Szia Aladár!
Egy olyan kérdést tettél fel amiben nagyon nehéz okosnak lenni. Kezdem azzal, hogy nekem soha nem volt új gépem és márkaszervízben is csak akkor járok ha egyéb helyen nem kapok alkatrészt. Annyi előnye van ennek a dolognak, hogy mivel magam oldottam meg a problémákat (ill. ha nem ment kértem okosabbaktól segítséget) így ragadt rám annyi amivel nyugodtabban indultam el motort venni. A külső nagyon sokat számít, mert egy gondos tulaj nem csak a külsőre ad, hanem a belsőre is és az első pillanatban mikor meglátod a kiszemelt motort már látszik az, hogy egyáltalán érdemes e megközelíteni. Biztosan van a környezetedben olyan ember aki tud neked segíteni, de ha nincs akkor is van megoldás. Néhány ezer forintért csinálnak a márka kereskedések állapot felmérést, azt a pénzt megéri mert a futóműtől a motor kondíciójáig mindent megnéznek és rögzítenek egy állapotfelmérő lapon. Ha ezt elutasítja az aladó tovább kell állni, van nagyon sok eladó motor és használtba is lehet nagyon jót venni.
Az meg, hogy többre vágysz természetes, nem tudom emlékszel-e az én példámra mikor eladtam a kifogástalan CB 1-et és az elveimet is feladva egy Suzukit vettem.
Nem voltak azok egyszerű napok, sokat tipródtam azon, hogy jól döntöttem vagy nem. Aztán amikor ráültem a "nagymocira" és elkezdett zsibbadni a lábam az izgalomtól mikor húztam egy kövérebb gázt, akkor tudatosult bennem ezt nem lett volna szabad kihagyni. Pedig nem száguldok, azok az idők rég elmúltak, viszont az a tartalék ami még benne van előzéskor, aztán az a fordulattartomány aminél még simán visszakapcsolás nélkül tudok haladni, vagy említhetném az úttartását (ami persze a 227 kilójából is fakad) ezek a dolgok azok ami miatt nagyobbra vágyik az ember mert örömet okoznak. Kockázat nélkül nincs előre jutás, ezt én tapasztalom az élet egyéb területén is, ha eldöntötted magadban és vágysz egy nagyobbra ne gondolkozz sokat ad meg magadnak azt a jót. Lehet kinevetsz de sokszor van olyan, hogy akkor is kitolom a garázsból ha nem megyek vele, csak jobban esik meginni munka után a kávét úgy, hogy közben gyönyörködök benne. Pedig tudom, hogy ettől nagyságrendekkel jobbak vannak az utakon de ez az enyém és boldogabbá tesz a nehéz hétköznapok során.
Dönts saját belátásod szerint, ha viszont rászánod magad a cserére sok szerencsét kívánok hozzá!
Érdekesség képpen említem meg a 140/70-es Pilot Activnak megmértem a szélességét és nincsen 140 csak 134 vagy 136 mm. De azért én kihasználom a szélességét sokszor.. 3mm van amit nem használok a gumin a széleken. És itt nyugtattam meg magam hogy nem volt felesleges a 140-es választanom! A 110/80-as elöl csak 108mm (Tudom hülyén hangzik de én elvárnám hogy az legyne a gumi mérete ami rá van írva!) Nem csalódtam a gumiban mindenkinek ajánlom! A Gyári Dunlop az kuka! Na azzal csúsztam meg utassal akkor mondtam itt vége! ennyi... De az a méret volt széltébe ami rá volt írva..
A Pilot tapad nem is akárhogy!
a Következő Gumi választásom próbaként a Bridgestone BT-090 lesz abból sajnos előrre 120/70 hátulra meg a legkisebb is 140/70-es!
Nekem nem az esztétika számít Bár tény hogy a szélesebb gumi dögösebb de könnyeben dobál a nyomvályú.
De 1 méretet szerintem és pár motorszerelő szerint is nyugodt lélekkel el lehet térni.
Egy dolgot sajnálok igazság szerint hogy a 110/80 meg a 130/80 méretben nem túl nagy a választék...
Viszont ha már ennyit "rontottam itt a levegőt", most nekem lenne egy kérdésem a kedves fórumtársakhoz.
Szóval adott egy kifogástalan CB500S, ami új kora óta nálam van. Nagyon vigyáztam rá, úgyhogy ismerve a tipus megbízhatóságát/tartósságát, feltételezhető hogy kockázat nélkül fog még szolgálni nagyon hosszú ideig. De itt jön a képbe az enberi természet, miszerint gyakran nem elégszünk meg azzal amink van, bármilyen jó legyen is az. Mindig nagyobbat, szebbet, jobbat (vagy jobbnak véltet) akarunk. A kérdés az, hogy a helyemben meg mernétek-e kockáztatni a kifogástalan CB500 cseréjét egy nagyobb, de nyílván előttem ismeretlen előéletű motorra, ami ugye a leggondosabb átnézés esetén is rejt némi kockázatot magában.
Mondanom sem kell hogy nem szeretnék úgy járni hogy a jó kis gépem helyett beszerezzek valami nagy, de kétes állapotú gépet. Igen csak verném a fejem a falba, ha ez megtörténne.
Szia!
Láncszettel kapcsolatban nem tudok pontos válasszal szolgálni, ugyanis azt még soha nem cseréltem a CB-men. Kb. 22000 km van a gépben és még a gyári van rajta. Gyárilag egyébként DID márkájú lánccal szerelték. Úgy saccolom hogy olyan 35000 Ft lehet egy új szett. Én tisztítani nem igazán szoktam a láncot, inkább csak kenem időnként. Szerintem így is el fog menni még pár ezer km-t, tehát olyan 25-30000km-t simán bír.
Olajból 10W-40-est használok, konkrétan Castrolt, de természetesen más, a gyári specifikációknak megfelelő olaj is jó bele. A gépkönyv szerint 12000km vagy 1 év a csere periódusa. Érdekesség viszont hogy a magyarországi Honda annak idején csak úgy vállalta a garanciát, ha max 6000 km-nél cserélve van az olaj. Nagyságrendilg 3,5 liter kell bele. Utoljára 2200Ft/liter áron kaptam az Castrol ActEvo olajat (egyes motorosboltokban ezt olyan 3000Ft körül adják), amit szintén szakszervízben szoktam cseréltetni az évenkénti szervíz illetve átnézés alatt. A szűrő kb. 2-3000Ft hozzá.
A gyári méretű gumik teljesen jók a motorhoz. Ehhez a kategóriához bőven elég ez a méret. Ha vastagabbat teszel rá, akkor lehet hogy egyesek szerint "menőbb" lesz esztétikailag, de a kezelhetőséget, pl. kanyarba való bedöntés rontani fogja.
Egy jó minőségű gumiszett nem olcsó, de a biztonság ugye mindennél többet ér. A gyári Dunlop gumikat kb. fél éve cseréltettem le Micheline Pilot Activ gumikra. Első+hátsó kb. 37000 Ft volt összesen + pár ezer Ft a szerelés és centírozás. Szerintem ez a fajta gumi jobb mint a gyári Dunlop volt. Nem tudom hogy ki mesélte neked ezt a 10ezrenkénti gumicserét, de az illető eléggé csúnyán használhatja a motorját, ha ilyen hamar "leeteti" róla a gumit. A gyári hátsó nekem 20000-ret ment el, az első még bírt volna legalább +10-15ezret, de párban cseréltem őket.
Így 22000km környékén a hátsó fékbetétem kezdi kicsit közelíteni a kopáshatárt. Szerintem 25000km körül csereérett lesz. Az első viszont még bírja.
Gumik kb a pár 45 000 körül mozognak attól függ mit veszel persze lehet olcsóbb is! Kb két szezon nekem 1 hátsó ahogy most a kopást néztem.. DE! nagyban függ a vezetési stílusodtól is!
Nekem már 140-es van hátul.. kicsit el lehet térni a megszokottaktól..
Lánckerék lánc: Vezetési stílusfüggő ez is de általában ennél a teljesítménynél 30 000 Km-et kibírnak!
Árban számíts 32-35 ezer forint (nagyvas.hu)
Olajat+olajszűrőt Szezononként! vagy 8.000 km! általában!
Légszűrőt még nem cseréltem de szezon elején kifujkáltam kompresszorral..
Hát kb ennyi
Ja és én 330-340 kilométerenként tankolok még soha nem tettem takarékra!
Köszönöm a kimerítő választ, sok új infót tudtam meg a géppel kapcs. . Például azt nem is tudtam ,hogy zöldkártya nincs motorokra :D .
Ha nem baj, lenne még 2 kérdésem a géppel kapcs.
Ma beugrottam egy motorboltba és körbenéztem , mi mennyibe kerül kíváncsiságból. Láncot lánckereket és gumiárat kérdeztem az eladótól , de elég furcsán állt hozzá, elhadart pár dolgot és néhány árat "hozzámvágott" aztán a köv vásárlóval foglalkozott.
Egy dologgal lettem okosabb,hogy a túra gumik Pl. a cb500nál ált. 10ezer kilómétert bírnak.
Gondolom láncot olajat és gumit kell a "legsűrűbben" a gépeken cserélni. Ez milyen gyakran esedékes és ennek milyen az anyagi vonzata? Olajból azt tudom hogy 10W40es való hozzá és évente vagy 10ezer kilóméterenként kell cserélni. Gumiméretileg hátul gyárilag 130at előre 110-et írnak. Ez mennyire használható a modellhez? Ha igen akkor egy normális szett mennyibe kerül?Lánckerekeket és láncot 20ezrenként kell cserélni ezt az infót kaptam.Egy normál minőségű szett mennyibe fáj kb?
További balesetmentes közlekedést kívánok és jó egészséget!
Köszi előre is a válaszokat!
Húú de mennék veletek ,de sajna az asszony már csinált programot nekem (kerítést csinálgatom ,nem is az a baj hanem hogy jön a haverom segíteni és hát nem hagyhatom magára ).
Zozo akkor összehozhatnánk egy talit semmi konkrétum ,telszánot ha cserélünk abból sztem nem lehet baj az enyém: 06-30/347-41-68 aztán megdumáljuk ,hogy hol. Ma egyébként voltam egerbe csak beugrottam de csak jöttem meg mentem.by
Szia!
Ha 9-kor sikerül elindulni Karcagról akkor várhatóan 10:30 és 11:00 között leszünk Egerbe. A 25-ös út mentén kellene találkozni Eger központja körül, olyan helyen ahol könnyen meglátjuk egymást (bevásárló központ, benzinkút stb...), te vagy egri ezt neked kéne kitalálni.
Azt, hogy hányan leszünk nem tudom, de mi két motorral megyünk Karcagra (lehet feleségestől de ez még bizonytalan mert félnek az esőtől), gondolom Atesz se maga jön hanem a cimboráival.
Nem tudom hány CB 500-as lesz, de szerintem ez nem is fontos , a lényeg hogy jólérezzük magunkat miközben motorozunk egy jót.
Egy telefonszám nem ártana arra az esetre ha nem tudsz jönni, mert akkor nem várnánk feleslegesen, a többiekét már tudom.
Esetleg ha írsz egy mail címet elküldöm az enyémet, hogy tudj szólni ha valami közbe jön.
Üdv,
Laci
Igen egri vagyok! Akkor lehet csatlakoznék majd még egyeztetünk!
Sok CB 500-as lesz? Vagy kik jönnek még a fórumról, nem mintha bárkit is ismernék személyesen.
szia atesz köszi hogy gondolsz rám de melozom egészhétvégén kékturára szeretnék majd elmenni ez alegbiztosabb eddig ha nem lenne egyire idényjelegü a melom akkor biztos többet tudnék turázni de mostanában elsö a munka ugyhogy most ebböl is kimaradok üdv ati
Akkor téged látlak néha Egerbe.. tudtam én, hogy ismerős motor
Persze találkozhatunk, nem muszáj egerbe, valahol félúton is találkozhatunk, pl.: Noszvajon a tó-nál vagy Bogácson, de amúgy mind1.
Van valami konkrétuma a találkozásnak vagy csak úgy? Mert akkor úgy készülök
Siroki talira meg még nem tudom.. majd elválik...
Zozo8888 látom egri vagy ! Nem messze lakom egertől ugy 25 km Bükkzsérc ,de egerbe szoktam járni ha valami kell. Talizhatnánk ha van kedved valamelyik du.tán mentek siroki mocis talira?
Engem is érdekelne ez a miskolci gurulás lehet.. csak attól függ melyik hétvégi nap :s
Kár, hogy keveset tudok netezni, így lemaradok majdnem minden jóról :)
Én egri vagyok szóval nekem sincs messze miskolc meg amúgy is most voltam arra hétvégén.
Visszaolvasok ezzel kapcs, de azért világosítson fel valaki az a biztos :D
Nohát, ezt én is írhattam volna annyira egyetértek vele!
Amire rájöttem az elmúlt pár évben: a legjobb, legbiztonságosabb protektor az agyunk... Persze nem egyszerű kifejleszteni, azt egy szóval sem állítom. Ugyan úgy, ahogy sokaknak nem sikerül önuralmat, fegyelmet, kitartást és még sorolhatnánk mit tanulniuk...ez sem csak úgy terem a fán, dógozni kell érte.
Egy olyan kérdést tettél fel amiben nagyon nehéz okosnak lenni. Kezdem azzal, hogy nekem soha nem volt új gépem és márkaszervízben is csak akkor járok ha egyéb helyen nem kapok alkatrészt. Annyi előnye van ennek a dolognak, hogy mivel magam oldottam meg a problémákat (ill. ha nem ment kértem okosabbaktól segítséget) így ragadt rám annyi amivel nyugodtabban indultam el motort venni. A külső nagyon sokat számít, mert egy gondos tulaj nem csak a külsőre ad, hanem a belsőre is és az első pillanatban mikor meglátod a kiszemelt motort már látszik az, hogy egyáltalán érdemes e megközelíteni. Biztosan van a környezetedben olyan ember aki tud neked segíteni, de ha nincs akkor is van megoldás. Néhány ezer forintért csinálnak a márka kereskedések állapot felmérést, azt a pénzt megéri mert a futóműtől a motor kondíciójáig mindent megnéznek és rögzítenek egy állapotfelmérő lapon. Ha ezt elutasítja az aladó tovább kell állni, van nagyon sok eladó motor és használtba is lehet nagyon jót venni.
Az meg, hogy többre vágysz természetes, nem tudom emlékszel-e az én példámra mikor eladtam a kifogástalan CB 1-et és az elveimet is feladva egy Suzukit vettem.
Nem voltak azok egyszerű napok, sokat tipródtam azon, hogy jól döntöttem vagy nem. Aztán amikor ráültem a "nagymocira" és elkezdett zsibbadni a lábam az izgalomtól mikor húztam egy kövérebb gázt, akkor tudatosult bennem ezt nem lett volna szabad kihagyni. Pedig nem száguldok, azok az idők rég elmúltak, viszont az a tartalék ami még benne van előzéskor, aztán az a fordulattartomány aminél még simán visszakapcsolás nélkül tudok haladni, vagy említhetném az úttartását (ami persze a 227 kilójából is fakad) ezek a dolgok azok ami miatt nagyobbra vágyik az ember mert örömet okoznak. Kockázat nélkül nincs előre jutás, ezt én tapasztalom az élet egyéb területén is, ha eldöntötted magadban és vágysz egy nagyobbra ne gondolkozz sokat ad meg magadnak azt a jót. Lehet kinevetsz de sokszor van olyan, hogy akkor is kitolom a garázsból ha nem megyek vele, csak jobban esik meginni munka után a kávét úgy, hogy közben gyönyörködök benne. Pedig tudom, hogy ettől nagyságrendekkel jobbak vannak az utakon de ez az enyém és boldogabbá tesz a nehéz hétköznapok során.
Dönts saját belátásod szerint, ha viszont rászánod magad a cserére sok szerencsét kívánok hozzá!