Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem a rekord 310km, és aztán tartalék! De általában 280nál bevillan a tartalék jelzője! Most irigykedem a CB karbijára!

Kipróbáltam pénteken a Dyno főfúvókatűjével dúsítani az alsó közép tartományt. Jelentem sikerült! Melegen be-be dadog a moci a sok benzintől! De legalább nem kell szívatót használnom!
Ez érdekes! én röhögve megyek 330-at a motorral és nem használom a tartalékot van hogy 350 belegurul és nincs tartalék!
Azt hittem csak nekem sikerült kifogyasztanom a benzint:) 2km-t toltam pesten mire oda értem a kútra..... folyt rólam a víz....... Nagyo
Nekem tartalékon kb. 70 km-t elmegy még, én mindig kijárom az összes benzint. :) Úgyhogy ott vmi gubanc van nálad!
Városban én is toltam már többször is. :) Jó volt!
A rutinos kis ügyességi gyakorlás "játék" az jó mert mindenkinek hasznos szerintem a kis kanyargózás persze ha nem dönti el a motort!
Az időponttal nekem annyi a gondom , hogy eligérkeztem :
2010.július.08 - 2010.július.11 Kisújszállás XVIII. Nemzetközi Motoros Találkozó Griff
ÖSSZEHOZZUK!

Üdv.: Sly
Jol megszivatott a cb :) Bár nem értem hogy. Tegnap leállt a városban a moci. Mikor meglattam a napi km számlálót (217km) gondoltam hogy benzin. Áttekertem tartalékra és megcéloztam a következő benzinkutat (1.5km). Elindult. Mentem vele 500 métert és vége! Leállt megint. 1 km tolás tankolás és azóta rendben. Nehéz egy 198 kg-s motort fullos motoros cuccban tologatni az tény. De a tartaléknak nem csak 500méterre kellene elégnek lennie... Ez normális? Egy havernak ugyanilyen mocija van és Ő is járt már így hogy a tartalék pár perc után vége lett.
Hát akkor legyen Július 10.-e Kecskeméten!

Lehet összekötjük 1 rutinpályás gyakorlással, meg ha már "Kecson" vagyunk, akkor 1 kecsoi ringezéssel is!
július 10 nekem is ok
Nagyon szépen köszönöm a széleskörű leírást én ettől a fajta ügyességtől messze járok és pályára sem szoktam menni, de szoktam így szezon előtt egy kicsit gyakorolgatni mert elszokik az ember a gép súlyától kezelésétől egy csöppet.
Próbálgatok a leírtakból is és ha találkozunk valamikor akkor még mesélsz a technikákról.
Még egyszer köszi!

Üdv.: Sly
"Hol kapnak ezek jogsit"
Nem ismered a viccet mikor a gazdag papa kérdezi otthon a lányát vizsga után: Na kislányom sikerült vagy meghúztak?
Meghúztak papa, így aztán a vizsga is sikerült
Nem akarlak elkeseríteni, de ilyentől rossz esetben még a belseje is károsodhat, főleg ha kompozit sisak... :(
Kicsit dühöngök. Hazaértem és be akartam állni a bérelt garázsba a mocival. Nem tudtam mert ott működik egy autómosó is és útban állt egy autó. Leszálltam leállítottam a motort vártam. Amikor szabad lett a hely szépen elkezdtem tolni a mocit az állóhely felé. A Sisak a kezemre csatolva. Erre egy figyelmetlen picsa mint egy idióta kiállt az autómosóból, de úgy hogy látta hogy ott vagyok. De úgy gondolta hogy majd elfér. Hát nem. Én tolás közben satufék és leesett a karomról a sisak. A fényezés kaki! Tök ronda. Semmi szerkezeti gond csak ronda lett. Rohadt mérges vagyok. Van max 300 km a sisakban. A csaj egy "bocsi"-t odavagott és elhuzott a francba.

Mérgemben sétálok haza. Erre mivan. Zöld lámpa a gyalogosnak, zebrán sétálok át erre két szőke picsa egy cabrio mr2ben mint egy állat jön EGYIRÁNYÚ ÚTON SZEMBE! és majdnem elüt. Hol kapnak ezek jogsit? Nem értem. Le kellett volna rúgnom a tükrét a kis sportkocsis kurvának és otthon magyarázkodhatott volna apunak hogy mi a faszt csinált.
Júli 10 jól hangzik ha lehet szavazni, a másik időpont nekem legalább is nem jó.
Honda safety

megváltoztatja a motorozásról alkotott képed... Nem vicc!
Nekem megvan az alátét, tovább nem szedtem szét mert működik.
A porfogó gumi nálam is lágy de ez szerintem gyárilag ilyen a sok igénybevétel miatt. Szerintem a tiédnél egyszer kimaradt, a pálcika hosszabb úton járt és az nem tett jót a rugódnak és azért szivárgott a fékfolyadék is.
Én ezért akarok minél hamarabb elmenni egy Safety Hungary-s oktatásra. Ott megtanítanak kanyarodni. Legalábbis megadják az alapot hozzá.
Mellékelt kép lemaradt!
Amit igazán tudsz használni az a kis sebességű manővereknél használatos kiülési technika! Mellékelt képen látható, hogy a mocit a motoros bedönti, de ő kint hagyja magát, ezzel tartva meg az egyensúlyt! Ennek az a lényege, hogy a moci villája így meredekebb lesz, és ezzel csökken a fordulási köröd is! Én pld. Először csak parkoló 3 sáv szélességben tudtam megfordulni, ma már 2 sáv is elegendő! Ezt legcélszerűbb valamelyik bevásárlóközpont elhagyatottabb parkoló részében gyakorolni. Én minden évben 1x-2x pár órát eltöltök ott! Jó pap is holtig tanul! De ne feledd, hogy mindenben a fokozatosság a legfontosabb! Nem szabad semmit sem erőltetni! Ha 10.x sem sikerült amit akartál akkor holnap, vagy 2 hét múlva már sikerülni fog! Ne kapkodj! Ez a legfontosabb!

Országúton bár nem fontos használni, és nem is szoktam általában, mert legtöbbször parasztvakításra használják, a sportmocisoknál jellemző kiülési technika. Ez azért jó, mert a motort ezzel függőlegesebb helyzetbe állítod, ezáltal csökken a kicsúszás veszélye, és ezt a plusz tapadást felhasználhatod pld. vészhelyzetben fékezésre! Itt a lényeg az, hogy tested minél nagyobb tömegét a fordulási ív belseje felé helyezd. Ha csak térdel, vagy csak felsőtesttel, vagy kiüléssel is, az abból a szempontból mindegy, hogy mindenféleképp javítasz a moci döntésén. Lehet első menetben tökre jó az is, hogy ha esetleg félsz ezeknél a kanyaroknál, és félelmedből kifolyóan csak a mocit döntöd be, hogy ettől a beidegződéstől megválsz! Csak kényszeríted magad, hogy Te is bedőlj a mocival együtt! Én arra szoktam közúton használni ezt a technikát, hogy ha van 1 belátható kanyar, hogy megússzam a kanyart utazósebességgel, vagyis ne kelljen lassítani, és aztán gyorsítani, hanem lendületből átmegyek rajta! Ez kíméli a féket, a pénztárcát, és még engem is karban tart! Nem csak az izmaim, hanem az idegeim is!

És most jöjjön a ringezés! Alapvető módosítások a motoron az-az, hogy a moci gumijaidból 0.2- 0.3 bar levegőt előtte 1 közeli benzinkútnál kiengedsz a vasból! Pályára lépés előtt meg az alapjáraton az erős motorfék miatt emelsz 1 kicsit! Ez csak akkor kell, ha akkora a pálya, hogy váltani is fogsz! Kakucson, Kecsoringen pld nem szükséges, de Euroringen, hungaroringen érdemes 2000re emelni, különben féktávokon érdekes dolgokat fogsz tapasztalni mikor ráengeded visszaváltásoknál a kuplungot! Első 1-2 próbálkozásnál lehet ezeket nem kell elvégezned, ugyanis akkor még messze leszel a gép határától!

Első lépés az ülés helyzet! A moci akkor fordul a legjobban, ha a súlyközéppont középen van! Mivel a mocin a nyereg eléggé hátul van, és a „hátranyúló magas” kormány ezt semmiben sem egyenlíti ki, ezért érdemes minél előbbre ülni a nyergen. Azért még ne fájjon! Tovább segít, ha kanyaroknál nem nyújtott karral kanyarodsz, hanem 1 kicsit ráhasalsz a tankra! Így könnyebben tudod kanyarba a felsőtestedet áthelyezni, és 1 kicsivel javítod az első-hátsó kerék súlyelosztását is! A kiülés még ráér! A jó kanyarvételt úgy lehet megtanulni, hogy ha már ismered a pályát! Minél többet mész annál jobban fog menni, ugyan is annál jobban tudsz odafigyelni az apróbb részletekre! Itt is fontos a fokozatosság elve! Szóval csak nyugi! Nem kell a moci száját tépni, a féket erőltetni! Menj lendületből, a kanyar a lényeg, nem a moci gyilkolása! Mocit ráérsz majd akkor gyilkolni, ha már földön fekszik a járgány, és valaki után próbálsz menni! Ja! A többiek! Senkire se figyelj, csak magadra! Tükröt felejtsd el! Aki akar megelőzz, ha nem tud akkor vagy a célegyenesben teszi meg ahol Te nem húzod neki, vagy lemegy a boxba, és megvárja míg mész majdnem 1 teljes kört! Voltam már úgy, hogy engem jobbról is –ballról is egyszerre előztek! Ha valakire figyeltem volna, a másikra tuti ráhúztam volna a kormányt!

A kiülés! A kanyar előtt már a megfelelő sebességfokozatban kell lenned, ugyanis a lábtartón lábujjhegyen állsz, és így nem éred el sem a féket, se a váltót! Az ülésen a combod van, közvetlenül a tanknál! Fenék a levegőben és ánusszal simán lehet érezni a menetszelet. A belső térded vagy a moci mellett tartod, vagy az aszfaltig ereszted. Figyelem, ez csak akkor egészséges, ha van térdkoptatód, különben erősen fájhat a dolog! Felsőtesttel előre kell dőlni tank magasságban, és amennyire engedi a kar (kormányt nem elengedni), felsőtesttel ugyancsak a kanyar belső íve felé kell dőlni! A szem meg a kanyar kijáratát keresse! Sosem magunk elé bámuljunk, hanem a kanyarkijáratott, és a következő kanyar bejáratát nézzük!

Ringen előzni nagyon nehéz! Olyankor nagyon szélessé tud válni az előzendő motor! A legkönnyebb, ha motorerővel nem vagyunk ellátva a féktávon való megérkezés. Nem baj, ha 1 kicsit más ívre kényszerítjük! Fellökni nem szabad, ez nem az a játék! Kanyarban előzni ezekkel a túragépekkel nehéz, ugyanis nem lehet ezeket a gépeket mélyen dönteni! Ehhez már sportgép kell, és sportgumi.

Tuti valamit kihagytam még, de most már dolgoznom is kéne!
Hát megcsináltam az olajcserét! Köszönöm mindenkinek ezt a sok linket, meg olcsóbbnál olcsóbb lehetőséget az olajra, de úgy voltam vele, hogy most megadom a lehető legdrágább olajat a vasnak, hogy megtudjam van e értelme ennek a drágaságnak! Szóval Motul 5100 10w50 lett a drágaság szó szerint, ugyanis 2570Ft volt litere! Most már ugyan nem maradt pénzem tankolni, de legalább megnyugtathatom a lelkiismeretem, hogy mindent megtettem a mocimért!

És a végeredmény? Hát kellett vagy 8-10km-er, hogy a váltón érezzek változást, de most már sokkal finomabban jár a váltó, nem akad minden pöccintésnél, szóval sokat javult a drágaságom! Hihetetlen! Fekete volt a leengedett olajom! Szóval tényleg elfáradt, vagy inkább nem végezte jól a dolgát, és ennyit kopott a blokkom!

Ezzel elmegyek a 24000es szervizig, és akkor saját kezűleg viszem el az olajat a márkaszervizbe, és azt hiszem ezzel le is tudtam a márkaszervizeket! A többi olajcserét otthon végzem el, és a papírt meg magam fogom vezetni ceruzával... vagy mit tudom én!
Én bcsabai :-) Szerintem Atesz is jönne ha ráér.Ő is bcsabai.nekünk 120 km lenne kapásból.Amúgy hova mennénk ?
P.
A Kecskemét nekem is nagyon jó lenne! Most ha másnak is megfelel akkor már csak az időpont és a gurulás marad hátra!?
Szerintem ha összeröffenünk akkor már könnyebb lesz szervezni akár egy több napos eseményt is. Én most is ilyesmire gondoltam, de nem kell egyből nagyot tervezni mert ezt sem lesz könnyű összehozni!
Időnk még van megtervezni!

Üdv.: Sly
Az időpont jó addigra jogsi is csak áll a házhoz :) Kecsó nekem tökéletes lenne én Szegedről gurulnék.
Nekem a Kecskemét tökéletes lenne még akkor is ha Dunaföldvári vagyok
Az időpontot meg döntsétek el és akkor úgy szervezem.
Nekem jó a július, Kecskemét talihelynek szerintem szuper
Kint az elkerülőn a benzinkútnál.Nagy hely van és nem kell bemenni kecsóra.Kivéve aki nem arról jön :-)
P.
Akkor közkívánatra. Július 3, vagy július 10. legyen a kiszemelt cél! Ez jó mindenkinek? És a talihely? Valami olyan hely kéne ahol lehet fényképezkedni, és nagyjából a legtávolabbi embertől is max 200km-re legyen! Budapest, Dunaföldvár, Kecskemét? Ki mire szavaz?