Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Levegőfúvóka nem igazán lehet, mert beleér a benzinbe az úszóházban. Ha valami autókarbi lenne azt mondanám, hogy a gyorsító(dúsító)-nak a fúvókája, nade ennél tudtommal nincs ilyen. Mindjárt felhozom és lefényképezem konkrétan mire gondolok.
Köszi Ati!
Így nehéz bármit is mondanom, nem látom a levegőcsavart, esetleg arra gondoltam annak lehet a fúvókája, de ez csak találgatás.
A CB-1 karbija nem ilyen volt.
Ha esetleg rájössz, vagy valaki tud segíteni áruld el nekünk is mi az, mert érdekel.
Üdv,
Laci
szia laci szép kis moci használd egészségel és sokk balesetmentes kilométert hozzá gratula.üdv ati
Sziasztok!
Lenne 1 aprócska kérdésem. Van 1 pár Keihin karbim, ami Honda CB 400-ról származik. 35,5-ös torokátmérővel rendelkezik. Ma kicsit szétbontottam, és az úszóház felől valami érdekeset találtam. Ott van 3 fúvóka. A fő, az alapjárati és még 1 amit nem igazán tudok, hogy mi lenne. Ha valaki tudna nekem ebben segíteni azt megköszönném! Az 1. kép a karbikról készült (tipus miatt), a másodikért bocsi, hogy ilyen gány, de nem tudtam szerelés közben lefényképezni... A kérdéseim azok lennének, hogy a főfúvókán kívül a másik 2 micsoda? (1ik gondolom az alapjárati), és ami le volt dugózva az miért(szerintem ez lehet az alapjárati)? A főfúvókák 108-asok, 2 ami le volt dugózva az 42-es, amiről pedig nem tudom, hogy mi az az 1ik 108-as a másik 78as. Bocsi, ha kicsit érthetetlen vagyok, csak nehéz ezt így elmagyarázni. Talán majd a kép. Ja és olyan választ, hogy mér szedem szét ha nem értek hozzá köszi nem kérek! Azért szedem szét, mert meg akarom ismerni. Egyébként majd autóra megy! Köszi a segítségeket! Széles utakat!
Köszi mindenkinek!
Majd lesz hangos vidi is, de még van pár dolog amit meg kell csinálnom, de csak esztétikai hiányosságok.
Most fejeztük be Lacával a ford.számmérő javítását mert nem mért, ugyanis leszakadt a baleset során és eltört benne a nyák.
Most már mér az is, szépen új lábat forrasztottunk egy ellenállásnak és még vagy 2-3 forpont volt eltörve.
Majd ha járogatok vele beszámolok milyen, kicsit szokatlan a 217 kiló de nem különösebben számít ha már elindultam vele és mint már írtam pozitívum, hogy teli talpal leér róla a lábam.
Opáááá.... de szép a moci! Gratula,jó munkát végeztél!sok balesetmentes kilómétert kivánok,és jó mebizható legyen mint a CB-1esed! 1szerüen Gyönyörü a mocid!
Laci .....gratulálok a gépedhez, egyszerüen csodaszép . Én csak azt kivánom hogy legyen annyira megbizható mint a cb és akkor már többre nincs is szükség.

Vigyázzatok magatokra . Gratulálok
És két éve Udvarhelyről 3haverommal gyalog... összesen 60 km...és a pihenőket leszámitva 11 ora alatt lenyomtuk...volt térdfályás 2 napon keresztül... De megérte. És találkoztunk olyan Csajjal (30 év körüli) hogy Bécs mellöl egy faluból indult gyalog. Át magyarországon keresztül ahol még csatlakoztak hozzá...Bámulatos az elszántság és a hit...
én most ott lettem volna ha nem köpik bele az ásványtan vizsga a levesembe ... somjon...a tavaj voltam és nagyon sok ember érkezett szép paripákkal...

Nagy volt az érzelmi hatása
Nem motoros téma, de most néztem a DunaTV-n a Csíksomlyói Búcsút, nagyon jó hangulatú volt (legalább is ami átjött a közvetítésből)! Remélem voltatok páran. Egyszer jó volna kimenni oda is, akár motorral.

üdv,
Zoli
Az anyám mindenségit! Gyönyörűséges motort újítottál Lacibáttyó! Nem csalódtunk benned! A gyengém a CB 750, de szépségben ez a GSX talán még le is pipálja kicsit... Csak gratulálni tudok! Csodaszép!

Légyszíves egy körbejárós, beindítós videót, halljuk azt a karbont!
A CB500-as fórumról pedig jól tudod, hogy nem kirekesztő, felesleges ezt emlegetni! Illa berek nádak erek...

Sok-sok-sok élvezetes kilométert hozzá!

Üdv,
Zoli
Néhány részlet:
Elkészültem, itt vannak az ígért képek:
Szevasz!
Egyrészt nem dícsértem az egekbe a CB-500-at, semmi jót nem mondtam róla, max. arra utaltam, hogy elég olcsón fenntartható. A tények tények: a legerősebb 500-as túragép, legmasszívabb és egy avatott szem tud más előnyöket is felvonultatni a Kawával, vagy a Suzukival szemben.
Nem fogok egy ilyen általános kérdésben regényeket írni, hogy szerintem milyen a gép, mert ha már pár oldalt is végig olvasol, akkor egy elég komplex kép alakulhat ki róla. Ezt csak azért mondom, mert számtalan ilyen kérdés érkezik ide, hogy századszor megkérdik, hogy milyen olaj kell bele, hogy hol van tesztleírás, mennyi az átírás és mi a folyamata, hol van a szerelési útmutató, és bizony ezek a kérdések arról tanúskodnak, hogy az ember nem vette a fáradságot, hogy maga is utánanézzen a dolgoknak. Egyébként mindegy, mert úgyis általában kap választ a problémára, 101. alkalommal is leírjuk ugyanazt.
Nagyon jól értettem én az első beírásod tartalmát, nincs szükségem sokadszori átolvasásra, és mindezeket akkor is fenntartom. Egyébként elég vicces, amikor az ember egy 125-ös motoron ülve gondolkozik azon, hogy az 500 ccm elég-e, hogy tanulómotor-e, hiszen fényévek választják el a kettőt egymástól. Én a BKV-t használom és nem kérdés, hogy egy régi Skoda is sokkal jobb lenne annál, holott nyilván a BMW még jobb.
Az MZ is nagyon jó kis motor, ha azt a kategóriát vizsgáljuk, amibe tartozik. A CB-500 is a maga kategóriájában jó, ahol figyelembe kell venni különböző kompromisszumokat. Hiszen az egész motorozás erről szól, kinek mi kell. Egy Gixer is isteni, de nem olyan kényelmes, mint egy Gold Wing, stb- stb.
A kérdésedre Zoli türelmesen (habár már nem is emlékszem hanyadszor linkeli be ugyanazt :)) megadta a választ, én meg csak arra akartam, talán túlzott hevességgel reagálni, hogy igenis tessék egy kicsit önállónak lenni és utánanézni, olvasni a dolgoknak. Hidd el te is csak nyersz azokból a tapasztalatokból amiket itt leírtak, sztorik, szerelési tanácsok stb. Ezért olvasok én is több ilyen fórumot.
Mindenesetre remélem sikerül a magadnak megfelelő motort kiválasztani és egészséggel használod majd. Ha ez a CB-500 lesz, annak csak örülni fogok, hiszen nem vagyunk sokan a magyar utakon. Nem kell semmiért bocsánatot kérned, hisz rosszat nem mondtál végülis, az ember tapasztal. Én viszont elnézésed kérem, hogy bosszankodva reagáltam.
Üdv,
Darkmind
Üdv Darkmind!

Egyáltalán nem értelek, mert ha rendesen végigolvasod akkor azt látod hogy az egyik ismerősöm mondta hogy tanulómotor én ezt egy percig nem mondtam hogy ez az! Nem kell felkapni a vizet!
A másik hogy mit lehet ráírni!
Úgy gondolom ha engem valaki megkérdez hogy milyen motor az Etz 125 amit 3 évig vezettem nagy túrákon át, akkor egy egységes képet mondok, és nem dicsérem egyba főbe, csak azért mert nekem ilyen van és mert meg vagyok vele elégedve! Elmondom neki a rossz tulajdonságait is! Mert minden motornak vannak!
Úgyhogy nem értem miért kell rá egyből tam tamozni!
De ha illetlen voltam, s butaságokat és nincs igazam akkor mindenkitől bocsánatot kérek!
Szia Laci!
én is nagy örömmel olvastam a történetet! Igaz,nehéz volt elválnod a Hondádtól,de szerintem jól döntöttél!legalább nagyobbra meg fiatalabb mocira ülhetsz mint ahogy te mondtad,mert mindenkinek az a vágya! Suzuki az is jó motor,nem kell megijedned tőlle,de igaz az ember mindég azt szereti legjobbam ami a szivéhez van csatolva!
Várom az Új mocid képeit!
Üdv, Albert.
Szia CbLaci!
Nagy örömmel olvastam a bejegyzésedet! A cb-1 fórumon olvastam fuxgo hozzászólását és már sejtettem van vmi a háttérben.
A konkrét típust nem ismerem, bár emlékszem, hogy volt erről a Suzukiról szó. Szerintem a Suzuki kb. ugyanolyan jó, mint a Honda, a családban van egy V-Strom!
Használd egészséggel és balesetmentes kilométereket kívánok!
Üdv,
Darkmind
Sziasztok!

Most egy töredelmes vallomás következik:
Amikor eladtam a motoromat nem mondtam el a dolog miértjét, most megpróbálom röviden leírni és talán akkor megértitek mi volt a hallgatás mögött.
Kb két héttel ezelőtt találtam egy hírdetést a használtautó.hu oldalon, 99-es évjáratú 750-es klasszikus formájú túra motor jó áron, de egyhén sérült (csúszott). Nem is az zavart igazán, hogy csúszott hanem az, hogy nem Honda mert a lelkem mélyén én örök "Hondás" vagyok. Mentségemül szolgáljon, hogy régebben már irtam itt a fórumon ezzel a típussal kapcsolatban, hogy a formája tetszik és talán még el is tudnám magamnak képzelni.
Nem tudtam az ügyelet miatt csak 4nap elteltével megnézni a motort, pedig itt volt a 30km-re lévő Nádudvaron.
Aztán hétfőn ahogy letelt az ügyelet azonnal megnéztem és ott menten beleszerelmesedtem. A hibáit feljegyezgettem és otthon számot vetettem. Akkor még bő ráhagyással egy 150ezer forintos javítási költséget számoltam, ami nem riasztott el a vásárlási szándéktól.
A legnagyobb fejtörést az okozta, hogy a CB-1 től el kell váljak ami tökéletes állapotban van mondhatnám makulátlan, költségmentes. Ami meg még nem hagyott nyugodni az az volt, hogy mi van ha eladom a Hondát és közben a kiszemelt motor is gazdára talál.
Kedden meghírdettem a motort és már aznap este hívogattak, sejtettem nem lesz nehéz eladni, de féltem hogy eladják a másikat. Aztán döntöttem kockáztatok és oda adom a Hondát, ha netán elkel a másik akkor gyüjtök és akkor is megveszem a kiszemelt típust. Sok tesztet elolvastam róla és tetszettek amiket írtak, de leginkább az tetszett amikor a próbakörnél azt tapasztaltam, hogy teli talpal leér a lábam róla.
Pénteken elment a CB-1, egy világ omlott össze bennem mert tudtam olyan megbízható motorom talán nem is lesz több, nem sokat aludtam aznap éjjel.
Szombat reggel remegő kezekkel ütöttem be a nádudvari számot és örömmel hallottam még nem adták el. Gyorsan átvitt a feleségem, újabb próbakör és írtuk is az adásvételi szerződést, hoztam is hazafelé a Suzuki GSX 750 Inazuma típusú motoromat aminél kényelmesebb motoron még talán nem is űltem.
Ne kérdezzetek árat majd számot vetek mennyibe került és tudatom veletek, annyit mondok nagyon jó áron sikerült megvenni de kell rá költenem.
A tankot kellett javitani (minimális horpadás) és fényezni az egészet (Skoda gyári metál fekete szinét kapta) kormány, kipufogó, lámpakeret, műszeregységből a fordszámmérő letört stb.
Előző gazdája hasonló korú ketgyermekes apuka mint én, aki a vásárlást követő két hét múlva elütött egy figyelmetlenül kikanyarodó biciklist aki nem sérűlt nagyon meg, de a motoros bokája szét ment. Legalább két hónap betegágy, a motor még nem volt átíratva, stb... nagyon muszály volt eladnia ezért jó áron kínálta és még abból is engedett.
Első dolgom volt az átíratás és ezután szétkaptam az egészet, esténként 10-11h-ig dolgoztam rajta, tegnap lett kész és ha összerakom délután lesz róla már fotó is.
Mindíg is ilyen voltam, hogy amíg nem volt biztos valami addig nem beszéltem róla, mert az rossz ómen!
A túrákat idénről kihagyom, ennek anyagi okai is vannak mert a motort rendbe kellett (kell) hoznom, de a "KÉK" emléktúrát azt nem hagyom ki.
Így utólag jó üzlet volt, de higgyétek el nem volt egyszerű végigcsinálni mert túl jó motort adtam el, ill. tettem kockára azért, hogy átülhessek egy nagyobbra és fiatalabbra.
A nevem az árulástól függetlenűl "cblaci" marad és ugyanúgy a hondás sapkámat fogom hordani és a nézeteim sem változtamk mert igenis a Hondák a legjobbak. Aztán lehet ez a motor hosszútávon marad, de lehet csak egy kis kitérő lesz, hogy más motort is megismerjek. A jövő majd eldönti és pesze az is, hogy mennyire válik be az Inazuma. Eddig nagyon tetszik és nagyon bírom az alul nyomatékos karakterisztikáját, bár még csak kb 180km-ert mentem vele (eredetvizsga, átíratás) és ez még nem egy tartóstesz, de remélem nem fog változni a véleményem.A fórumon meg majd látom milyen lesz a fogadtatás, igaz eddig is "mostoha gyerek" voltam itt a CB-1 mocimmal de legalább Honda volt nem Suzuki. Nem szeretnék elmenni innen ha nem muszály, talán azért sem mert itt már barátaim vannak és nekem az ember számit nem a motortípus.
A motorok alapvetően egyformák, szerintem tudok annyit már a motorokról, hogy ne kelljen más fórumokon kérdezősködnöm (remélem ez nem hangzott nagyképűen) itt meg szeretek segíteni abban amit tudok, meg ami a legfontosabb, hogy itt már ismerlek benneteket.
Megyek még néhány lefényezett dolgot felrakok az újoncra és ha elkészülök rakok fel képet.

cblaci
sziasztok szia zoli kérdezted hógy a régifajta személyi is jo e romániába én ugytudom nem talán utlevele ha van érvényes akkor aval mehet az iletö mi már jártunk igy (bocs ha belepofátlankotam volna a beszélgetésedbe ).üdv ati
Hi!
Amikor nézegettem a CB 500-t akkor azzal is kezdtem, hogy legalább elolvastam a fórumot. Többet megtudsz, mint egy tesztből. Az meg, hogy felteszed itt a kérdést, hogy jó motor-e, az egy nagy baromság! Szerinted mi mit mondunk? Szerintem neked nem való, mert egyből ez a lényegi kérdésed, hogy tanuló motor-e. Egy MZ után igen, rendesen meg fogsz lepődni, de nyilván nem egy CBR1000. Ha csak egy lépcsőnek szánod egy pár hónapig, mert ilyet is láttunk már, akkor szerintem ne szarakodj egy behozatallal, mert akkor nem lényeges a valódi állapota.

Bocs, hogy durva vagyok, de felidegesít, hogy utána sem néz, de letanulómotorozza az 500-as kategória legjobbját. Ami hozzáteszem messze nem a legolcsóbb. Ha az kell vegyél egy leharcolt postás GS-t.

Na szevasz.
helló
ha érvényes valószínűleg jó
Romániában már csak a műanyagot használják
a régebbieket kötelező volt lecserélni és csak a műanyagot fogadják el a határátlépésné
de ha érdekel megkérdezem 5-km re lakom a határátkelőtől
üdv!
leveles
Halihó!

Köszi szépen az infót! Személyiből bármelyik jó, vagy csak a műanyag kártyás jó?
helló, Zoli99
jelenleg Romániába Magyar állampolgárnak a belépéshez
elég a személyi,de azt minden esetben megnézik
üdv,

leveles.
jah, kintről én úgy csinálnám a behozatalt, hogy kint kérnék idegleines rendszámot (németeknél pár óra alatt megvan, biztosítással). Pár kilóméter után olajcsere, légszűrőcsere még kint, aztán GO HOME! Ehhez persze 4-5 egymáshoz közeli címet érdemes kiírni és kell hozzá elszántság, de páran nyomták már így...

Zoli