Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!

Ha kiput cserélsz szólj! Valószínű igényt tartok majd a dologra!
Én is féltem de nekem nem mértek pedig elég szigorú helyre mentem! mondjuk beraktam a hangtompítót amit itthon fabrikáltunk de nem sokat vett le!
Ahogy átment a vizsgán kikaptam és már úgy melegítettem be csak kamilláztak!
Remélem a következőn átmész!
ez kerdes volt, es en tettem fel.
Ilyet ki mondott? Nekem szerkezeti megoldások a CB-n jobban bejönnek. A GS-t gyártják vagy 89 óta (GS400) A CB-t meg 97-től (Ha jól tudom, mert a CB 400/500 four, az full más)
Hogy lenne avétosabb?
neked is koszonom. valoszinu minden ott fog eldolni, hogy felul ra es megy vele, s utana melyik szimpatikusabb.
tecnikailaig elavultabb a cb mint a gs?
amugy koszi a kimerito infot!
Hát szó szerint azt a szót használta a vizsgáztató, hogy a "kutyát se érdekli az E betűm"! A műszer a dupláját mutatta a megengedetnek, és kész. 16O decibellel. Mehettem az E betűmmel a fenébe...
köszönöm
A francot a fülükbe, én is ettől félek, hogy hangos lesz nekik a karbon a márciusban következő vizsgán. A CB-1 is full nyitott dobbal került hozzám én faragtam bele szűkítőt ami olyan jól sikerült, hogy nem csak a vizsgán felelt meg hanem végig amíg nálam volt a motor benne maradt. Most szintén a dB killeren töröm a fejem és ha sikerűl eljutnom az esztergályoshoz a héten akkor hétvégén be is szerelem és meglátom hogyan szól vele. Szobbal mester mutatott nekem képeket a tesója killeréről, én is azon az úton indulok el. A CB re nyitott csővel de kisebb keresztmetszettel mint a végcső próbálkoztam, jó volt az de bizony fordulatra igencsak megjött a hangja főleg úgy 13ezres fordulat körül . A Balázs által mutatott killernek viszont be van fenekelve a benyúló csöve és az oldala van perforálva több helyen körbe. Állítólag ez hatásosabb és az alapjárati dörmögés (amit imádok) is megmarad.
Ha kész lesz és beválik akkor részletes beszámolót tartok.
Azt jó tudni azért, hogy nem keresik annyira azt az "E" betűt és ha sikerül a hangerőt a határ alá hozni akkor átengedik a vizsgán. Ha más nem valami GSX-es motorostól kölcsön kérek a vizsgára egy gyári dobot, de a karbonhoz ragaszkodom mert nagyon ütős, persze ha jól sikerűl a dB killer akkor hagyom benne és használom úgy.
Basti!
A durrogás akkor van igen, amikor felpörgetem és visszaveszem a gázt. Akkor durranik rendeseket!
Fel kellett volna készíteni a vizsgára.... ez van.
Csak ahol vettem azt mondta a srác, hogy nem kell vele csinálni semmit, ez aztán tutira átmegy a vizsgán. Eleve úgy is vehettem volna, hogy ő leműszakiztatja, és a nevemre iratja. Mindent elintéz helyettem. 1OO.OOO,-Ft-tal kellett volna többet fizetnem, és kétszer menni Pápára. Ennyi. Már kicsit bánom,hogy nem ezt az utat választottam! Én csacsi meg elhittem, hogy ami neki megy, az nekem is fog!
Sziasztok!
Nos én is GS5OO-on tanultam, és Kawasaki ER5-ön. Mindig azt imádtam, amin épp mentem. De a Suzuki valahogy könnyebben kezelhető volt számomra, a Kawa kicsit "vadabb". Szerettem, de a CB5OO hozzáértők szerint jobb moci. Én hallgattam rájuk, mivel amihez nem ért az ember, azt jobb ha nem erőlteti. Nos a CB 5OO-at megint csak nagyon szeretem! Én a párodnak csak ajánlani tudom a CB5OO-at! És úgy, hogy ültem suzuki gs5OO-on is!
Ne haragudj, nem tudom, csak mostanában rohangáltunk a párommal motor ügyben. Néztünk GS500-akat (az volt a libling, mert azon tanult) ER5-öt ami nem rosz gép(azon is tanult,de esett is vele), csak neki egy kicsit brutál , meg kerestük a CB 500-at , CB1-et (ez a 400-as kis Hornet ) GPZ500, CB400 four, GSF400 Bandit (ez a vtech miatt bukott, meg bizonyos váltó hibák), RF400 u.a.... stb. stb.
Szóval végigmentünk a palettán, és mi csak egy VTZ250-el és 100 eFt-al duhajkodhattunk. Szóval sok moci kiesett. Én igen örülök ennek a CB-nek, mert én szerelem, és nem vagyok tőle elkámpicsorodva.
Nekem más van , úgyhogy vagyok objektív. Vagy nem? Szóval nem szenvedek típus vakságban.
Ha női gép kell, akkor a CB úgy vezethető, mint a GS (de megbízhatóbb), és erős mint a Kawa (csak kultúráltabban). (Magamnak nem vennék, mert az is kicsi ami van.)
nekem a gs 500 is megfelel es a cb 500 is (illetve paromnak). errol az olajzasi gondrol meg nem hallottam, de utanajarok.
amit par hsz-el lejjebb linkeltem, az jo ajanlat lenne?
Hali!
Mi most vettünk egy CB500-at és a problémánk ue. volt mint nektek. Két szó. A GS500-nak olajzás gondjai vannak, ami úgy szól, ha keményan meghajtják 130-140-e- hosszabb ideig akkor a főtengelynek annyi lehet. Több szerelő mondta. Amúgy a Honda az csak inkább motor nem?
Mi találtunk olcsóbban is gépet (350eFt+reg), csak sajnos a csere miatt nem jöhetett szóba. Sajna már elvitték ahogy nézem...
rendben, nagyon koszontem a segitseget.
Csak a szokasos allapotfelmeres, nem nagyon tudok tipushibarol.
Kormanycsapaggyal volt mar bajunk itt, a gyari nem tul tartos ugy nez ki, ellenorizd, de ez is resze a szokasos ellenorzesi proceduraknak.
De gyakorlatilag csak az altalanos allapotot nezd meg: lanc, lanckerekek, kerekek, gumik, csapagyak, kormany, rugozasok, egyeb kopo alkatreszek allapota, motorhang, kipufogobol mi jon, meg ulj ra, hogyan megy :) Esetleg latod a reszletekbol (szervizkonyv, kulcsok, papirok) hogy mennyire aggodo gazdaja volt.
tudom, nem is gondolkozom cbf-ben. van valami tipushibaja, vagy valami, amire figyelni kell?
650-ert csak jo CB500-at kapsz szerintem, CBF-et nehezen.
Ha jol tudom a design mas, a blokk ugyanaz, es a karburatoron is valtoztattak (meg talan kipufogo rendszeren is?) hogy megfeleljen az EURO2-nek.
En annyit tudok, hogy kulfoldi CB500 forumon neha keresik a CBF-esek a CB-nek a karburatorat, allitolag jobban megy vele es kevesebbet eszik, de lehet, hogy ez legenda :)
Kome, jo lenne mar egy kicsit osszefutni is, ahogyan terveztuk. Valoszinuleg meg a heten koltoztetem haza telire a mocit, most itt van velem Budapesten.
Szobbal, csak viccbol irtam a magyarazkodast, azert is volt ott egy nagy smiley!
Fandi, olvasom, hogy bukott a vizsga. Meg van E betu is. Lehet, de nem lehet az, hogy meg ki is van herelve (kiszedve a belseje) a kipufugodnak, hogy meg durvabb hangja legyen? Tudom, hogy nagyon duborog, ha leveszed a pipatol akkor meg mint egy I. vilaghaborus repulogep, olyan hangja lesz. A visszapufogas, durranas ha ugy jon, hogy megporgeted majd visszaengeded a gazt, akkor utalhat arra, hogy a kipufogo csak kivulrol kipufogo, es belseje meg nincs is.
En ugy vagyok vele (nem is akarok most nagyon vitazni a tobbiekkel), hogy ketutemnel roppant fontos a kipufogo (marmint a belseje, a lamellak, a gaz tehetetlensege miatt ha hosszabb utra van kenyszeritve a lamellak kozott, akkor nem csak a hangerore van hatassal hanem az oblites utemeben is a hatekonysagra) de negyutemueknel is szamit, ugyanezen okok miatt. Csak itt nem veszel eszre annyi hatekonysag (persze teljesitmeny az okozat) csokkenest a szelepek miatt. Viszont a kipufugo szelepre karos hatassal van (magasabb hofokra tud hevulni, kormosodik, rosszabb esetben megeg).
Csak azert irtam meg, hogy esetleg nezd at azt a kipufogot.
szevasztok!

paromnak keresek motort, es eddig a gs 500 a befuto, de szeretnek erdeklodni a cb 500 felol is. cbf 500-on tanult, nagyon szerette azt a gepet, de kicsit draga nekunk (650e koruli a keretunk).

a kerdesem az volna, hogy a desingon kivul miben lett mas a cbf a cb-nel? a blokkja maradt a regi, ugy hallottam. amugy ezt talatam neten, ami tettszik. csak fejidom nelkuli johet szoba.

udv.!
Sziasztok!
Bocs hogy bele wauuuu...
Szóval az úgy volt, hogy felpergetésnél 106 db volt és még felette kicsit. A limit 105 db. Megjegyzem igen hangos. Nem véletlen a hangnyomás határ. Ha vesszük azt, hogy 96 db fölött káros a hallásra, és a skála logaritmikus, akkor higgyétek el, hogy nem is kellemes egy ilyen pindurka mocitól! Valszeg. töméscserét rendel az orvos.
A tankját meg, meg tudjuk oldani, hál isten itt Fehérváron, van cég rá kettő is. Más kérdés, hogy mennyiér dolgozik egyik, vagy a másik.
16 -ot mondott az ürge a decibelre, és azt mondta ez nagyon hangos. Viszont 15-ig elfogadta volna.
Nézzétek el nekem szőke nőnek, de egy számjegyen mi a csuda múlik?
Most el kell rohannom itthonról, de valószínű, hogy ketten leszünk nemsokára dupla lámpás cb-sek Csaszi! Mert úgy döntöttem, nem leszek fejidomos! És nagyon köszi az ajánlatot!
Ha a dukkózásnak nincs baja akkor itt 1 cég aki fényezés rongálása nélkül kiszedi a horpadásokat!
http://www.horpadas-jegkar.hu/
Mennyinek kéne lennie a mocinak hangerőre? Decibelre?
Nem kell a dobot eldobni! Vegyél bele 1 hangfogót, és máris okés a moci hangerőre! CBLaci majd segít a méretezésben!

Az ikerlámpát az Imetnél vettem 18500Ftért, a lézerrel kivágatott konzolt odaadom "csak neked ingyé" , és hát a heggesztés, meg festés, meg beszerelés... Mivel ezeket én önerőből csináltam ezért "csak" a festékspray-re, a kapcsolóra, a relére, és a csatikra kellett pénzt adnom.
Nem mentünk át a vizsgán...
Még csak beálltam a csarnok elé, már fülelt az ürge, mint a vadászkutya. Odajön hozzám: már fülre is hangos! Nem érdekelte semmiféle E betű, kihozta a műszert, és .....hát jóval felette vagyunk.
Legalább gurultam egy jót...
Most már tavaszra marad az üzembe helyezés. Beálltam vele a garázsba, és elkezdem felújítgatni, aztán februárban újra nekifutunk a papírozásnak.
Pedig milyen szép hangja van! Még durrog is jókorákat időnként! Mintha lőnének!
Hát én két évente nem kínlódom a dologgal, úgyhogy megcsináltatom a kipufogót szabályosra.