Csaszi, most neztem a videoidat, nem gyenge ahogy mesz
En ezt a dontogetest egyszeruen 20 ev motorozas utan sem merem, egyszer sikerult karcolnom a labtartoval, majdnem szivrohamot kaptam. De megtanulnam hogyan kell, mert erdekelne. Hogyan lehet ezt epeszuen gyakorolni, mit tanacsoltok? Szegyen, nem szegyen, en nem birom igy donteni (vagy fejben dol el az egesz, no para es kesz?)
Szerintem ne aggodj, ugyanigy voltam vele en is, mar megszoktam. Zoli99-e meg szerintem kicsit sipol , o sem figyelt ra addig mig nem mondtam es nem hasonlitottuk ossze. Uresben az enyem is csinal olyasmit mint te mondasz, foleg hidegebb idoben. Talan olaj. Nekem most lesz csere, majd megirom valtozott-e, de mar egy ideje sosem figyelem az ilyesmit
Köszi az infókat épp járt nálam motoros kolegám is aki lehozta és őis aztmondta hogy nemvalószínű hogy gondot okozna.
De ez valóban most jött elő mikor hazajöttem üresberaktam sisakon át is egyből meghallottam eddig meg semmi, remélem nem okoz gondot most kap olajat szűrőket és gyertyát is ujat kiváncsi vagyok változik e valami utána.
Nem most jött elő az a hang, csak kezdenek az érzékszerveid hozzászokni és amit az elején nem hallottál most lett feltünő.
"Vékonyabb" olaj is előhozza a mechanikus zajokat és ha előtte sűrűbb volt benne elnyomhatta a morgásokat. Hallottam már néhány CB 500 motorhangot és mivel ritka halk járású motor hamar hallhatóvá válik belőle még a legkisebb akár üzemszerű, azaz nem hibából adódó "zaj" is. Az egyik cimbora egyszer elhozta hozzám a CB 500-át és kiderült, hogy a ventillátor forgórészének hosszirányú mozgása okozta egy bizonyos fordulaton a zörgést. Orvosoltuk egy kis beavatkozással a dolgot és többé nem hallota a hangot. Nálad valószínű nem ez van, hanem amit már mások is tapasztaltak a kuplung kosár nyomórugóinak elfáradása, amik kiengedve tehermentesülnek és hallatszik a tehetetlenségből adódó zörgésük ami azonnal megszünik a kuplung behúzására. Szerintem ez nem fog neked hibát okozni és amíg a kuplung működésénél nem érzel változást ne is foglalkozz vele. Ha viszont nagyon zavar cseréld ki a rugókat, akkor valószínű megszünik a zaj.
De ha beviszed egy Honda szervízbe és meghallgatják az nem kerül pénzbe és te is megnyugodsz legalább.
Már lassan 1 hete nálam van a paripám és ma elkezdett furcsán viselkedni, olvasgattam a fórumot az üresben való zakatolásról de nekem valahogy más nem zakatol hanem ilyen morajlás hallatszik az egész motort átjárja és finomat érezhető a remegése is mintha valami dörzsölődne(kuplung be és megszünik), kipuff felőli oldalról hallom jobban de ebben nem vagyok biztos, próbálgattam és mintha 3. ban is furcsább lenne a hangja :S
És eddig mióta nálam van kb 180km et tett meg abból 166 pályán síri csendben.
Néztem most a kuplung oldali deknire ha rárakom a kezem behuzott kuplunggal semmi szépen jár a motor amint kiengedem érződik hogy bent valami "dörzsöl" és a morajló hang :S
Olaj júniusban volt elméletileg cserélve benne nemtudom az befolyásolhatja e:S
Nemtudom mi lehet illetve nagy e a baj:S Szerintetek?
Szóval nem én járok vele, hanem FAndi. Hiába igazi NŐ, és szőke a stílusa inkább Ghost-éra hasonlít. Átlibben két teherautó között szűkülő résen, hogy énnekem a hátamon borzolódott... Cika, előre kúszás, városi 120 minden megvolt neki. Ugye kisebb tömeg mint én az XJ-n (-60 kg) és majdnem azonos paca (57~61). Lazán legyorsul... és élvezi...
Hideg is van, sok szivató, sokat is állt (már a kereskedésben is)... szóval egyenlőre kivárok, és meglátok.
Hát Berber valószínű valami probléma van a gépeddel, mert nekem eddig a legnagyobb fogyasztásom az ringern volt, és az 6.8as volt! Lehet valaki ki tud csavarni belőle még + 1 litert is, de ahhoz már elképzelni sem tudom mit kell csinálni, mert ringen végig rendesen leforgattam a fokozatokat! Lásd vidijeim! A második legnagyobb fogyasztásom az 6.3 volt, és akkor 150es átlaggal mentünk le a sztrádán a haverokkal, folyamatosan gyorsítgatva, "visszalassítva". Nekem városban eddig az 5.6 volt a legtöbb, de akkor már eléggé digitálisan használtam a gázkart! Egyébként ez mind CBF átlag ami köztudottan pár decivel mindig több, mint a CB-é!
Szóval nálad sztm probléma van! Lehet a karbid tűszelepe megadta magát, (lehet kivállasodott a gumi így ereszt, vagy csak fölakadt a tű) így folyamatosan dől a benya a karbiba, onnét meg a blokkba! Ez simán okozhat túlszívást! Szedd, szedesd szét a karbit, és pucoltasd ki az úszót, ellenőrizd az úszó tűjét!
Városban járva, sportkipufogóval, ráadásul mindig kihúzatva (mondjuk az mit jelent?) szerintem előfordul. Több ilyen fogyasztást olvastam a német cb-500.de honlapon, tehát nem egyedi. Biztos lehet lejjebb nyomni még sportos vezetés mellett is.
Nekem kb. 3.8, 3.9, 4.0 ez normál tempóval városban+normál kipufogó + országút, ahol nem ritka a 160.
Olvasgattam a fogyasztásról szóló hsz-eket. Tehát nem bambán kérdezek, de nekünk a kis CB-n valami állat magas 6-7 liter jött ki. Hibára, ill. kipufogó miatti dűzni cserére, esetleg membránra gyanakszom. Előtte viszont rákérdezek, mert túlnyomórészt város (90%) és igen sportos kihuzatásokkal tarkítva megtett távról beszélek. Lehetséges e? A gép jól húz, viszont képes volt megszívni magát szivatóval... gutaütésesen.... félóra szellőztetés volt. Mi a vélemény?
Gyertyából létezik olyan hogy utángyártott mármint hogy amit itthon megveszek NGK-t nem ugyanolyan mint a mit rendelek külföldről, vagy csak ekkora haszonnal dolgoznak a kereskedők?
Mert az iridiumosat megkapom annyiért mint itthon a normált?
Érdemes egyébként iridiumosat rakni bele? Ha megveszem akkor az akkor azon már nem kell állitani csak belerakni igaz?
Hát Hondánál a 2004-2005 hornet, meg a 2005ös 900as hornetten kívül a CB1300 is meg a VFR750-800 is nagyon bejön, de mivel mindenkinek tetszik ezért inkább BMW F800S, és F800R párti vagyok!
Hondából ez a 4 gép ami szívem csücske! Meg persze a CBF500 is!
Néha benézett ide kérdezni ezt azt. Egyszer Békéscsabán találkoztunk, ott készültek a képek, ő ment elől és idegenvezetett minket. Nem hajtotta a motort ha ez érdekel és nagyon újszerű állapotban volt akkor.
Szia Csaszi!
Hasonló az ízlésvilágom nekem is és amikor megvettem a Suzut hasonló érveket sorakoztattam fel azok előtt a barátaim előtt akik hanyatt estek attól, hogy szakítottam a hondás hagyományokkal. Persze az a meggyőződésem miszerint nincs a Hondáknak megbízhatóságban ellenfelük semmit sem változott. Nem a statisztikákat veszem alapul, hanem az 1974-es évjáratú kis CB250-esem példátlan megbízhatóságát, vagy a 20-éves CB 1-em tökéletes bontatlan motorblokkjának finom precíz járását és hihetetlen rugalmasságát, mintha nem is 1989-ben rakták volna össze hanem tegnap. Aztán ahogy kezdő koromban a szoci gépekkel (50 125 250 350 majd sokáig semmi), most is elkezdtem a lépcsőket 250 400... gondoltam majd lesz valahogy, majd lesz egy újabb Honda, mondjuk a gyönyörű Sevenfifty. Aztán megláttam ezt, ami nem is Honda és még ráadásul rendbe is kellett hoznom. Viszont volt egy formája, egy szép hátsó feneke, tekintélyes gumija, szép rajzolatú tankja ami szinte átmenet nélkül trónol a széles sornégyes blokkon ami még anno az első GSXR-ek legendás lég-olajos szíve volt. A leömlők, a gázos telók... és "csak" 10-éves, de benne az örök klasszikus ami modern futóművel és nem utolsó sorban nagyon jó kényelemmel párosul. Nem fizettem milliókat érte, de enyém lett egy érzés ami talán egy 2-3 millás gépen sem lenne szívetdobogtatóbb. Azt hiszem te is erről beszéltél. A Zephyrt is szerethetné jobban a tulaja mert megérdemelné, kicsit ránagyítasz látszik az, hogy lenne vele meló, de amikor kész van... én se tudtam vele betelni és azóta se tudok. Nem azért mert akkora nagyszám (hiszen hol áll ő egy CB 1300-hoz) hanem azért mert általam lett ilyen.
Jól láttam a szerelési útmutatóban hogy itt a gyertyacseréhez elég levenni a két oldalsó idomot és hozzáférek a gyertyákhoz?
Az előző tulaj aztmondta hogy nála nem volt cserélve és belehajtott olyan 10e-t állitása szerint, akkor a gyertyák valószinüleg csereérettek már nem?
Szia
Nekem ha feltolom tökig elinditom olyan 1500 körül van utána ahogy melegszik megy feljebb 2000 környékén leveszem és beáll 1000 körülre, de ha picit visszábbhúzom nem tökig tolom ki a szivatót akkor jobban pörög:S.
Az enyém úgy működik pl. hogy ha hideg a motor tökig a szívatót.Indít pöcc röf a fordulat magas de kell neki hogy melegedjen.Aztán amíg felveszem a sisakot utánna kicsit lejjebb tolom mert akkor már 4000 körül van.A hőfok mutatón pedig a ha eléri a fehér tetején akkor már fain.Annál feljebbb nem fog menni azt mondták semmi értelme a nagy skálának kivéve ha megfő azt nem szeretném látni...
P.
En ezt a dontogetest egyszeruen 20 ev motorozas utan sem merem, egyszer sikerult karcolnom a labtartoval, majdnem szivrohamot kaptam. De megtanulnam hogyan kell, mert erdekelne. Hogyan lehet ezt epeszuen gyakorolni, mit tanacsoltok? Szegyen, nem szegyen, en nem birom igy donteni (vagy fejben dol el az egesz, no para es kesz?)