Ismét köszönöm az első villa szitálása kapcsán megosztott tapasztalatokat.
1. Amikor megvettem a CB-t, kopott gumik voltak rajta. Szitált, és azt gondoltam, nincs kellőképpen kiegyensúlyozva az első kerék. Ez részben igaznak bizonyult, a gond viszont mégsem szűnt meg. Erre azt mondták, bizonyára a guma használtsága miatt van ez így, s megoldódik, amikor új gumikat veszek. Vettem is tavaszra. Szépen kiegyensúlyozták. Aztán mégis jelentkezett, amikor feltettem a felső dobozt. Erre visszamentem a pasashoz. Csodálkozott kissé, szégyellte is magát, mint aki nem végzett jó munkát, és ingyen egyensúlyozta ismét. A tapasztalat pedig ugyanaz maradt ez után is.
2. Az első teleszkópok teljesen tiszták, abszolút semmi olaj nem préselődik ki. Vagyis a szimeringeknél sem kell keresni a bajt.
3. A gumikat az előírt nyomáson tartom. Ellenőrizni szoktam.
4. Ivácson próbálkozott azzal, hogy feljebb tolta egy kicsit a telókat. Erre én is gondoltam, hátha… A már említett szerelő, aki különben versenyeken szokta beállítani a motorokat, nem ajánlotta különösképpen, mondván: esetleg segíthet, kanyarokban így tényleg jobban fekszik a motor, de a szitálás nagyobb sebességnél jelentkezhet. Ezt versenygépeknél a felszerelt csillapítóval lehet visszaszorítani. A CB-re pedig nem lehet feltenni ilyet. Azt ajánlotta, próbálkozhatok, de csak szinte milliméterenként, és legyen nálam kulcs, hogy ha útközben valami difi van, vissza tudjam állítani. Így hát inkább lemondtam az egészről.
5. A kormánycsapágynál sem mutatkozik hiba, nem is kotyog. (Ha jól emlékszem, de nem vagyok egészen biztos benne, azt írja a szerelési szakkönyv, hogy ha kottya van, akkor nagyobb sebességnél sziták, ha pedig túl feszes, akkor kisebbnél jelentkezik.
6. A’ mán biztos, hogy felső dobozom elég nagy. (úgy vettem a CD-t, hogy rajta volt a felfogásra alkalmas fémváz és a három „bödön”.
Ha a Yamaha esetében is mutatkozik ilyesmi, engem éppen nem vigasztal. Mindenesetre rendesek vagytok, hogy reagáltok.
Apropó, Géza: Makón minden évben átkarikáztam az utóbbi bő másfél évtizedben.
Tegnap ki-kisütött a Nap és igen enyhe volt az idő Kolozsváron. Napon 26 fok volt kora délután. Úgyhogy ki is menekültem a városból és Zilah felé mentem, mert abba az irányba kevésbé forgalmas és jó út vezet: domb, kanyar, szóval minden adva van. Arra gondolva, hogy talán tényleg ez az utolsó kirepülés a Lódarázzsal, meg-megsarkantyúztam és élveztem, hogy mily jó hangja van magasabb fordulaton.
Nekem 60nál akkor szitált amikor tavasszal felültem rá, és megfeledkeztem, hogy a gumikból kiengedtem majd 1 bar nyomást! Úgy kóválygott az első kerekem a "lapos" gumival mint a libaf....!
CBLaci köszi a pontot! :) Egyébként mindegy gyerek elkezdi a szárnypróbálgatást! Szobbal értek 1et! Be fog nőni a feje lágya!
Hali!
Nekem akkor volt ilyen (úgy 60 körül), amikor taknyolt az egyik teló szimeringem.
Viszont, ha fent volt a doboz, talán stabilabb volt. A csere után ez meg szűnt.
a kormányszitálás az normális doboznál!
bár 60-nál érdekes!
Apámnak is Tesómnak is van fent doboz ha mennek messzire! és nekik 100 körül jelentkezik a dolog!
a szél belekap a dobozba baromi sokat számít.
De 60-ál már lehet érdemes megnézni jobban mi ez a szitálás!
Szia Zolibá! Nevetni fogsz, de ugyanez a bajom az én Yamahámnak is. Szitál a kormány, ha fent van a hátsó doboz 60- nál! De csak ott, megpakolva még keményen is kell fogni a kormányt ,hogy ne legyen baj belőle. Én az első gumira saccolok elég a a határon van a kopása. De még a kormánycsapágy is befigyelhet! De tavaszra kiderül, mert akkor cserés lesz mind a kettő. Az én gépembe 50000 km van.
Higgyétek el mindent megfognak bánni és igazat adnak majd nektek! Én csak tudom Még szerintem most is van tojáshéj a seggemen! (nekem is voltak nem hallgatok az öregre megveszem tanulópénzek)
Visszatérve a télre:
1. Kezd dög unalom lenni! Motoros játékokban béna vagyok. És mielőtt ideges leszek abbahagyom . (így maradnak az autós és mászkálós kicsit agyalós cuccok.
2. Még mindig le kéne mosni a motorom de mindíg közbejön valami és szégyellem a pofázmányom.
Remélem hamar itt lesz a február és a 15 fok!
És újra a Paripámra pattanhatok mert nagyon hiányzik.
1 dolgot sajnálok Mocskosul drága lesz a benya. Így pár kitalált célpontot lehet el kell majd felejteni ismét!
Ez van lesz ez még jobb is.
Tulajdonképpen hibásnak érzem magam emiatt, mert ott voltam mikor vettük, olyan szépen járt mint egy óra, semmi csörgés de fordulatra bededogott és utána megindult mint a barom. Nem gondoltam nagy hibára, sőt utólag jöttem rá, hogy nem hozzávaló hengerfejtömités volt benne így némi víz bejutott az égéstérbe.
Vízhűtéses 2T és a hengerfejhiba másképp jelentkezik és megtévesztett ezért rossz úton indultam el, azt hittem a kopottas dugó miatt van minden és a power szelep sem volt a helyzet magaslatán. Utólag már okos vagyok, még elment volna azzal a dugóval és a power szelep is rendbe lett téve, csak ha már szét kaptuk legyen makulátlan. Az én hülyeségem volt a teljes rendbetétel. A "beleszarok" viselkedés engem is dühít és egyre nerhezebben viselem, csak ez már nem fórum téma, de nálunk is meglévő probléma.
Igazad van Laci! De mint ha úgy említetted volna, a motort ti már kishibásan vettétek. De ennek a Simsonak nem volt semmi baja, most lett szétb....va. Őneki 55e ft-ja volt, szerintem most már semmi nem maradt belőle. Na ezért vagyok kiakadva, meg azért, ha bele fog a szemembe végre nézni, akkor is egy laza vállrántással fogja elintézni.
Tudod hányszor mondtam én már ilyet, aztán mindíg csak megbütyköltük a dolgait. Most remélem jó lecke volt neki, hogy hónapokig jártunk az Aprilia alkatrészei után és már többe is van mint 50ezer forint, ha kész lesz és nem vigyáz rá nem lesz hamar motorja, mert ez már nem szimó, mindent rendelni kell és van hogy nem is az jön amit vársz, mi megszívtuk rendesen jobb lett volna meg se vesszük.
Nem, nincs törés. Csak azért vagyok pipa, mert lejártuk a nagyobb henger kérdést, találtam is Csabán német gyártmányú 60ccm-es henger szettet nem is lett volna drága, (7500ft tömítéssel) vettem is Repsol 2T olajat és reggel meggondolta magát azzal a szöveggel, hogy apa, inkább ne nyúljunk a kb 5000km-es blokkhoz. Hazament és kiénekelte a haverja motorjából a 80ccm-es kitudja miféle blokkot, majd kitudja miféle "mester" be is tette. Persze sunyiban elköltötte erre az összes spórolt pénzét, ami nyilván az övé, csak ezt úgy tette, hogy engem megkerült, ezt is anyámtól tudom. Na most érzem úgy, hogy ezen túl, ha ilyen menő, akkor intézze most már ő maga, a motoros ügyeit.
Fiatalság bolondság, én is ilyen voltam, meg Laca is gondoskodott róla, hogy ne szakadjon meg a vérvonal. Alig raktam össze a széthúzott enduro blokkot új dugóval csapágyakkal, aztán következett a bejáratás...
Mondom csak finoman nem kell egy darabig pörgetni, aztán elindult óvatosan és mi utcánkal párhuzamos utcán (mikor gondolta nem hallom meg) üveghangon adta a fájdalmat a gépnek, aztán pár nap múlva lila könyök meg törött dugattyú lett a vége, persze állította hogy anyaghiba
Na én nekem "motorügyben" meg van a vérnyomásom. A gyerek a tudtam nélkül begányolt a Simsonjába egy valami gány 3-sebességes 80ccm-es blokkot, utána se töltés,index a biztit is kilvögette, ráadásul, a héten vetődött is egy hatalmasat, most fekszik.
Köszönöm a reagálásokat. A moci színe nekem is nagyon tetszik, meg a családnak is. Az udvarban is dicsérik. (Bérlakásban lakunk és sokan egy udvarban.)
Azt tudtam, hogy szakkönyvek szerint mikor ajánlják a szelepek állítását vagy éppen a porlasztók szinkronizálását.
Az olajat 6000 után kötelező módon cserélem, meg levegőszűrőt is újat tettem bele. Nálunk nagy a por.
Az első telók teljesen szárazak, semmi olaj nem préselődik ki belőlük. A porszedő gumikon látszik egy kis elévülés.
Az első fék olaját is cseréltem. A hátsóét most fogom. Azt nem tartottam olyan fontosnak, mert általában keveset használom.
Nyugodt hétvégét!
Zolibá
Tiszteletem Zolibá!
Szelep ellenörzést 24000-ként írja a manual, de az a gyakorlat, hogy szinte 50000-ig nem kell hézagolni. Zoli is 50 ezer felett lapkázta át.
A telóidhoz ne nyúlj amíg nem könnyez a szimeringeknél, az olajnak csillapító szerepe van és mivel nem igazán érintkezik a külvilággal jelentősen nem romlik a minősége. Általában (mint minden gumiból készült alkatrésznek) az öregedés és az UV sugárzás okozza a vesztét a szimeringnek, majd amikor megkeményedik és kiengedi az olajat akkor ráérsz az olajjal együtt kicserélni, addig feleslegesnek tartom. Ha pedig cseréled csak jó minőségű japán szimeringet vegyél. Ez csak saját véleményem a manual erre irányuló részét nem olvastam. A lényeg:hűtővíz csere 2évente, motorolajcsere 6ezrenként, fékfolyadék csere 2 évente.
Tényleg szép szine van a mocidnak, ahogy értelmeztem kb.31ezer környékén lehet a futott kilóméter benne. Ha betartod az olaj és a felsorolt folyadékcseréket, akkor még sok sok boldog kilómétert tehetsz meg a nyergében, ehhez kívánok neked sok erőt és jó egészséget.
32 ezer körül kell megnézni a szelepeket ha jól emlékszem!
Nekem az már lefutott és nincs semmi hangja így majd talán a jövő szezon végén vagy később lesz megnézve de lehet akkor is feleslegesen .
Hűtőfolyadékot 2 évente érdemes cserélni.
Olajat elvileg 6000 Km után. Én most nem tettem meg elhúztam 8000-ig! De már érett a dologra mert van mikor nem vette a 6. fokozatot.
Telószimeringet és olajat én még nem cseréltem egyenlőre jó még
Szerelési kézikönyvben, vagy a használati utasításban benne kell legyen, hogy mikor kell szelephézagot ellenőrizni...
Egyébként nagyon szép a motorod, gratula!
Lejáró félben van a motorozási idény, és elmélázom a CB-s korszakon első éve felett, miközben már lesem, hogy hol, mekkora hó hullik a hegyekben, mert mindjárt át lehet váltani a második hobbim gyakorlására: a síelésre.
2009. aug. 24-én érkezett meg a CB Németországból – 21 000 km-rel. Amikor begurultam az udvarra, hangjára azonnal kijött a feleségem és a három lányom… Feleségem utólag így nyilatkozott az első találkozásról: „Amikor meghallottam a hangját, rögtön szerelmes lettem bele.” Esős vasárnap délután volt, de azért kimerészkedtem vele egy kicsit. Minden nagyon szokatlan volt, miután évtizedeken keresztül a különben igen ügyes, 50 köbcentis, 6,25 lóerős Kreidler Florettemet hajtottam. (Most Pesten robog vele az egyik bátyám, és nagyon büszke rá.) Szóval nehezen álltam át a CB-re.
Első igazán hosszabb utam az volt, hogy október 4-én lementem Kolozsvárról Sepsiszentgyörgyre. (Azelőtt kétszer is megjártam vele Segesvárt.) Különösen nyárias melegben indultam. Jött a lehűlés, amit aztán visszafele a csontomon is éreztem: 6 fokban és esőben motoroztam haza. A Hargitán átjövet szinte semmit nem lehetett látni a sűrű köd miatt.
Tavaly óta 10 000 km-t gyűrtem le. Meg vagyok elégedve vele. A családtagok úgyszintén. Csupán az bosszant, hogy amikor felteszem rá a felső csomagtartót, szitál az eleje 60 körül. Akkor is, ha üres a doboz. Az alsó két csomagtartó megrakva sem okoz ilyesmit.
A gumák rendben vannak. A két héttel ezelőtt elszakad km-kábelt lecseréltem. Az első telókba kellene talán új olajt tenni. Már a nyáron nézegettük egy ismerős szerelővel. Azt ajánlotta: legjobb, ha egyúttal tömítőgyűrűt is cserélünk, mert az új olaj esetleg kiszakíthatja a régieket. A hűtőfolyadékom gyönyörű tiszta, utánatölteni nem kellett, de azt hiszem, legjobb lesz lecserélni, mert nem tudom, milyen régi. Legjobb esetben, két éves. Persze lesz olaj- és szűrőcsere. Ugyancsak a nyáron hallgatta meg a már említett szerelő, mert kértem, hogy füleljen a szelepekre. Nincs tapasztalatom a négy ütemhez. Sem összehasonlítási alapom, mert más CB-t nem próbáltam. A szerelő azt mondta, szépen szól.
Ti hány km után foglalkoztatok szelepállítással vagy cserével?
Szép idényt zárok. Utolsó hosszabb utam, mert azért ki-kirohanok a városba, ha lehet, őseim sírjához vezetett.
Kellemes téli álmot és felújulást a motoroknak! Szép álmodozást és tervezgetéseket!
Üdv!
Zolibá
Néhány kép az utolsó hosszabb kiruccanásról (nagyobbik lányommal)
1. Amikor megvettem a CB-t, kopott gumik voltak rajta. Szitált, és azt gondoltam, nincs kellőképpen kiegyensúlyozva az első kerék. Ez részben igaznak bizonyult, a gond viszont mégsem szűnt meg. Erre azt mondták, bizonyára a guma használtsága miatt van ez így, s megoldódik, amikor új gumikat veszek. Vettem is tavaszra. Szépen kiegyensúlyozták. Aztán mégis jelentkezett, amikor feltettem a felső dobozt. Erre visszamentem a pasashoz. Csodálkozott kissé, szégyellte is magát, mint aki nem végzett jó munkát, és ingyen egyensúlyozta ismét. A tapasztalat pedig ugyanaz maradt ez után is.
2. Az első teleszkópok teljesen tiszták, abszolút semmi olaj nem préselődik ki. Vagyis a szimeringeknél sem kell keresni a bajt.
3. A gumikat az előírt nyomáson tartom. Ellenőrizni szoktam.
4. Ivácson próbálkozott azzal, hogy feljebb tolta egy kicsit a telókat. Erre én is gondoltam, hátha… A már említett szerelő, aki különben versenyeken szokta beállítani a motorokat, nem ajánlotta különösképpen, mondván: esetleg segíthet, kanyarokban így tényleg jobban fekszik a motor, de a szitálás nagyobb sebességnél jelentkezhet. Ezt versenygépeknél a felszerelt csillapítóval lehet visszaszorítani. A CB-re pedig nem lehet feltenni ilyet. Azt ajánlotta, próbálkozhatok, de csak szinte milliméterenként, és legyen nálam kulcs, hogy ha útközben valami difi van, vissza tudjam állítani. Így hát inkább lemondtam az egészről.
5. A kormánycsapágynál sem mutatkozik hiba, nem is kotyog. (Ha jól emlékszem, de nem vagyok egészen biztos benne, azt írja a szerelési szakkönyv, hogy ha kottya van, akkor nagyobb sebességnél sziták, ha pedig túl feszes, akkor kisebbnél jelentkezik.
6. A’ mán biztos, hogy felső dobozom elég nagy. (úgy vettem a CD-t, hogy rajta volt a felfogásra alkalmas fémváz és a három „bödön”.
Ha a Yamaha esetében is mutatkozik ilyesmi, engem éppen nem vigasztal. Mindenesetre rendesek vagytok, hogy reagáltok.
Apropó, Géza: Makón minden évben átkarikáztam az utóbbi bő másfél évtizedben.
Tegnap ki-kisütött a Nap és igen enyhe volt az idő Kolozsváron. Napon 26 fok volt kora délután. Úgyhogy ki is menekültem a városból és Zilah felé mentem, mert abba az irányba kevésbé forgalmas és jó út vezet: domb, kanyar, szóval minden adva van. Arra gondolva, hogy talán tényleg ez az utolsó kirepülés a Lódarázzsal, meg-megsarkantyúztam és élveztem, hogy mily jó hangja van magasabb fordulaton.