Köszi Zoli!
Ráadásul annyit láttam az egészből előtte, hogy szabó krétával megrajzolta a vonalakat mikor még a motoron volt, hogy kövesse a tank vonalait.
Aztán pénteken este elvitte majd ma reggel hozta vissza készen.
Rá volt bízva az egész projekt.
Nagyon profi ez az Andor
Tudtam én, hogy jön a segítség , nekem ilyen lesz a következő gumim is, sőt ha lekopik hátul a Michelin Pilot, a helyére is Heidenaut veszek. Van belőle 150-es is ugyanezzel a mintával, ha jól emlékszem
Szia d norbert!
láttam h kérdezősködsz a gumik iránt,és Laci bemutatta a Heidenau K63as gumit ami neki van!mivel elégedett vele,én is rendeltem olyat csak K68as tipust!ma szereltem fel,nem gurultam még vele sokat,de jobb mint az előzi gumim!
Nagyon jó a cikk!
Miközben olvasgattam az írást homlokon csókolt a múzsa, ezért engedjetek meg néhány gondolatot. Egy-egy mondat értelmezése közben ha hinnék a cikk írójának, az eddigi tapasztalataim és a különböző fórumok és leírásokból vett ismereteim alapjaiban rendülnének meg. Tényleg szépen leírja a kenéssel kapcsolatos lényeges dolgokat, de sajna nem lehet összemosni a motorkerékpár olajok tulajdonságait az autókéval. Továbbá az autóknál is akkor igaz az állítás, ha egy tökéletes kondíciójú erőforrásról beszélünk aminek végnyomása (kompresszió) és minden más gyári érték kifogástalan.
Saját példámat hoznám fel, volt úgy 10-évvel ezelőtt egy Mitsubishi Colt 1,4-es "Power váltós" autóm amibe a vékony olajat javasolták, meg is vettem a 0W-30-as drága olajat bele. Az történt, hogy amit nem zabált be azt maga alá engedte. Hozzá teszem gyorsan, hogy túl volt már a 300ezer km-en is a gép, de ettől függetlenűl (főleg Power-be) a hasonló 1,4-es autókat porig alázta olyan jól gyorsult. Aztán egy sima mezei autószerelő ajánlotta a Botond 20W-50-es olajat ami hihetettlen változást hozott, nem mondom, hogy nem csipegette azt is, de közel sem úgy mint a "0"-ás nedűt, ami ráadásúl 5-ször annyiba kerűl.
Mielőtt valaki azt gondolná ezzel el is rendeztem a motor sorsát téved, kb 50ezret belehajtottam még és utána eladtam fillérekért a családon belűl. Még vagy 50ezret ők is belehajtottak majd több mint 400ezer km-el az órájában lett eladva egy fiatal gyereknek. Az autó tavaly lett szétbontva, a motor nem lett piszkálva, ezt azért tudom mert sajnos nem íratták át és volt velük ügyem.
Visszatérve a motorokra, a CB gépkönyve több fajta viszkozitású olajat is meghatároz, egészen az "5"ös-től a "20"as-ig de egy táblzatba foglalja, hogy ezek a hideg és meleg oldali tulajdonságok milyen hőmérséklet tartományban használhatók.
A 15W-50-es -10 fok és +45 fok közötti tartományban szavatolja a megfelelő kenési képességet ezért döntöttem mellette, a 10W-40-es már -15fok-tól és +40 fokig, míg az 5W-30as már -20alatt is bírja de melegoldalon kevésbé mint az 40-50-esek (5fokot tévedhetek mert nem néztem most utána csak emlékezetből írtam, de a lényeg a fokozatok közötti különbség)
Aki pl télen nem használja annak érdemesebb a melegoldali viszkozitást figyelembe venni.
A személyautóknál az egész éves üzemet kell alapul venni ezért ott több jelentősége van a hígabb folyású olajnak, természetesen akkor ha motorikusan rendben van, mert mint írtam az olajjal is lehet egy kopott motort jobb kondiban tartani és gazdaságosabban üzemeltetni. Abban tökéletesen egyet értek, hogy a motorok rákfenéje a hidegindítás, na de az se mindegy, hogy -20fokban indítom be, vagy egy tavaszi reggelen +10fokban, a motoroknál (főleg aki télen nem motorozik) nem beszélhetünk olyan extrém hidegindításos igénybevételről mint az egész évben használt autóknál.
A "szintetikus vagy az ásványi a jobb" kérdésre most nem akarok kitérni mert már így is agymenést kaptam, főleg azért mert nagyban függ a motorkonstrukciótól, évjárattól, kuplunglamellák korától.Nekem az ásványival jobb, szebben vált és mintha csendesebb is lenne. A lényeg mindíg 6ezrenként csere, meglegyen az API vagy Jaso Ma minősítés és ne legyen gépkönyv idegen az olaj.
na bazzzzeg... ezt látatm már, akkor nem tűnt fel, pedig a citromsárga CB500 (elég ritka). Épp Atesznak is mondtam, hogy extra lámpákat kéne feltenni a motorra, elém is jöttek már ki elég neccesen... Nem jut el a kis agyacskájukig az 1 lámpa észlelése...
2002-es gyártmányú és olaszból lett behozva mielőtt megvettem.
Az meg, hogy a tízezres számjegy a 0 és 9 között ácsorog az nekem is feltűnt, de egy olasz nőé volt a motor és elvileg eldőlt vele ami látszik is itt ott és lehet, hogy az ütésnél rázkódott el :S de kit tudja?! Eddig semmi gond vele és ne is legyen.. lekopogom!
De mindenki tudja, hogy használt dolgoknál semmi se biztos.. még amit mondanak sem.
Nekem az előző mocimon (Suzuki SG350es CafeRacer-en), Heidenau gumi volt elöl hátul! Elöl K63 110/70R17 Hátul K68 150/70R17. Előtte Dunlop D204 volt a masinán (így jött japánból), és ahhoz képest sem kellett szégyenkeznie! Hidegen egy kicsit csúszkálós volt, főleg a hátulja motorféknél (1henger350ccm), de jó időben majdnem ugyan úgy lehetett csapatni, mint a dunlop-ot! Esőt jól vezette, pedig a hátsótól eléggé féltem, de meglepően jól vezette el az is a vizet! Futásteljesítménye is elfogadható! Az elsőbe 16eKm-t tettem, és még vagy 10et elbírt volna, a hátsót az 1henger 12e alatt azért megette! Bár Én a Racert eléggé hajtottam! Szóval 60Le-s gépig, csak ajánlani tudom!
az én gépem 2000-es évjáratu és arany kerekü olaszból behozot gép az ö gépe meg fiatalabb az enyémnél és ezüst szerintem lehet hogy azért van ez mert nem olasz piacra szánták.de lehet hogy most nagy marhaságot irtam.
Király! De jogsi nélkül azért csak óvatosan... ha ne adj isten bármi történik rossz lapokkal indulsz. Ééén soha nem mentem ki amíg nem jött a rendszámom persze
4900 km-rel vetted a mocit? Ráadásul ez 2000 előtti nem? (ezüst felni) Kicsit gyanús, hogy a tízezres számjegy a 0 és 9 között ácsorog
Én a CB 500-at 4900 Km-el vettem és tegnap elhagytam a 6000 Km-t. Ugyan nem sok de ha a jogsim is megérkezne az okmányirodából akkor szabadabban repülhetnék! És akkor bármikor csatlakozhatnék a CB 500 Fórum többi tagjához
Balesetmentes kilométereket és túrákat mindenkinek!
Ui.: És nem utolsó sorban.. Szép időt...
szuper, akkor mégiscsak amiatt akad ki. Nagyon köszi az infót, mert ebben nem voltam biztos. Sajnos a bontás és szerelés között eltelt 3 hónap. Csak hétvégéken volt időm trenírozni a kicsikémet, akkor csak pár órát.
Szuper, akkor keresek egy bringaboltot, aztán belepróbálom.
Néztem Metzelert előre, de basszus, annyiba kerül mint egy michlen. :D
Megnézem ezt az általad említettet. Mondjuk ezen tényleg nem szabad spórolni, főleg nekem, mivel még friss a jogsi. Aztán, ha ezen múlik, hogy tapadunk vagy nem, akkor megéri egy kicsit többet költeni rá. Az elsőm igazából nincs lekopva, de rendesen berepedezett. Attól tartok, hogy szétrobban nekem... Aztán ha nem 100-al, hanem éppen autópályán kocogok, akkor igen kellemetlenül érintene. :D
Kocsiban is bazi szar, bár eddig még csak bringán éltem meg durr defektet, de nem is szeretnék más járművön. :)
Köszi az infót, sokat segítettél.
Jó motorozást, mondjatok ti is egy imát a jó időért. ;)
d norbert!
Van ott golyó és nem gond pótolni, vidd el a legközelebbi bicigli boltba a kapcsolót és az ott található golyóskosarak közül csak lesz olyan amiből tudsz kivenni megfelelő méretű golyót. Szerintem egy golyóskosár nem több mint 200 Ft, csak lényeg próbáld bele a golyót a kapcsoló fészekbe. Összerakni meg szilikon zsírral kell, bármelyik hobbi-elektronikai boltban kapsz.
Nekem volt Metzeller gumim és jó volt, igaz hátul de nem volt rossz a tapadása. Most Heydenau van és az is tuti főleg az ára miatt, bár kicsit jobban kopik mint a Michelin, de 25-30ezret simán elfut elől az is és jól tapad.
Még első kerék soha nem csúszott el nekem, csak ha elfékeztem, de kanyarba még nem, persze ha olajfoltot talál akkor lehet a gumi akármilyen jó, a vége általában perec lesz.
Van a CB-1 fórumon is egy srácnak Heydenau gumija amit nemrég vett, majd megkérdezem mik a tapasztalatok.
Ráadásul annyit láttam az egészből előtte, hogy szabó krétával megrajzolta a vonalakat mikor még a motoron volt, hogy kövesse a tank vonalait.
Aztán pénteken este elvitte majd ma reggel hozta vissza készen.
Rá volt bízva az egész projekt.
Nagyon profi ez az Andor