Fontos a nyomaték kulcs! Csak poénból írtam az AS szabványt , nehogy komolyra vegyétek . Persze főleg hengerfejekhez, de a precizitás akkor az igazi ha ahol érték van megadva ott használod, általában túl húzni szokták az emberek ami nem jó a meneteknek, főleg tőcsavarok esetében.
Más, ma az agyam lelökte az ékszíjat, rusnyább állat nincs mint az ember aki elveszti emberi mivoltát . Ma egy olyan távvezeték szakaszt javítottunk ami a Nagy Sándor emlékmű előtt halad el Debrecen határában és azt látom, hogy egy teherautó szemét van leborítva az emlékmű elé. Bocs, tudom, hogy nem ide való de rohadtul be tud gurítani az ilyen. Beszélgettük a kollégákkal ha sikerülne elkapni egy ilyen patkányt... Erdőkben is egyre több szemét dombot találunk, hogy nem lehet ezek ellen tenni?
sziasztok erröl a motoros képzésröl kérdeznék lehet hogy egy kisé anyagias vagyok de mitt kérnek egy ilyen képzésért .Látam a képeket hát az igazat megvalva én nemigazán birom igydönteni a gépet meg majrécsikig (helyete inkább én majrézok de ez más kérdés már ez az én gyakorlatlanságomnak tuthato be nem egy simson van alatam meg ijenek mert aval bármit megtutam csinálni ezt most nem nagyképüségböl irom de ez csak egy 200kg os gép nem igazán merem ugy megdönteni meg ijenek..) választ elöre is kösz üdv ati
Pályázás után lenyugodni? :D Én múltkor az M3-ason nem nagyon tudtam átváltani agyilag a Yamaha nap után! Igaz aznap sem tudtam lehiggadni, akkora adrenalin löketet kaptam, hogy még most is abból élek! :D:D
Hali Hát az én gumimon is ilyen keskeny a majrécsík
bár az az én saját állatságom miatt van
Amit mindig regélek közútra nem való! De ha egyszer elkap a hév és menni és menni és dönteni mert jó! Lassan pályázni is kéne! és közúton megnyugodni
De a motoros képzés nagy vágyam csak hasznát vehetem!
És minden elismerésem
Én szerintem már a nyolcast nem tudnám megcsinálni
Hali!
Tegnap sikerült szert tennem egy HJC sisakra. CL-ST típus, eddig nagyon jónak tűnik 12-130ig szinte alig hallom a szelet, belül pedig a sisakban semmit nem érzek belőle.+0 e ft volt 36 ról leárazva mert kifutó darab.
Gratula, jó lehetett! A sok 'okossal' meg ne foglalkozz! Manapság az embereknek sokszor több pénze van mint agya. Másrészt a motorozás eléggé felfújt, pénz-státusz orientált hobby lett. Apámék, nagyapámék idejében még teljesen másról szólt...
KISSB-t is lesajnálták Atesz elmondása szerint Pécsett, amikor megjelent a Pannóniával a falkát vezetni:D Aztán leiskolázott mindenkit a szerpetninen :D Ennyi...
Szevasztok!
Szombaton voltam a motoros képzésen, amiről előzetes írtam. Nagyon jó volt. Előtte tartottam az esőtől, de kitartott az idő. Az elején egy elméleti előadás volt, ami főleg a védőcuccokról szólt, ami a teljesen kezdőknek tényleg hasznos, de mivel én a témára nagy hangsúlyt fektetek, nem sok újat mondott. Utána mentünk ki a tököli reptér kifutópályáján kialakított pályára, kb. 600 m állt rendelkezésünkre. Mivel a tanfolyam szintekből áll és csak fokozatosan lehet haladni, ezért ez az alapszint volt, de igazából ezek a gyakorlatok sem annyira egyszerűek, mint ahogy tűnnek elsőre. Nagyon hasznos volt. Egyenes és eltolt szlalomot tanultunk, majd egyre szűkülőbb "körözést". Elég jól ment nekem, mert már csináltam ilyet, de megint jó volt feszegetni a határokat. A korábbihoz képest az volt a különbség, hogy saját motorral mentünk és nem volt bukócső... Egyébként amikor kiértem a pályára a jó kis öreg CB-500-zal, akkor kicsit elbizonytalanodtam, mert volt ott CBF-1000, CBR-600 F, GSX-R 750, vadiúj Yamaha Diversion stb., mindenki kicsit lesajnálva nézett. Aztán ahogy meneteltünk a gyakorolatokon keresztül, annál inkább csökkent ez a lenézés Nagyon pöpecül furdult a kis mocim, a gumi szuper volt (Michelin Pilot Aktiv). Sikerült elég jól le is koptatnom, elöl kb. 1-1,5 mm, hátul kb. 3 mm maradt a majrécsíkból.
Mindenkinek ajánlom az ilyen mókát, nagyon hasznos. Üdv, D.
Balázs, elárulom, hogy a CB500 gyári össze szerélesekor is használtak menetrögzítőt természetesen nyomatékkulcsal pontosan meghúzott csavar esetében.
Az egy dolog, hogy beállítod a rendes nyomatékra a csavart, de a vibrációk (ami elég jelentős egy sorkettesnél) szépen kirecegtetik a csavart idővel.
A szervíz manuál pl. előírja a féktárcsa cseréje esetén a Loctite menetrögzítő használatát.
Ha csak egy pici pöttyöt rak rá az ember, és nincs agyonkenve, csak segíthet szerintem!
A nyomatékkulcs meg jó dolog! 9-10 körül már kapni egész jó kínit is! Sajnos ki és nagyméretű krova kulcsot is kell venni van ahová nem fér be a nagy. Nyugodtabb az ember ha azzal húzgálja át a dolgokat!
köszi a választ egy kissé elkapkodtam mert még a levételel bajlodom de nagyon ugynézki hogy csak légkulcsal birjuk kicsavarni ezt a ku..va csavart ,egyszerüen nem mocan semere eröltetni meg már nem merem kézzel mert nehogy eltoszam a csavar fejit mert akorasztán jol kinézek .
Helló!
Én szerintem 1 nyomatékkulccsal húzd meg az előírt nyomatékkal amit megtalálsz a szervízkönyvben amit Zoli nem rég belinkelt ide!
Én a motoron semmi esetre se használnék menetrögzítőt sehol de sehol!
sziasztok kérdeznék (ez ugyis nagyon megy már nekem ha más nem is) ha lánc szetet cserélnétek az elsö fogaskereket amikor vissza nakják a csavarját érdemes menetrögzitövel megerösiteni vagy nem a hátulján ugyanez lenne a helyzet . válaszokat elöre is köszönöm üdv ati
Ja sajna nincs időm sokat gép elé keveredni .Igen rendszámos lett a kicsike, felujítani nem nagyon kelett csak gumit kapott meg ilyen apróságokat kelett csinosítgatni de a motor részhez semmit se csináltam persze olaj ilyenek de semmi komoly.Remélem sokat fogok motorozni és tapasztalot gyűjteni.
Más, ma az agyam lelökte az ékszíjat, rusnyább állat nincs mint az ember aki elveszti emberi mivoltát . Ma egy olyan távvezeték szakaszt javítottunk ami a Nagy Sándor emlékmű előtt halad el Debrecen határában és azt látom, hogy egy teherautó szemét van leborítva az emlékmű elé. Bocs, tudom, hogy nem ide való de rohadtul be tud gurítani az ilyen. Beszélgettük a kollégákkal ha sikerülne elkapni egy ilyen patkányt... Erdőkben is egyre több szemét dombot találunk, hogy nem lehet ezek ellen tenni?