Igen, ha az R1 valamiért nem lesz nyerő, akkor tuti, hogy a fekete vagy HRC-s Honda lesz (ebben a sorrendben). Egyrészt a fekete 2010-es gyártás, 2012-es forgalomba helyezés, másrészt a fekete szín szerintünk szebb, de persze ez ízlés kérdése. De a HRC-s is korrekt ajánlat.
Ha utcai lesz elsosorban, akkor a fekete-arany (korabban mar neztem en is, kva jol nez ki) vagy a HRC Honda a szavazatom, mar ha barmit is szamit .
Utana szamoltam en is az idei idenynek... Kb. 8000 km, ebbol 4200 Szardinian , 800 a Hungaroringen, a maradek pedig Balaton es Duna-kanyar. Igazabol boldog lennek, ha evi egy vagy ket het tura osszejonne kulfoldon, itthon meg mar csak palyamotorozas...
Igazad van, de ez a gép elsősorban utcai használatra lenne használva. Peti (így hívják az említett barátomat is) egy évben lemegy mondjuk 4-5 alkalommal a Hungaroringre, de a többi időt a Bükkben töltjük.
Én pl. 9.500 km-t mentem az idén és ebből mindössze 3 alkalommal voltam a Ringen, ahol először a délutáni kezdő csoportban mentem, a másik két alkalommal pedig az utcai lassúban mentem 3x20 percet.
Ha 2014-re megépülne a Hell Ring, és biztosítanának elegendő lehetőséget, akkor már több lenne persze a pályázás, de ha az a dolog nem valósul meg, akkor marad az évi 3-5 alkalom.
Tehát ez a motor most főleg utcai gép lenne. Ezért is kell ezres, na meg azért, mert egy 600-as után csak nem vesz még egy 600-ast
Holnap mindenesetre megnézzük a nyíregyházi BMW szalonban lévő 2009-es R1-es Yamahát. Ha nem felel meg teljesen az elképzeléseinknek, akkor valszeg a Honda lesz, de nem a 2008-asok valamelyike.
3 kiló körül már lehet kapni külföldi papíros F4-es cbr-eket.
Pályaállapotba hozva sincsenek 5 kilónál többe.
Ha nem az 1:55 re gyúrsz a h.ringen semmi értelme többet áldozni rá.
Ha lenne lém már vettem volna egyet.
De így inkább gyúrok túrára aprópízé.
Felpróbáltam ma a platóra a gépet.3 szerintem még alaphelyzetben is felférne meg egy futó és lehet kimenni.
En palyagepre nem biztos, hogy koltenek annyit, inkabb vennek egy joval olcsobbat es a kulonbozetbol 5-6 evre meglenne a penz a turakra . Gondoljatok ezt is at . Egyszer utana szamoltam, kicsit olcsobb Szardinian (minden koltseggel egyutt) motorozni, mint a Hungaroringen, egyseg km koltsegre levetitve. Ausztria meg meg olcsobb. Szoval szerintem jobban jartok, ha most telen leugrotok valami melegebb helyre motorozni, aztan lehet inkabb valami izmos turagep lesz palyamotorbol.
Ja, már eléggé beleéltük magunkat, de el nem kapkodjuk a dolgot. Amúgy a CB1000RR fórum most eléggé pörög
Annyit sikerült azért megtudni, hogy 2008-as gyártásút nem érdemes választani. Utánaolvastam közben a német CBR-fórumon is, és ugyanezeket a hibákat sorolják fel a 2008-as Fireblade-ekkel kapcsalatosan.
Van fenn egy szép 2010-es gyártású, de 2012-es forgalomba helyezésű ABS-es Blade is 2,6 milláért. Szerintem azt is számításba kellene venni, de hát nem én veszem a gépet
Hali, latom bizsereg mar mindenetek egy palyamotorert (amit szerintem nagyon is akartok majd utcan hasznalni)... egy kicsit lassitanek a helyetekben... Nezzetek meg a motorokat, rendszamokat es alvazszamokat ird meg mailben es megprobalom beszerezni az elerheto infokat meg a heten. utana dontsetek.
Red Baront hanyagoljatok szerintem.
A segítségetekre lenne szükségem/szükségünk. Egy jó barátom szeretne venni egy használt CB1000RR SC59-et.
Ki is néztünk párat a hasznaltauto.hu oldalon, és holnap megyünk Pestre megnézni őket. Igazán úgyis az lesz majd a mérvadó, ha élőben látjuk őket, de arra gondoltam, hogy hátha ti ismeritek ezeket a gépeket, vagy valamelyiket közülük.
Nekem mindegyikben van azonban valami, amit kicsi furcsálok. Kezdem az elsővel, ami első ránézésre a legjobb ajánlatnak tűnik:
Ami nekem itt "gyanús" az elsőre az, hogy egy motorban, ami a forgalomba helyezés idejéből következtetve 2009-ben kezdze meg az életét, hogy a fenében van csak kb. 1.000 km.
Miért van rajta fém fékcső?
Ha ráközelítetek, akkor látszik a hátsó gumin, hogy abban bizony még 1.000 km sincs. Nekem gyanús egy kicsit, de lehet, hogy tévedek.
A következő ez lenne, és jelenleg a képek alapján ez nekünk a legszimpatikusabb:
Itt ui. látszik, hogy a tulaj nem akarja eltitkolni pl. hogy járt pályázni a géppel (a gumikból következtetek erre). Egy ismert Honda márkakereskedés adja hozzá a nevét, ami szintén jelent egyfajta biztosítékot. Van hozzá néhány hasznos és szép extra, amit már nem kell megvenni, és adják hozzá a gyári kipufogót is, ami nem mindig szokott így lenni (ki tudja milyen okokból, de az valamiért általában már nem szokott meglenni).
A futásteljesítmény is sokkal hihetőbb, és a leírás szerint végig vezetett szervizkönyve van, tehát az 1.000-es, ill. 6.000-es szervizeken ott volt a motor.
Egy dolog furcsa nekem némileg: mintha nem a gyári lánc lenne rajta. De ilyen alacsony futásteljesítmény mellett, vajon miért cserélték ki? Lehet, hogy más lánckerék van rajta és rövidebb lánc kellett?
Ez teljesen korrektnek tűnik. Egy dolog érdekes számomra: azt írják, hogy magyar okmányokkal, ugyanakkor a képeken látszik, hogy szlovák rendszámú a motor
Képek alapján tök szép, de se ár, se futásteljesítmény nincs megadva. Bár a Red Baron ha jólt tudom az általa árult gépekre garanciát vállal.
A segítségeteket előre is nagyon köszönöm a magam és a barátom nevében is. Tudom, hogy már késő van, mivel holnap megyünk, de hátha még el tudtok bennünket látni az egyik-másik hasznos inormációval.
Árulnak pl. egy Aprilia RSV4 Factoryt is. Drágább ugyan, de az volt az első favorit. A hirdetésben szerepelt az eladó neve. Egy kis guglizás után kiderült, hogy a motort t.k. amatőr versenyzésre haszsnálta a tulaj, most visszaalakította és eladásra kínálja. Nem is volna ezzel gond, csakhogy a hirdetésben ezt egy sóval sem említi. Így viszont már nem kóser a dolog.
Szóval hátha tudtok valamit ezeknek a Hondáknak az előéletéről, tulajdonosairól.
Tisztában vagyunk azzal, hogy nem új szalonmotort veszünk, de azért az ember szeretné elkerülni a csalódást.
Lehet, hogy igazad van a 600-ast illetően. Valóban nem egy olyan tesztet láttam már, ahol a 600-asokkal gyorsabbak vagy alig lassabbak voltak, mint az ezresekkel. A Hell Ring - ha megépül - a maga 2,6 km hosszával pedig inkább egy kanyargós pálya lesz, ahol a 600 tényleg inkább előny lehet.
Mondjuk egy Fireblade SC59 külsőre nekem jobban tetszik, mint a 600-asok
Ha már a Fireblade-nél tartunk: holnap egy jó barátommal megyünk Pestre megnézni egy párat. Ha a kiszemeltek közül vmelyik rendben lesz, akkor azt meg is vesszük. Jelenleg a Honda Dream-nél lévő példány a legszimpatikusabb. Te ismered esetleg azt a kereskedést? Korrektnek mondhatók?
Annyi furcsa csak nekem azon a motoron, hogy a lánc szerintem nem a gyári rajta (gyárilag nem aranyszínű van szerintem raja), de miért cserél valaki láncot egy olyan motoron, amiben kb. 6.000 km van?
Ha vetnél egy pillantást a hirdetésre, azt megköszönném Mindjárt belinkelem a hozzászólást, amit a CB 1000RR fórumban írtam, abban minden megtalálható.
Peti, szerintem az Adventure-re vagy a GS-re ne pazarold az idod es penzed, inkabb csak az SMT-t es a Multistradat probalgasd ebbol a stilusbol. en imadtam az SMT-t.
Es szerintem palyamotornak egy 600-asban gondolkodj majd, nagyobb elvezetet fog nyujtani. A jovo nekem is ez lesz majd szerintem, 1M alatt/korul mar jot lehet kapni, felteni is kevesbe kell.
Amúgy, most hogy van időm töprengeni, felmerült bennem egy másik járható alternatíve is. Ez azonban nagyban függ attól, hogy valóban elkészült-e a beígért Hell Ring, ill. hogy mennyi motorozási lehetőséget biztosítanak majd rajta.
Ez pedig az volna, hogy a 2014-es vagy 2015-öes szezonra veszek a CB mellé valamilyen használt sportgépet. 2 millió körül már nagyon szép, keveset futott, akár ezres supersportot is lehet kapni (pl. CB 1000RR SC59). Így lenne egy utcai gép, és egy másik elsősorban pályára, de akár utcára, attól függően, hogy mihez lenne kedvem. Micsoda luxus
Amúgy van egy 25 éves öcsém is, akit per pillanat nem igazán érdekel a motorozás, de ki tudja mit hoz a jövő, én is 32 évesen tettem le az A-s jogist. Ha meggondolja magát, akár együtt is mehetnénk. Ő még csak most végzett az egyetemen, tehát egyhamar nemigen venne magának motort.
Szóval ez is egy járható út. Nem szerepel benne ugyan a Ducati, de ennek ellenére ez is elég csábító
A motorozas szintiszta erzelmi dolog.A ducati meg eleve errol szol.Nem megy ugy nem megbizhatobb mint a tobbi de elhiszed rola.Egyszeruen uol erzed magad vele.
Meg tudom érteni a te álláspontodat is. Az a lényeg, hogy az ember elégedett és boldog legyen azzal, amije van.
Én sem feltétlenül akarok egy darabig motort cserélni (illetve nem is tudok). De ha egyszer eljön az ideje, akkor azért nem rossz, hogy már kipróbáltam több gyártó még több modelljét és van egy kialakult képem arról, hogy mit is szeretnék.
Tulajdonképpen tudom én azt, hogy egy Monster abszolut tudását nézve nem jobb a CB-nél, mégis jobban megérint érzelmileg. Nem tudom pontosan meghatározni miért van ez így. De úgy látszik a Ducai marketing tevékenységét megkajáltam. És még az sem zavar, hogy a Ducati/Rossi kaland csúfos véget ért.
Ez csak arra igaz aki még nem találta meg a neki bejövő hosszú távú járgányt.
És az sosem észérvek és racionalitás mellett találja meg.
Szerintem.
Én hál égnek megtaláltam.Magamra szabtam.
Most a kihasználása jön évekig.
Didekt nem próbálok ki mást.
Mert jön a vezérhangya és az őrlődés.
Amit nem akarok.
Ebben igazad van, de nekem pont az teszi még érdekesebbé a dolgot, hogy rendesen ki tudok próbálni olyan gépeket, amiket egyébként tuti hogy nem, de ha valahogy mégis, akkor az is kimerülne egy 20 perces próbaútban.
Persze, nem a házi szerpentinen megy az ember, ahol már fejből tudja, hogy melyik kanyar után melyik következik, hol lesz egy keresztborda, hol kavicsfelhordás, hogy egy úthiba, de akkor is fasza kanyargós utakon lehet motorozni 250-300 km-t egy nap.
Tavaly próbáltam a Monster 1100 EVO-t, a Streetfighter 848-at és az F 800R BMW-t. Ezek közül én a Monstert vittem volna haza.
A következő szezonban mindenképpen ki akarok próbálni egy KTM-et (SMT vagy az új Adventure), az új Hypermotardot, a Multistrada-t és az új GS-t, bár utóbbiak inkább csak kíváncsiságból, mert túl drágák nekem.
Továbbá nagyon érdekelne még a Husquarna Nuda és a Triumph Street/Speed Triple is. Egy kis szerencsével pedig lesz Aprilia Tuono V4 is Na, arra nagyon kíváncsi lennék.
Itthon a tesztlehetőségek egyenlőek a nullával, főleg ha nem Pesten él az ember.
Így gyönyörű környezetben, egy kellemes nyaralással egybekötve ki tud az ember számos, akár tök különböző stílusú gépet próbálni.
Akik extrém dolgokra vágynak, azoknak ott volt pl. a Ducati Diavel vagy a BMW K1600 GT is tavaly.
És a saját gépét ettől még kiviheti az ember, a két dolog nem zárja ki egymást egyáltalán. Bár én nem fogom vinni most a sajátomat.
Persze mindenkinek megvannak a prioritásai, így lesznek emberek, akiket ez a lehetőség (mármint a kölcsönzősdi) nem fog megmogatni, mások (mint én) pedig örülnek majd neki
Sajnos tényleg nincs közel, Budapesttől 825 km. Nekem 985 km
Egy dolgot elfelejtettem elmondani:
A motorkölcsönzőben lehet készpénzzel és bankkártyáva is fizetni.
De az igazán fontos, amit elfelejtettem, hogy kölcsönzéskor le kell tenni 500 euró kauciót, ez is mehet kp-ben vagy kártyával.
A motorok ui. mind rendelkeznek teljes körű casco biztosítással, így a legnagyobb kár ami az embert anyagilag érheti, az az 500 eurós kaució, tehát akkor sem kell pluszban fizetni semmit, ha akár totálkárosra törné az ember a motort.
A kauciót a motor leadásakor természetesen visszakapod. Én ezt készpénzben vittem magammal, és minden alkalommal odaadtam, majd a nap végén visszakaptam.
Ezt tehát bele kell kalkulálnia annak, aki igénybe szeretné venni ezt a lehetőséget.
Azért azt is elmondanám, hogy a két év alatt egy komolyabb baleset sem volt, személyi sérülés pedig egy sem. Ami volt az is leginkább csak olyan, hogy egyszerűen eldőltek a motorral.
2011-ben, ill. 2012-ben összesen 245.500, ill. 332.500 km-t tettek meg a motorokkal, és mindezt személyi és komolyabb dologi sérülés nélkül!
Az emberek arrafelé nagyon normálisan közlekednek és tényleg az utak is nagyon rendben vannak, tehát ha az ember odafigyel, akkor nagy valószínűséggel épségeben fog visszatérni minden egyes túráról
Én a június elejét terveztem be az idénre, de az időjárástól függően lesz majd a tényleges indulás.
Ausztriának ezt a részét Landecknek hívják, mivel az ország nyugati csücskéről van szó. A térképen jól látható, hogy Svájc és Olaszország is nagyon közel vannak, tehát könnyen beilleszthetők egy napi túrába.
A kölcsönzőről:
A honlapjuk: http://www.highbike-paznaun.co...
A 2013-as lesz a harmadik szezonjuk. Nyitvatartás mindig június 1-től szeptember 31-ig. A 2013-as évről részletes infók 2013. márciusában kerülnek majd fel.
A dolog különlegessége, hogy ez egy olyan kezdeményezés, amit a dolog kiagyalója együttműködésben néhány euróoai gyártóval valósított meg. Jelenleg a következő márkák masinái próbálhatók ki: BMW, Ducati, KTM, Triumph, ami jövőre bővül a Husquarnaval és előreláthatólag a Piaggio konszernnel, de ez még nem biztos.
A másik lényeges dolog, hogy minden egyes évre vadiúj tesztflottát kapnak, tehát mindig a legaktuálisabb gépek próbálhatók ki.
Ami a motorokat illeti: egy-egy gyártó szinte teljes palettája megtalálható KiVÉVE a superbike-okat, tehát NINCS RC8R, S1000RR vagy Panigale.
A gépeket 8-11 óra között lehet átvenni és 16-19 óra között kell visszaadni. Ha nem érsz vissza este 7-ig, akkor sajnos még egy napot ki kell fizetni. A motorokat teletankolva veszed át és úgy is kell visszaadni (kb. 500 méterre van egy kút).
Az árakról: ha Ischgl-ben, vagy bárhol a Paznauntalban szálltok meg, kaptok egy vendégkártyát (Gästekarte), ami kedvezményre jogosít fel. Azzal a motorok 60 vagy 90 euróba kerülnek egy napra. Egy Monster 1100 EVO, Street Triple R pl. 60 €, de egy R 1200 GS vagy Multistrada már 90.
Mi Mathonban szálltunk meg, ami kb. 5 km-re van a kölcsönzőtől, a szállás 22 €/nap/fő volt reggelivel együtt, tehát egyáltalán nem drága.
Tavaly három napot tudtam csak motorozni, mivel a családdal voltam és nekik lett volna jobb dolguk is, mint engem követni a kocsivak :) Június közepén voltam, az idő szerencsére tök jó volt, nem fáztam, de melegem sem volt, pont optimális.
A benzinárak alacsonyabbak, mint nálunk.
Túrajavaslatot találtok a honlapon bőven. Sőt, a kölcsönzőben elég jó térképet is kapsz ingyen, ami alapján teljesen jól el lehet igazodni.
Az utak nagyon jó minőségűek, folyamatosan takarítják őket, egy felhordással, kővel stb. nem találkoztam. Nyugodtság van és gyönyörű utak és tájak.
Szerintem érdemes június elején menni, mert akkor még nincs túl meleg, nincs nagy forgalom (Austriában és Németországban még javában iskola van).
Szóval nagyjából ennyi, az túaútvonalak közül már magatok is tudtok mazsolázni :) Még egy pár képet töltök fel hamarosan.
Olyan szépen megszerkesztett anyaggal mint Abdul sajnos nem tudok szolgálni Bármi kérdésetek van, nyugodtan tegyétek fel őket.
Szia és köszi a választ. Azóta keresgéltem egy kicsit a youtube-on és találtam videókat, ahol a tapadókorongos felfogatóval van a CB tankjára rögzítve a GoPro. Tehát működnie kell a dolognak.
Az első indexre történő felrakás új számomra, eszembe se jutott volna.
Most, hogy felkerült egy cikk a téli motorozási lehetőségekről, újfent kiemelve, hogy mennyire fasza Szardínia, bizony fáj a szívem, de idén (vagyis 2013-ban) nekem megint Tirol lesz az úticél, ami szintén nagyon jó. Szerintem ma lesz a napja, hogy felteszem nektek ide, amit erről a motortesztelős dologról tudni lehet, érdemes, és egy pár képet, bár azt sajns alig csináltam, mivel inkább csak motoroztam.
Szevasz, oda en nem probaltam, mert tanktaska szinte mindig van a motoron... Tapado korongosat sisakra tettem es a hatso csomagtartora (mogottes forgalom felvetelre). En kulonben az esetek nagy reszeben az elso indexre szoktam felrakni a kamerat. De ebben a kerdesben Mr. Lesz a nagy tudos, o min. Ket kameraval nyomja egyszerre :) Ja, es a hatso kerek emelo nekem is billeg kicsit, de stabil teljesen.
Nem az a lényeg hogy hány kilométert mentél a ringen hanem hogy mennyi idő alatt érsz körbe
Utana szamoltam en is az idei idenynek... Kb. 8000 km, ebbol 4200 Szardinian , 800 a Hungaroringen, a maradek pedig Balaton es Duna-kanyar. Igazabol boldog lennek, ha evi egy vagy ket het tura osszejonne kulfoldon, itthon meg mar csak palyamotorozas...
Én pl. 9.500 km-t mentem az idén és ebből mindössze 3 alkalommal voltam a Ringen, ahol először a délutáni kezdő csoportban mentem, a másik két alkalommal pedig az utcai lassúban mentem 3x20 percet.
Ha 2014-re megépülne a Hell Ring, és biztosítanának elegendő lehetőséget, akkor már több lenne persze a pályázás, de ha az a dolog nem valósul meg, akkor marad az évi 3-5 alkalom.
Tehát ez a motor most főleg utcai gép lenne. Ezért is kell ezres, na meg azért, mert egy 600-as után csak nem vesz még egy 600-ast
Holnap mindenesetre megnézzük a nyíregyházi BMW szalonban lévő 2009-es R1-es Yamahát. Ha nem felel meg teljesen az elképzeléseinknek, akkor valszeg a Honda lesz, de nem a 2008-asok valamelyike.
Pályaállapotba hozva sincsenek 5 kilónál többe.
Ha nem az 1:55 re gyúrsz a h.ringen semmi értelme többet áldozni rá.
Ha lenne lém már vettem volna egyet.
De így inkább gyúrok túrára aprópízé.
Felpróbáltam ma a platóra a gépet.3 szerintem még alaphelyzetben is felférne meg egy futó és lehet kimenni.
Ja, már eléggé beleéltük magunkat, de el nem kapkodjuk a dolgot. Amúgy a CB1000RR fórum most eléggé pörög
Annyit sikerült azért megtudni, hogy 2008-as gyártásút nem érdemes választani. Utánaolvastam közben a német CBR-fórumon is, és ugyanezeket a hibákat sorolják fel a 2008-as Fireblade-ekkel kapcsalatosan.
Van fenn egy szép 2010-es gyártású, de 2012-es forgalomba helyezésű ABS-es Blade is 2,6 milláért. Szerintem azt is számításba kellene venni, de hát nem én veszem a gépet
Mindenképpen szólok majd, hogy mire jutottunk.
Mindenesetre köszönöm a segítséget
Red Baront hanyagoljatok szerintem.
Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem/szükségünk. Egy jó barátom szeretne venni egy használt CB1000RR SC59-et.
Ki is néztünk párat a hasznaltauto.hu oldalon, és holnap megyünk Pestre megnézni őket. Igazán úgyis az lesz majd a mérvadó, ha élőben látjuk őket, de arra gondoltam, hogy hátha ti ismeritek ezeket a gépeket, vagy valamelyiket közülük.
Nekem mindegyikben van azonban valami, amit kicsi furcsálok. Kezdem az elsővel, ami első ránézésre a legjobb ajánlatnak tűnik:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_1000_rr_100
0km-6401353
Ami nekem itt "gyanús" az elsőre az, hogy egy motorban, ami a forgalomba helyezés idejéből következtetve 2009-ben kezdze meg az életét, hogy a fenében van csak kb. 1.000 km.
Miért van rajta fém fékcső?
Ha ráközelítetek, akkor látszik a hátsó gumin, hogy abban bizony még 1.000 km sincs. Nekem gyanús egy kicsit, de lehet, hogy tévedek.
A következő ez lenne, és jelenleg a képek alapján ez nekünk a legszimpatikusabb:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_
1000_rr-6196185
Itt ui. látszik, hogy a tulaj nem akarja eltitkolni pl. hogy járt pályázni a géppel (a gumikból következtetek erre). Egy ismert Honda márkakereskedés adja hozzá a nevét, ami szintén jelent egyfajta biztosítékot. Van hozzá néhány hasznos és szép extra, amit már nem kell megvenni, és adják hozzá a gyári kipufogót is, ami nem mindig szokott így lenni (ki tudja milyen okokból, de az valamiért általában már nem szokott meglenni).
A futásteljesítmény is sokkal hihetőbb, és a leírás szerint végig vezetett szervizkönyve van, tehát az 1.000-es, ill. 6.000-es szervizeken ott volt a motor.
Egy dolog furcsa nekem némileg: mintha nem a gyári lánc lenne rajta. De ilyen alacsony futásteljesítmény mellett, vajon miért cserélték ki? Lehet, hogy más lánckerék van rajta és rövidebb lánc kellett?
A harmadik ez a motor lenne:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_1000_rr_a_fe
kete_lovag-6152754
Ez teljesen korrektnek tűnik. Egy dolog érdekes számomra: azt írják, hogy magyar okmányokkal, ugyanakkor a képeken látszik, hogy szlovák rendszámú a motor
Illetve lenne még ez a Red Baron féle:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_1000_rr-5679
739
Képek alapján tök szép, de se ár, se futásteljesítmény nincs megadva. Bár a Red Baron ha jólt tudom az általa árult gépekre garanciát vállal.
A segítségeteket előre is nagyon köszönöm a magam és a barátom nevében is. Tudom, hogy már késő van, mivel holnap megyünk, de hátha még el tudtok bennünket látni az egyik-másik hasznos inormációval.
Árulnak pl. egy Aprilia RSV4 Factoryt is. Drágább ugyan, de az volt az első favorit. A hirdetésben szerepelt az eladó neve. Egy kis guglizás után kiderült, hogy a motort t.k. amatőr versenyzésre haszsnálta a tulaj, most visszaalakította és eladásra kínálja. Nem is volna ezzel gond, csakhogy a hirdetésben ezt egy sóval sem említi. Így viszont már nem kóser a dolog.
Szóval hátha tudtok valamit ezeknek a Hondáknak az előéletéről, tulajdonosairól.
Tisztában vagyunk azzal, hogy nem új szalonmotort veszünk, de azért az ember szeretné elkerülni a csalódást.
Üdv
Peti
Lehet, hogy igazad van a 600-ast illetően. Valóban nem egy olyan tesztet láttam már, ahol a 600-asokkal gyorsabbak vagy alig lassabbak voltak, mint az ezresekkel. A Hell Ring - ha megépül - a maga 2,6 km hosszával pedig inkább egy kanyargós pálya lesz, ahol a 600 tényleg inkább előny lehet.
Mondjuk egy Fireblade SC59 külsőre nekem jobban tetszik, mint a 600-asok
Ha már a Fireblade-nél tartunk: holnap egy jó barátommal megyünk Pestre megnézni egy párat. Ha a kiszemeltek közül vmelyik rendben lesz, akkor azt meg is vesszük. Jelenleg a Honda Dream-nél lévő példány a legszimpatikusabb. Te ismered esetleg azt a kereskedést? Korrektnek mondhatók?
Annyi furcsa csak nekem azon a motoron, hogy a lánc szerintem nem a gyári rajta (gyárilag nem aranyszínű van szerintem raja), de miért cserél valaki láncot egy olyan motoron, amiben kb. 6.000 km van?
Ha vetnél egy pillantást a hirdetésre, azt megköszönném Mindjárt belinkelem a hozzászólást, amit a CB 1000RR fórumban írtam, abban minden megtalálható.
Üdv
Peti
Es szerintem palyamotornak egy 600-asban gondolkodj majd, nagyobb elvezetet fog nyujtani. A jovo nekem is ez lesz majd szerintem, 1M alatt/korul mar jot lehet kapni, felteni is kevesbe kell.
Ez pedig az volna, hogy a 2014-es vagy 2015-öes szezonra veszek a CB mellé valamilyen használt sportgépet. 2 millió körül már nagyon szép, keveset futott, akár ezres supersportot is lehet kapni (pl. CB 1000RR SC59). Így lenne egy utcai gép, és egy másik elsősorban pályára, de akár utcára, attól függően, hogy mihez lenne kedvem. Micsoda luxus
Amúgy van egy 25 éves öcsém is, akit per pillanat nem igazán érdekel a motorozás, de ki tudja mit hoz a jövő, én is 32 évesen tettem le az A-s jogist. Ha meggondolja magát, akár együtt is mehetnénk. Ő még csak most végzett az egyetemen, tehát egyhamar nemigen venne magának motort.
Szóval ez is egy járható út. Nem szerepel benne ugyan a Ducati, de ennek ellenére ez is elég csábító
Én sem feltétlenül akarok egy darabig motort cserélni (illetve nem is tudok). De ha egyszer eljön az ideje, akkor azért nem rossz, hogy már kipróbáltam több gyártó még több modelljét és van egy kialakult képem arról, hogy mit is szeretnék.
Tulajdonképpen tudom én azt, hogy egy Monster abszolut tudását nézve nem jobb a CB-nél, mégis jobban megérint érzelmileg. Nem tudom pontosan meghatározni miért van ez így. De úgy látszik a Ducai marketing tevékenységét megkajáltam. És még az sem zavar, hogy a Ducati/Rossi kaland csúfos véget ért.
Üdv
Peti
És az sosem észérvek és racionalitás mellett találja meg.
Szerintem.
Én hál égnek megtaláltam.Magamra szabtam.
Most a kihasználása jön évekig.
Didekt nem próbálok ki mást.
Mert jön a vezérhangya és az őrlődés.
Amit nem akarok.
Ebben igazad van, de nekem pont az teszi még érdekesebbé a dolgot, hogy rendesen ki tudok próbálni olyan gépeket, amiket egyébként tuti hogy nem, de ha valahogy mégis, akkor az is kimerülne egy 20 perces próbaútban.
Persze, nem a házi szerpentinen megy az ember, ahol már fejből tudja, hogy melyik kanyar után melyik következik, hol lesz egy keresztborda, hol kavicsfelhordás, hogy egy úthiba, de akkor is fasza kanyargós utakon lehet motorozni 250-300 km-t egy nap.
Tavaly próbáltam a Monster 1100 EVO-t, a Streetfighter 848-at és az F 800R BMW-t. Ezek közül én a Monstert vittem volna haza.
A következő szezonban mindenképpen ki akarok próbálni egy KTM-et (SMT vagy az új Adventure), az új Hypermotardot, a Multistrada-t és az új GS-t, bár utóbbiak inkább csak kíváncsiságból, mert túl drágák nekem.
Továbbá nagyon érdekelne még a Husquarna Nuda és a Triumph Street/Speed Triple is. Egy kis szerencsével pedig lesz Aprilia Tuono V4 is Na, arra nagyon kíváncsi lennék.
Itthon a tesztlehetőségek egyenlőek a nullával, főleg ha nem Pesten él az ember.
Így gyönyörű környezetben, egy kellemes nyaralással egybekötve ki tud az ember számos, akár tök különböző stílusú gépet próbálni.
Akik extrém dolgokra vágynak, azoknak ott volt pl. a Ducati Diavel vagy a BMW K1600 GT is tavaly.
És a saját gépét ettől még kiviheti az ember, a két dolog nem zárja ki egymást egyáltalán. Bár én nem fogom vinni most a sajátomat.
Persze mindenkinek megvannak a prioritásai, így lesznek emberek, akiket ez a lehetőség (mármint a kölcsönzősdi) nem fog megmogatni, mások (mint én) pedig örülnek majd neki
Üdv
Peti
Még ha futóval viszed ki a helyre akkoris.
Egy dolgot elfelejtettem elmondani:
A motorkölcsönzőben lehet készpénzzel és bankkártyáva is fizetni.
De az igazán fontos, amit elfelejtettem, hogy kölcsönzéskor le kell tenni 500 euró kauciót, ez is mehet kp-ben vagy kártyával.
A motorok ui. mind rendelkeznek teljes körű casco biztosítással, így a legnagyobb kár ami az embert anyagilag érheti, az az 500 eurós kaució, tehát akkor sem kell pluszban fizetni semmit, ha akár totálkárosra törné az ember a motort.
A kauciót a motor leadásakor természetesen visszakapod. Én ezt készpénzben vittem magammal, és minden alkalommal odaadtam, majd a nap végén visszakaptam.
Ezt tehát bele kell kalkulálnia annak, aki igénybe szeretné venni ezt a lehetőséget.
Azért azt is elmondanám, hogy a két év alatt egy komolyabb baleset sem volt, személyi sérülés pedig egy sem. Ami volt az is leginkább csak olyan, hogy egyszerűen eldőltek a motorral.
2011-ben, ill. 2012-ben összesen 245.500, ill. 332.500 km-t tettek meg a motorokkal, és mindezt személyi és komolyabb dologi sérülés nélkül!
Az emberek arrafelé nagyon normálisan közlekednek és tényleg az utak is nagyon rendben vannak, tehát ha az ember odafigyel, akkor nagy valószínűséggel épségeben fog visszatérni minden egyes túráról
Én a június elejét terveztem be az idénre, de az időjárástól függően lesz majd a tényleges indulás.
Üdv
Peti
Nos, maga a hely, ahol a kölcsönző található ez lenne:
https://maps.google.com/maps?q...
Ausztriának ezt a részét Landecknek hívják, mivel az ország nyugati csücskéről van szó. A térképen jól látható, hogy Svájc és Olaszország is nagyon közel vannak, tehát könnyen beilleszthetők egy napi túrába.
A kölcsönzőről:
A honlapjuk: http://www.highbike-paznaun.co...
A 2013-as lesz a harmadik szezonjuk. Nyitvatartás mindig június 1-től szeptember 31-ig. A 2013-as évről részletes infók 2013. márciusában kerülnek majd fel.
A dolog különlegessége, hogy ez egy olyan kezdeményezés, amit a dolog kiagyalója együttműködésben néhány euróoai gyártóval valósított meg. Jelenleg a következő márkák masinái próbálhatók ki: BMW, Ducati, KTM, Triumph, ami jövőre bővül a Husquarnaval és előreláthatólag a Piaggio konszernnel, de ez még nem biztos.
A másik lényeges dolog, hogy minden egyes évre vadiúj tesztflottát kapnak, tehát mindig a legaktuálisabb gépek próbálhatók ki.
Ami a motorokat illeti: egy-egy gyártó szinte teljes palettája megtalálható KiVÉVE a superbike-okat, tehát NINCS RC8R, S1000RR vagy Panigale.
A gépeket 8-11 óra között lehet átvenni és 16-19 óra között kell visszaadni. Ha nem érsz vissza este 7-ig, akkor sajnos még egy napot ki kell fizetni. A motorokat teletankolva veszed át és úgy is kell visszaadni (kb. 500 méterre van egy kút).
Az árakról: ha Ischgl-ben, vagy bárhol a Paznauntalban szálltok meg, kaptok egy vendégkártyát (Gästekarte), ami kedvezményre jogosít fel. Azzal a motorok 60 vagy 90 euróba kerülnek egy napra. Egy Monster 1100 EVO, Street Triple R pl. 60 €, de egy R 1200 GS vagy Multistrada már 90.
Mi Mathonban szálltunk meg, ami kb. 5 km-re van a kölcsönzőtől, a szállás 22 €/nap/fő volt reggelivel együtt, tehát egyáltalán nem drága.
Tavaly három napot tudtam csak motorozni, mivel a családdal voltam és nekik lett volna jobb dolguk is, mint engem követni a kocsivak :) Június közepén voltam, az idő szerencsére tök jó volt, nem fáztam, de melegem sem volt, pont optimális.
A benzinárak alacsonyabbak, mint nálunk.
Túrajavaslatot találtok a honlapon bőven. Sőt, a kölcsönzőben elég jó térképet is kapsz ingyen, ami alapján teljesen jól el lehet igazodni.
Az utak nagyon jó minőségűek, folyamatosan takarítják őket, egy felhordással, kővel stb. nem találkoztam. Nyugodtság van és gyönyörű utak és tájak.
Szerintem érdemes június elején menni, mert akkor még nincs túl meleg, nincs nagy forgalom (Austriában és Németországban még javában iskola van).
Szóval nagyjából ennyi, az túaútvonalak közül már magatok is tudtok mazsolázni :) Még egy pár képet töltök fel hamarosan.
Olyan szépen megszerkesztett anyaggal mint Abdul sajnos nem tudok szolgálni Bármi kérdésetek van, nyugodtan tegyétek fel őket.
Üdv
Peti
Az első indexre történő felrakás új számomra, eszembe se jutott volna.
Most, hogy felkerült egy cikk a téli motorozási lehetőségekről, újfent kiemelve, hogy mennyire fasza Szardínia, bizony fáj a szívem, de idén (vagyis 2013-ban) nekem megint Tirol lesz az úticél, ami szintén nagyon jó. Szerintem ma lesz a napja, hogy felteszem nektek ide, amit erről a motortesztelős dologról tudni lehet, érdemes, és egy pár képet, bár azt sajns alig csináltam, mivel inkább csak motoroztam.
Üdv
Peti