Szia!
A témával kapcsolatban még néhány dolgot hozzáfűznék az előttem szólókhoz. Én magam a fokozatosság híve vagyok a motorozás terén. Gyerekkorom óta folyamatosan motorozok, úgyhogy a lassan 18 kétkeréken megtett év alatt szinte minden kategóriával találkoztam már az 50-esektől a legnagyobbakig.
Nem nagyon szeretem azokat a véleményeket, amik szerint az 500-600 cm3-es motorok "tanulómotorok". Ha valaki így áll hozzá, garantáltan rövid időn belül krétával fogják körülrajzolni a baleseti helyszínelők. Ennek ellenére azt mondom hogy megfelelő megfontoltság mellett nyugodtan vehetsz kezdőmotornak akár GS, akár CB500-at. A hozzászólásaidból azt veszem ki hogy nem felelőtlen száguldozásra készülsz, hanem normális motorozásra, úgyhogy szerintem nem lesz gond. Sőt szerintem semmiféle teljesítménycsökkentő dologra sem lesz szükséged. Erre ott van a gázmarkolat. Ha nem húzod nagyon, nem megy nagyon. Egyik barátom tavaly kezdett nulláról egy GS500-assal. Simán megtanulta vele a szükséges alapokat. A teljesítménnyel egyáltalán nem volt baja, csak a viszonylag nagy súlyra kellett eleinte vigyáznia. (Egy teletankolt 500-as nagyságrendileg 200kg). A GS is nagyon kellemes kis gép egyébként. A CB-t valamivel persze mégjobb gépnek tartom, ezért is vettem azt, nem pedig GS-t. Új kora óta nálam van, már 6,5 éve. Soha nem okozott semmiféle kellemetlen meglepetést, úgyhogy bátran merem ajánlani a típust. Később , ha már gyakorlottabb leszel, a CB még mindig elég tartalékkal fog rendelkezni hogy sokáig ne érezd kevésnak az erejét. (Mondom ezt úgy, hogy épp a motorom cseréjén töröm a fejem. Ez persze nem a CB hibája, hanem az enyém, de az ember már csak ilyen. Soha nem elégszik meg azzal amilye van. De ez egy másik történet).
Éves fenntartási költségek?
-kw-adó: kb. 11 ezer (motor korától is függ)
-biztosítás: nekem max. bónusszal 10 ezer alatt/év , de ez
sokminden függvénye (pl.: kor, lakhely, jogsi ideje stb.)
-műszaki 2 évente kb. 4-10 ezer vizsgahelytől függően
-zöldkártya (környezetvédelmi) nincs
-szervízelés: motor állapotától, gazda igényességétől,
szerelési kedvétől függően nagyon változos lehet.Én
pl. kizárólag Honda szakszervízbe járok a géppel.
Amúgy nem szervízigényes a CB.
Nagy vonalakban kb. ennyi. Remélem segít a választásban a hozzászólásom!
Megtörtént az első gumi cseréje. Igaz hogy még nem mentem hosszú útra de úgy tapasztalgatom hogy a vibrálás elmaradt . Többször is felnyomtam 100 ra és engedtem el a kormányt(csak 1-2 centire volt a kezem)addig míg egészen le nem lassult 60 ra . De a vibráló betegséget nem éreztem. Készülődünk Szatmárra, motoros találkozóra és elég lesz az az út hogy észrevegyem hogy még érződik vagy nem. Reménykedek ...
Eddig én egyértelműen a gumit hibáztatom
A szatmárnémeti Viking Moto Club július 30 és augusztus 1
A rendezvény programja a következő:
Július 30, csütörtök- ingyen bográcsgulyás a motorosoknak és a másodutasoknak
12.00 Kapunyitás
20.00-ig Sátorbontás, ismerkedés, vetélkedők (hordógurítás, lovagi torna)
20.00 Pataki Attila koncert (Magyarország)
22.00 The Underskies koncert (Szatmárnémeti)
Július 31, péntek - ingyen bográcsgulyás a motorosoknak és a másodutasoknak
12.00 vetélkedők kezdődnek: sörivóverseny, motoros ügyességi versenyek
20.00 Blues Company koncert (Magyarország)
22.00 Trooper koncert (Románia)
24:00 Matador koncert (Mezőpetri)
Augusztus 1, szombat
12.00 egész napos vetélkedők: weeliemachine, beerjumping, balta dobálás, szkander 12.30 motoros felvonulás indul Mezőpetriből Nagykárolyba, majd vissza
13.30 Streetfight Show Angyal Zoltánnal
18.00 Vizes póló verseny, fő támogató a Szatmár.ro hírportál
20.00 Betrayer koncert (Románia)
22.00 Erotic Show
22:30 AB-CD koncert (Magyarország)
24:00 Matador koncert
az én láncom is szakaszosan van megnyúlva Most egyenlőre beveszem a "leszarom-tablettát" Amíg nem csapkod, és nem nyúlik meg brutálisan addig marad... Elég volt a hátsógumi csere az előző hónapban, lehet(ne) bele lapátolni a lóvét... Megszorítások vannak!
Közben le lett cserélve a láncszett! JT lánckerekek és DID (X gyűrűs) lánc! Úgyhogy egyemlőre a motorozás takarékon van! Motoros talin ott kell lennem (segítek minden évben )!
Szóval addig takaréklán van onnan meg a 10 napot kibírom mire megjön az új fizu. Amire remélhetőleg már nem kell a seggére vernem .
Mivel ki lett cserélve a lánc meg a többi egyenletesebb lett a járása a motornak, DE! ugye elfékeztem a gumimat! na szó most ha tökfasza aszfalton megyek (itthon ritka de van) akkor érezni 1 kicsit.
Elgondolkodtam már a gumicserén.. De talán következő szezon végén. Majd kiderül.
Más! Én papolok 1-2 helyen hogy közúton veszélyes a döntögetés! Na ezentúl nem fogok! Szombaton voltam a Mátrába, Tegnap meg itt a környéken Pilisszentlászló-ra mentem fel és hát őő itthon nézegettem a gumit hát igencsak a határon sikerült motorozni.. 3mm-es a majrécsíkom. De mit tehetek ha egyszer elkap a hév és kapok 1 adrenalinlöketet.
este már nem volt erőm beröffenteni a gépet... Ha Sirokról van szó sajnos (nagyon sajnos...) nem tudok menni, már fix programom van pár hónapja akkor, szombat-vasárnap full. :(
Ahová szeretnék mindenképpen lejutni az: Pilisjászfalu. Aug 1-én biztos, DeákBill koncert. A többi ahogy összejön!
Köszönöm a figyelmeztetést! ;)
Szevasztok!
Zoli
ui.: megint motorral járok dolgozni, farmer cuccban elviselhetőbb a meleg mint a HÉV és egyéb BKV járatokon
Sziasztok!
Nem voltam internet közelében...Sajnos nekem a hétvége most nem jó, mert családi összejövetel lesz. A Miskolc környéki túra ötletet sem felejtettem el, de szerintem augusztus vége, szeptember eleje a sanszos, mert nyáron mindenki össze-vissza megy a hétvégéken, sok a motormentes program is.
Nektek azért jó utat szombaton, remélem készülnek képek. :)
D.
Én viszem a Navit van aljzatom meg minden ami kell, viszont a környéket nem ismerem ráadásul nem szeretek felvezető lenni csak ha nagyon muszály. Ha jól ismered a környéket és nem bánod akkor mehetnél elől.
Szerinted GPS-t vigyek, habár ezt a környéket nagyon ismerem. Meg akkor be kéne szerelnem, a szivargyújtó aljzatát. A készüléket, úgy gondoltam, egy térléptáskában fogom hordani, nem teszem fel a plexire, az eső miatt. Tudom, hogy látni nem nagyon fogom, de lehet azt hallgatni is.
Attól függ szeretsz e korán kelni , mert te azért messzebbről jössz. Nekünk kb 30 perc és Karcagon vagyunk, de neked bő 90 km ahogy néztem, ami kb egy óra.
Legyen 9óra és akkor nem kell korán kelni?
Megnéztem a térképet és ez teljesen jó! A cimborámat is hívtam akivel motorozok és ha nem gond ő is jönne Aprilia 650-el. Istenmezeje lenne a végcél és mi délután (este fele) indulnánk haza.
A témával kapcsolatban még néhány dolgot hozzáfűznék az előttem szólókhoz. Én magam a fokozatosság híve vagyok a motorozás terén. Gyerekkorom óta folyamatosan motorozok, úgyhogy a lassan 18 kétkeréken megtett év alatt szinte minden kategóriával találkoztam már az 50-esektől a legnagyobbakig.
Nem nagyon szeretem azokat a véleményeket, amik szerint az 500-600 cm3-es motorok "tanulómotorok". Ha valaki így áll hozzá, garantáltan rövid időn belül krétával fogják körülrajzolni a baleseti helyszínelők. Ennek ellenére azt mondom hogy megfelelő megfontoltság mellett nyugodtan vehetsz kezdőmotornak akár GS, akár CB500-at. A hozzászólásaidból azt veszem ki hogy nem felelőtlen száguldozásra készülsz, hanem normális motorozásra, úgyhogy szerintem nem lesz gond. Sőt szerintem semmiféle teljesítménycsökkentő dologra sem lesz szükséged. Erre ott van a gázmarkolat. Ha nem húzod nagyon, nem megy nagyon. Egyik barátom tavaly kezdett nulláról egy GS500-assal. Simán megtanulta vele a szükséges alapokat. A teljesítménnyel egyáltalán nem volt baja, csak a viszonylag nagy súlyra kellett eleinte vigyáznia. (Egy teletankolt 500-as nagyságrendileg 200kg). A GS is nagyon kellemes kis gép egyébként. A CB-t valamivel persze mégjobb gépnek tartom, ezért is vettem azt, nem pedig GS-t. Új kora óta nálam van, már 6,5 éve. Soha nem okozott semmiféle kellemetlen meglepetést, úgyhogy bátran merem ajánlani a típust. Később , ha már gyakorlottabb leszel, a CB még mindig elég tartalékkal fog rendelkezni hogy sokáig ne érezd kevésnak az erejét. (Mondom ezt úgy, hogy épp a motorom cseréjén töröm a fejem. Ez persze nem a CB hibája, hanem az enyém, de az ember már csak ilyen. Soha nem elégszik meg azzal amilye van. De ez egy másik történet).
Éves fenntartási költségek?
-kw-adó: kb. 11 ezer (motor korától is függ)
-biztosítás: nekem max. bónusszal 10 ezer alatt/év , de ez
sokminden függvénye (pl.: kor, lakhely, jogsi ideje stb.)
-műszaki 2 évente kb. 4-10 ezer vizsgahelytől függően
-zöldkártya (környezetvédelmi) nincs
-szervízelés: motor állapotától, gazda igényességétől,
szerelési kedvétől függően nagyon változos lehet.Én
pl. kizárólag Honda szakszervízbe járok a géppel.
Amúgy nem szervízigényes a CB.
Nagy vonalakban kb. ennyi. Remélem segít a választásban a hozzászólásom!