Elkészült a killer!
Ki is próbáltam és nekem bevált a szobbal receptje. Annyit módosítottam, hogy átfúrogattam 5-ös fúróval és meghajtogattam a gázáramlással megegyező irányba a lyukakat. Alapjáraton nincs olyan nagy kongó hangja és fordulatra sem éri el szerintem azt a szintet ami a vizsgát megkérdőjelezné. Holnap majd csinálok vidit a killerrel és anélkül is, hogy legyen viszonyítási alap.
Üdv,
Laci
Szeretnék érdeklődni, hogy minden CB500-on Showa progresszív hátső rugóstag van, vagy csak mink vagyunk ekkora szerencsében?
Továbbá sajnátatal közlöm, hogy a db killerrel rendesen sikerült elcsesznem a hangját... alapjáraton még szépen morog, mint régen, de ha felpörgetem halkabb lesz, sőt egy idő után hangosabb a blokk mint a kipu! Nyomja rendesen, nem fullad nincs lefolytva, veszi a 12 ezret. 8-as furatokkal készült, vagy 17 db-al, sőt a fenék lemezre is tettem (~10est), mert nem volt elég az oldalán, meg biztire akartam menni. Terheléssel, menet közben nem volt lehetőségem kipróbálni, csak álló helyzetben (mint ahogy mérik), de az fix, hogy ezzel átmegy vizsgán meg az Osztrákokon is.
Majd ha megülhető lesz teszek fel hangot videóval esetleg.
A puding próbája ha megeszik
Majd meglátom mit mutat ha beszerelem, egyenlőre nem változtatok a paramétereken. Amit írtál a leömlők vastagsága vs. a végcső mérete közötti párhuzamról azért elgondolkodtatott engem is, aztán tovább agyaltam és eszembe jutott az, hogy a gyári dobok végcsöve láthatóan sokkal kisebb kertesztmetszetű mint ha csak 1 leömlő keresztmetszetét vesszük. Ebből gondolom, hogy jó lehet egyenlőre ez a 25 furat, ha esetleg mégsem akkor fúrok rá több lyukat, vagy a meglévőt átfúrom nagyobb fúróval.
Az tuti minél több furat lesz annál nagyobb a hang is ezért lesz nehéz megtalálni az arany közép utat.
Alapból gondoltam, hogy nem azért ajánlotta Balázs a killert, hogy kiszúrjon veled, hanem csak arra gondoltam, hogy a méretezés szempontjából jó volna 1 kicsit végiggondolni, hogy milyen legyen, miben térjen el, az eredetitől!
Az 1400ccm-es gép viszont nem kicsi, így valószínűleg semmi gond sem lesz a cuccal!
És az is igaz, hogy minél több lyuk van rajta annál nyitottabb, és így annál hangosabb is a rendszer!
Ki kell próbálni, aztán sokkal egyszerűbb fúrni még pár lukat , mint betapasztani a meglévő furatot, ha esetleg nem killelné eléggé a dB-t... :D
Variációk még a témára:
Közben rájöttem, hogy négyzetszámokkal kell számolni és a te eredményed jött ki nekem is.
dnégyzet x 3,14 és ez osztva néggyel és ez szorozva 25-el,
kijött nekem is a 397 és abból a 22,5mm
Akkor viszont csak remélni tudom, hogy jó lesz ez az eredmény és a teljesítménybe nem fog bekavarni.
Viszont ha a GSX 1400-es két hengere ettől furatonként fél milivel kevesebbel is beérte bízok benne nekem is jó lesz.
Nem vagyok én sem matematikus de szerintem 112,5mm (ami a 4,5mm-es furat szorozva 25-el eredménye) több mint 26mm. De ne számolgassunk feleslegesen nézzük a tényeket. A Balázs által mutatott szűkítő a GSX-1400-as egyik oldali kipufjának a szűkítője, tehát 1400 osztva kettővel az egyenlő 700. Az enyém igaz, hogy 750-es de nem is 4mm-es (mint a Balázsé) hanem 4,5-ös furatokkal készült ami annyival több mint ami a maradék 50ccm-t kiengedi a szabadba.
A Balázsék killere úgy értelmeztem gyári és a Martinhoz van, gondolom használták már és nem ajánlotta volna ha nem menne vele a motor. Percig nem biztos, hogy benne marad az én kipuffomba a szűkítő, de vizsgára mindenképpen kell, ill. ha az osztrák túra összejön, addig meg van idő tesztelni.
Jó az hogy rákérdeztél, ezért van a fórum, sokat tanultam már én az ilyen eszmecserékből, nem csak itt hanem sok más fórumot is olvasgatok.
Amúgy én se értek hozzá...
Nem értek hozzá, de lenne 1 kérdésem! Nem kevés ennek a 750ccm-nek az a 25db 4.5mm-es lyuk? Én annyi furatot készítenék, amennyi kiadja az 1ik leömlő belső csőátmérőjének felületét! A 25db 4.5mm-es furat az 1 22.5mm-es belső falú csővel felel meg! Ha pld. a leömlő 26mm-es, akkor már 34db furat adja ki az ugyan akkora felületet! Lehet nincs igazam, mert csak elmélkedek, és nem tudom a kipuf gázok fizikáját, de én nem szűkíteném a leömlő átmérőjét! Nehogy befulladjon a gép esetleg 7000es fordulatnál! Bocsi, hogy folyton beleduruzsolok...
Egyébként én is tervezek 1 ilyet majd 1x összehozni, hogy ne kelljen folyton dobot cserélgetnem, + karbiban fúvókákat, hogy büntetlenül kimotorozhassak külhonba, de egyenlőre még a dobomat kéne kijavíttatnom, mert eléggé kilapult a Kakucsi esésemkor, és vékony falú csöveim sem sorakoznak odahaza! Nekem is olyan "itthon" kéne mint ami CBLacinak van! De nekem egyenlőre csak 1 icipicike lakás jutott, és a menyasszonyom nem örülne ha a 4.-ik emeleti lakásunkból műhelyt csinálnék! Pedig milyen jó volna!
Ó de profi választ kaptam!
A te jóságodat Calcuttai Teréz Anyával tudnám összemérni
Na de közben én is dolgoztam, mert sajnos csak este van érkezésem bogarászni
Majdnem minden passzol szemre amit a képek alapján állapítottam meg. Annyi a különbség, hogy nekem csak 33mm-es belső átmérőjű vékony falú csövem volt itthon és a furatokat 4,5-ös fúróval fúrtam ki (még jó hogy nem 6-ossal) és a furatok nem 16-ra vannak egymástól hanem 20mm-re. Nem hinném, hogy ez az eltérés jelentősen befolyásolná a hangot, mindenképpen csendesebb lesz, a hangolást meg úgy csinálom ha készen lesz a végcsőbe való szűkités addig tolom befelé a perforált csövet amíg a legjobban tetsző hangot hallom aztán ott fixálom le. Holnap, vagy holnap után irány az esztergályos és hétvégén kész is lesz.
Köszönöm a profi és mindent kimerítően megmutató képeket!
Üdv
Akkor hozzád szólok szobbal mint kipuf. szakértő főguruhoz
A képedre felnyilaztam azokat a távolságokat amikre szükségem lenne, továbbá érdekelne hanyas furatok vannak rajta (ha jól látom 6mm-es) az elrendezésből úgy látom 25db furat van rajta, tehát 5sor van körbe. Jól látom?
Ráér azonnal is, esetleg kicsit hamarabb
Köszönöm előre is!
Én is nézegettem ezeket a lámpákat, és az a bajuk, hogy csak refi van bennük! Világít és kész! És a kötelező "E" betű sincs benne! Ezzel simán elhasalsz a vizsgán! Nem véletlen, hogy nem látsz az utcán ilyen lámpát! Úgyhogy nagyon vigyázz, hogy mit veszel meg! Ne hogy bevásárolj valami sza...t! Az "E" betűs lámpák 20eFtnál kezdődnek! Ezek sima lámpák! Az igényesebbek 30-40eFt-ok! A fejidomok meg 40eFt felett kezdődnek, és 100e-ig meg sem állnak! Ennyit meg már nem ér! Sztm!
A dobbal kapcsolatban, ha van benne jó killer akkor nem állít meg még az osztrák zsernyák sem! De 1 vizsgán, ha valaki meg akar húzni akkor megvág! Ugyan is nem csak a killer kell 1 egyedi dobra, hanem az "E" jelzés, és a hozzá való papírok is, amin fel van tüntetve a dob db értéke, az adott moci tipushoz is! Vagyis nem vehetsz 1 akármilyen legális dobot, és szereled fel a mocidra, mert nem arra való! Szóval szívás az egyedi dob! Szóval Andi úgy jársz a legjobban, ha valaki gyári dobját lekunyerálod arra az időre amíg a vizsga tart, és felszereled a motorodra. Aztán visszaadod, 1 tábla csoki kíséretében!
500ccm a világ legjobb űrtartalma! Nem kicsi, és nem nagy! És azért lett a befutó a Honda, mert a Honda S2 500as blokkja az a blokk, ami legendás arról, hogy az olaszok 300000km-t tettek meg vele 13 év alatt mindennemű meghibásodás nélkül! Engem ez győzött meg!
Ez az óra tekerés egy tetü dolog. Ránézel a gépre, a gumikra, aláncra, a lábtartóra azt megvan a kor. Megvan, hogy mit mikor cserélnek. Olyan mint a tizes számrendszer. 1 guma 20-24 ekm. egy lánc 15-20 ekm, lábtartó ~40 ekm (ha túl friss...) nem típus azonos a gropp? +40 ekm. Bontott hengerfej? min 25 ekm...
Volt olyan motor (SRX 400) amire obamentünk, hogy hipi szupi, 22 ekm azt volt benne 122 ekm! Aparaszt annyát a turkevei faxnak! Csak az út többe volt mint 10 eFt!
Nem lehetetlen, az enyemet az elozo tulaj eleg rendesen hasznalta, 2002-es (emlekszem amikor vette, lattam is ujonnan, azert vettem meg mert mindent tudtam a motorrol) es 6 ev alatt 48e km-t futott. (2008-ban vettem meg, azota egy ev alatt, szinte alig hasznaltam, az +5e km-t jelent) Nem lehetetlen a 2001-es 21-e -el, esetleg +10-20e max amit el tudok kepzelni, de ha rendben van, ez nem sokat szamit (az orat ezen nagyon konnyu igeny szerint barmire beallitani).
Ki is próbáltam és nekem bevált a szobbal receptje. Annyit módosítottam, hogy átfúrogattam 5-ös fúróval és meghajtogattam a gázáramlással megegyező irányba a lyukakat. Alapjáraton nincs olyan nagy kongó hangja és fordulatra sem éri el szerintem azt a szintet ami a vizsgát megkérdőjelezné. Holnap majd csinálok vidit a killerrel és anélkül is, hogy legyen viszonyítási alap.
Üdv,
Laci