Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

És még valami!
A jó régi besenyő még a gallával

http://www.youtube.com/watch?v...
Én is megértem Laci felháborodását! De sajnos el is van temetve a motor a garázsba meg nem igazán könyítok még az ilyesmikhez
Még a Bringákkal épp hogy elboldogulok meg ha látom konkrétan hogy mit kell nézni meg hol akkor értem a dolgokat. De így beszélgetésből még csak szívom magamba az infókat!
Hálát adnék az Úrnak ha annyi tapasztalatom lenne mint Lacinak, és remélem lesz is 1x! nem véletlen mondta tesóm még annak idején, hogy ne várjam meg a 21 éves kort a jogsival tegyem le a kismotorra is vegyünk 1 simot és megtanulok motorozni és szerelni is! De hát nem így lett. Így szerelésben szinte semmi tapasztalat nincsen, motorozásból meg véleményem szerint sokat kell még tanulnom bár már sokkmindenkitől kaptam dicséretet, építő kritikát és lebaszást is!

Így hát utólag is én kérek elnézést hogy nem segítettem!

De írás közben támadt 1 ötletem
Hogy vajon nem-e a teleszkópszárakkal és annak környékén van-e a baj!?

üdv: szobbal
Sziasztok

Elnézést kérek hogy nem mutattam semmi féle aktivitást az utóbbi időben a fórumon. Sok a dolog, ölnek a tanárok az anyagokkal. Volt mit olvagassak. A mérési adatokban tengely stb. nem tudok nagyon segitséget nyújtani mert messze van töllem a paripám. A hét folyamán valahogy csak hazajutok akkor remélem tudok segiteni ha még kell valami. Megértem CBLaci felháborodását pár oldallal előbb.

Egy kis érdekesség, téli motorozás:
http://www.maxirobogok.hu/inde...

üd: Endi
Sziasztok!
Itt egy érdekes cikk. Ráismertem problémámra, miszerint gyűlöletes autópályán utazni, utána alig hallok valamit... Ezek szerinte rendesen odab*asztam én is a hallószőröcskéimnek :(( A szezont ilyen fülessel nyitom asszem...

http://sebessegoltara.blog.hu/2009/12/11/ne
kem_hiaba_beszelsz

http://totalbike.hu/magazin/2009/0
9/17/a_motoros_koran_hal_es_meg_is_suketul/
Bocs még egy kérdés!
Nincs valakinek egy elfekvő bal hátsó lábtartó, használt de jó vassal esetleg gumival?
Szerintem: Ezzel a motorral többet eshettek mint keltek. Sok ezer apró esés nyoma van rajta, és néhány igen gugyerák megoldás. Az első kerekén is igazíthattak párat, és elsőre a tengely olyan eszetlen mértékben volt letépve, hogy komoly szerszámparkkal tudtam csak megengedni a csavart. Namost lehetséges, hogy az aluminium otvénybe ezáltal egyszerűen belesajtolták az acél hüvelyeket, távtartókat. A méretváltozások meg ugye egyoldalra rendeződtek, a húzás irányába. Aztán sikerült addig igazgatni a villákat, nyakakat, tengelyeket, hogy a ménkűsok kis pofon egyenesbe jött, az alátéttel meg a helyzetet raktam rendbe. Már csak a két kerék egyenes futása van hátra, ami nem problémás, meg összerakni. Jó kis gép lesz ez!
Tudod hányszor jártam már így? Életem fő művei mentek kukába, mert 5 percenként frissít egyet a sitte.
Én másolni szoktam a vágólapra... ha eszembe jut.
Szia!
Én is örülők annak ,hogy a problémát megoldottad
De a dolog engem se hagy nyugodni,hogy a probléma hogyan alakult ki nem tartom valószínűnek ,hogy gyári eredetű lenne a dolog
Kár hogy nem láttunk képeket tőled az esetről
A csapágyügyben pedig CBLACI helyesen adta meg a méretet
Üdv mindenkinek
Szia!

Örülök hogy megoldottad! De még mindig kíváncsi vagyok hogy mi a túrótól van ez a probléma a motoron!
Ha végre lejutok a garázsba is már megnézem én is.
BAKEEEEEEERRR! Írtam vagy 2 oldalt, erre meg frissült ez a ..... oldal, és minden elveszettt!

Na mindegy a lényeg, hogy örülök Berber, hogy meglépted, mert valószínűleg simán működött volna tovább a vasad alátét nélkül is, de így, hogy most már tuti, sokkal jobb a mocinak is, meg a lelkednek is!

U.I.: Ha lenyugszom akkor megírom amit akartam még1x, de azt már wördben, és majd beollózom!
meed = megfelő (hogy lett ebből meed? mindíg át kéne olvasnom... )
No túlestem a témán. Vettem egy 15-ös 2,5 mmm vastag saválló alátétet kb. 35 forintért, lesorjáztam, azt a meed pontra behelyeztem. Most a kerék középen van 1 mm-es pontossággal. Még a féktuskónak is jólesett a dolog. Körbemérve, háromszögelve, párhuzamosság rendben. (Van egy két 2,5-3 m-es temperált alu vonalzóm ) Szóval már csak festés, csinosítás.
Úúúúú! Azt hiszem többet nem is szólok a témához!
Sziasztok!
Még valami ami lényeges lehet
a kerék agy 103mm 83mm a két csapágy közötti távolság
a spacer oldalán a csapágy 8mm mélyen van az agyba a kilómétermérő oldalán pedig 12mm mélyen
talán ott van valami eltérés
Szóval a szárak és a felni széle között látszik nagyon az eltérés. Ott kb. 1-1 cm lenne a hézag , és nem. Érdekes továbbá a szárak párhuzamossága, hogy alapból, gyárilag úgy van e szerelve. (Hülye kérdés, de már itt tartok. Lehet, hogy valami felsőbb ésszerűség van a dologban.) Nem is tudom mit kérdezzek. Minden lényeges momentomra jött válasz azthiszem. Max hogy másnak is ilyen e
A sárvédőhöz ne igazodjál nagyon!
Annyit még meg tudok tenni hogy holnap lemegyek és megmérek ezt azt az első keréknél lefotózom és felteszem!
Annyit még mondj meg mire és hol vagy kíváncsi!
Fordítva nem lehet! Nem duplatárcsás a gép!
Berber! Tudom hülye kérdés, de nem lehet, hogy a perselyek jól, de a felni megfordítva lett betéve a villába?
Stimt. Ekkor a szárak párhuzamosak, de nálam a kerék nincs középen! Ekkor a spacer felöli oldal 3 mm-el kisebb mint a másik. Ráadásul ez jól látszik is, mert a kerékperem-villa távolság ~10 mm-e nagyon megmutatja. Aztán meg a sárvédő kés a kerék középvonala sem vág egybe. Mindez alig baj, viszont menet közben ez látszik is! Megyek a gép után és, látom jobbra kint az első kereket. Ezért is nyúltam hozzá. Aztán ráülök, és hiányzik az enyém egyenes futása, nem tankoskodik úgy, mintha mozdony lenne. De nem is pajkoskodik, csak mintha kajla lenne. Ehhh... ha nem voltam érthető bocsi!
Berber, próbáld meg betenni a tengelyt és meghúzni és utána húzd
le a kilométer mérő felőli oldalon a teleszkóp aljában lévő lévő kis csavart és akkor a teleszkóp és a kilométermérő között megmarad a 3mm
Basszus!
Most jövök a műhelyből, nagy örvendve hogy megvan a hiba... rosszul emlékeztem a 83-ra. Azthittem 85 és megvan a hiba a csapágyak között. Hát nem! Minden passzol!
Az a hiányzó 5 miliméter nálam csak 3! de ha a villákat párhuzamosan hagyom, pont e miatt megy oldalt a kerék 3 mm-t! Kerek ez, csak bosszant.
Aztán hogy nagyon el ne csesszem, sokat erölködöm vele és elszaródik a féktuskó helyzete... Marad féloldalt?
Talán 2 mm-t kibír, azt megy bele az alátét....
Ráérek vele szarakodni, mert festésre csiszolok, az meg lassú munka.
A villákat már bemértem párhuzamra tapintó órával. Tökéletesek.
szia Berber probáldmeg egy márkakereskedésnél ott minden megvan a cb500 -as ról tudtomal ha nem tévedtem:) szerintem biztostudnak segiteni ezért nemkérnek pénzt sem .üdv ati
Üdvözletemet küldöm minden régi és új fórumozónak
Bocsánatot kérek mindenkitől amiért sokáig nem írtam a fórumon
de kissé elfoglalt voltam,viszont rendszeresen olvastam a hozzászólásaitokat,hogy semmiről le ne maradjak.
Berber a spacer nálam 23mm,a kerékcsapágyak külső részén mért távolság 83mm a speedométer 35mm ez összesen 141mm a villák közötti távolság pedig 146mm a maradék 5mm a tengelyből pótlódik a speedometer oldalán remélem érthető ha nem teszek fel képet róla
üdv mindenkinek Leveles
A múgy egyszerűen NEM tudok rájönni a kókányolásra! Végignéztem mindent ami a tengelyen van, és se hiánynak helye, szerelési sorrend hiba, se kókányolás nyoma nincs sehol. Nem szeretnék én lenni a kókler, de addig nem nyúlom meg, amíg rá nem jövök, hogy mi a gond. Egyszerűen hiányzik 2~3 mm az egyik oldalból. Nem sok, de amikor összerakom, a kerék nagyon egyoldalra kerül. Aztánmeg lehetetlen beállítani a párhuzamos középhelyzetet, ergó szar érzés vele gurulni. Mondjuk ráérek kiatlálni tavaszig.