A különböző kisipari dobokkal vigyázzatok, mert ha nem teljesíti igazoltan a zajemissziós illetve homologizációs előírásokat, az nagyon komoly büntetéssel járhat. Ráadásul a motort soron kívüli műszaki felülvizsgálatra is küldhetik. Ez egyébként vonatkozik bármilyen egyéb, a motoron végzett műszaki átalakításra.
Nyugaton, pl.: Ausztriában már régóta így van ez, de egyre inkább nálunk is ez lesz a gyakorlat, szóval csak óvatosan!
A kipufogóm sztem majd dupla akkora mint az eredeti. Mielőtt rátette a kipufogós telefonon rákérdezett mehet-e. Látatlanban bólintottam rá (nem kellett volna). Most gyári méretet kajtatok, hátha lesz.
Az én színkódom R218M. Nehezen, de találtam ilyet. Javításra nem használható, mert fehér alapot igényel. Tehát telibe kell fújatnom az egész idomot, de akkor meg kell az új matrica is...
Szia Zadu
Visszaolvastam a kipu históriát és hasonló tapasztalatom volt nekem is full nyitott dobbal. Háromszor is variáltam a kilépő nyílás átmérőjével mire fogyasztásban is és motorkarakterisztikában is megfelelő értéket értem el. Ja és nem szerettem mert hangos volt!
Mostani végcsőnyílás átmérőm 27mm. (előtte volt 25mm az már kevés volt, a 32mm meg sok)
Helyedben talán egy 29-30mm-es végcsövet építenék be a dob végébe (mert 100 köbcentivel több a tied hengerűrtartalma), talán anyit megér próbának, egy sima mezei esztergályos leszúrja 2perc alatt.
Minél jobban ordít annál kevésbé megy, ha nincs a motor bekalibrálva hozzá (karbinál fúvókázás, injektornál injektortérkép átírás)
A gyári dobot én sem furkálnám, bár Balázs jól megoldotta az eredeti állapot visszaállíthatóságát, láttam saját szememmel
hello!
Gyári metálpiros? Mikori évjárat? Csak azért kérdezem, mert az enyém 2003. januári (tehát 2002-es gyártású) CB500S és a színkódja R-255M. A forgalmiban egyszerűen csak "piros" szín szerepel, de valójában ez nem simán piros, hanem bordóba hajló.
szia zadu én mostanában kérdeztem kipufogos emberkét aki kimondotan evel foglalkozik és azt monta (nyitot kipufogo végdob)kb 50-55 ezerft körül mozog . de álitolag tudnak ojat is csinálni hogy a burkolatot kicserélik vagy ráhuz egy másik lemezt (nem tudom hogy csinálja) de az valamivel olcsobb gondolom. de ha tulnagy ökörséget irtam akkor valaki ugyis ki igazit.
Azért gondolom, hogy a kipufogó a gond, mert csere előtt jobb volt a gép. Két személlyel, 90-ről rögtön ugrott, nem volt gond előzésnél. 140-160-ig egyenletesen húzott. Többig már nem...
Most ugyanitt megtorpan, nem gyorsul jól. Azóta vittem karbi szinkronra is, de az sem segített. Légszűrő új.
Egyébként tegnap említettem, hogy gyári színt sem találok hozzá, de ez hál istennek megoldódott (a 4. festékbolt tud adni). Most már a matrica beszerzésén ügyködöm. Nem egyszerű ez sem (sport fejidomos).
Atesznak bizonyos tekintetben igaza van! Kár hozzányúlni egy fasza gyári rendszerhez! Az a gond, hogy ha megpiszkálja az ember a kipufogót, akkor ugye jobb lesz a gázcsere. Ergo több benya is kell (karbi átfúvókázás) illetve ha több benya, akkor már sportlégszűrő (mondjuk KN). Ez összegben:
kipu: (mondjuk) Laser Deep tone (isteniii hang!) 130.000 leömlők+dob
szűrő: KN ~ 25-30 ezer a tisztító kittel együtt
profi műhelyes karbi hangolás: ? 50 alatt biztos nem fognak hozzá...
És a gyári adatlap szerint a Deeptone kipu ad közpétartományban ~5 Le-őt. Namármost ezért majd 300 ezret fizetni... :P
Ha pedig csak a kiput cseréli az ember csak több benzint fog zabálni (sanszos) de menni nem igen fog jobban, max pszichésen. Persze ez csak egy vélemény.
A full nyitott dob nagyon gusztustalan szerintem, de az említett Laser az korrekt! (arany árban is van)
Sziasztok!
Szobbal? Ha ilymódón ahogy neked is kivan furva a kipufogód ,jobb lessz a teljesítmény ?szebb lessz a hangja? mi változik tulajdonképpen?
Köszi a válaszod by
Pontosan mit kell rajta megfúrni? Még soha nem nyúltam bele a dobok belsejébe...
A mostani dobbal az a gondom, hogy a fenti tartományokban gyenge, nem lehet kihúzatni. Alul talán nyomatékosabb, de "fent" nem jól teljesít.
"A javítás úgyis elkezd rohadni..." címszóval a kipufogósnál maradt.
Nyugaton, pl.: Ausztriában már régóta így van ez, de egyre inkább nálunk is ez lesz a gyakorlat, szóval csak óvatosan!
Visszaolvastam a kipu históriát és hasonló tapasztalatom volt nekem is full nyitott dobbal. Háromszor is variáltam a kilépő nyílás átmérőjével mire fogyasztásban is és motorkarakterisztikában is megfelelő értéket értem el. Ja és nem szerettem mert hangos volt!
Mostani végcsőnyílás átmérőm 27mm. (előtte volt 25mm az már kevés volt, a 32mm meg sok)
Helyedben talán egy 29-30mm-es végcsövet építenék be a dob végébe (mert 100 köbcentivel több a tied hengerűrtartalma), talán anyit megér próbának, egy sima mezei esztergályos leszúrja 2perc alatt.
Minél jobban ordít annál kevésbé megy, ha nincs a motor bekalibrálva hozzá (karbinál fúvókázás, injektornál injektortérkép átírás)
A gyári dobot én sem furkálnám, bár Balázs jól megoldotta az eredeti állapot visszaállíthatóságát, láttam saját szememmel
Gyári metálpiros? Mikori évjárat? Csak azért kérdezem, mert az enyém 2003. januári (tehát 2002-es gyártású) CB500S és a színkódja R-255M. A forgalmiban egyszerűen csak "piros" szín szerepel, de valójában ez nem simán piros, hanem bordóba hajló.
Most ugyanitt megtorpan, nem gyorsul jól. Azóta vittem karbi szinkronra is, de az sem segített. Légszűrő új.
Egyébként tegnap említettem, hogy gyári színt sem találok hozzá, de ez hál istennek megoldódott (a 4. festékbolt tud adni). Most már a matrica beszerzésén ügyködöm. Nem egyszerű ez sem (sport fejidomos).
kipu: (mondjuk) Laser Deep tone (isteniii hang!) 130.000 leömlők+dob
szűrő: KN ~ 25-30 ezer a tisztító kittel együtt
profi műhelyes karbi hangolás: ? 50 alatt biztos nem fognak hozzá...
És a gyári adatlap szerint a Deeptone kipu ad közpétartományban ~5 Le-őt. Namármost ezért majd 300 ezret fizetni... :P
Ha pedig csak a kiput cseréli az ember csak több benzint fog zabálni (sanszos) de menni nem igen fog jobban, max pszichésen. Persze ez csak egy vélemény.
A full nyitott dob nagyon gusztustalan szerintem, de az említett Laser az korrekt! (arany árban is van)
http://www.youtube.com/watch?v...
Jah és van hozzá gyári szűkítő.
Ha az a géped és a "kipufogód" ami, az adatlapodon látható, nehogy tönkre tedd! A gyárinál, az utcára nincs jobb!
Szobbal? Ha ilymódón ahogy neked is kivan furva a kipufogód ,jobb lessz a teljesítmény ?szebb lessz a hangja? mi változik tulajdonképpen?
Köszi a válaszod by
És hogy diagnosztizáltad, hogy a kipufogó a hibás a felső tartomány beli viselkedésért?
A Rhemus katalógusban találtam.
köszi
szép! mondhatom :D
ezt a képet gondolom a neten találtad vagy ez van fent?
Nekem igy van kifurkálva.
Ez a kipu van fent a gépeden?
nekem így van kifúrva!
Közben megnéztem a Súgómotor weboldalát, dobok nekik mail-t.
Hátha kapok pozitív választ.
De a http://sugomotor.hu/ lehet náluk van dob kérdezz utána telefonon! volt náluk 1 CB500 hátha megvan a dobja még.
A mostani dobbal az a gondom, hogy a fenti tartományokban gyenge, nem lehet kihúzatni. Alul talán nyomatékosabb, de "fent" nem jól teljesít.
némelyik hondához nix szinszám... gyárilag festett elemeket lehet venni hozzájuk....
a gyári festékek durván drágák...