Harman hasznaltuk. Eredetileg CBJozsi tette fel, ove volt a gep, meg anno itthon vasarolta ujonnan. Sokat jart vele a csutka kormannyal, egyreszt neki jobban bejott kinezetre, formara, masreszrol o az egekbe dicserte, hogy az utanfutas miatt egyreszrol stabilabb, masreszrol kenyelmesebb is a kormany miatt a terheles eloszlasa miatt. A masodik srac aki rovid ideig hasznalta szinten nagyon lelkendezett, hogy mennyire kenyelmes.
Nekem nem jott be formara (ez persze szigoruan izles kerdese, en klasszikus motor forma parti vagyok, eppen ezert valasztottam a CB500-at, mert az meg "motorformaju" gep nagyjabol). Dogosebben nezett ki, most konzervativabb, de en igy szeretem.
Stabilitas: en a hosszabb kormany miatt konnyebnek erzem igy a kormanyzast, fokeppen rossz utkorulmenyek kozott. Jo uton talan van volt elonye, stabilabb egyenesfutas. En teljesen visszaraktam a telokat (a tetejuk pont a felfogatassal egyvonalban van most, azt hiszem gyarilag is igy lehetett), de nekem nem "uszik fel" az eleje, ket szemellyel + csomaggal sem, vagyis nem szignifikans a kulonbseg nekem. Szitalast nem vettem meg eszre. Finomabb mozdulatokkal lehet (nagyobb erokar) kezelni a hosszabban kinyulo kormanyt sztem, ami egyenesben tobb odafigyelest igenyel, kanyarban viszont kevesebb ero kifejtest, precizebb ellenkormanyzasi lehetoseget (bar a CB500 nem nagy sebessegu motorozasra, hanem az elmenyre termett sztem)
Kenyelem: nekem ez volt a visszacsere fo szempontja. Hegyrol lefele, szerpentin, fekezes, utas mogottem az remalom volt nekem. Ranehezedtem a karomra, hamar el is faradtam, nem ereztem biztonsagban magamat, ebbol a szempontbol nekem jobb az ETZ kormany.
Most, hogy mindenki álmokról beszél, elmondom, hogy most született meg 2009ben az én álom mocim! EL is keresztelték, méghozzá: BMW F800R névre! Nekem Ő kell, majd 1x! Elég erő, 87Le, 86Nm, de ami a legfontosabb, hogy 177kg, és 3.5 - 4.5literes a fogyasztása! Ja! Naked! http://bmw.fullgas.hu/motorok/...
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhh! Azt elfeljtettem mondani, hogy a fém fékcső csak az autóknál fém fékcső... ezt az öreg sem tudta ezek szerint, hogy a motoroknál fémhálóval megerősített tefloncsőről beszélünk! Semmi baja nem lesz ha megrángatod, ki van ez találva (másrészt a teleszkóp miatt normál állapotban is mozog)
Zolibácsi nekem a hátsó telók fel van téve az utolsó előtti hajlásra(már igy vettem a gépet)majdnem teljesen ki vannak nyúlva a teleszkópok, magasan van a hátsó rész és most hogy az első telót is leengedtem úgy érzem hogy mintha jobb lenne a kanyarban a fekvése. De ezt még csak pár km után mondom, kis idő múlva többet tudok mondani.
Én is akarok próbálkozni a fém fékcsővel, megkérdeztem egy öreg motorostól hogy mit szólna hozzá... Ledöbbenve hallgattam a válaszát, hát nem akarom értékelni: "Lecserélheted, de nem ajánlom mert ha valahol bukás vagy ütközés van akkor törik" Válaszom erre: Ahhha értem... . Nem akartam kioktatni egyáltalán egy öreg rókát...
Nos, le fogom cserélni mihelyt lesz módom rá az biztos.
Ha a felsoroltak közül valamelyik is bekövetkezik, Isten ments akkor nem a fékkábel lesz az amin törni fogom az eszem hogy eltörött és mit csináljak . És olvastam hogy nálad nagyon jól teljesít.
Hmmm...nem rossz cikk, kapizsgálja az igazságot!
Most ez maradjon köztünk - ne áruljatok el senkinek - de amikor gondolkoztam, hogy veszek egy használt CB500-at nagyon sok motoros barátom próbált lebeszélni róla. Mondván, hogy "vegyél 0km-est az az igazi, te járatod be és eszméletlen jó hitelkonstrukciók vannak!"
Szerencsére a körülöttem élők (nők ) tanácsára is hallgatva végül lenyuogdtam és nem loholtam bele magamat (a "veszély lehetősége"=válság előtt) egy több éves hitellehetőségbe. Illetve kellett némi áthidaló megoldás (amíg a Suzukit el nem adtam) de ezt családon belül is meg lehetett oldani...
A lényeg: a legtöbb 0km-es gépet vásárló barátom most nyüszög, hogy az egekbe szállt a devizahitel (ezzel nem mondtam újat gondolom)
Számomra az volt a nagy tanulság, hogy amíg nekem elérhető közelségbe került pár külföldi túra, addig tőlük mindig csak a panaszkodó szavakat hallottam vissza, hogy nincs lóvé a törlesztés miatt... Végső soron van egy gyönyörű motorjuk, amit nézegethetnek ililetve 100km-es körben gurulnak egyet az unásig ismételt közeli helyeken. Nekem van egy 10 éves mocim, ami megbízható, otthon szervízelhető, kedvező a fogyasztása és utassal-csomagokkal gond nélkül felvitt 2500m feletti szerpentinekre :D Akkor most hogy is van? Úgy érzem anno jól döntöttem!
Sokszor én is elkalandozok más motorok irányába gondolatban (CBF1000, TDM900, CB1300) de a végén még is rájövök, hogy a lényeget már megtaláltam: a motorozás a lényeg, az hogy milyen vas van alattad csak egy állapot. Az új motorral pedig rettentő sok anyagi anyagi áldozatot vállalnék a helyett, hogy élném az életem.
Részemről önkontroll is, hogy nem veszek erősebb gépet. Másrészt sok egyedi oka van: ezt is féltem kint hagyni az utcán, amíg nincs saját garázsom elképzelhetetlennek tartom, hogy mondjuk egy milla feletti gépet csak úgy kint hagyjak éjszakára...
Ahogy Laci mondta nehéz dió ez a kérdés, mindenkinek egyedileg kell mérlegelnie aktuális élethelyzete szerint. A CB500 jolly joker, elvisz munkába, gyerekjáték vele sorozni, de ha felpakolom irány az Alpok! :D Mivel sokoldalú nincs is egy karakteres profilja, ezt a jelenséget ismerjük az életből.
Ezek ellenére minden reggel jókedvem lesz ha ránézek! :D Amikor ráülök, beindítom és hallom a két henger hondás duruzsolását azt üzeni számomra: "elviszlek bárhová!" Na ilyenkor sem tudok fapofával ülni a mocin!
No a kissé szentimentálisra sikerült írásom után jó hétvégét nektek és sok motorozást! Én hétvégén Csongárodon leszek sajnos nem lesz motorozás most, persze hétközben kiélem magam a városban :)
Szevasztok!
Zoli
ui.: ajánlom figyelmetekbe az alábbi rendezvényt! Én ha 1% esély van rá ott leszek (szomszéd falu) Motoros buli, csak ezt még a rendezők nem tudják!
A tapasztalatok mit mutattak? Azon kívül, hogy a csutkák miatt kényelmetlenebb volt, menetstabilitása jobb volt azzal, hogy lejjebb volt téve 15-20mm-rel? Mit tapasztaltál?
Látom, hogy már állítgattátok az első telókat. Én óvatosabb voltam. Elmentem egy olyan szerelőhöz, aki a sebességi versenyekre kíséri a versenyzőket és tanácsot kértem tőle. Őn inkább a hátső rugók álltgatását javasolta, ezt mondván: a kanyarodás ezzel javulni fog, megszűnik a kisebb sebességnél jelentkező szitálás, viszont akkor nagyobb sebességnél és egyenes útvonalon fog jelentkezni vibrálás, a Cb-re pedig nem lehet feltenni ezt csillapító eszközt. Úgyhogy inkább maradtam a gyári beállítással és majd kísérletezem a hátsó telókkal. Mindenesetre egy személlyel nincs gond.
A szerelő meghallgatta a motort és aszonta, hogy szépen ketyeg.
Tegnap olajat cseréltem, holnap pedig utánanézek valami jó kis motoroskabátnak, mert hétfőn útnak indulok. Végre lejárt a felvételi vizsga és rákköszöntött az áldott vakáció.
Sok jó utat!
Zolibá
Furcsa véletlen de ma mikor olvastam a 2009-es Shox katalógus ügyvezetőjének Hunya Lászlónak sorait, eszembe jutott a tegnapi téma, pontosabban a motor vásárlással kapcsolatban a "merjek vagy ne merjek" félelmek. Aztán tovább gondoltam a dolgot és még az is eszembe jutott, hogy a mai világban sokszor felteszi az ember magának a kérdést, hogy "merjek-e álmodni" miközben nagyon sok minden amit szeretnénk csak álom marad (mint nekem a CB 1300 ).
Meglepő volt egy katalógus 3. oldaláról ezeket a sorokat olvasni de tudtam, hogy ezt nektek be fogom másolni mert arany igazságok vannak benne. Így szólt a köszöntő:
Kedves Motoros Barátaim!
A médiában manapság egyébről sem beszélnek, mint válságról, a hírek tele vannak találgatásokkal és bizonytalansággal. Másról sem hallunk, minthogy zuhan a tőzsdeindex, csökken az árfolyam, romlik a GDP, nőnek a kamatok és így tovább.
Pedig van egy fontosabb dolog, amivel foglalkozni kéne: az álmainkal! Fejlett világunkban erre szakosodott pszichológusok kínálják szolgáltatásaikat a tőzsdén vagyonukat vesztett befektetőknek. A terápia lényege, hogy tudatosítsák bennük, amit egyszer elértek, arra máskor is képesek lesznek. A 29-es válságban a Tőzsdepalota ablakából magukat a mélybe vető brókerek nem a pénzük elvesztésébe haltak bele (a vagyonvesztés önmagában nem halálos) hanem abba, hogy elveszítették azt, ami a legfontosabb: az álmaikat. Egy öreg hajóstól tudom, aki éveket töltött a Dél-Kínai Tengeren, hogy a kínai írásban az alapfogalmaknak egy-egy saját írásjele van, a bonyolultabbak pedig ezeknek a jeleknek a kombinációiból állnak. Ami az érdekes: a "válság" szó a "veszély" és "lehetőség" írásjeleiből tevődik össze. A válság tehát lehetőség is kell legyen arra, hogy bebizonyítsuk magunknak: képesek vagyunk álmainkat valóra váltani. Emlékszem egy képre jó tíz évvel ezelőtt a "Das Motorrad"-ban, amikor a Párizs-Dakar mezőnye afrikai sivatagon haladt keresztűl, ahol emberek milliói élnek napi egy dollárnál is kevesebből. A képen egy sovány kisfiú nézte a mellette eldübörgő mezőnyt, a kezében egy faágakból és drótokból összeeszkábált motorféleséggel. Arcán az eltökéltség látszott: neki egyszer lesz egy igazi motorja. Pedig a falu több száz kilóméteres körzetében még benzinkút sem volt. Tudom, napjainkban nehéz idők járnak mindenkire, mégis azt mondom, vegyünk páldát az afrikai kisfiútól és ragaszkodjunk az álmainkhoz. Lehet, hogy most éppen nem időszerű kicserélni az öreg CBR 600-ast egy ezresre, vagy nem rögtön egy új Glaudiussal kell kezdeni a motorozást, hanem egy használt SV-vel, de egy pillanatra sem szabad feladni. Jómagam is meglepődöm, mikor felülök közel harminc éves XL 250-esemre, hogy milyen kezes, barátságos jószág és mindenhova elvisz, ahova a haverokat az új DRZ 400-asuk. Ugyan olyan élvezet vele hasítani a kanyarokat és ugyan olyan élmény vele megérkezni valahová, felverni a sátrat a tóparton és nézni, ahogyan a nap belebukik a vízbe.
Eddig a cikk reklámmentes része, mivel ez egy újságcikk ezért nem kevés idő volt bemásolni ide, de ezt azért tartottam fontosnak mert ez segítség lehet azoknak is akik szeretnének váltani csak esetleg nem mernek. Ugyanakkor azoknak is nyújt némi vigaszt akiknek azzal kell megelégedniük egy darabig, amijük van.
a fém fékcső a legkirályabb dolog, amit eddig rászereltem a CB500-ra! Leírhatatlanul hiánypótló! :D Nekem Goodrige, szereléssel együtt asszem 12ből megállt (ezzel nem mertem otthon kísérletezni).
jah, ne felejtseket el fékfolyadékot cserélni 2 évente, mert aztán meglepetés ér ha felforr egy hegyről lefelé! Legtöbben soha nem cserélik sajnos...
sziasztok egy kérdést szeretnék felteni probálkozot már valaki ojan dologal hogy kormány kiemelö mert álitolag sokkal jobb lesz kényelmasebb (bár én ezt még nem probáltam csak halotam)a gép vagy esetleg turakormány . ezeket a dolgokat csak azért kérdem mert ugy 150 -180km után kissé kényelmetlen ülni értem itt fáj a derekam meg ijenek . a válaszokat elöre is köszönöm. üdv ati
Sziasztok!
Örülök ha segített a tippem, annyit változott nálam a helyzet, hogy visszább állítottam a teleszkópot (most 15mm) mert kicsit nehezebbnek éreztem a kormányt mivel előrébb jött a súlypont. Igazából ennek akkor van jelentősége ha esetleg a túrák során nagyon sok hátul a súly. Valahol meg kell találni az arany közép utat a terhelt és terheletlen motor beállítása között mert állandóan piszkálni sem jó. Arra vigyázzatok nehogy többet engedjetek mint a rugóút mert ha a teleszkó alsó szára felüti a kiflit, azon kívűl hogy a szimeringet tönkre teszi még balesetveszélyes is. Nekem a 25mm sok volt, de a 15mm meg tökéletesnek tünik úgy, hogy ha magam ülök a motoron a hátsó telókat első fokozatba teszem, ha pedig utasom van 3-as fokozatba. Ki kell tapasztalni az a lényeg, megéri foglalkozni vele mert sokat javít a menetkomforton.
Sziasztok! Rég jártam erre, de nem vesztem el! Megpróbáltam visszaolvasni a fórumot, de esélyem sincs erre ma, annyit írogattatok! Azért az utsó 1 hónapot elolvastam, így megragadva az alkalmat rögtön szeretnék gratulálni CBLaci új mocijához! Nem is tudtam, hogy a suzuki gyártott ilyen szép vasat a 750es gixxer olajos blokkjával! Nagyon csini! Olvastam a villaállításról is, és megfogott! Bár nekem nem szokott jelentkezni a kormánycsapkodás, hiszen az én vázam már teljesen más (CBF500am van), de lehet ettől függetlenül én is kipróbálom! Kíváncsi ember vagyok!
Viszont megosztok én is 1 történetet veletek! Mivel nekem túl túrás volt a kormányom, teljesen egyenes háttal ültem a mocin, és ezért a rázós útszakaszokon mindig megfájdult a vesém! Ezért csináltattam 1 (MZ-s időkből ismerős lehet) magnum kormányt magamnak! Sajnos ez miatt a vezetékeim és a lényeg, a fékcsövem is hosszú lett! Ezen 1 hónapja 1 fémfékcsővel segítettem! Mondták, hogy ég és föld, de hogy ennyire, azt sosem hittem! Ugyan olyan erővel kell húzni a fékkart, de sokkal több visszajelzést érzek a kerék felől! Érzem amikor a fékpofa a tárcsához ér, érzem amikor az első kerék kezd a tapadás széléhez érni, és nem csak érezni, hanem ugyan olyan jól adagolni is lehet a fékerőt! Így akár végig sivító első gumival is meg tudom állítani a mocit! A másik, hogy tényleg sosem melegszik el a fék! Szóval nagyon csúcs lett! Nagyvas.hu-n vettem 6000 pár száz forintért, + fékolaj, azt amit neked kell otthon összeszerelni, és bár féltem, hogy a szerelésnél el fog durranni, vagy levegős marad a rendszer, de elsőre tuti lett! Nagyon nagy kincs 1 jó fék! Kezdem kapisgálni!
Nekem furkálva van a dob. De nem ajánlom mert ha valami gáz van nincs eredeti dobod! És az baj lehet... esetleg
Sportdob olyan 38-42e HUF körül van!
amit észre fogsz venni:
Alsó tartományban kicsit jobban húz,
Dinamikusabb a motor,
Talán 1 picit többet eszik,
Amit igazán észre fogsz venni az a hangja! Na az lesz az aminek nehéz lesz ellenállni, Valaki utálni fog érte! (de kit érdekell ha engem boldoggá tesz )
Én imádom amikor motorféken hörög a gép! meg mikor odarántok neki és kitátja a pofiát
Igen én is lentebb engedtem a első telót ,de csak 16 mm el.Kicsit javult az elje, nekem volt mikor beszitált az eleje rosszabb úton most sokat válltozott köszönet érte Lacinak .
Hello engem is érdekelne de még sajnos nincs időm rá(vagyis pénzem rá)Gondolkoztam én a fúrással is de aztán lemondtam a gyári kipu érdekében... de érdekelne hogy mennyibe kerül...
Amúgy azt figyeltem meg hogy a CB-nél hogy még lehetne jó nyugodtan 30mm-t is lejjebb engedni mert úgy sem érné el a porvédőt, ami a gondot okozza hogy nem megy lejjebb az a duda... ha jobban leengedném akkor a duda elérné a sárvédőt és egy nagyobb gödörnél amit nem veszünk észre, szépen tönkre is tenne.
De szerintem már ennél jobban nem is kell leengedni...
Köszönet Lacinak Vigyázzatok magatokra a túrán...
Sziasztok, száraz meleg aszfaltot
CBLaci amit leírtál az utolsó sorokban hogy csak kitaszítod a garázsból és jól esik meginni úgy a kávét hogy gyönyörködhess benne. Elmosolyodtam rajta ahogy írtad mert egy héten többször megcsinálom és is. Ezek szerint nem vagyok egyedül.
Én kipróbáltam amit te is , 26 mm rel lejjebb engettem az első telót pontosan úgy ahogyan te is. Még nem volt alkalmam kipróbálni mert nagyon sok a munka szerencsére, de kiváncsi vagyok hogy mi változik ennek következtében.
Kissé megcsinosodott a gép (lement sportba )
Hello!
Ha jól átvizsgálod egy hozzáértő ember segítségével, akkor viszonylag minimalizálni lehet a kockázatot. Jól meg kell nézni az eladót is. Mondjuk kevés olyan hasonló árú motor lesz, ami végig szakszervízelve volt, mint a tiéd (nyilván a drágább újak igen). Egyébként csatlakozom Lacihoz a véleményemmel. A múltkori 200 km-es gyors motorozásom után bizony én is elgondolkoztam egy nagyobb, erősebb motoron. Ahol nem kell ennyit váltani, és egy haladósabb utazótempónál sem kell erőlködni. És a múltkor a vibrációi is kicsit zavaró volt, mondjuk ez nem egy öröm-motorozás, hanem egy "vonathelyettesítő" menet volt. Lehet, hogy csak emiatt voltam frusztráltabb. Majd meglátjuk mi lesz.
Üdv,
D.
Nekem nem jott be formara (ez persze szigoruan izles kerdese, en klasszikus motor forma parti vagyok, eppen ezert valasztottam a CB500-at, mert az meg "motorformaju" gep nagyjabol). Dogosebben nezett ki, most konzervativabb, de en igy szeretem.
Stabilitas: en a hosszabb kormany miatt konnyebnek erzem igy a kormanyzast, fokeppen rossz utkorulmenyek kozott. Jo uton talan van volt elonye, stabilabb egyenesfutas. En teljesen visszaraktam a telokat (a tetejuk pont a felfogatassal egyvonalban van most, azt hiszem gyarilag is igy lehetett), de nekem nem "uszik fel" az eleje, ket szemellyel + csomaggal sem, vagyis nem szignifikans a kulonbseg nekem. Szitalast nem vettem meg eszre. Finomabb mozdulatokkal lehet (nagyobb erokar) kezelni a hosszabban kinyulo kormanyt sztem, ami egyenesben tobb odafigyelest igenyel, kanyarban viszont kevesebb ero kifejtest, precizebb ellenkormanyzasi lehetoseget (bar a CB500 nem nagy sebessegu motorozasra, hanem az elmenyre termett sztem)
Kenyelem: nekem ez volt a visszacsere fo szempontja. Hegyrol lefele, szerpentin, fekezes, utas mogottem az remalom volt nekem. Ranehezedtem a karomra, hamar el is faradtam, nem ereztem biztonsagban magamat, ebbol a szempontbol nekem jobb az ETZ kormany.