Mindkettőt cserélned kell, és porvédővel együtt érdemes cserélni ha már szétszeded. Az olajat se felejtsd cserélni!
Ami nagyon fontos, hogy a szerelést azzal kezd (miután kiszedted a telókat) hogy a teló alján lévő csavart kicsavarod. Miután szétszeded a telót ez szinte lehetetlen lesz! A rugó feszít neki csak ellent, amúgy elforog.
Hello... valaki nekem tudna segíteni? Tegnap sétálgattam a mocival es volt egy kib@"ott nagy gödör az uton. Láttam hogy hátulról auto jön ezért bejeleztem hogy kerülöm ki mikor a hüje megelőzött. Gondolom volt egy masik gödör a tuló oldalon és engem is meg a gödröt is probált kerülni a SEGG és rámhuzott, én meg muszály volt visszakapjam a kormányt és szépen 60 as tempoval bele... felütte a villám annyira hogy a balból a szemeringet szerintem kiütte mert nagyon nyomja fel az olajat. Hogy lehet ezt cserélni? Mindkettőbe kell hogy egyenlő keménységü legyen?És kb mennyibe kerül? Elöre is köszönöm...
Hali!
Nekem vannak fent az első villán a sárvédőnél 2 kicsi ledes ködlámpa.Jobban nem látok velük,de én este észrevehetőbb leszek tőllük és nem is néznek ki rosszúl.
Később küldök képet is rólluk ha érdekel!
Vigyázzatok magatpkra!
hát szerintem az hogy hülyén néz ki kurvára mind1... A ripityára tört motor hülyébben néz ki mint 2 extra lámpa, az a véleményem. Ha már annyit elérsz, hogy egy pillanatra elgondolkozik az már elég.
Extralámpák Ez akkor se látott volna sajnos!
Gondolkodtam ezen is de nem sok értelmét látom! erősebb izzó és reflektor! az extralápáknak nincs helye. meg hülyén nézne ki sajnos.
De a vonatkürtöt egyre jobban meggondolom hogy hova teszem azt még nem tudom! De tuti összehugyozta volna magát mikor utánamentem és a hajókürt szólalt volna meg helyettem
Vagy van még jobb 1 kisbalta az nem zavarja a műszaki vizsgáztatást és csak akkor használom ha kell!
Hi!
Nekem a múltkor a jobb hátsó indexemben zörgött a foncsorozott rész.... Annyi minden tud zizegni, hogy megőrülök.
Kérdés: az alapjárat kb. 1500, ha jól tudom. Nekem csak kb. negyed órás járatás után éri ezt el a gép, ami kb. 8-9 km-t jelent a délutáni pesti forgalomban. Addig 1000-1200. Szerintetek állítsak rajta?
Típustársak ma megijedtem nem 1x sajnos!
1. kikanyarodtak elém.. épp hogy elkerültem 1 flikk-flakk-al .
Megfordultam azt elmagyaráztam az embernek hogy BALRA IS SZOKÁS NÉZNI B...MEG! IDIÓTA! Megértette és sűrűn bocsánatot kért!
aztán még volt szembejövős de azoknak elnéztem ma a dolgokat. ez van!
Más!
Zizeg valami a masinán 3000-es fordulat körül má mindent letapogattam lefogtam olyan mintha a műszerfalból jött volna a hang! De nem! Csak tájékoztatás ként írom le ha zizegő hangot hallotok először az oldaldeklinél kezdjetek tapogatózni ugyan is nekem az zizeg hogy mért nem tudom majd valahogy megoldom de hosszabb távon irtó idegesítő tud lenni. Remélem nektek ilyen nincs de ha lesz de ne legyen :) akkor már tudjátok hogy honnan jöhet :)
Sziasztok!
Én nem nagyon szoktam foglalkozni a lánccal. Időnként kenem és nagyjából ennyi. 30 ezer km-t így is simán kibír a CB-n a láncszet. Szerintem nem nagyon érdemes küzdeni vele, meg költeni rá, mert annyival úgysem fog többet elfutni, csak a költségeket növeli feleslegesen az ember. Viszont cserénél csak gyárit (D.I.D) érdemes feltenni, mert az olcsóbb, gyengébb minőségű láncok a végén többe kerülnek. Arról nem is beszélve hogy milyen balaesetveszélyes egy láncszakadás nagyobb tempónál.
Helló!
Én is petróleummal tisztítom a láncom kb. 1500 km-enként , de nem mertem a felnin kipróbálni.
A felnire brigéciolt használok csak az a szívás vele , hogy ha a gumira ráfolyik ( és miért is ne folyna rá ) ha lemosom akkor csúszik a gumi.
Ki is próbálom a petróleumot is!
Ja én is a spray-t használom. Nekem is nagyon bevált eddig... Próbáltam más spray-ket is azok is jók voltak csak egy olyan hátrányuk van az olcsóbbaknak hogy teljes nyomással kell fújni a láncot és csak akkor tisztit rendesen(nem használ rongy vagy kefe), ennek meg az a hátránya hogy mire a végére érnél már nincs mit fújni
Nekünk volt Motul Lánctisztítós spray! na az nem parasztvakítás még a felniről is leszedte a Dzsuvát . De már elfogyott . De szerencsére nekem könnyebb dolgom van mert Faternak a bringaszervizbe mindig van valami lé vagy spray amivel lehet takarítani . Amúgy Én szinte csak motul spray-t használok bevált. Csak az Ára is mutatja a minőségét!
Van elvileg lánctisztító spary is motorhoz... de szerintem parasztvakítás... A petróleum iszonyat sok dologra jó (pl. leszedi az aszfalt maradványokat is a felniről, blokkról) és olcsó.
Általában én is két emberkével járok, akkor nekem is megeszi szerintem a negyet de meg akkor nem figyeltem a fogyasztásra.
Amugy nem csodálkozom a kis fogyasztásért a 65 kilommal...... szinte repül a gép .
Amúgy romániában a trafipaxok ki vannak kapcsolva (ahogy hallom országszintü)és ahogyan láttam csini kukászacskokkal le is vannak takarva Jo motorozást...
Hargita megyében lakom, Gyergyószentmiklós mellett. Kolozsváron vagyok egyetemen és már kétszer is megjártam az utat el és vissza és ugyan az a szép 3,6-os fogyasztás jött ki ... Olcsóban jövök ki pár lejjel mintha vonattal furikáznék és nem 5 órát hanem csak három és fél vagy négy óra az út. Nagyon meg vagyok elégedve vele...
Ivácson ,te Románia melyik részén laksz?
Zolinak pedig köszönjük a szakszerű lánc karbantartási
útmutatást
a petróleumról már hallottam de nem mertem kipróbálni
féltem nehogy károsodást okozzon a gumi gyűrűkben
üdv mindenkinek Leveles
A legideálisabb az lenne ha leszednéd a láncot. Persze ez nagyon macerás lenne, igazából nem is tudom hogy ezek a láncok hogy jönnek le, valami kinyomó szerszám kell hozzá? Mert patentszem már nincs ebben a kategóriában...
Én azt csináltam, hogy fogkefével ill. körömkefélel (gyorsabb) szedtem le róla a koszt. Oldószernek petróleumot használtam, ez nem károsítja az gumi O gyűrűket a láncszemek csapjánál. Brigéciolt nem szabad használni, egyszerű petróleum kell.
Érdemes leszedni az első lánckerék takaró műanyagját (2 csavar) meglepő dzsuva hegyeket talász majd alatta :) Ott gyűlik össze a poros-zsíros szennyeződés. Illetve még a lengővillát a lánc csapkodásától védő műanyag borítást is le szoktam venni. Az kap rendesen...
Miután megtakarítom megyek vele óvatosan egy 5-10km-es kört, hogy a maradék petróleum távozzon,illetve melegedjen a lánc. Előtte még érdemes egy ronggyal is áttörölni a láncot, a nagyját már ez is felszívja. A gurulás után már mehet rá a láncspary. Érdemes egy tálcát tenni a lánc alá, hogy a lecsurgó petróleumot felfogja. Kb. 1.5-2 órás művelet, évente egyszer azért ráveszem magam :)
T. Zoli!
Egy régebbi hozzászólásoddal kapcsolatban kérdeznék (laikus kérdés), azt írtad, hogy a láncot petroleummal fogod takarítani.
Kérdésem a következő: ilyenkor leveszed a láncot? Illetve Brigecioil-lal is lehetne takarítni?
Válaszod előre is köszönöm.
Itt találsz szimmeringet:
http://biker-world.hu/
Itt meg szervízkönyvet a javításhoz: link
Mindkettőt cserélned kell, és porvédővel együtt érdemes cserélni ha már szétszeded. Az olajat se felejtsd cserélni!
Ami nagyon fontos, hogy a szerelést azzal kezd (miután kiszedted a telókat) hogy a teló alján lévő csavart kicsavarod. Miután szétszeded a telót ez szinte lehetetlen lesz! A rugó feszít neki csak ellent, amúgy elforog.