Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

szervusz kass...

Nekem 130/70 es gumi van hátul Metzeller. Nagy különbséget nem érzek, tapasztalataim szerint bevált nekem a márka. Ami a különbség amit már emlitettek hogy megváltozik a sebesség és fordulatszám, de nem annyira hogy ez nagyon feltűnő legyen. Nekem régi gumim continentál volt 130/80 -as ott 6-os fokozatban a fordulatmérő és a sebességmérő mutatója párhuzamosan mozgott tehát 5000-nél 100 km/h nál volt most kb 150-200 fordulattal megnőtt. És minél gyorsabban megyek kicsi mindig adódik hozza. 160 km/h nál már 200-250 nel több mint amilyen kellene legyen. De ez engem nem zavar annyira, ritkán megyek ilyen sebességgel . Kanyarban mintha stabilabb lenne egy kicsikével de ez lehet az is hogy márkanevet változtattam

Helló....száraz meleg aszfaltot
főleg ez: Heidenau gumiabroncs 130 / 80x17 K76 (00537)
erről jut eszembe, még mindig nem tud vki eladó gyári dobot cb-hez ?
meg kapaszkodót és azt az alsó csomagrögzítő konzolt, vagy miaz
szép az ülés, ízléses
amúgy nekem nem betét hanem pofa kellett, a dobfékbe.
ez jónak tűnik:
http://www.heidenau.hu/termek....
Ezt nézzétek meg! Eszem megáll!
Most néztem, az adatlapon a CB-d még japcsi, azon valószínű, még japán fék van. Arra gondoltam neked is Brembo fék van rajta, akkor tudtam volna eredeti Brembo fékbetétet ajánlani, olcsóbban. De így talán a legjobb rá a japán.
gyárit,szóval gondolom honda, én mást nem láttam rajta. dújvi Hondában rendeltem meg. made in japan
Hali!
Milyen fékpofát (márka) tettél, bele?
Kapom ám az infókat köszönöm
Heidenaut már néztem az asszem 17ezer, de beszéltem egy Er-5ös gyerekkel. Ő azt mondta, hogy pályán fasza, viszont utcán nem az igazi. Nem igazán tudom nála ezt mit jelentett. Nekem most Michelin van, ezzel semmi gáz. egyszer nem csúszott még meg, csak ha én akartam. akkor valszeg nézelődök tovább. télen láncszett csere is kellene... húzós (ez már nem mz)

hétfőn cseréltettem a fékpofákat. 8.700 volt, ugyh eszi a manimat rendesen
Igen , sok függ márkától. Használtam autón már rengeteg fajta gumit és nem mindig a legdrágább a legjobb. Dunlop,Pirelli,Firestone,Michelin,Barum közül természetesen a Michelin vállt be nekem a legjobban, de meglepő módon a Barumot tenném második helyre igaz holtversenyben a pirellivel , de mégiscsak azért egy olcsóbb guminak mondható. Van egy gumis ismerős akivel hosszasan beszéltünk a gumikról és meglepő dolgokat mondott. Anyira sok adalék van bennük már hogy nem si lehet igazából guminak hívni őket. A legmeglepőbb adalék nekem a gumiban a penészedés gátló volt.Amúgy ő azt mondta pl a Bridestone-ra , hogy forró meleg időben kiváló gumi, de ahogy hül az idő sokat keményedik a keverék.De persze nem lehet kijelenteni gumikról hogy ez a márka jó az meg rosz , mert volt Good year gumim ami katasztrófális volt , pedig az egy jó márka.
Ha tul gyorsan leer a labtarto akkor a 70-essel nem leszel boldogabb, meg hamarabb le tudod tenni.
Bar biztos tudod, de biztos ami biztos: 130/80 az 130 millimeter szeles, az oldal magassaga pedig 130*0.8 (a szelleseg 80 szazaleka a jelzes alapjan) = 104mm, vagy 70-esnel 91mm, vagyis az oldalfal 13mm-el kisebb.
Amiben elony lehet: egyreszrol konnyebb, gyorsabban dol, kevesebbet sodrodik

hatrany: rosszabb viselkedes rossz menetviszonyoknal (terep, katyuk, ugratok), kenyelmetlenebb rugozasi komfort, nehezkesebb egyenesfutas illetve egyenesre allitasi hajlam (a nagyobb atmero miatt minel nagyobb a sebesseg annal inkabb egyenesbe akar kerulni a nagyobb kerek, ez nagyobb stabilitast eredmenyez)

Tovabbi hatranyok, hogy nem ide terveztek: csalo kilometerora, nagyobb fordulatszam szukseges ugyanahhoz a sebesseghez, ami a motort tudja esetleg gyilkolni.

Nem tudom mennyivel olcsobb, de szerintem nem a mereten erdemes, inkabb markara kell egy jo ar/teljesitmenyu gumit venni.

Nekem volt a legolcsobb Mitas, es a legdragabbnak tuno Michelin. Szerintem a Mitasnak jobbak voltak a menettulajdonsagai (rugozas, kenyelem, stabilitas) a Michelinnek viszont jobb a tapadasa (fekezeskor kesobb akar megcsuszni). Ettol fuggetlenul a Mitas nekem ar/teljesitmenyben emiatt sokkal jobban tetszett.
Nem tul draga (nem ismerem) de dicserni szoktak a Heidenaukat is. A Bridgestone-t dicseri zoli99, de az draga :)

Persze a fent felsoroltak kozul minden fugg a tipustol es minosegtol.
Igen!Lerajzolni egyszerűbb, mert ez így leírva elég Activity-s jellegű
Kiszámoltam ,hogy ha nem 80-as , hanem 70-es van rajta akkor a méretkülömbség az -27mm és ha 100al mész akkor 104-et mutat az óra. A sebességmutató külömbsége nem túl sok igazság szerint , viszont azért ezt érdemesebb megkérdezni egy gumistól, hogy van e a dolognak más buktatója, mert a neten azt írják ,hogy 2.5% nál több eltérés nem ajánlott ez pedig -4.7 lenne.
jah, még annyit, hogy nem akarok változtatni a menettulajdonságokon, mert teljesen meg vagyok elégedve.Nagyon fasza kis gép. A kinézet meg másodlagos.
Bár annyi baj azért van vele, hogy túl gyorsan leér a lábtartó, rakhatták volna kicsit feljebb is
Nem heppből akarok /70est, hanem mert azokból több van jó áron.
/80as gumikat már nem is nagyon találtam
Amúgy a km-re én is gondoltam, meg ugyan annál a tempónál kicsit többet is pörögne mint /80al, nem ?
Nah de mind1 majd még nézelődök, azért köszönöm a segítséget!
Szerintem is felesleges. Nem igazabol a felnin mozdul el, hanem sodrodik, rajzon egyszerubb lenne elmagyarazni. De mi lenne az oka, hogy 70-est akarsz? Mit szeretnel vele? Kinezetre tetszik jobban, vagy valtoztatni akarsz menettulajdonsagon?
Nos , a motor gyári mérete hátul 130/80-17 65H amennyiben a per 70 akkor akkor a gumi "peresebb" azaz a kúszása kevesebb , (sportos vezetésnél érezhető a gumikon kúszás ahogy a gumi döntéskor jobbra balra elmozdul a felnin) valamint jobban néz ki. Viszont! Megváltoztatva a pert a kmóra csalhat és az úthibáknál a gumi felütés miatt sérülékenyebb, így szerintem nem érdemes változtatni a gyári értékhez képest.

Én ezt tudom erről a témáról mondani, remélem nem írtam nagy hülyeségeket, bár akkor kijavítanak.
Sziasztok
Lassan csere érett lesz a hátsógumim, az lenne a kérdésem, hogy mi lenne ha 130/70-es gumit raknék rá (ugye a /80as helyett). Mi változna ?( azon kívül, hogy /70es lenne rajta) szóval menettulajdonságok, stb
Szia!

Bár nekem autón volt sportdob , de a lényege ugyanaz mint a motoroknál.Mindenképp csináltatnod kéne dobot vagy készen venni (előbbi olcsóbb). Ha csináltatsz dobot akkor legyártják a mostani hasonmását csak a belseje lesz más.Általában átmenőek ami azt jelenti , hogy a külső palást alatt valamilyen hangelnyelő anyag van (pl gyapot) és az alatt egy perforált cső megy. A moci hangosabb lesz valamivel de a lényeg az hogy a gyapot a magas hangok nagy részét elnyeli , így sokkal mélyebb hangot kapsz.
A régi dobot rakd el mert ha vizsgáztatsz , vagy ha meguntad a hangot visszarakod a régit. Ha dobot berhelsz annak előnytelen hangja van a legtöbbször "repedtfazék jellegű".
Én a Janódobot ismerem ő róluk jókat hallottam eddig, de van több cég a neten akik ezzel foglalkoznak. martindob stb de őket ne mismerem.

Üdv!
helló mindenkinek.egy olyan kérdésem lenne, hogy CB 500-ra sportdobot hogy tudnék feleszkábálni?csak végdobot szeretnék,ami kicsit hangosabb vagy herélni ami van.melyik lenne jobb?meg még annyi h ti milyen dobot tudnátok ajánlani?
köszi a válaszokat előre is
Bocsi, hogy nem válaszoltam az emailre, kissé el voltam havazva a héten :( Hétvégén a Tiszatónál voltunk, mocival természetesen! :) Jó idő volt ránk, király volt.

Kapott új olajat, olajszűrőt, légszűrőt és gyertyát a kicske.

Széles utat!
Zoli
Igen, nagyjabol igy van amit irsz, minden reszletet meg lehet talalni a kedvezmenyesbiztositas.hu weblapon. Nekem ket eve van.
Természetesen nem vitás , hogy az ár nagyon kedvező. Én a biztosításról még régebben azt hallottam , hogy ennek a a lényege az ahogy mondtad (kis futásteljesítményű autók,motorok,veteránok) náluk köthetnek kedvezményes Allianz biztosítást , illetve autónál nem lehet munkaautó,taxi stb-re megkötni valamint szemrevételezik a járművet elvileg biztosítás megkötés előtt , hogy ne legyen szakadt vagy rossz küllemű (látszódjon ,hogy vigyáznak rá).Jah és ha jól emléxem akkor ha valaki többször kárt okoz akkor gyakorlatilag kirakják a kedvezményesből és átmegy sima Allianzba.
Bacy, igen, belephetsz igy ahogy mondod. En is igy csinaltam. Bonusz valoban nincs, de ezt nem is ertem, mikor lesz ilyen alacsony dijad a legmagasabb bonusszal is? Egy evre 5200 Ft, en ehhez mar nem varom el hogy bonusz is legyen.
Szobbal, idoben egeszen biztosan januar 1-tol december 31-ig szol. Kilometer korlatozasrol meg szinten nem olvastam, es az adataim koze sem vettek fel kilometerallast.
Sot, ahogy elolvastam, mindenben tokeletesen egy Allianz biztositas (ugyanazt a papirt is kaptam) csak annyi, hogy egy nagy kedvezmenyt kapnak az egyesuletek, ahol jellemzoen nem akkora futasteljesitmenyu jarmuvek vannak (veteranok, hobbigepek, motorok) mint normal esetben. Szerintem ez teljesen normalis, es az a nem normalis hogy a motorommal a biztosito normal esetben ugyanugy "buntet" mint a joval tobbszor hasznalt (es relative nagyobb kockazatu) autommal.
Én meg tavaly nézegettem ezt és ha jól emlékszem azért nem mentem bele mert korlátozva van! Kilométerre ha jól emlékszem és szezonálisra. De lehet tévedek