Én márc. elején vettem a gépet és kb 600km-t tettem bele.Nekem is most hasonló morajlás fogta el a gépem.Azon vettem észre egyből,hogy alapjáraton úgy zörgött a rendszámtábla majdnem megőrült.Mentem vele pár km-t és rezeg az egész motor nagyobb sebességnél még a kormány is rezeg és éreztem a kezemen is 20 perc múlva...durva.... valami elállíthatódott ? (hozzá nyúlva nem volt, és erőből is mint ha veszített volna picit kb 5-10 %-ot)
Olvastam azt a régi magyarázatot amit CBlaci keresett elő lehet nekem is az a problem ?Mert akkor hétfőn szervíz.. :-(
Kicsi a világ! Igen nem csak előnye volt az idei kiállításnak! Látszott az egészen a spórolás, de engem ez nem izgatott! Felültem az összes általam nagyra tartott nakedre és az jól esett!
Érdekes! Nekem tökéletes volt pozícióilag az F800R!
A Michelin gumikkal figyelmesen, mert olyan 2-3 tizeddel több nyomás való beléjük mint a többibe, ugyanis jóval rugalmasabb az abroncs szerkezete! Nekem elöl 2.5bar, hátul 2.6bar szokott lenni! Bár CBFem van, és azon 160as gumi feszül, de igaz a 130as gumijaira is! Szóval nem elég az eddigi 2.1-2.3bar! Pályán én 2.1el szoktam felmenni, és vagy 2-3 körig ilyen sodródósan viselkedik a vas! Ha már felmelegedik a gumiban a levegő, és megnő a nyomás akkor megszűnik a jelenség, és durván jól kezd el tapadni! Ha viszont 2.6al mész fel, akkor túlkeményedik a gumi, és amiatt csökken a tapadás! Országúton viszont szigorúan 2.5 bar, mert ott nem melegszik fel ennyire az abroncs!
Én sem a köridők miatt megyek fel, bár jó tudni, hogy hogy állok, mert abból tudom, hogy javulok, vagy csak a benzint pazarlom és a gépet nyúzom! Jó pályaidőkhöz pályagép kell! Én azért járok oda, hogy tanuljak! Könnyebben felismerek most már 1 kanyart, tudom, hogy érdemes belemenni, kanyarból kijönni, ha meg meglepetés ér simán kiülök, a mocit felállítom, és simán rásatuzhatok a gépre, mert tudom, hogy így mekkorát, és milyet lehet fékezni! Jó dolog ez a tudás!
És nekem jó érzés, hogy kéznyújtásnyira van csak a föld a szemed sarkánál a kanyarokban! Imádok dönteni!
Nem öreg az csak már nem új , egy Honda sokat kibír. Nekem az első a kis CB 250-es 33éves volt mikor eladtam, aztán a CB-1 se volt már mai gyerek 20-évesen adtam el, de nem azért mert baja volt, csak hát... nagyobbra vágyik az ember .
Sok sikert a vizsgához!
Szia, köszönöm, remélem valóban semmi komoly sem ez sem a kuplunghang, minden apró rezzenésére figyelek mert sajnos 13 éves és nemtudni milyen előélete volt a drágámnak meg ez az első saját nagyobb kaliberű dolgom amiért én gürcöltem 1 éven át és szeretném ha rendben lenne.
Remélem a jogsim is meglesz gond nélkül és összefuthatok veletek, jó hogy ilyen segítőkészek vagytok remélem lesz részem veletek jópár közös gurulásban.
Majd csiálok róla képeket meg a motorhangról is teszek fel hosszabb videót.
Addig is örömteli motorozást! Én meg gyűröm a jogsit :)
Szia!
Én is csabai vagyok! Összefuthatnánk, sztem, a mocid is ismerem, ha attól vetted, akire gondolok. Ma pl. egyedül voltam Erdélyben, mehettünk volna egy jó nagy kört!
Sokan örülnének ilyen egészséges motorhangnak , nincs különösebb baja szerintem. Hallom a nyüszögést, de nem veszélyes és a műszer szerint még hideg volt a motor, egy hosszabb út után lehet el is múlik, de lehet az olajcsere is megoldja a gondot, figyelgesd és ha felerősödik mutatsd meg hozzáértőnek.
Nemelég hogy elkezdett "zörögni" a kuplung most még nyüszög is mikor leállítom, szerintetek mi lehet ez? Felraktam egy videót az adatlapomra azon hallatszik légyszi lessetek rá!
Köszi!
Csaszi, en is tegnap voltam kinn, tutira lattatak titeket, amikor kameraztak a baratodat akkor menekultunk arrebb unokatesommal
Utalom, hogy mindig en leszek itt a listan az elegedtelen kismalac, de nekem nem tetszett annyira a kiallitas. Talan a tavalyinal jobb volt, de a regebbieknel joval szerenyebb:
- szerintem sokkal kisebb volt a hely, es foleg az erdekesseg mint par eve
- nem nagyon voltak akciok. Par eve nagyon durva akciok voltak, most szinte semmi kulonos. Vegul vettunk unokatesomnak egy sisakot gyakorlatilag a normal bolti aran.
- nem volt nagyon kulonprogram. Vezetestechnika + stunt show, de eleg szerenyen sztem.
Ami jo volt:
- tobb gyar kiallitott (ujra) mint tavaly (orultem a BMW-nek, bar picike stand volt, azt hittem unokatesomnak megmutathatom a G650-eket, de nem volt egy sem. A F800R-ben viszont csalodtam, nekem vacak az ulespozicio, es iszonyat az a kormany)
Osszessegeben persze minden motor rajongonak azt mondom: megeri kimenni es nezelodni, mert jo dolog, hogy egy helyen sok mindent lattok, kiprobaltok.
Hatul most egy nem sokat (~2000km talan) futott Michelin Pilot Activ-om van, amirol mar itt is irtam, hogy nem vagyok oda erte. Hamar melegszik az jo, de olyan kenodosen tapad, mintha trutyis lenne allandoan, es tapad, de kovalyog. Mar meg is nezettem a futomu beallitasokat, meg a szokasos teszteket (lengescsillapito, rugo, egyenesfutas, stb) mert annyira idegesitett. Aztan megszoktam, nem vadulok
Olyanom volt mar, hogy szuk kanyarban csuszott kicsit oldalra, sot meg az elso is reccent, de a labtartommal nem karcolgattam akkor sem.
A palyazas, meg koridok, meg teljesitmeny hajszolas engem nem erdekel egyaltalan, de ugy gondolom, hogy ha batrabban, kielezetebb helyzetben is uralni tudom a motort, es ezt megtanulom, akkor a szokasos turazos temponal meg magabiztosabb leszek.
En 2 ev utan is ugy erzem a CB500-at, hogy tul nagy, balna testu kover dog, a GS450-emet sokkal jobban elveztem, stabilabbnak tunt, kiveve a szereleseket, amik a Hondanal nem jellemzoek annyira mint a Suzukinal
Hm, remelem itt a jo ido, nekem meg a motorom videken pihen, de kozeljovoben hozom Budapestre, es remelem talalkozom tobbetekkel is, akkor majd eszmet cserelunk a vezetes technikarol!
En senkit nem akarok lebeszelni rola, csak egy tapasztalatom van, Ford Escort (1999-es, 1.6-os Zetec) autommal: nem tapasztaltam valtozast az Iridium gyertyakkal, gyakorlatilag semmiben nem tudtam eszrevenni, pedig elotte valami kinai silanyabb minoseg volt, de azzal sem volt gondom. Talan a karburatoros (az autom befecskendezos) motorral kijon valami kulonbseg: nekem nem volt sem jobb, sem rosszabb, ezert szerintem ha arban meg jobb is igy kulfoldrol, probaljatok meg, hatha lesz valami pozitiv tapasztalat, de csodakat szerintem nem kell varni (esetleg konnyebb inditasra tippelnek)
Megérdemelne ez is egy videót, bár nem tudom az alapján hányan mernénk hozzáfogni otthoni körülmények között. Ügyes vagy! Remélhetőleg bírni fogja a hőingadozást is és a különböző kémiai folyamatokat amik ott az olajtérben játszódnak le.
A perselyezés nem a szokványos eljárással készül, hanem kétkomponensű hőre keményedő felület aktív un. Vulkolán felvitelével, kb 0,1 mm vastagságban. Utána illesztésre köszörült. 80~90 Shore, 7x nyúlás, minden álló, és erősen tapad, nagy szakító és hasadás állóság. Kivágó szerszámok rugójának is használatos. A negatívuma, hogy igen drága. Eddig csak 1000 km van benne, de még jó.
A forrás ebay, nemtudom hogy ezekből gyártanak e hamisitványt :S Azt irják új.
Ezeknél van egyébként különbség gyertya és gyertya között?
Másmint hogy CR8EHIX-9 ez a tipusból mindegyik ugyanaz szóval hogy nincs ami mondjuk ehez a motorhoz jó a másik meg a másikhoz?
Most kérdeztem épp az eladót van aki külön ugy árulja hogy cb500 hoz az 3000/db.
A pénzt ráérsz utána is ha megjött átutalni és postázom ha biztos kell. Mindjárt kiirom a mailcimem az adatlapomra és akkor tudunk ott is beszélni.
A mappáim között van a videó.Rezeg az egész gépem.
Remélem lesz vmi megoldás, előre is köszi.
P.
Várom az észrevételeket
Önindító táján néznék szét, konkrétan a bendixre gyanakszom, lehet, hogy elkopott a fog, vagy a rugó törött el, gyengült
bendix
Ma délután is jó idő lesz még :-)
P.
Benne leszek Románia nekem is bejön :-)
P.
Én márc. elején vettem a gépet és kb 600km-t tettem bele.Nekem is most hasonló morajlás fogta el a gépem.Azon vettem észre egyből,hogy alapjáraton úgy zörgött a rendszámtábla majdnem megőrült.Mentem vele pár km-t és rezeg az egész motor nagyobb sebességnél még a kormány is rezeg és éreztem a kezemen is 20 perc múlva...durva.... valami elállíthatódott ? (hozzá nyúlva nem volt, és erőből is mint ha veszített volna picit kb 5-10 %-ot)
Olvastam azt a régi magyarázatot amit CBlaci keresett elő lehet nekem is az a problem ?Mert akkor hétfőn szervíz.. :-(
Érdekes! Nekem tökéletes volt pozícióilag az F800R!
Én sem a köridők miatt megyek fel, bár jó tudni, hogy hogy állok, mert abból tudom, hogy javulok, vagy csak a benzint pazarlom és a gépet nyúzom! Jó pályaidőkhöz pályagép kell! Én azért járok oda, hogy tanuljak! Könnyebben felismerek most már 1 kanyart, tudom, hogy érdemes belemenni, kanyarból kijönni, ha meg meglepetés ér simán kiülök, a mocit felállítom, és simán rásatuzhatok a gépre, mert tudom, hogy így mekkorát, és milyet lehet fékezni! Jó dolog ez a tudás!
És nekem jó érzés, hogy kéznyújtásnyira van csak a föld a szemed sarkánál a kanyarokban! Imádok dönteni!
Sok sikert a vizsgához!
Remélem a jogsim is meglesz gond nélkül és összefuthatok veletek, jó hogy ilyen segítőkészek vagytok remélem lesz részem veletek jópár közös gurulásban.
Majd csiálok róla képeket meg a motorhangról is teszek fel hosszabb videót.
Addig is örömteli motorozást! Én meg gyűröm a jogsit :)
Én is csabai vagyok! Összefuthatnánk, sztem, a mocid is ismerem, ha attól vetted, akire gondolok. Ma pl. egyedül voltam Erdélyben, mehettünk volna egy jó nagy kört!
Köszi!
Utalom, hogy mindig en leszek itt a listan az elegedtelen kismalac, de nekem nem tetszett annyira a kiallitas. Talan a tavalyinal jobb volt, de a regebbieknel joval szerenyebb:
- szerintem sokkal kisebb volt a hely, es foleg az erdekesseg mint par eve
- nem nagyon voltak akciok. Par eve nagyon durva akciok voltak, most szinte semmi kulonos. Vegul vettunk unokatesomnak egy sisakot gyakorlatilag a normal bolti aran.
- nem volt nagyon kulonprogram. Vezetestechnika + stunt show, de eleg szerenyen sztem.
Ami jo volt:
- tobb gyar kiallitott (ujra) mint tavaly (orultem a BMW-nek, bar picike stand volt, azt hittem unokatesomnak megmutathatom a G650-eket, de nem volt egy sem. A F800R-ben viszont csalodtam, nekem vacak az ulespozicio, es iszonyat az a kormany)
Osszessegeben persze minden motor rajongonak azt mondom: megeri kimenni es nezelodni, mert jo dolog, hogy egy helyen sok mindent lattok, kiprobaltok.
Olyanom volt mar, hogy szuk kanyarban csuszott kicsit oldalra, sot meg az elso is reccent, de a labtartommal nem karcolgattam akkor sem.
A palyazas, meg koridok, meg teljesitmeny hajszolas engem nem erdekel egyaltalan, de ugy gondolom, hogy ha batrabban, kielezetebb helyzetben is uralni tudom a motort, es ezt megtanulom, akkor a szokasos turazos temponal meg magabiztosabb leszek.
En 2 ev utan is ugy erzem a CB500-at, hogy tul nagy, balna testu kover dog, a GS450-emet sokkal jobban elveztem, stabilabbnak tunt, kiveve a szereleseket, amik a Hondanal nem jellemzoek annyira mint a Suzukinal
Hm, remelem itt a jo ido, nekem meg a motorom videken pihen, de kozeljovoben hozom Budapestre, es remelem talalkozom tobbetekkel is, akkor majd eszmet cserelunk a vezetes technikarol!
Ezeknél van egyébként különbség gyertya és gyertya között?
Másmint hogy CR8EHIX-9 ez a tipusból mindegyik ugyanaz szóval hogy nincs ami mondjuk ehez a motorhoz jó a másik meg a másikhoz?
Most kérdeztem épp az eladót van aki külön ugy árulja hogy cb500 hoz az 3000/db.
A pénzt ráérsz utána is ha megjött átutalni és postázom ha biztos kell. Mindjárt kiirom a mailcimem az adatlapomra és akkor tudunk ott is beszélni.