Így van. A levegőszűrő fogyó eszköz.Nem szabad tisztítani , mert apró lyukak lehetnek rajta séüléseken pedig beszivárog a szennyeződés.
A sport szűrők egyébként szivacsból vannak és mosás után azért kell újraolajozni,hogy az olaj rétegen megtapadjon a szennyeződés.Ált ezek az "olajozó sprayk" valamilyen szilikon réteget vagy hasonlót hoznak létre.
Szia Ati!
Megnéztem a linket és nekem is hasonló szűrőm van de az gyárilag olyan, hogy kívül van a a bordázott papír és belül van egy hasonló színű szivacs henger csak vékonyabb mint amit a fickó használ.
Gondolom úgy működne a dolog (a gyári szűrőn) hogy amit a papír szűrő nem fog meg apró port, azt felfogja a szivacs. Mivel a szivacs nincs akkora felület mint a bordásra hajtott papír ezért hamar megtelne porral és nem győznéd tisztítani, arról nem is beszélve hogy a szivacs anyagának is bírni kellene a meleget is és a benzín párát is. Nem tudom milyen szivacsot használt a fickó, de ha elkezd egy idő után az említett hatások miatt morzsálódni és beszívja a motor... had ne mondjam. Mi is helyettesítettünk papír szűrőt a beszerzési nehézségek miatt a belpiacos CB 1-hez Albert cimborával, de hasonló méretazonos autó szűrőt szereztünk ami bírja a környezeti hatásokat, azt hiszem ő a Renault Clió szűrőjét és meg a Puntóét használtam, ezek szintén papírszűrők.
Nem javaslom, hogy akármilyen szivaccsal kísérletezz, inkább vedd meg a gyárit vagy utángyártottat és ha letelik az ideje dobjad ki, ne kompresszorral fujkáld meg ilyenek, mert a papír apró porózus szerkezetéből úgy se jön ki a szennyeződés teljesen, mert akármilyen jó a motor az olaj és benzinpára után maradt szennyeződésbe lerakódott apró por úgyis ott fog maradni.
Most látom ez a levegö szürö nem is olyan mint ami az500-as on van na jo nem probálkozom mert tényleg ellbaszok valamit jo az ugy ahogy a gyár kitalálta .
Az a szék hátlap az nagyon komoly! Szerintem azért taknyoltatok el mert elengedte a szig.szalag, próbáljátok hilti szalaggal felerősíteni az talán jobban tart .
Komoly a szerelőgárda
"Mester embert nem a kutya szarja, születik az magától"
Felejtsd el szerintem is.REngeteget olvastam utána , meg kérdezősködtem és csak parasztvakításnak jó. A szívóhang nagyobb lesz ezen kívül sokmindenre nem jó. Elvileg gyorsabban töltené fel a motort levegővel , mert az ellenálása kissebb, de ehhez a kipufogó oldalon is gyorsabban kéne a gáznak kifelé áramlani, hogy arányban legyenek és ,hogy érjen is valamit.Ha érne is akkor is minimális lenne a teljesítmény növekedés.Negatív oldala viszont van.állandóan tisztítani olajozni kell , mert a hazai utak nagyon porosak és ha esetleg bejutna a motorba por had ne mondjam mi történik . Az a baj ,hogy mindenki próbálkozik a tuninggal és a leggegyszerűbb , legolcsóbb megoldást pakolja nyílván fel az ember elsőnek. Egy srác mondott erre egy példát. Ez hasonló mintha valaki camping bringára kis légellenállású sisakkal ülne fel.
Ma akartam felrakni a képeket, h milyen lett a gép matt tükröket meg búrával meg kis indexekkel, erre elestem. max 30al mentem körforgóban, esőben, döntöttem balra aztán nyekk...
festhetem újra a dolgokat, bokócső nekinyomódott a balod dekninek, majd leszedem aztán visszahajlítgatom. vagy nem tudom.
nem lett semmi különösebb baja a gépnek, meg nekünk se. nekem mindent megfogott a cucc csak lilapöttyös lett az alkarom egy helyen, haver meg bebaszta a seggét. meg kiszakadt az oldaltáskám azt is meg kell foltozni.
röviden ennyi, megúsztuk de azért cseszi az agyam h összebasztam az egészet.
én mikor estem ugye telemnt olajjal a légszűrőm!
Papírt próbáltam megmenteni de kuka
kivágtam a papírt és 1 Ford Focus Diesel sportlégszűrőt ami itthon maradt a régi kocsiból. azt fabrikáltam bele (Szivacs!)
Semmit az égadta világon nem éreztem hogy változott-e volna egyedül a szívóhangja volt picit hangosabb.
Fabrikálást nem ajánlom mert ha valami belekerül a motorba kuka az egész erre példa az unokatesóm GS500-a. had ne meséljem mi volt :D szerette az olajat .
Ez a légszűrő csere is baromság tisztának tiszta átfújkálod kompresszorral azt jó napot! Nem kell Faksznit csinálni belőle!
Szezon elején kiszeded átfújkálod visszateszed és mész!
Az utánagyártott se olyan vészes árú hogy ne vennék belőle 2 szezononként. A sport légszűrő drága és amíg nincs sportrendszer a gépen felesleges.
A Fabrikálást meg tényleg nem ajánlom mert tobb kárt okozhat mint hasznot! Én is féltem benne motoszkált a fejemben mikor az ideglenes légszűrővel rohangáltam hogy mivan ha bekerül valami. De kellett a motor és kockáztattam. de legközelebb már nem tenném meg! az tuti.
A CB 500-on jól néz ki a sötét plexi is és a füst szinű is, mivel az egy sportos formájú motor (a CB-1-en is jól mutatott a füstös) de mivel egy klasszikus vonalú motornak a króm órák az ékszerük így szerintem azokat nem szabad eltakarni. Ennek fényében akarom én a puig plexiket rárakni, mivel már volt nekem olyan és tudom is hogy nekem az tökéletes szélvédelmet nyujtott. Ami most van nekem az túl sötét és szemből hiányolom a műszeregység látványát, ha jön szembe egy Bandit, CB, vagy akármilyen klasszikus Naked és nincs rajtuk plexi mindíg elhatározom, hogy vagy leveszem a meglévőt, vagy veszek teljesen átlátszót.
Alszok még rá kettőt és majd eldöntöm
Szia Ati!
Ha láttad egy honlapon működni, akkor valszeg működik, de ha nem vársz tőle semmi extrát és elegendő az 57 ló akkor meg minek
Ráadásul a mosófolyadék is drága és az olaj is, én nem csinálnám de próbáld ki ha akarod. Állítólag megtérül idővel az ára, 12ezret fut egy sima szűrő, gondolom egy mosható 3szoros árba kerül (nem biztos) +a mosó és olajzó folyadék, tehát ha még menni akarsz a géppel legalább 36ezer kilómétert és letettél a Transalpról akkor csináld, de ügyesen mert ha valamit elba..arintasz a motor fogja bánni.
Ezek után döntsd el te
Ami a Inazumán van az Givi plexi ha jól látom!
Nekem nem nagyon jönnek be azok aminek támasztórúdja van nekem idétlen
Ami neked van a 750-esen az is nagyon jó olyan retro érzést ad és ez a lényeg.
Az átlátszó Puig az is jó nekem füstös volt meg neked is a régi gépen
Az is nagyon jól terelt.
Nekem is bejött a csupasz kinézete a CB500 nagyon dögös volt, de hát a szél ugye
Én szerintem jobban illik a mostani Fejidom a motorodra mint a mini puig plexi. Ez is olyan mint nálam mintha rá gyártották volna!
És ahogy képeket nézem lehet a puig alacsonyabb is lenne mint a mostanid.
Ha enyém lenne hagynám rajta.
De az tény hogy az átlátszót ha felteszed valóban látszanak a króm órák.
sziasztok kérdeznék egyet töletek szerintetek kivitelezhetö dolog az hogy a régi levegö szürö papirját levágni finoman és hejére egy mosható levegö szürö sziacsot belefabrikálni a régit megbontani ugy hogy a külsö köpeny részt finoman leveni a papir helyére a szivacsot berakni és öszerakni röviden enyi. csak kérdem még nem probáltam de egy honlapon látam hogy müködik ez a dolog (nem várok etöl a dologtol semmi extrát csak érdekelne kinek mi a véleménye mert moshato levegöszürök állitolag tartosabbak csak ugye azokat mosnikell meg olajozni stb.különben meg nem a teljesitmény növelése érdekében érdekelne mert nekem ez a 57 paci elég csak vélemény hogy kinek mi) válaszokat elöre is köszönöm
A tied komolyabb mint a puig mert van tartó merevítője, inkább a Zoli plexijére hasonlít. Nektek kell is a magasságotok miatt, de nekem elég lenne a puig mini is, csak az a lényeg hogy szintelen legyen és akkor látszanak a gyári vonásai a gépnek.
Közbe Laca már kifejtette mert ő meg mindíg azt csinálja
Mióta láttam a CB1300-at a fotógalériába, meg vagyok őrülve az átlátszó mini puig plexi miatt. Mindíg is a naked gépek tetszettek és fűleg előlről a két nagy óra+kereklámpa miatt. Na most az én plexim takarja az órákat és hiába próbáltam magam szoktatni hozzá, hát csak nem igazán tetszik. Viszont plexi nélkül meg leszedi a szél a fejem . Most azon agyalok, hogy veszek rá átlátszót, olyat mint amit a CB 1300-on láttam. Találtam egy piros inazumát is és nekem azon is tetszik, bár nem vagyok biztos hogy azon is puig mini van, de valami hasonló.
Szerinted?
Érdekelne a véleményed, ill. érdekelne a többiek véleménye is
Szia Atesz!
Volt egy olyan gondolatom, hogy átugrok Békésbe de jóval ebéd után indultam, aztán az idő is meg a sok mocis az utakon...nem bírtam abbahagyni, csak mikor rámsötétedett, pedig magam mentem.
Végűl több mint 200km sikerült, úgyhogy abba még Békés is belefért volna. Nem baj majd legközelebb, holnap délig dolgom van, ha délután még jó marad az idő én is megmotoroztatom valamelyik fiút.
Jó mocizást nektek is!
Hát én ma kockultam.
Én is remélem hogy holnap még jó idő lesz még 1 utolsót mennék de a novemberi 18 fokok se fognak visszatartani szerintem. Bár nem szeretnék idősebb koromra izületi fájdalmakkal küzdeni de hát ha csábít a jó idő
Szia Laci!
Erre fele is jó volt, az idő. Már csak abban bízom, hogy még az idő holnap is kegyes lesz. Kimotorozunk, a friss jogsis fiammal. (Persze, Simsont kísérni, nem túl nagy élmény)
A sport szűrők egyébként szivacsból vannak és mosás után azért kell újraolajozni,hogy az olaj rétegen megtapadjon a szennyeződés.Ált ezek az "olajozó sprayk" valamilyen szilikon réteget vagy hasonlót hoznak létre.