Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi, de ezzel a mérettel baj lesz! Szerintem ez a csapágy nem megy fel a 15-ös tengelyre (csak így látatlanban!) Ezt elírták. Direkt, vagy véletlen nem tudom. Amúgy szinte minden Japó motorban ez van elöl (6203 (1!)RS 3C), és a reális ára 900,- Ft (Nachi). (legalábbis nálunkfele)
Vagy esetleg más nem ért hozzá annyira...én pl nem értek hozzá ennyire..
Berber!
Eszembe jutott valami, a Biker World alkatrész katalógusában megtaláltam másodlagos infóként az első járkerékcsapágy méretét: 6302/2RSC3 és ez igaz a PC 26 ill. a PC 32-es típusokra egyaránt, talán ez lehet némi segítség a méretek ellenörzését illetően.
link

Ha már másfelől nem jön a segítség...
Találkoztam már néhány veszedelmes megoldással és azóta mindent elhiszek. Pl kifelejtett zéger gyűrő (ez még bocsánatos bűn), megmagyarázhatatlan okból történő csapágykülső elköszörülés, felpontozott váltótengely, sűrű menetre norálmenetes anya ráhajtása (azóta se értem ez hogy jött neki össze ) meg ami még eszembe se jut.
Az a legrosszabb amikor a hülyeséggel a találékonyság is párosul...
Én nagyon szívesen kivenném a kereket de sok jó motor kis helyen is elfér szitu van a garázsban, nem igazán férek hozzá.
De hogy a kézikönyvek nem írnak méretet nekem az is fura
Sajnálom hogy nem tudok segíteni!
Ha jövő február végéig Márciusig nem sikerül megoldani akkor lesz ha minden jól megy a gumicserém akkor megnézetem a szerelővel! csak el ne felejtsem
Nem ekkora baj ez, csak azt hittem egyszerűbb...
Azon a csapágy mondásodon gondolkodom egyfolytában, mert a spacer az ránézésre elég gyárinak tűnik, az felületeknek meg semmi baja. Ha viszont mondjuk egy pl.6303 csapágy helyett berak egy pl.6203-at akkor keskenyebb a méret, bár akkor általában a külső is változik. Azt meg nem hiszem, hogy duplasoros/hordó lenne, vagy Y kéne előre gyárilag és nem a megfelelőt tette volna be, mert azok lehetnek szélesebbek ugyan, de nagyon nem oda valók. Kicsit mókás a helyzet, mert kimutatni a hiba forrását nem tudom, minden rendben lévőnek tűnik, de mégse tetszik a végeredmény.
Valaki csak rászánja közülünk azt az 5percet és kikapja az első tengelyt és megméri azt a hézagolót . Régebben én a tankot leszedtem a CB-1 ről meg a szűrőházat is mikor egy csajnak kellettek róla fotók, hogy a bontóból nehogy rosszat hozzon el (sport szűrős gépet akart gyárira visszalakítani), pedig az nem 5perces meló volt...
Köszi! Nem is értem, pedig olyan kézenfekvő! Már látta is a gépet, segített is, csak nem én tartom Vele a kapcsolatot.
Szia!

Keresd meg a Motorcenterben a szervízvezető srácot és kérdezd meg tőle!
Segítőkész!
Motorbontók: link
Én viszont itt vadásznék: Remélem működik a link!
Köszönöm az okfejtést. Valójában valamilyen módon arra vagyok kíváncsi, hogy az eredeti (logikától eltérő) cuccok vannak e benne. Annyira már rájöttem, hogy fesz mentes állapotban a szárak párhuzamosak (megmértem) és össze is lehet szerelni párhuzamosan, se az a fránya elsőkerék középhelyzet nem hozható létre. Az alátétig eljutottam, de nem nagyon örülök neki. Az mindenesetre pozitívum, hogy nincsenek kanyarok a cuccban.
Próbáld a CB-1 fórumon Verasztó Tomit megkérdezni, ő szerelget és fesz.szabályzót is cserélt már a mociján, úgy emlékszem bontós ismerőse is van.
Sajnos én sem tudok segíteni, mert hiába vagyok 500-as, "F"-es vagyok, vagyis 98as Hornet a vázam, villám...
sziasztok!van egy CB-1 esem és kellene hozzá néhány alkatrész.feszültségszabályozó,farokidom,műszerfal
.nézegettem a cmsnl en de nagyon drágák a cuccok.nem tudtok esetleg egy bontót vagy valakit akinek lenne bontott CB-1 ese.91 es évjárat!előre is Köszönöm!
Érdemben sokat nem tudok segíteni mert nincs CB 500-am, hogy most hírtelen kikapjam az első kerekét és megmérjem a távtartót.
Viszont azon törtem a fejem mi lehet ennek az oka
Talán őstulok módjára meghúzta egy korábbi tulaj és belenyomódott a villa agy felőli részébe a távtartó, vagy esetleg csapágycsere volt és valami más méretű csapágy került a kerék agyba, vagy talán elhagytak egy adavaló illesztő alátétet
Félő nem segít ha tudni fogod a méretet mert lehet pont akkora mint a tied és akkor még mindíg ott a problem.
Azt tenném a helyedbe, hogy belőném pontosan a kereket a villáktól azonos távolságra, benézném egy léccel az egyenesfutást aztán ha minden passzol megmérném mekkora illesztő alátét kell és csináltatnék egyet az esztergályossal.
Azt én sem csinálnám, hogy összehúzatom és ezzel a rugózást akadályoznám, sőt félő az is hogy az egyenesfutás is kérdéses lenne.
Persze segítene az is ha felébrednének az 500-as kolégák és megmérnék a távtartót, mert még az is lehet, hogy a tied nem is belevaló.
Segítséget kérnék!
A CB 500 elsőkerekénél van egy spacer hüvely, aminek a mérete lényeges lenne. Furcsa mód, a meglévő hüvely miatt, ha a keréktengelyt lehúzom, és a telókat saját távolságukon, azaz párhuzamosan hagyom, a kerék nem lesz középen. Ha a kereket középre rakom, és párhuzamosak a telók, a spacer rövidebb kb. 2~3mm-el mint kéne. Természetesen, ha lehúzom és összefeszítem a telókat az meg nem igazán megoldás, mert nem fognak egészségesen berugózni.

Tehát ha valaki meg tudná adni a spacer (1-es kép) eredeti hosszméretét, megköszönném!
Van hasonlóság, de különbség is... kb 20-év
Ez perfekt volt! Már egyből azon agyaltam honnan az infó de te már linkelted is .
Köszi!
Majd átolvasom de most nincs hozzá erőm, elég volt ma átszelni az országot oda-vissza.
Lát valaki valami hasonlóságot? RC30/II ?
Bcsi a sok csak-ért!
A képen valóban nem eléggé látszik, az új VFR szelepváltoztatásának megoldása, de úgy működik, hogy a kipuff szelep meghajtására szolgáló háromszögnek az excentrikus tengelyét forgatják oda-vissza! Ezen kívül nekem még az is oltárira tetszik, hogy csak 1 himba mozgatja a szívó és kipufogó szelepeket is! De a hátsó hengersor állítólag még ennél is bonyolultabb, ugyan is részterhelésnél mikor nincs szükség mind az 1200ccm-re akkor a hátsó hengereket az elektronika leállítja, még hozzá úgy, hogy a szelepeket valahogy nyitva hagyja, hogy ne lassítsa a kompresszióképzés a forgást! És ezek a hengerek pont azok amik a töködnél vannak, így nem is melegítenek téged! És így már 1 gazdaságosabb 600ccm-es géped van utazó 90nél. Míg meg nem rántod a gázt, mert akkor rántás és késlekedés nélkül rögtön visszakapcsol az elektronika, és már tol is az 1200ccm-es mozdony! 3.99milla a hagyományos váltós, és állítólag "csak" 200e-el lesz több az automata... De erre nem lehet dobozkonzolt fabrikálni, mert rajta vannak a dobozfülek a vason. Igaz rejtettek, de ott vannak! De így csak a gyári dobozt tudod csak megvenni!

Jelentem nem bírtam tovább, és tegnap is, meg ma is mocival mentem dolgozni! Jaj de jóóó!
Köszi!
Jó utat!
Szémomra is elérhetetlen! De hiába Honda valahogy nem tetszik!
Egyedül a kardánt irigylem róla! semmi mást.