Ennyire nem egyszerű az élet... A rendszámozás szezonon kívül (tél) kb. 1 hónap ha szépen ráérősen csinálod, és neked kell kanosszát járnod minden b*dös papírért... Persze megéri, mert még így is jobb állapotú vasat kapsz mint idehaza (többnyire) és olcsóbb.
Azzal számolj,hogy ha külföldit veszel vagy kintről behozottat akkor kb 3-4 hét a rendszámozási idő,én is most csinálom csak most anyagiakkal akadttam le sajna de már látom az alagút végét! Kintről behozni?Utánfotó oszt goóóó! max sebesség utánfutóval 80km/óra 1200km14-15 óra nem tom megéri e?Majdnem annyibol vagy mintha itthol megveszed rendszámosan.Megveszed ráülsz és kész!
Uhh. Köszönöm hogy válaszoltatok, és köszönöm a hasznos infókat is, no meg a teszteket! Most már többet tudok!
Elhangzott olyan info is hogy nézzem meg a németeknél, és kb annyiba kerül mint itthon, mondjuk egy kicsit kevesebb! Hogy lehet esetleg megoldani onnan az elhozatalt? van valami ötlet?
A másik hogy amit néztem eddig az nagyon sok külföldről hozott. Ott van mellettük hogy rendszámozási költség! 140000Ft ebben benne van az átíratás, az eredetiség vizsgálat meg minden? Tehát ha én megveszem a motort, és kipengálok 140et akkor már nem kell csinálnom semmit, csak biztosítást kell kötnöm, mert már a nevemen van?
Köszönök mindent!
Ne vegyel ilyet?Kíváncsi vagyok aki ezt mondta annk milyen mocija van?Oké ,hogy ilyenekkel oktatnak mert nincs kissebb mert ugyí 25 kw -ot el kell érnie, de megy ez becsülettel apáááámmm....
2.-ikba 100 felett nem hiszem ,hogy kell ennél több igy a ranglétrán!
A honda alapvetően megbízható talán te is hallottad már a Honda egy kicsit ronda ,de nincsen vele gondja! Ez nem véletlen kiforott technika,én szuzuki gs 500 -on tanultam a tanfojamon,de a kettő között van (nem) kis külömbség!Vízhűtés, jóval erősebb,olcsóbbnak nem mondanám talán nem véletlen de megéri!
Dióhéjban most csak ennyi by
Valamikor az ETZ 250-es akkor mi volt, ha a CB 500 tanuló motor?
Meg újrakezdő motor, persze... Amikor 15-év után megvettem a CB 250-es mocimat újra kellett fejleszteni a reflexeimet és nem a motor volt a hibás, minden motor tanuló motor amíg az első köröket írod vele, csak megszokja az ember és elfelejti a lóerők előtti tiszteletet. Aztán meg úgy vág földhöz, hogy abba hiba nincs!
A közel 60 lovacska nagyon jó választás, megy is és ha akarod takarékoskodni is lehet vele.
A többi meg kiderül ha időt szánsz rá és végig olvasod a fórumot, megéri szerintem.
Tanulómotor mi? Ezen CBLaci barátommal jót szoktunk röhögni... Végül is lehet tanuló motor egy 58 lóerős vas, ami egy széria Porche-t 100ig legyorsul ha csavarod neki...
Leírás is van szépszámmal:
http://dz99.freeweb.hu/CB500.pdf
Helo...tudod ez úgy van hogy mindenki a maga lovát dicséri tehat én csak elmondom az én tapasztalatom rólla:
- Tavaj nyáron nyáron vettem a CB 500 -om azota futottam vele 6000 km és nem kellett semmit cseréljek rajta csak olajat. A motorba bele nem néztem eggyátalán még a gyertyákot sem cseréltem ki.Persze nagyon sokat fogllkozok vele, tisztitom ahol csak lehet... Most akadt egy kis gondom a teleszkóppal de az egy gödör hibája. Teljesen megbizok benne és nagyon jol ugrik. 160-rol is bámulattosan gyorsul följebb...(probáltam följebb is) Ja és 3,6 os fogyasztással jövök ki ha egyedül megyek és 4l ha ketten...Nagyon meg vagyok elégedve vele...ha nyugis ember vagy szerintem maximálisan megfelel...
Üdvözlök mindenkit!
Sajnos nem nagyon lehet találni cb 500 teszteket magyarul, ami alapján tudnám hova tanni ezt a motort!
MERT, a helyzet a következő. Nyár közepén szeretnék venni egy motort. Most egy 125ös Mzm van, de vágyok nagyobbra, mert úgy gondolom a motorozás legalapjait eltudtam sajátítani rajta. Amúgy is ésszel motorozó vagyok! Nézegettem gépeket, 400-600 ig, és a Honda cb 500-asra felfigyeltem. Ilyen kategóriában meg árban ez a legolcsóbb és ahogy néztem filmeket róla nem is megy rosszul! Ám egy kedves ismerősöm azt mondta hogy olyat ne vegyek, mert az tanuló motor, meg stb.!
Mivel már fent írtam, nem találtam erről a motorról teszteket, stb.
Kérlek, aki ráér, aki tud segítsen, hogy jó motor e? megéri e az árát, vagy nem!
Előre is köszönöm mindenkinek!
Széles szárat utat mindenkinek!
Tudomásom szerint nem kell útlevél csak személyi... És még az is lehet hogy azt sem fogják megnézni. De ezt meg tudom mondani pontosabban is mához pár nap késéssel... ok?
Köszönöm a hasznos észrevételeket. Nálam nincsen semmilyen olajkicsapódás.
Holnap Aradra megyek motorral, remélem nem lesz sok eső és kedden délutánra kerülök haza. Várlak.
Zolibá
Zolibácsi ha a teleszkóppal baj van azt leghamarabb arról lehet feismerni hogy a villán szemmel látható olajkicsapodások vannak. Én is éreztem ezt a rezgést amit ön mesélt de én nem a villát hibáztatom főképpen hanem a kormány csapágyot... Hogy mért is? Mert nekem kb egy két hete motoroztam zetelakán át udvarhelyre és egy b****** autós nem hagyta hogy kikerüljek egy gödröt mert rámhuzott méghozzá engem előzött. Bele kb 40 el a nagy élesperemü jukba és kiment a jobb teleszkóp. Na most azért nem a villának tulajdonítom ezt a vibrálást mivel hogy az előt már rég észrevettem a jlenséget... 80-90 nél ha elcsapom a kormányt szépen lassan, fokozatosan kezd be mozogni. És sajna ha eggyik villával baj van akkor mind a kettőt kell újitani. Erre a sorsra kerültem én is... a jövő hét folyamán megkeresem önt...
Mert én kimondottan "libakergetésre" gondoltam, nem pedig egyetlen motorként túrázni stb... bár arra a célra is megfelel egy 250-es, csak nagyobb mociról nem szabad visszaülni rá mert csalódást okoz.
Sőt amikor az első 4T motoromra átültem a 2T-ről, már az is minőségi változás volt, pedig az egy 74-es sorkettes Honda volt.
Tudod hogy van, a jót könnyű megszokni aztán már csak jobbra vágysz
A 250-es ETZ gyári hangja volt számomra olyan amit a legeslegjobb japán 2T sem tud felülmúlni (az én fülem szerint ) ahogy az alapjáraton ketyegett... (pam- pam- pam- pam), pedig nem volt azon semmi extra csak jól volt kitalálva.
Örülök, hogy tetszenek a történeteim, az az igazság nekem az volt az igazi motoros múltam azok a 80-as évek vége és 90-es évek eleje, aminek a behívóparancs vetett véget.
Gondolkodtam már én is, hogy jó lenne egy kis 125-ös szúnyog MZ-is, volt régen nekem az is és nagyon bírta a kiképzést, ráadásul keveset is fogyasztott.
Kinek van hjc sisakja?
Milyen a dupla d gyürűs kapocs?
ZF-9 nézegetem tudttok róla vmit?
Sajna nem vagyok eleresztve igy valami hasonló árfekvésbe gondolkodom30-40 eft ,tetszik a hjc is meg a caberg is.by
Jöhetnek az MZ-s sztorik Laci! Én úgy is MZ rajongó lettem! Azon gondolkozok el kéne adni a babettát és venni egy fasza MZ-t boltba járósnak/retró-bájknak! Nagyon király hangja van, ahogy töfög a kicsike! :D:D
Szevasz Laci!
Hát ez az ETZ-s sztori megint nagyon király! Sajnos én ezekből kimaradtam.
Olvastam a CB-1 fórumot is és látom, hogy nem kell még leírnunk a jó cblacit, hisz tervben van vmilyen moci... Csak hajrá!
Üdv,
Darkmind
Sajan elvan deformálódva akormány és félek ,hogy műszakin nem megy át!
kicsit görbe meg megrokkant szerintem már igy vettem nem nagyon de azért biztos ami biztos!
Az etz kormány fogja bírni ?Az kb mennyibe fáj mert már pazzazi kormány van 6-7 ezer ft-tól?
A motorvásárlásos történetről nekem egy régi MZ-s történet jutott az eszembe (látom a ahogy a fejetekhez kaptok "úristen már megint")
Nagy nehezen apám nem kevés közbenjárásával megfűztük anyut, hogy 16 évesen már elég érett vagyok ahhoz, hogy friss (korengedélyes, 1989-ben még lehetett) jogosítvánnyal megvegyük az áhított ETZ 250-es álmot. Apám kőműves és akkoriban suli mellett sokat talicskáztam a keze alá, így a pénz megvolt rá, csak anyu nem akarta megengedni csak nagyon nehezen.
Egy ismerős szólt apunak, hogy eladja a mociját pont olyat mint az álmom piros ETZ 250, az öreggel elmentünk és sor került a próbakörre friss MZ 125 -ösön vizsgázott jogosítvánnyal (akkoriban az volt a motoros iskoláknak leginkább elterjedve).
Megígértem nem húzom oda csak módjával. Na persze ez nem így lett, irány a 42-es főút és told neki üvegig .
Szomorú voltam mert 125 km/h-nál nem akart többet menni amit nem értettem mert a nagymocis barátok 140 meg afeletti produkciókról meséltek.
Aztán jó 20perc múlva értem vissza apám tiszta ideg, a régi tulaj szintén, én meg magyarászkodtam, hogy ki kellett próbálni meg azért értem soká vissza mert lassan mentem.
Igen ám de jött az alku, amit apám bonyolított, csak én meg elszóltam magam, mikor megemlítettem "különben is csak 125-el megy"
Ott is hagytuk a motort mert begurult az öreg, majd hazamentünk és vacsora után eljátszottam a Hattyú halálát apám meg megsajnált és hazavittük a motort
Rá két hónapra oldalba vertem a motorral az Állami Gazdaság Niza tipusú furgonját, de ezt a történetet már ismeritek, nem kezdem el újra.
Üdv mindenkinek!
Nekem is öröm, hogy él a fórum. Mi a baj a kormánnyal? Ha görbe és újat akarsz és olcsót (nagyon olcsót) és jót, akkor vegyél ETZ kormányt. Tökéletes és a kormányvég is illeszkedni fog bele.
Ha drágát akarsz akkor szinte teljesen mindegy mert mind jó, kérdés hogy milyenek az eredeti kormány paraméterei, mert ezeket kell figyelembe venni.
Az apró rovatban láttam egy Kawára valót újszerű állapotban 5000-ért kínálták, az jó vétel lenne ha méretei megfelelnek.
Ennyire nem egyszerű az élet... A rendszámozás szezonon kívül (tél) kb. 1 hónap ha szépen ráérősen csinálod, és neked kell kanosszát járnod minden b*dös papírért... Persze megéri, mert még így is jobb állapotú vasat kapsz mint idehaza (többnyire) és olcsóbb.
Költségekről itt az én esetem:
http://dz99.freeweb.hu/honda/k...
Üdv,
Zol
i