Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

5.6-os nem a legjobb választás, de 8.8-as már simán túlbiztosítja a féknyeregre jutó terhelést. Debrecenben tudok egy jó csavarboltot a Trendixet, szerintem biztos van Bpesten is hasonló, vidd be a csavart és tuti lesz ilyen csavarjuk. Hihetetlen amilyen csavarok vannak, amikor a kormány átalakításán ügyködtem imbuszfejű 8.8-ast csavart kerestem és a Trendixben olyan csavarokat láttam amilyet még életemben soha, rendesen bőség zavara volt.
Nem valami pótolhatatlan csavar az Zoli, ettől aludhatsz nyugodtan, biztos találsz hozzá Pesten.
Sziasztok!

Kicseréltük barátommal az első féktárcsát és fékbetétet (már kopáshatáron volt mindkettő). Sajnos eltört az egyik féknyereg tartó csavar :(( Pedig nyomatékkulcsal húztuk, a megadott nyomatékértékkel (35 Nm). Anyaghiba, vagy fáradás nem tom... Szerencse, hogy nem menetközben csinálta

Van valakinek tippje, hogy hol találok hozzá való csavart? Azt sem tudom milyen keménységű kell. A gond az, hogy hétfőn mennem kell vele dolgozni, addig gatyába kéne rázni. Most beletettem egy ki tudja milyen csavart, nem szívesen feszegetném a határait...
Még a történethez tartozik, hogy 1974-es volt, önindítós, tárcsafékes. Mindene eredeti volt csak a műszaki miatt a hátsó lámpa és az indexek lettek lecserélve mert nem volt az eredetin E minősítés, de megvoltak azok is.
Még a tükrök is gyáriak voltak tökéletes nikkelezéssel
Na azóta tart a fene nagy Honda szerelem és a CB irányvonal.
Az én motorom nem CJ hanem CB 250 G modell volt, szerintem a blokkja nagyon hasonlít a tiedére. Tévesen a CJ-t a CB elődjének mondják pedig a CB előbb volt.
Ami az olajat illeti csak és kizárólag ásványi, mivel öreg gépezet és a kuplung nem a fél illetve a full szintis olajhoz van tervezve.
Mivel nem beszélhetünk nagy fordulatról így bármelyik nagy gyártó 4T-s olaja jó bele, a 15W-40 tökéletes választás. Ha márkáról kérdeznél a Repsol ásványi olaját tenném bele a helyedbe mert Honda specifikus és árban is barátságos.
Azt hiszem a tied még centrifugál szürős, alaposan tisztítsd ki mert (ha az előző tulaj nem volt alapos) bakelit keménységűre tud benne összeállni az olajsár, én is szívtam az enyémmel.
Ha van róla képed rakd fel mert itt vannak veterán szerelmesek.
Az enyém pohár állapotban volt, sokat foglalkoztam vele, már sajnálom hogy eladtam néha szoktam álmodni róla, nagyon jó kis gép volt. Az idősebb korosztály eldobta magát mikor végig galoppéroztam vele az úton, gázelvételkor csak úgy gurgulázott a dupla kipufogó, azóta sem hallottam attól szebb kipufogó hangot.
igazából jó állapotban van, kicsit koszos meg rozsdás, de semmi veszélyes.
ja ha kell manuál 5$-ért van neten:
link
hali!
ez a webbolt 10W40-et ajánl hozzá:
link

milyen állapotban van a moci? az egyik klubbtársnak (CBLaci) azt hiszem hasonló hondája volt, lehet, hogy tud segíteni ebben-abban.

Üdv,
Zoli
Hi!
Valakinek van ötlete hogy milyen motorolajat tegyek egy 1977-es CJ250-esbe? Most akarom életre kelteni szegényt jó pár év után.
Akkor végül a tiéden is megtaláltátok, hogy hogyan kell állítani? Mert ment errpl már a diskurzus...
Hali!

Jaja, elvileg jó a dobfék is! Csak szét kell kapni és kifújni a port belőle mert felgyülemlik a dobban.

A féktárcsáson is lehet állítani a lábfék állását csak bonyolultabb egy kicsit.
Hi!
Ha rendben van tartva a dobfék, akkor ugyanolyan jó, hisz a CB-500-as azért nem az a gigateljesítmény.
Az a nagy előnye, hogy csak ezen lehet állítani a fékpedál magasságát, ami nagyon fontos a kényelmes beállításhoz.
Üdv,
Darkmind
Köszi Janca az infot! A tiéd milyen évjáratú? Mert az enyém ugye 162 hónap az elévülési időszakja! Leves akkor a tied ugyanolyan mint az enyém! Engem se zavar a dobfék ,csak mintha kicsit gyengébben muzsikálna lehet ,hogy már cserélni kellene a fékpofákat!:)
Nezd meg, hogy mindenhol 4 centi a maximum logas, vagy van valahol nagyobb is. Ha regebbi a lanc (foleg ha 10-15e km) akkor megnyulik, es nem egyenletesen!
Hello!
Itt láthatók a képek, a hétvégéről:
Szia UBI77!
az enyém is 95-ös és dobfékes de engem egyáltalán nem zavar
a lényeg, hogy jól menjen
üdv mindenkinek Leveles!
Szia!
Én nemrég csináltam végig a procedúrát.Tehát:-8400 származás ellenőrzés,-15500 Eredetvizsga, -34000 regadó+VPID,-12000 forgalmi+törzskönyv,4200 rendszám,-26900 forg helyezés+ műszaki.
Kb ennyi amit költeni kell rá.
Üdv
Nem tudja véletlenül valaki,hogy mennyi regadót kell fizetnem a cb 500 -om után első forg.hely.95 10 05?
Köszi
Nekem ez a második olajcserém!
Nem tudom milyen olaj volt benne mikor vettem a motort de 2 ezer kilométer után meguntam. Melegen nagyon felhígult és nehéz volt váltani nehezen vette a sebességeket és hangosabb is volt a blokk.
Aztán akciózott a Honda ott vette a GN4 vagy mi :) most nem emlékszem. az volt idáig benne 8 ezer kilométert mentem vele de épp ideje volt cserélni kíváncsi leszek erre az olajra! Jókat regélnek róla úgyhogy remélem az Árát majd a minőségében is mutatja!

üdv: szobbal
Szia Leves!
Sztem nem sokban tér el a 2 motor az enyém 95 évj, sajna hátul még dobfékes:( de végül is nem olyan nagy gond.Ma adtam be a papírokat az okmányirodába remélem minden rendben lesz!
A melegoldali magasabb viszkozitási érték jó választás volt Balázs, én is hasonló állásponton vagyok, csak az én tempómhoz elég az ásványi

Tavaly áprilistól novemberig 2-szer cseréltem olajat (olajcsere 6ezrenként) és még mentem 3ezret, remélem idén erre is ráfejelek
köszi az infot laci majd egy mesterhez elviszem vagy majd a munkahelyemen kitalálunk neki valamit rohat para az egész de ezt mostmár nekem kell megenem ez van csak nem fogom megszivni majd leirom ugy is fejleményeket . ja ateszről nem tudok semmit én sem .
Sziasztok!

Megtörtént az olajcsere
Motul 5100 10W50 lett beletéve

21000 km-el vettem a mocit 2007 végén mikor nem volt jogsim
2008 februárjában mentem vele először és azóta a kilóméterállás 31500 tekeredett át.

1 szezon + 2 hónap 10500KM
Királyságos!
Szia Ati!
Őszinte leszek a helyzet sz.r! Két lehetőséged van vagy veszel egy új másik komplett házat ami nem kevés pénz, ráadásul ha átrakod a munkahengert a karmantyúval nem is biztos hogy jól fog tömíteni, mivel megbontáskor könnyen sérül. Bontóba ilyesmit nem szabad venni mert eleve kiszárad a gumi alkatrésze, koszolódik és ki tudja mennyit állt, vagy alapból folyik a karmantyúnál. A javító karmanytyú meg csak ideig óráig tart mivel a munkahenger is deformálódik idővel.
Ha nem folyik a tied és nincs egyéb baja a beszakadáson kívűl akkor érdemes azt rendbe hozni.
Ne próbálkozz otthon kézi fúróval mert el fog menni a fúró és akkor lökheted ki.
Vidd el egy esztergályoshoz vagy finom mechanikáshoz és gépi fúróval irányítottan kifúrja neked. Mivel 4mm-es átmérőjű csavarról van szó 2mm-es fúrással vagy kisebbel kell kezdeni a fúrást és végűl 3mm-es fúróval befejezni, majd a menetek közűl kiszedni a régi csavar maradványát.
Előfordulhat, hogy így is sérül a belső menet de akkor még mindíg marad lehetőség arra, hogy Loktite csapágyragasztóval beleragasszatok egy tőcsavart és kívűl egy anyával fogatod le a féktartály tetejét. Szerintem max 2000 Ft-ért kifúrják neked, de lehet sokat is mondtam, az egész nem több mint 10 perc.

Ateszről nem tudsz valamit? Kérdeztem a szombatról még a múlt héten, de arra sem válaszolt
sziasztok szép kis turát csináltatok gondolom jót motoroztatok a táv sem semmi .. lenne egy barominagy gondom ha valaki tudna esetleg ötletet adni az jólene éspedig az elsöfék tartájában van két csavar az egyik beleszakat tövestöl áll benne mint a gerej és semmi nem látszodik ki belöle hogy lehetne azt ugy kiszedni hogy ne demoláljak benne semit szét gondolok itt ilyen dolgokra félre kap a furo bepontozni kib..ot nehéz ötletem sincs nagyon. válaszokat elöre is köszönöm üdv ati
Szia Dani!
Kicsit azért elfáradtam főleg a térdem, de nem panaszkodok, megismételném bármikor.
Nem kell szerénykedned a te motorod is rendben van, az volt az első mikor követtelek, hogy figyeltem a kipufogót, de nyugodt lehetsz füstöt még véletlenűl se láttam, ami meg a blokk hangját illeti mint egy új . Ja és ne feledd a tieden még szép gyári a festés, ami sokat elárul a motor eddigi életéről.