsír is, mert igaz, hogy belülre nem jut el az olaj amit fújunk, de ha nem olajozzuk túlmelegszik és kifelé már kiengedi a gyártás során belekerült speciális zsírt a gyűrű. A nagynyomású (ne adj Isten gőzborotvás) láncmosást kerülni kell, mert az viszont rövid időn belül a lánc halálához vezet.
Dióhéjban ennyit tudok hozzáfűzni, lehet van jobb gyakorlat is, nem kétlem, de nekem bőven kiszolgálja az elvárt időt a láncom és pl. mióta nálam van a Suzu nem állítgattam a láncot azért mert nyúlott volna .
A Valvoline hatékonyságáról majd beszámolok ha már futottam vele legalább 1000km-t.
Akkor én most szerintem el is kezdhetek sírni, mert a fogyasztásom kereken 6L-re jött ki ebben volt Mecsek, város , hajtás. Hosszabb időn keresztül 6-8000-es fordulat között.
Akkor szerintetek kellene kezdenem vele valamit vagy csak fogjam vissza magam?
A Haynes is 5.8-at ír a manualban!
Koszilag tényleg nem volt vészes a paripám, csak ez a láncszem dolog lepet meg! Erősen csekkolni fogom most a láncot, mert az alföldi túrára nem akarok úgy elmenni, hogy a láncom esetleg megadhatja magát! Ott a 2 nap alatt megyünk majd 1000km-t! Sokan mondják, hogy vigyázzak ezekkel a nagynyomásúakkal, én meg sírok, hogy ezekben a "szarokban" egyre kevesebb a nyomás! Régen még rendesen tartani kellett mikor mostam a gépeim, ma már szinte csak 1kezes a dolog! Nem tudom, hogy Ti hogy mossátok kézzel a gépeiteket, de én megpróbáltam 1x a gépem kefével, meg vödörrel lemosni, hát 1 óra játszadozás után azt mondtam, hogy soha többet! Nagynyomásúval 5 perc alatt végzek, megtörlöm a lámpákat, műszerfalat, üléseket, bekenem a láncot és már indulok is!
Összefutásnak örülnék! Pont most gondoltam erre vagy 2-3 nappal ezelőtt! Most mehetnénk is pár km-t, csak hogy összeszokjon a 2 vas!
Bakker! 2.64! Leírni is kikészítő, hát még mikor halkan kiejtem e számokat! Nekem sosem volt 4.2 alatt! Egyébként városban most épp így közlekedem, ahogy Te! Kis gázzal max 5000ig pörgetem, egyébként meg 3-4000 között tartom a fordulattartományt! Igaz mindig végigváltom 6.ig a fokozatokat, szóval 80-90ig gyorsítok, meg most is előfordul, hogy 5000nél nem felváltok, hanem adok neki 1 kövéret, és élvezem a moci "kirobbanását", de sokkal ritkábban mint régen! 2.64! Fújj! Sárgulok az irigységtől! Ehhez a teljesítményhez nekem még reszelni kéne a karbimon.
Én sem emlékszem, hogy milyen sprayt használok pontosan, Castrol valami van ráírva, és fújás után fehér 1 ideig a láncom!
Előtte nem tom mim volt, de azzal 6000km-t állítani kellett a láncon, mert folyton nyúlt! Most hogy áttértem erre a "Castrol valamire" 10000km-e semmit sem kellett a lánchoz nyúlni mert nem nyúlt! Igaz azóta dzsuvásabb a felnim, de inkább legyen dzsuvás felnim, mit sűrűn láncot cserélni! Szóval ennél maradok. Vagy tud valaki ennél is jobbat?
Ha kell akkor 1 nap alatt megcsinalja neked ismerosom (iszonyat preciz ember, HD-nel dolgozott amugy) ahol az enyem is gyogyult, szerintem nem horror penzert. Nekem is ez a bajom, hogy nincsen garazs!
Szlovakiaban sincs gumma? Atugrunk es hozunk egyet hirtelen.
Pedig annyi. Tankoltam, es 10 literre saccoltam, hogy belefer. De csak 7.63 fert bele 289 kilometer utan. Egyebkent biztosan van bele csalas, hiszen ez csak teletank-menes-megint teletank meres alapjan van, lehet, hogy elozoleg valamivel tobb fert bele, mittomen, azon a kuton lejtett az ut jobban, vagy akarmi is lehet, par decit pillanatok alatt elcsalhat.
Hosszu attetellel megcsinalnam a 2.5 alattit is!
Egyebkent mint irtam, a 16/36 -al 3300-3500 korul forgott a gep jo autout tempoban = 3.2-3.3 liter volt a tok normalis, vegyesben, varosban, mindenhol.
De valoban most en is meglepodtem!
Húhúú Bakker nem semmi én a 4.1-ek örültem mint majom a farkának! De a 2.64 Te jó ég! Nekem karbiszinkron után csökkent a fogyasztás 1 kicsit és a 4.1 utassal szerpentinezéssel jött össze! lehet ha visszavennék a csuklómból én is gazdaságosan közlekednék? És 1 tankkal akár Mekkáig is eltudnék jutni?
Hihetetlen!
Megjöttek a cuccok a telóhoz... Olaj, szimering/porvédő. De helyem nincs kicserélni kupi van az udvaron tetőt cserélnek Garázs tele bringákkal... Hát van ez így.
Gumi sincs az országba. ha jövő héten sincs pilot active akkor akkor BT45 kerül fel.. mert ezt már unom hogy semmi nincs itthon.. Nem lakik Valaki Osztrákok közelében?
Hi!
"2.64 liter / 100km" - nem hiszem el. Max. 100 km hegyről le. Máshogy ez nem megy. Vagy totál sík úton 60-nal végig. Eddig a legjobb amit olvastam az egy német volt, 2.9/100, egyenes, tükörsima burkolatú úton, de azt fejtegette, hogy kínszenvedés volt, direkt a minimumot akarta kihozni, de a gázhoz kb. nem is nyúlt. A Pilisben meg tényleg elég extrém lenne, hiszen azért mégiscsak emelkedik...
De azért örülök, hogy jól fogyaszt a géped és hogy jó lett a kormánycsapágy. :) Én is közel lakom a 13-ik kerülethez egyébként, sőt autóval pont abban az utcában járok reggelente, ahol te tartod. :) Kicsi a világ!
Üdv!
D.
szia! Örülök hogy szólsz...rohantam a naptáramhoz eddigi fix programjaim ugy néz ki hogy jolnap reggel utazom Máramaros szigetre és ott eltöltök egy hetet... 7 edikén érkezek vissza kolozsvári othonomhoz aztán ugy terveztem hogy az a hétvégém szabad de utánna való hétvégén jön egy vendégtanár az egyetemre aki orát tart hétvégén és azon ott kell legyek de ugye te utánna valóra tervezted igy elméletileg othon kell legyek ha nem jön közbe valami. Ami biztosan közbejött eddig az a feszültség szabályzó csere de az nem időigényes csak legyen csere alkatrész ... Én mindent megteszek hogy össze tudjunk futni.
enderson89@yahoo.com az e-mail cimem és irj ide hogy mikor hogy jönnél...mert ha ugy lesz és kész lesz a moci akkor kolozsvárról mehetnénk együtt hazafele
En is nehezen hittem el. Bar CB125-omet nem lehet felulmulni, 1.5l/100km korul fogyasztottam, igaz 90 felett nem mentem, es egyvegteben ~250km-t, gyakorlatilag 70-80 korul fix gazon.
Ugy latszik a Yamaha-d mellett meghunyaszkodott a gep, mert aznap is beletettunk egy 100-ast, aztan meg ket hasonlo kor, es a vegen ez jott ki. Es most meg a rovid attetel volt. Regen a hosszuval a normal fogyim (ami most kb. ez a 3.8-4 koruli) volt 3.2-3.4 korul.
Koszi! Ma tekertem egyet a Pilisben, csodalatos uj erzes. rinyacsik is sokat fogyott, most mar sokkal jobban tudom donteni, a szar csapagy miatt volt a razkodas/szitalas/kigyozo mozgas fokeppen, minden rengeteget javult, stabilabb a gep. A Pilot Active meg 2.5-re fujva egeszen turheto! Legkozelebb masik gumit teszek ra, de ez sem rossz vegulis.
Csaszi, nem olyan durvan veszes az a lanc mar amennyi latszik belole. En tovabbra is tamogatom a "nem-hivok" ellenere a petroleumos lemosast idonkent. Ha felsz tole, akkor finom (valto) olajjal mosogatni, tisztitani. A lancspray nem eleg onmagaban sztem. A nagynyomasu mosoval meg foleg vigyazni a lanc kozeleben! Valoszinuleg a gyuru beszedett koszt ahol nem mozdult neked. Jo alapos takaritas, talan meg mentheto! Majd csekkold idonkent!
Hja, es Csaszi, ossze is futhatnank megint!
Tenyleg, jut eszembe, Csaszi innen te most ne olvasd tovabb!
Fogyasztasi rekordot allitottam fel meg a multkor. 2.64 liter / 100km (benne volt pl. a Zoli99+Piet -es gurulas). A mai ujboli tankolasom meg 3.75-re jott ki! Irta szobbal is, hogy keveset puszilt a gep, lehet hogy tetszik neki ez a 15-20 fok koruli joido!
Mondjuk hozzatennem, nem durvulok, nyugdijasan vezetek, neha-neha ratepek, vagy kanyargok Pilisben 3.-4.-ben 5000-6000 koruli porogve, de az ido nagy reszeben 3500-4000 korul forog a gep es gurulok. Hatszelben.
Nekem is ilyen tiszta dzsua volt mindig amig egy fajta lánc sprayt használtam. Nem jut eszembe a neve s nem is vagyok othon ahogy megnézzem... de mikor fúlytam rá akkor ilyen nyúlós szálak csüngtek le a láncról. Aznap már nem is motoroztam de még másnap is nyúlt minden! Kellett hónaponta takaritsam. s a lánc mindig fekete volt nem tudtam tisztán tartani mert ez a ragacs ahová neked is lerakódott nyult vissza a láncra. Én lánc sprayt váltottam! Áttértem a kerámiára, kicsikével drágább de szép tiszta minden most már s a lánc is befujás után fehér lesz. S többé nem tapasztaltam semmi féle lerakódást!
sziasztok! jó túrázgatásokat...vigázzatok magatokra
Tegnap este szétszedtem a mocim hátulját! Már ideje volt megpucolni a dolgokat (még sosem voltak), és arra voltam kivi, hogy motorféknél mi rázza meg már vagy 300km-e a lábtartót! A következő dolgokat találtam! A tények 2 és fél éves gép, és 21700km van benne. Tejesen ellepte a szötyi az első fogaskerék járatot. A lánc hiába kentem bekeményedett, és a hátsó keréken is vastagon állt a dzsuva! Bevallom csak nagynyomásúval adtam mindig csak neki, és ennyi! Hát eljátszottam vele naplementéig! A rázkódást meg a lánc okozta, mert az 1ik szemnél a lánc berohadt! Ilyet én még nem láttam! Rendszeresen fújom, és mégis! Sehol semmi rozsda, csak az 1ik szem nem forog. Kalapáccsal lehet megmozdítani! Vagy fél óra zsírzás, és mozgatás után lendült újra munkába! Ez okozta motorféknél a csapkodást. Szóval amit lehetett kitakarítottam! Képet csak az elején készítettem, mert utána annyira koszos lettem, hogy nem foghattam meg a fényképezőgépet! Ellenőriztem a hátsó kerék csapágyait, amik szerencsére tökéletes állapotban vannak, kitakarítottam a tengely porvédőit, és szépen mindent bekentem filmréteg szerűen zsírral! Aztán miután összeraktam a hátsó kereket észrevettem, hogy az utolsó láncfeszítéskor a szerelő srác a kerekem enyhén ferdére állította be véletlenül. Ezt is megcsináltam! Most sokkal könnyebben forog a kerék mint szétszedés előtt! Boldog vagyok!
Basq! Örülök a megújult gépednek! Jó érzés javítani a moci állapotán!
A telószimering meg megoldós mert meg tudom csinálni itthon nem gáz. csak helyett kell gyártani