Kis fizika gumiprofilból!
1= A jó túragumi profilja tompa, mert az kevésbé kopik!
2= A jó útfekvésű sportgumi profilja hegyes, mert azt jobban lehet így dönteni, és pontosabban is irányítható!
Ezért is van pld! elöl vékonyabb gumi, mint hátul!
Ha a gumi kopik az 90%ban a közepe kopik csak! Kivétel ha versenyzel, de ez most nem áll fent! Ha a közepe kopik, akkor az útfekvés rosszabb lesz, mert ezen a laposra kopott felületen kóvályog, billeg a moci! Ez a jelenség simán előfordulhat vadi új guminál is, ha az előírt guminyomásnál kevesebb van az adott kerékben!
Szóval nem csak a gumi anyaga, és mintája számít, hanem a profil formája is! És nagyon fontos a guminyomás is!
És a kivétel! Ha ringre mész, akkor a gumiból le kell engedni 2-3, esetleg 4 tized bar-t is, mert a forszírozott igénybevételnél a gumi felmelegszik, ami vagy 3-4 kör alatt felmelegíti a gumiban lévő levegőt is, és az kitágul! Vagyis megnő a nyomás a kerékben! Ettől romlik a tapadás, és egyre lassabb leszel, vagy elesel!
Nekem volt pályázás után a boxutcában már 3.1 bar-os hátsókeréknyomásom is! Tök forró volt a gumi!
A gumihibát is könnyen ki lehet próbálni! Állj be 1 benzinkútra, ahol van jól működő levegő!
1= Nézd meg mennyin van a mocid keréknyomása! Jegyezd meg!
2= Adj neki vagy 3-4 tized bar-t pluszban! Ha pld: 2.1 volt akkor 2.5-re simán fújhatod! A lényeg, hogy 3 fölé azért ne fújd!
3= Menjél vagy 10-15km-t, és próbálgasd, hogy hogy viselkedik a moci! FIGYELEM! Mivel a gumid túl van fújva ezért kisebb az úttal találkozó tapadófelületed, ezért ne döntsd a mocit mélyre, és ne csinálj hirtelen fékezéseket! Perec lehet belőle!
4= menj vissza ugyan arra a kútra, és állítsd vissza a guminyomásodat az eredetire!
Ha érzed, hogy javult az úttartás akkor gumicserével tudod orvosolni a hibát, ha nem szűnt meg teljesen akkor a gumi csak segít a hiba kijövetelében, de nem az okozza a hibát! Sok sikert!
Sziasztok!
Sajnos a motoros szezonom nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, mert nem volt sok időm, keveset hajtottam. Laci, a túra nincs elfelejtve, tényleg gáz, hogy így ígérgetek, de nem tudtam mit tenni. A hideg miatt vasárnap téliesítettem a motort némileg, bár sok barkácsolnivalóm van rajta, úgyhogy nem vittem túlzásba.
A kanyarban érezhető "kóvájgásra" azt tudom tanácsolni a Michelines tagoknak, hogy a gyár 1 tizeddel nagyobb nyomást tanácsol a cb 500 alapértékeihez képest. Ezt kipróbálva nekem sokkal magabiztosabb lett a kanyarvételem, hihetetlen, hogy 1 tized is mennyit számít. Azóta minden indulás előtt saját digitális mérővel mégnézem a nyomást hideg keréknél és ha kell egy kúton belefújom a szükséges adagot. Ez nekem elég jól működik. Ja és a gyár általi értéket tartva a gumi is kevésbé kopik. Én elől 2.1-et, hátul 2,35-öt használok ennek megfelelően. Egyébként egy német lapon olvastam, hogy a Contit és Bridgestone-t még sokkal nagyobb mértékben kell "túlfújni" (nem akarok hülyeséget mondani, de 2.6-ra emlékszem a hátsó kerék esetében) a motorhoz megadott értékekhez képest.
A téli pihenő alatt lecsiszolom a kipufogót, olajat és szimmeringet cserélek a teleszkópban, kicserélem az elhajlott fékkaromat, kicserélem a fék és hűtőfolyadékot, kicserélem a kiégett műszerfalizzót, ja és olajat is cserélek. Sajnos ezek mind felgyülemlettek a nyár alatt, lusta voltam és elfoglalt. A jövő szezont mindenképp jobban akarom kihasználni, több helyre eljutni, lehetőleg az itteni csapattal együtt.
Üdv mindenkinek, örömmel látom, hogy a fórum a hideg beköszöntével kicsit feltámadt...!
Metzelerre cseréltem elül hátul és meg vagyok elégedve vele...nagyon jo...A a kanyarban csak oldal irányu vibrálást értem és nem sodródást vagy kacsázást. Nekem ez volt a tapasztalat mig folydogált az olajam az egyik villábol...és csak az eleje vibrált.
Hóhóó! a kacsázás sodródás az adothat a nem megfelelő guminyomásból is! Meg alapból a diagonál az kicsit imbolyog (állítólag!). Én sokszor érzek defektet(hátul)! és nincs!
De állítólag a Continetal-ok nagyon jók!
Lehet segít 1 gumicsere mindeneden!
Teljes mértékben a gumi volt a felelös nálam...
Ha kanyarban az eleje oldal irányban vibrálni kezd de nem érzödik a kormányon semmi rázkodás akkor azt én a teleszkopoknak tulajdonitom...ez is tapasztalat...akkor éreztem ilyet amikor kiment az egyik lengéscsillapito elül...de ilyet csak kanyarban éreztem, ilyenkor nem egyforma kemény a két villa és lehet az is... de egyenes uton ez nem fog berázkodni, vagy oldal irányban vibrálni.
Hmm, nem biztos, hogy ertelek. Azt mondod buveszkedtel kormanysullyal meg mindennel de nem segitett, de a gumicsere mindent megoldott? Neked nem volt olyan erzedes, hogy kanyarban sodrodik, kacsazik a motor?
Szoval a tenyleges ok a gumi volt, a tobbi nem szamitott igazan?
Én azert mondom hogy több mint valószínü hogy a gumi mert nekem continental volt és nagyon jo állapotban volt, alig látszott kopás és pont igy mint te probálkoztam a kormánysulyokkal meg amit csak házilag el tudtam intézni. A gumira gondoltam a legkevésbé de mégis az lett a bűnös... Egy probát megér...
Hali
Nekem is problémám volt a szitálással de ahogy a gumit lecseréltem megszünt. Eredeti a kormányom nekem is amibol én kiszedtem a súlyokat és ujakat tettem...persze nem eredetit, de a vibrálás teljesen elmult. Atóta nincs ilyen problémám...
Előre Heidenau K63-at veszek, nem drága gumi 12ezer Ft körül van, (CB-1 első kerekén jelesre vizsgázott) kicsit gyorsan kopik talán de nagyon jól tapad nagyon szerettem, a K68 is elég jó de fura a mintája még olcsóbb mint a 63-as.
63-as volt és bevált, nekem az marad, persze tudom én hogy vannak jobbak de arra amire nekem kell tökéletes.
Nem fogsz pályázni akkor keverheted a contival nyugodtan mind a 2 puha keverék!
Nekem a hátsó gumi kb 10 ezret bírt ki és 1mm van a kopásjelzőig ahol nincsen elfékezve a gumi
Elso gumi csererol is erdeklodnek nalatok. Most elol egy IRC van, hatul egy Michelin Pilot Activ. En nem ajultam el a Pilot Activ-tol, jo guma, de egy kicsit tul draga sztem a tudasahoz kepest (persze ha nem fog kopni nagyon es jo sokat fut, akkor lehet, hogy mas lesz a velemenyem :)). Az elsore is egy Pilot Activ biztos jo valasztas lenne, de szerintem irrealisan draga 20-28e kozott latom az elso gumit belole. Esetleg valami mast felrakni nagy vetek? Pl. az itt is emlitett Contit? Vagy az mar nagyon hulyeseg igy keverni? Marha erdekes, hogy tavaly meg 19e-ert vettem a hatso (dragabb) Michelin Pilot Active-ot...
Koszi mindenkinek. Nekem az furi, hogy kormanyvegsullyal patent franko lenne, amugy meg beszital az eleje. Hmm, majd meglatjuk, kell az ETZ kormanyhoz szereznem vegsulyt es szet kell vagnom a csodaszep Progrip markolatomat :) A hatso gumim eleg uj, az elso viszont mar eleg sokat futott, kb. 5-6 ezer km-t minimum. En is gondolkodom a cserejen, majd atvizsgalom. Kormanycsapagy: kozep allasba tekereskor erezni, hogy ott jobban kopott, kicsit "pattan" amikor kozepre megy. Kb. ahhoz tudnam hasonlitani mint egy potmeternel valami kozepallas felet, hogy "erzed" hogy hol van a kozepe. De ha szabadon log az eleje (raulok hatul) akkor szepen korbeforog, nem akar mindenaron kozepre beulni. Sajnos a cserere kb. 25-27e Ft-ot mondott a Kekhold, az egy kicsit massziv. En meg itt a Vaci ut szelen nehezem fogom megcsinalni. Zolinak is hiaba pedzegettem, neki mar az o motorjanak a kormanycsapagy cserejenel elment a kedve tole, annyit szenvedtek a szetszedessel :)
szia nekem is volt hasonló gondom a kormány beszitálásal ugy kb 70 nel mentem amikor észre vetem én kicseréltem a kormány csapágyat és megszünt ez a jelenség üdv ati
Szevasz!
A nagymintájú gumiknál előfordulhat, hogy kopottabb állapotában főleg ha szereted intenzíven használni az elsőféket, úgy kopik hogy a két oldal egyformán ugyan, de nem szimetrikusan főleg ha nem egymás mellé esnek a minták. Hogy érthető legyen csinálok fotót mert nekem is következik (5ezer km megtétele után!) a gumicsere, mivel én is szeretek az első fékkel nagyokat bólintani, persze ehhez a tanulási időszak is hozzájárult míg szoktam a motort és próbálgattam minél rövidebb úton megállni vele, ráadásul mindezt a brutál dupla tárcsákkal. Meg is lett az eredménye Bejelöltem krétával azokat a pontokat aminél a legnagyobb nyomóerő éri a gumit fékezéskor az olyan gumin ahol nem szimetrikus a minta, ebből következően ott kopik a leginkább és ez romló egyenesfutást eredményezhet.
Még én éppen nem érzem a kormányszitálást (talán a közel 230kg-os motorsúly miatt) de ettől függetlenül jövőre új gumival kezdem a szezont.
Azt javaslom nézz szét az első gumid futófelületén, jobb ötletem nincs ha úgy látjátok a kormánycsapágy még tűrhető állapotban van. Már írtam itt, hogy lejjebb tettem a motor elejét 1,5 cm-el és stabilabb a kanyarban (előrébb került a súlypont), ezt is megpróbálhatod egy kör erejéig, Ivacsonnak bejött a CB 500-nál is úgy emlékszem, tőle kérdezd az eredményt.
Ha a gumi kilőve mert mondjuk zsír új van rajta akkor lehet mégis a kormánycsapágy a hunyó, ebben meg Zoli tud neked segíteni mert ő már cserélte az övében.
Ha van kedved visszakeresni még én is felraktam képekben anno a CB 1 kormánycsapágy cseréjét (ugyanaz), az anyagköltsége 10ezer Ft körül van, szerintem megéri kicserélni ha gyanussá válik azt is.
A kormánysúly is jó ötlet, nem véletlenűl találták ki.
Most nézem! neked nem a gyári kormány van fent a gépeden azon a képen amit feltettél!
A hondában magában a kormányban is van súly! ha az hiányzik ebből az is okozhat szitálás!
Ezekre oda kell ám figyelni!
Szia!
A szitálás lehet kerék kiegyensúlyozatlanság! Gumihiba is akár!
Nem megfelelő kormánysúlyok a kormányvégen!
Az elhúzás az már szomorú tény ha fut a 2 kerék és még úgy is elhúz ott bizony vázprobléma van!
Esés után azt mondta a szerelőm hogy keressek 1 tök egyenes utat ami szinte semerre se lejt! Na ott nézzem meg mi a szitu! Ezt tanácsolom neked is! ki kell lécezni a kerekeket, és ha úgy is elhúz ott baj lesz! De ez nagyon de nagyon ritka! itthon minden út lejt a széle felé tehát valamennyire el el mész az egyenesben is
Hja, egy kerdesem is van. Szivok mar regota a CB500-ammal, hogy nem fut szepen. Volt mar kekholdnal is, egy kis "nem veszes" kormanycsapagy kopasnal tobbet nem tudtak megallapitani. Beallitottak a kerekeket, meg mindent amit lehetett. Kicsit jobb lett, de nem az igazi.
Amit viszont mostanaban vettem eszre: ha elengedem, beszital a kormany. Balra-jobbra szeretne csapkolodni. Mitol lehet ez? Mondjatok valami tanacsot, mit nezzek meg.
koszi
Most ertem haza, gondoltam megosztok veletek egy kis tesztet. Most csereltem az amugy nagyon jo, csak meretileg nem tokeletes Shark RSF2i sisakomat. Az uj szerzemeny egy Marushin 999 lett, akcioban most van Loius-nal es kereskedoinel, ha erdekel valakit.
Nos a Shark tuti franko volt, de mennie kellett, mert nem volt tokeletes a merete. Most egy szammal kisebb Marushin lett, ez a jo meret, de meg kicsit be kell torni :)
Szoval a tapasztalat: tenyleg nem parasodik, nagyon jo a plexi. Jobban zar mint a Shark, kevesebb a menetszel. 60-70-ig szinte semmi, de 100 korul is kibirhato. Pedig nekem plexim sincs.
Nagyon konnyu a sisak. A belso szivacs nem olyan szuper anyagu mint a Shark-nel, es kevesebb is, de ettol fuggetlenul eleg kenyelmes. Nekem meg kicsit kozepen nyomja a fejem (elso nap) de remelem majd osszeszokunk.
Nagyon jo az oldalso iv miatti szel tereles, nyakamnal szinte semmi huzat. Elol az allnal van egy kis huzat.
A dupla D gyurus zarhoz kb. 1 perc alatt hozzaszoktam, bar nagyon regen volt mar D gyurus sisakom, az igaz.
Szoval ha valaki akar ilyet, akkor nezzen utana, most eleg jo aron mennek, probalja ki, tudom ajanlani. A legjobb benne a sulya, 1300 gramm!
Ivacson! Nálatok durva hidegek vannak! Mindenesetre Én is letettem hétvégén a mocim! Épp Airbrusost kergetek!
CafeRacer-nek CBLaci 750-e is tök alkalmas lenne!
Egyébként nekem volt egy 1998as modern CafeRacer-em! Ku...a kényelmetlen volt!Az ülése 1cm-es vacak gumi volt, és az 1hengeres 350es blokk szétrázta a veseköveim is! Egyébként volt benne rendesen craft! 5000 alatt nem élt, 5-7500ig húzott, sajnos utánna volt 1 luk, de 8200tól mint ha nitrot öntöznének a karbiba, úgy megindult, és csak az elektromos tiltás vette el a kedvét ettől a húzástól! 170 fölött volt kicsivel a vége! Sajnos 5-7 liter között evett, 4000km-t olaj, és 10000km-ént vezérműláncot kellett cserélni! Különben elszakad, és lehet cserélni akkor mást is, mint kiderült! De mióta eladtam azóta hiányzik! Annyira jó futóműje volt! Nem csoda, hisz az 1992es GSXR750 futóművét kapta meg fékestül mindenestül! Itt van 2 kép a szörnyetegről!
1= A jó túragumi profilja tompa, mert az kevésbé kopik!
2= A jó útfekvésű sportgumi profilja hegyes, mert azt jobban lehet így dönteni, és pontosabban is irányítható!
Ezért is van pld! elöl vékonyabb gumi, mint hátul!
Ha a gumi kopik az 90%ban a közepe kopik csak! Kivétel ha versenyzel, de ez most nem áll fent! Ha a közepe kopik, akkor az útfekvés rosszabb lesz, mert ezen a laposra kopott felületen kóvályog, billeg a moci! Ez a jelenség simán előfordulhat vadi új guminál is, ha az előírt guminyomásnál kevesebb van az adott kerékben!
Szóval nem csak a gumi anyaga, és mintája számít, hanem a profil formája is! És nagyon fontos a guminyomás is!
És a kivétel! Ha ringre mész, akkor a gumiból le kell engedni 2-3, esetleg 4 tized bar-t is, mert a forszírozott igénybevételnél a gumi felmelegszik, ami vagy 3-4 kör alatt felmelegíti a gumiban lévő levegőt is, és az kitágul! Vagyis megnő a nyomás a kerékben! Ettől romlik a tapadás, és egyre lassabb leszel, vagy elesel!
Nekem volt pályázás után a boxutcában már 3.1 bar-os hátsókeréknyomásom is! Tök forró volt a gumi!