Üdv!
Örömmel olvasom a beszámolókat irjatok még bátran!
Más le kell cserélnem a kormányt!Nem tudtok valami olcso jó kis kormányt?Esetleg a pazzazi kormányok jók lehetnek bele meg ugy egyébként?Elöre is köszi a válaszokat.
Köszönöm, Zoli, a jó tanácsokat.
A CB megszokásáról még csak annyit, hogy egy hónappal ezelőtt elővettem a Kreidlert. A Bp-en élő bátyámnak adom. (Ha szerencséd lesz, majd még megláthatod ott.) Amióta meglett a CB, nem ültem rajta. Kitoltam. Majd kiesett a kezemből, olyan kicsinek tűnt. És persze jártam vele egyet. De mintha rollereztem volna... Egészen instabilnak éreztem. A kormány ide-oda lötyög, és hát nem ugrik - úgy, mint a CB. Pedig milyen büszke voltam rá, mert önmagához képest nagyon ügyeske, és ha jól kihúztam a sebességeket és a szél sem akasztott, 90-nel is szaladt. Mentem vele néhányszor 100-al is. (Gyárilag megadott végsebessége: 85.)
Hát mára ennyi elég.
Üdv!
Zolibá
Nekem egy kis minimális alig érezhető kotyogása volt a kormány csapágynak. A szerelő azt mondta, hogy ha már szétszedem cseréljem is le, mert nagy meló (tényleg az volt :)) Kapott frankó kúpgörgős csapágyat, jobb mint a gyári Honda, és persze úszik a zsírban!
A teló felújjítás alatt azt értettem, hogy porlehúzó gyűrű és szimmering csere és persze olaj csere. Én ezt még megfejeltem egy progresszív rugóval (nem volt olcsó, de még így is barátaim új motorjának havi részlete alatt volt ) eszméletlen jó lett a rugózás, össze sem hasonlítható az eredetivel...
Zoli!
Az a csúnya belengésem úgy történt, hogy csak fél kézzel tartottam a kormányt. A teleszkófelújítás azt jelenti, hogy pótoltad az olajat, illetve teljesen cserélted?
Lehet, hogy nálam is van már kopás a kormány csapágyánál, mert 9 éves a motor.
Köszi.
Zolibá
Endre!
Akkor várlak. (Mobilom: 0744989052.)
A motoros üzlet, amit említettem a Györgyfalvi negyedben van, a Borháncs utcán (SC SSBIKE SRL). Éredemes érdeklődni, talán jobb árakat ajánlanak, mint egyebütt.
Üdv!
Zolibá
A vibrálás nálam is jelentkezett, 80 körül, elengedett kormánnyal szép folyamatosan kezdett belengeni... A gumi csere valamelyes javított a dolgon (Bridgestone) De az átütő sikert a teleszkóp felújjítás hozta, illetve a kormánycsapágy csere. Most már a jelenség a múlté.
Ennek ellenére ha hátul meg van terhelve (utas+dobozok) hajlamos a belengésre az elsőkerék. Ez szerintem minden motornál hasonló betegség...
Na ma nincs szerencsém.
Valószínű a program teszi ezt, hogy tudniillik, ha sokat időzöl a leveleddel, kikapcsol és behoz egy új, tiszta lapot. Mert az előadás után nekikezdtem a folytatásnak, aztán bejött valaki, s mire befejeztem vele, fucs a megkezdett levélnek.
Most már nem kezdek újból neki, mert egyéb dolgom van.
Csupán annyit, hogy a szezont így kezdtem: új gumik (Mishelin Pilot Activ), elől új fékbetét, új gyertyák, olajcsere, olaj- és levegőszűrő, új DID lánc és fogaskerekek, kis szélvédő, és egy kis festéskiigazítás a vízhűtőn és a lábon.
Az első kerekem, amikor még régi volt a gumi, 60-70 között vibrált. Kiegyesúlyoztattam. Hasonlóképpen az új gumikat is. De most is előfordult, hogy vibrált ebben a sebességmezőben, különösen, ha ketten ültünk rajta és meg is voltunk pakolva hátul.
Na újra egyensúlyoztattam. Ámmost sem vagyok teljesen megelégedve vele, és egy kicsit félek, mert a tavaly ősszel, amikor a nagyobbik lányommal mentünk Segesvárra, egy lejtőn félelmetesen berezget. Persze most nincs ilyesmi, de nem tökéletes. Mi lehet a gond? Valaki azt is mondta, hogy ha az egyik csapágy szorít, akkot is előjöhet ilyesmi. Igaz ez?
Zolibá, nekem is hasonló benyomásaim voltak! Fotóról néztem jó párat, aztán a Velenci tó mellett jártam épp, arra árulta az övét az egyik srác. Képről, olyan kis játékmotornak tűnt, kis vékony kipufogóval... Na aztán dobtam egy hátast, amikor megláttam a kályhacsövet és hozzá arányaiban nagy motort! Egyből beugortt a "kell ez nekem?" rögeszme...
Amikor a sajátomat megvettem egy kis szervízúton próbálgattam. Valamit bénzátam a szívatóval és alig akart menni a moci, max. gázon 80-at. Na mondom a 125-ös is tudott ennyit! Kezdett lehervadni a mosoly, majd magához tért a karbi és rántott egy akkorát a CB, hogy majd lecsúsztam róla Na akkor átéreztem a lóerőket az előző 12-höz képest... Most már a 125-ösön bénzánék, annyira megszoktam a kis ügyes CB500at!
A motorfék tényleg szuper! Sokszor lámpánál Pesten csak az utolsó pillanatban kell fékeznem, kis gázfröccsökkel indított visszaváltással gyönyörűen lassít a kicsike. Múltkor MZ-tem egyet barátom motorjával, na ott nem volt ilyesmi
Kedves Drusza!
Az előbb hozzákezdtem a válasznak. Írtam egy jó adagot, de nem tudom, mit csináltam, egyszer csak eltűnt.
Szóval: tényleg nagyon lassan szoktam meg a CB-t. Úgy 2000 km után kezdtem otthonosabban érezni magam rajta.
Tavaly augusztus 28-án érkezett meg a motor. Az ismerősöm, aki segített behozatni, telefonált, hogy mehetek utána: a műhelye előtt áll. Kipróbálta, meg van elégedve vele, lemosatta, de neki most azonnal hazza kell mennie, mert a gyerekek egyedül maradtak. Az iratok a szomszédnál stb.
Na mentem is azonnal. Csak úgy reszkettem bele az izgalomtól, s amikor megláttam életnagyságban, nem fényképről vagy messziről, a Kreidler méretéhez szokot szemem tágra nyílt, és ezt morogtam: Na ez nagy! Ráültem, és akkor jött a második meglepetés: Na ennek súlya is van...
Hála Istennek senki sem volt az utcában, mert először is elég sokat idétlenkedtem a begyújtás előtt. Tanulmányoztam: mit és hogyan? Mert a Kreidlernél: csap nyit, rúgd be! ... Na beindult a CB. És akkor következett a harmadik. A kicsi Kreidlerhez szokott csuklóm fürgén mozdult, tengelykapcsoló ki: a lódarázs mint valami paripa felkapta a fejét és szárnyat bontott. Ijedség. Gáz gyorsan vissza: hatalmasnak tűnő horkantás kíséretében motorfék. Ettől is meglepődtem. De az óta is nagyon élvezem, hogy a négy ütemnek milyen jó és hasznos a motorfékje. Szóval félelemmel vegyes örömmel hazaóvatoskodtam.
Itt most abbahagyom, mert előadást tartani kell mennem.
Majd folytatom, ha nem unod.
Szép napot!
Zolibá
Zolibá, nem csodálom, hogy nehéz az átszokás a CB-re... Nekem 125-ösről, napi használattal kellett vagy pár hónap mire igazán éreztem. Totálisan más a kezelésük, fordulékonyságuk. Néha ha átülök a Simsonra majd összetöröm magam a kanyarokban, annyira szokatlan
Nagyon ÖRÜLÖK Zolibácsi... Persze ha úgy adódik én meg fogom önt keresni. Tudom hogy merre kell keressem ünt. Elfogadnám a segítséget hogy ha mond egy viszonylag olcsóbb üzzletet mert én ahová jártam azt mondták nekem hogy 150 eu alatt ne számitsak. Kellett két perc mig magamhoz tértem . Köszönöm a segíséget előre is....
Nagyon régen nem jelentkeztem. Rettenetesen le vagyok foglalva. Azért olvasom a levelezést és motoroztam is a CB500-asommal - tavaly szeptember óta 4500 km-t. Ezt inkább a többieknek írom magyarázatképpen a nagy hallgatásra. Meg azt is, hogy elég nehezen álltam át a nagyon hosszú kismotorozásról a CB-re, a súlyára és 59 lóerejére.
Én Magyarországról hozattam Michelin Pilot Activ gumikat, mert ott olcsóbban megkaptam. Ráadásul volt akció is.
Amúgy, ha Kolozsváron tanulsz és van egy kis időd, beugorhatsz hozzám. Legkönnyebben a Protestáns Teológián találsz meg, mert ott kotlom többnyire. Ennek szomszédságában lakom, úgyhogy a motort is megnézhetjük, s biztosan fog találni a szó (noha én már elrúgtam az 50-et és mellesleg docens vagyok).
Esetleg itt, Kolozsváron is ajánlhatok neked olyan üzletet, amely nem vág meg nagyon, mert németországi árral + szállítási költség hozatja a holmikat.
Üdv!
Zolibá
Lenne nekem egy kérdésem...mennyibe került a gumi amit vettél a gépre? Én most voltam hogy nézzek valami gumik után és mikor megláttam az árakat a majdnem vizet kellett kérjek...elment az erő a lábaimbol
Majd nem talált...a szomszéd faluban lakom GyergyóRemetén...amugy nincs tesóm"egyke"vagyok De attól lehet hogy van közös ismerősünk... Van ott sok ismerősöm de udvarhelyen voltam kilencedikes koromtol kezdödően igy elhalványodtak a baráti körök mert ritkán jártam haza...
Sajnálom Laci... de ahogy mondani szokás ami késik nem múlik . Lesz még sok alkalom... A persze mindig a család az első ebben nekem még nincs részem és még egy darabig nem is tervezgetek . Számithattok a segítségemre eggyértelmüen addig is jó szerencsét... és vigyázzatok magatokra.
Előre 150? Az hátulra! előre 120-110/70-80 nem tom milyen még.
Hát én is szívesen elmennék bármilyen túrára,de hát nem tom lessz e időm ,pénzem ,meg hát család az első ugye!egyenlőre örülök ha üzembe tudom helyezni a vasat
Nagyon örülök, hogy egy olyan ember került a csapatban aki már gyártja az útvonalterveket.
Sajna én is csak jövőre tudok csatlakozni mint Zoli barátom, mert ha lesz is hamarabb motorom az idei nyaram munkamentes hézagjai családi programokkal van kitömködve. Azokat meg nem akarom elhalasztani mert még olyan korban van a két fiam (13 és 14 évesek) amikor még el tudom vinni őket családi kirándulásra.
Laca is már nagyfiú jövőre már lehet nem fog rajongani a családi programokért. (én is olyan voltam)
Viszont majd itt lesz a hosszú tél, lehet előre tervezgetni a motormentes napokban és remélem sikerűl is egy jó kis túrát összehozni Erdélyben és persze itthon is, mert sok szép hely van itt is az országban.
Számítok később is a túraterveidre!
Üdv,
Laci
Szobbal!
Köszi az infot.Valószínüleg előre marad a 120/80vagy 70 de hátulra ha elférakkor 150 -es lessz majd ha ez elkopott.
Ja megjött pénteken a származás ellenőrzése a mocinak(röpke 3 és fél hétre ) de sajnos most anyagilag nem tom támogatni a mocim de remélem kb 2 hét mulva lesz rá mani aztán go-go!
Nagyon jól hangzik a túraa! Főleg ha lenne egy ilyen tapasztalt helyi vezetőnk! Részemről sajna már nem fér bele a nyárba, a szabadságok is elfogyadoztak De jövő szezonra is kell hagyni valamit...
Örömmel olvasom a beszámolókat irjatok még bátran!
Más le kell cserélnem a kormányt!Nem tudtok valami olcso jó kis kormányt?Esetleg a pazzazi kormányok jók lehetnek bele meg ugy egyébként?Elöre is köszi a válaszokat.