Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ma délután én is kinyargaltam, mert olyan kellemes idő volt itt a keleti végen aminél jobbat motoros nem is kívánhat. Igaz a napot nem lehetett látni a fátyol felhőtől de 23 fok volt mikor elindultam és még most is 20 fok van. Se sisakmaszk se vesevédő csak a bőrszerkó, ha tudtam volna egy nagyobb túrát is lehetett volna tervezni, de az időjósok záport, szeleket jósoltak így nem is volt tervben a motorozás.
Remélem az ország többi részén is hasonló idő volt és tudtatok ti is egy jót motorozni.
üdv
Itt is hideg volt már az aszfalt!
De fent Dobogókőn max 5méter volt a látótávolság jó pár helyen . Tetszett is a látvány az illatok de nem is tetszett mert vége a szezonnak.
Jó képek, szinte már művészi
Állat az a plexi, szerintem kifejezetten a CB 500-ra tervezték
Viszont hideg az aszfalt, kedden este tapasztaltam, szerencsére a babszem jelenségen kívül nagyobb baj nem lett.
Sajna oda a szezon, a csajok is felöltöztek, még egy hónapja kint volt mindenük, mostantól meg majd csak a szürkeség.
Itt lenne a szezon vége?
Ma Dobogókőn jártam.
jaja, ha itt leszel úgy is lekapjuk a tankot, akkor pik-pakk leszedjük kiszedjük a thermosztátot egy füst alatt...
Termosztat nélkül léghűtéses a moci! :D
Amíg nem szedted ki, addig nem érdemes másban gondolkodni.
Nekem az kicsit necces az elozoekben ahogy irtam (persze ha lenne garazsom 5 perc alatt megneznem, de itt a Vaci ut mellett? )
Marmint, ha termosztat es nem nyit akkor hiaba lenne menetszel, akkor is tulmelegedne (nem kering a radiatorban), ha meg mindig nyitva (ez a ritkabb egyebkent) akkor pedig sosem akarna normalisan felmelegedni, foleg ilyen huvosebb idoben. Esetleg amit CBlaci irt, hogy nem aramlik jol, mert mittomen.

Mosas szinten nem volt. Esetleg majd Danyban ha lesz idonk akkor buveszkedhetunk rajta
amúgy egyet értek az előttem szólókkal, baromira termosztát gyanús!
Marmint nem bugyog hidegen, de fel tud melegedni jobban mint a nem levegos, es akkor viszont bugyog is
Szerintem nem bugyog a levegos. Pont az a gond a levegovel, hogy az masodpercek alatt 100 fok fole tudja futeni a mukodo motor. Es ha az nem jon ki a kiegyenliton (normal esetben persze kellene neki, de ha sok levegot felszivott akkor elakadhat) akkor kicsit magasabbra tud overall melegedni a viz. Vagy gyorsabban.
értem... a hűtő rendszert tisztítottad már? (mosó folyadék, vagy slaggal átmosás?)
Igen, ventillatort nehez forgalomban. Ventillatort ugy ellenoriztem, hogy lealltam, alapjarat+kis turaztatassal vartam amig felmelegszik (uzemmeleg + 5-10 perc) es beindult.
Motort leallitottam a hegyteton pl. felenel volt a hofok mutato es akkor bugyborekolt par percig, aztan kezdett visszahulni, es ment vissza a viz is (kb. a kiegyenlito max jelzeseeig amelyre multkor feltoltottem).
HalI!

Azt honnét hallod hogy bugyog? Én tuti nem hallanám még az alapjárat is elnyomja. Vagy leállítod a motort és úgy hallod?

A ventillátort is alig hallom amikor jár, a tank annyira árnyékol (meg a bukó, forgalomban)...
Ha levegős lenne akkor hidegen is bugyogna szerintem.
Lehet 1 sima utántöltés segítene rajtad!
Igen, ha majd tudom akkor itt az utca szelen szetszedem. Kipufogon nem latszik, hidegen nem is bugyog, forszirozott tempo es dugoban allas kell,h ogy felmenjen a hofok. Na es akkor bugyog par percig, aztan elhallgat ahogy hul vissza, es a viz is normal szintre megy.
Tudom de mint Honda szalon megszűnt
Tudom hogy SuperZone mert náluk vettem a Birodalmi ruhám
igen így van!
Fehér a füst , a vízgőz miatt , de akkor már nagy a baj.A motor ha megfő akkor az szokott még gond lenni ,hogy a henger vetemedik (nem kell sok vetemedés) és a hengerfejnél falsot szív , nekem valahogy így bugyoghatott a vizem (ez csak tipp mert csont hidegen is bugyogott ,ha ment a motor). ezért szokták hengerfejes autóknál motoroknál síkolni ,hogy jól zárjon stb.

De ahogy CBLACI írta az első a thermosztát. Nem drága dolog és az esetek nagy részében ez a hunyó. A CB egy kiforrott konstrukció és légteleníti magát , így külön légtelenítéssel nem kell foglalkozni.Persze ha a rendszer újra van töltve , akkor érdemes segíteni neki kicsit.
sziasztok csak csendben kérdezném ha hengerfej repedése van egy járműnek akkor nem füstöl fehéret véletlenül nem tudom csak probálgatok hozzá szolni .
Nekem is elso gondolatom hengerfej volt, de egyelore probalom nyugtatni magam. A hengerfejnel szerintem melegednie kene rendesen, de megegyszer mondom, normal uzemben, haladva nem melegszik. Forszirozva melegszik, de visszahuti ahogyan elindulok. Ha a hengerfejnel szivargas van akkor belejuthat olaj is, azt sem latok. Illetve akkor nem nagyon szokott (tapasztalatom, de mondjatok ha nem igy van) visszahulni menet kozben, ha mar van eleg menetszel.
nem tudom, termosztatot majd megprobalom, sajnos nincs egyaltalan helyem szerelni csak az utca, es hat le kell venni tankot meg ilyenek, nalam minden ilyesmi roppant maceras.
A hengerfej repedés bennem is felmerült, de nem akartam riogatni a cimborát, az lenne a legrosszabb. Én bízok abba, hogy egy termosztát cserével megússza
Azért gondoltam a termosztátra mert a hengerfej tömítést az alapján amit írtál ki lehet zárni, bár nem 100%-ig biztosan. Volt alkalmam hűtővizet cserélni és igen jól áttanulmányoztam még a Hondánál mik lehetnek a gyenge pontok, ezért mertem azt a tippet adni hogy próbáld ki a termosztátot, ugyanis pénzbe nem kerül, két csavar fogja a tetejét alatta gumigyűrűvel ami kis tisztítás után vissza is rakható.
A hengerfej tömítés hibája megmutatkozhat az olaj állapotán ha bekerűl a víz az olajtérbe, mert akkor emulzió lesz belőle és fehéres hab keletkezhet, ill. ahogy te is írtad a víz is elszineződhet, barnás folt keletkezhet a kiegyenéítő tartály vizén. Van kezdődő hengerfej hibánál is ilyesmi, csak az egy lassabb folyamat ami még nem biztos hogy látható de csak idő kérdése. Bízzunk benne, hogy nem erről van szó. A vizszivattyú lapátjai csak úgy nem használódnak el, általában tömszelence hibát produkálhat a szivattyú (ez nem ritka) de attól nem fog bugyborékolni a víz csak megcseppen a szivattyúház alatt. A termosztát nem olyan mint egy gömbcsap ami teljesen zár, nem is lehetne mert akkor nem tudna a rendszer légtelenedni. Van rajta egy pici luk amin keresztül megfordul nagyon lassan a víz és mivel nem új a motor a termosztát zárótányérjának gumi tömítése is lehet már közel sem úgy zár mint újkorában. Így fordulhat az elő, hogy hiába nem tud nyitni a termosztát de van annyi rés amin keresztül ez a kevés vizforgás is elég a motornak, még azt se feledjük el a blokk is sok hőt elvon, lead. Lehet ha most is nyári meleg lenne ki is fújná a vizet, de mivel már nincsenek nagy melegek így éppen csak elégséges az a víz amit átenged a döglött és rosszúl is tömítő termosztát.
A levegő magától kellene távozzon, ha előtte rendesen fel volt öntve a hűtő és a kiegyenlítő tartály is megfelelő szinten áll akkor olyan nincs, hogy folyamatosan látod buborék formájában a távozó levegőt, inkább a forrásponton lévő víz az amit látsz és ezt indokolja az emelkedő vízszint is, hiába lehűlve visszatér az eredeti szintre.
A termosztát úgy működik hogy egy táguló közeg (éter, higany ...) tolja egy rugó ellenében a tányért ami a hőfokkal arányosan engedi be a hűtőkörből a vizet a belső körbe. Láttam már én olyat ami fél úton volt beszorulva és nagy melegben vagy forszírozott üzembe nem tudta szállítani a vizet teljes keresztmetszetében, de normál körülmények között igen.
Ezért gondoltam a termosztátra és hidd el te fogsz a legjobban örűlni ha csak ennyi lesz a baj mert egy termosztát amit kaphatsz utángyártottat is nem egy zsebbenyúlós dolog (max 5ezer de lehet sokat is mondtam) viszont ha hengerfej tömítés kell az jóval több, arról nem is beszélve, hogy szét kell kapni érte a motort. Amikor én tisztítottam a CB-1 hűtőrendszerét kipróbáltam a termosztátot és nagyon jól látszott, ahogy a víz melegedet szépen nyitott kifelé a tányér, nem nagy kaland szerintem próbáld ki, pénzbe nem kerűl.
Szerintem is töltsd le a szervízkönyvet, nagy segítség lehet ha valami nem világos, nekem már sokszor segített.
Háát!

Nekem ezek a tünetek voltak régebben egy előző autómnál és a fél hűtőt kicseréltem , légtelenítettem többször (már becsukott szemmel ment a légtelenítés ) de a vízbe belebugyogott ráadásul az autóban nem volt fűtés vagy csak nagyon gyenge. Végül kiderűlt hogy a régi tulaj megfőzte valami miatt.Ez akkor derűlt ki mikor végső elkeseredésben (mikor már nem maradt más) levetettem a hengerfejet mivel volt egy pici repedés a megfőzéstől a tűztér falán fellevegősödött a rendszer.Persze ez nem riogatás , mert lehet hogy köze sincs.A thermosztátot érdemes megnézni a jó öreg vízforralós módszerrel hogy ha nincs gond ne okozz nagyobbat. Meg kell nézni a csöveket is hogy ne tudjon fals levegőt szívni , feltölteni a rendszert rendesen ha esetleg a thermo mégis jó lelégteleníteni és figyelni. Amúgy még azt hallottam ,hogy a tágulási tart kupakja ha túl kis nyomásra nyit akkor az sem jó.Ennek az a feladata ,hgoy nyomáson tartsa a rendszert ergó a nyomás hatására magasabb hőmérsékleten forr a víz (kukta efektus ). Bár bevallom ezek autós tapasztalatok így nem tudom a CB kupakja hűtőrendszere hogy van kitalálva.

ÜDV!
jó kérdés...tőtse le kolléga a szevízkönyvet és ott le van írva a szétszedés/felújítás stb.

Zoli
Biztos, mittomen. Hogyan nezzem meg a vizpumpat?
Cblaci, miert gondolod a termosztatot? Kivancsi lennek. En azt mondanam hogy ha mindig zart, akkor menet kozben is tulmelegedne (mert hiaba van menetszel, nem forog a cucc a radiatorban. Ha meg mindig nyitva lenne, akkor meg nem akarna felmelegedni.
De normal uzemben ez normalisan melegszik, normalisan hul vissza. Forszirozva kicsit jobban melegszik szeritnem mint kene es bugyorog, ami nyilvan levegotol van (es a jobban melegedes is valoszinusitheto emiatt a levego miatt van).
elméletileg saját magát kell légteleníteni! Persze ehhez szükséges, hogy legyen folyadék a tágulási tartályban. Vízpumpád rendben?