Nézd meg a termosztátot! Valószínű elfáradt, könnyű kiszerelni aztán tedd bele vízbe amit folyamatosan melegítesz, ha 90 fok és a forráspont között nem nyit ki ő a hunyó
elarulja valaki,hogy mi a modszer cb500-nal a hutoviz legtelenitesere? Multkor eszrevettem, hogy keves, toltottem utana. Melegszik, eleg sokat felmegy a szint melegen, es bugyborog. aztan visszahul es normal szintre visszamegy. menet kozben nem melegszik, de varosban, dugoban sztem jobban mint eddig. Egyelore nem hengerfejre gyanakszom, mert sem olaj nem latszik, sem vizfogyas, sem paras kipufogo, es normal gurulasnal nem melegszik, de a bugyogas idegesit, levegosnek tunik a rendszer es egyelore mintha nem tudna kidolgozni a kiegyenlitobe.
Szerintem semmi baj nem történne, főleg ha megfelelő teljesítménszintű olajat használsz. Te sem pályázol meg ilyenek, egész máshogy használódik az olaj ha túrázik az ember vagy eljár pályanapokra.
Télen nyáron egyaránt, megfelelően bekevert vagy gyárilag elkészített fagyálló hűtőfolyadék. Azért kell nyáron is mert a vízszivattyút is keni. A sima deszt. víz nem jó mert nem tartalmaz korózió gátló adalékot. Nekem erre már nincs gondom, de a Hondához a Glikosant használtam úgy emlékszem 2:1 arányban, de rajta van a cimkén a keverési arányhoz tartozó hőmérséklet tartomány.
Meggyőztél Laci! Marad az új olaj a polcon, tavaszra. Nekem még amúgy is 5500km van az olajban. A múltkor kicsavartam a szint ellenőrzőt és az olaj szép tisztának tűnt. Viszont ezt a 6000km-s cserét vele szemben a gyári gépkönyv által ajánlott 12000km-s cserét sem tudom hova tenni. Tudom, hogy a sűrűbb olajcsere nem árthat, de sajnos nem olcsó a jó olaj. Én azon agyaltam hogy megátlagolom a kettő km intervallumot és 9000km-ént lesz csere.
Szia Atesz
Örülülök, hogy felhoztad a témát, mert ez még a szerelőket is megosztja. Két fajta választ hallottam ezzel kapcsolatban, mindkettő hihető és elgondolkodtató.
Az első variáció a tied, miszerint a használt olaj savasabb, szennyezettebb és téli tárolás során oxidációkhoz vezethet főleg ha sokszor van indítgatva a motor (tehát sok a hideg indításból eredő kondenzvíz lecsapódás az olajtérben).
A másik amit én alkalmazok, miszerint a közel csereérett olaj pont jó arra, hogy (mivel én télen nem használom) néhányszor mondjuk 3-4 hetente beindítsam a karburátor lerakódása és a hengerek oxidációjának elkerülése végett. Tehát a hidegindításból eredő páralecsapódást és az ez miatti olajsavasodást inkább a használt olaj szenvedje el nem pedig az új ami ha elérkezik a szezon a nagy melegben is kell hogy bizonyítson. Ha betartja az ember a 6ezres csereperiódust (ami a Honda szervízkönyv szerint 12 ezer ) akkor az a "használt olaj" ami még belül van a cserecikluson, simán kell hogy bírja a téli néhányszori beindítást anélkül, hogy a motor megsínylené.
Persze aki télen is napi szinten használja az cserélje le télire, de én inkáb a tavaszi indulás előtt cserélem, még akkor is ha mondjuk nem 6ezerre hanem 5ezerre jön ki a lefutott km.
Új szezon, új olaj én mindíg így csináltam az autónál is amit viszont napi szinten használok. Persze abba se töltök akármilyen olajat így tehetek a legtöbbet a motor élettartamának növeléséért.
A fórum ezért jó mert ilyeneket is meglehet beszélni, gondolom mindenkinek van ezzel kapcsolatban saját tapasztalata amit jó lenne ha megosztana a többiekkel.
Szia Laci!
Egy régebbi hozzászólásodban olvastam, hogy te tavasszal cseréled le az olajat. Bocsi nem vitatkoznék, de több felől hallottam, hogy "vermelés" előtt érdemes olajat cserélni, mivel az olajban lévő szennyeződések kémiailag károkat okozhatnak. Az aksit én sem veszem ki, néha néha csepptöltést fog kapni. Persze kéthetente be lesz melegítve, de az is előfog fordulni, hogy kerülök egy pár km-t.
szia Zoli szép kis gépezet de hol lehet ezt igazán használni mert városba szerintem nem auto pályán ott elfér egy kamion alatt biztos izgalmas dolog lehet vele előzni mert nemigazán látni mikorközeleg mert olyan gyors:))kölönben jokis masina lehet
Képzeljétek Kolozsváron ma vártam a buszt és egyszercsak egy ismerős hangra lettem figyelmes. Egy CB 500 r ment el mellettem aminn a szemem megakadt mert első ránézésre azt hittem hogy a régi CBR 600, Nos nem tudom hogy gyári idomok voltak rajta vagy átalakitott.....nem hogy csak also hasidom volt rajta hanem az oldal idom teljesen fedte a motorblokkot, egyátalán nem lehetett látni a belselyét. Nagyon kiváncsi voltam hogy honnan szerezte be vagy eggyátalán igy vette-e? Ha hamarabb észreveszem leintettem volna és megkérdezem....
Nagyon tetszett...hasonlitott a cbr 600ra.
sziasztok...kellemes motrozást ameddig már lehet...nálunk a Gyergyói medencében már két hete a reggeli hőmérséklet fagypont alatt van... szerencsére Kolozsváron még nem
Sziasztok!
2006-os CBF 500 alkatrészek eladók.
komplett blokk, faridom, hátsó lámpa, givi doboz, ülések,
hátsó kerék, féktárcsák, féknyergek, hátsó rugóstag, hátsó lámpa,
120 160 80%-os/4-5mm/ MPilot Road gumik, láncvédő, láncszett (nem nyúlott nem kopott) a motor 8000 km-t futott!
Én még a maxxpowerben ami megszünt!
De az még 20% Tréfával volt most már 25%!
Próbálkozz a Takoberéknél a Pesti vagy! őket sokan ajánlják!
szóval kb reális az ár azóta eléggé összeomlott a magyar gazdaság
hol vetted 19500ér?a lánc még úgy néz ki jó,mert amíg bírta a feszítő addig elhalkult.vagy bontóban nézek vagy ha nincs akkor kénytelen leszek újat venni.itt 20700ér mondták a gyárit Honda szalonban.máshol nem is tudnám.de a motornak megköszönöm amit értem tett
Akarom mondani engem is a motorszerelő tájékoztatott hogy állítani nem lehet rajta mert automata! és 1 idő után elfárad benne a rugó.
nekem még nem volt olyan vészes de én nem akartam hogy baj legyen és nem vártam vele Azonnal csere!
TopJoe-nak is a cserét ajánlottam a feszítőnél én anno 20% Tréfa 19500-ért vettem! Vegyél újat!
Én még mai napig azt állítom hogy automata de mind1 lényegtelen
CbLaci Téged még lehet kifaggatlak ha neki fogok a leömlőfestéshez mert már nekem is rozsdál még nem olyan csúnya de lehet le fogom ápolni
Superzone.