Érthető teljesen, és igazad is van. Én sem nagyon akarok már hitelt, de hát lehet, hogy elborul az agyam és valamennyit azért még bevállalak egyszer. De nem szeretném. Ha váltok, akkor úgy, hogy leteszem a pénzt és kész.
Igen, igaz, hogy a Ducati jóval gyengébb (papíron), de hidd el, jól megy az. Nyomatéka legalább annyi van, mint a CB-nek, csak nem olyan pörgős, tehát jóval hamarabb vége van a dalnak.
Ugyanakkor utcán nem pörgeti általában szét a gépet az ember, így a nyomaték az igazán lényeges, nem pedig a csúcsteljesítmény.
Plusz azt sem szabad elfelejteni, hogy a Monster kb. 35 kilóval könnyebb a CB-nél, ami szinte egy fél embernyi súly. Utcán ezért bőven elég a teljesítménye (nekem).
Ugyanakkor a CB összességében jobban van hangolva, értem ez alatt pl. hogy jobb az áttételezése. Tudták, hogy ezzel nem sebességcsúcsokat akarnak majd dönteni, így megfelelően röviden van áttételezve. Ezt a dolgot a Ducatinál elrontották pl., ill. mondjuk úgy, hogy el kellett rontaniuk, hiszen csak így tudták gondolom teljesíteni a zajelőrásokat. Ha jól tudom, akkor van ui. egy mérés, hogy 50 km/h-s sebességnél mérik a zajt 3. fokozatban, és valszeg a Monsternek alacsonyan kellett tartani a fordulatát, hogy ezt teljesítani tudja.
Olyan hosszan van ui. áttételezve, hogy lakott területen - tehát úgy 50-55 km/h körül - nem kívánja a 3. fokozatot sem, országúton, 100 km/h környékén - pedig jobb 5-ben, mint 6-ban menni.
Ez egyébként a Streetfighterre is érvényes, de pl. az F800R BMW is túl hosszan volt szerintem áttételezve.
Életemben nem fogom így váltogatni.
A streettel legalább 4-5 évet és minimum 50e km-t számolok.
Ezért is tolom bele a tuningot.
Mind motorteljesítményben mind futómű/fék/váz és motorozhatóság tekintetében megtaláltam a legjobban fekvő irányt magamnak.
Ha márciusra befejezem az építést ezután csak a minnél tartalmasabb szerpentines világjárásra koncentrálok vele.
Rengeteg tartalék van a gépben és ha felannyit tudok kihozni belőle mint amit tud már boldog leszek.
Fene fog állandó hitelezésen törni magamat meg az eladás/vétel nyűgje.
Hát nem egészen, mert amikor a CB-t vettem, akkor még nem próbáltam az 1100-es Monstert. Sokkal inkább az döntött, hogy a CB-t beragadt darabként 2,6 milláért sikerült megvenni, míg a Ducati több, mint egy millával lett volna több.
Mivel a Cb-hez is kellett banki segítség (konkrétan 1,4 milla), így a Ducati szóba sem jött. Szerencsére a szezon kezdetére lesz annyi pénzem, hogy akár ki is fizethetem majd a még fennmaradó tőketartozásomat. De az majd attól függ, hogy hogyan döntök, tehát hogy váltok-e gépet a 2014-es szezonra vagy pedig meghagyom a CB-t még egy harmadik szezonra is. Ha utóbbi, akkor nem érdemes kifizetnem a hitelt, mert a kamat nagy részét mostanra már úgyis kifizettem.
A 3. variáció - ami függ attól is, hogy megépítik-e a beígért Hell Ringet, mennyit lehet majd rajta motorozni, stb. - pedig az, hogy megtartom a CB-t jó sokáig utcai motornak és 2014-ben veszek egy használt sportgépet 1,5 milla körül, amit elsősorban (vagy akár kizárólag) pályán használnék.
Mindegy, mindez még messze van. Most azt várom nagyon, hogy legyen már legalább március, hogy érezhessem, hogy mindjárt kezdődik a szezon, mert az annyira piszok jó érzés
Ha nem jön közbe semmi, akkor az egyik barátomtól elvileg a jövő héten elviszik az R6-osát. Jelenleg két kiszemelt típus van számára: a Fireblade (2008-tól felfelé) és az R1 (2009-től, a big-bang motoros). Önző módon remélem összejön neki, mert akkor alaposan ki tudnám próbálni vagy az egyiket, vagy a másikat és el tudnám dönteni, hogy egyáltalán szeretnék-e ezres sportmotort vegyes használatra (főleg utca, ill. részben pálya). Árban ui. alig drágább mint pl. egy nagy Monster, technikailag viszont sokkal többet tud, csakhogy ez nem minden.
Azért ne felejtsük el hogy az 1050-es nem mai csóka.............de attól még jól helytáll.
Lásd alpenmaster 3. helyét...............ami lehetne jobb is ha nem nézik a pakolhatóságot és az árat.
Meg a kezelhetőségen. Én a YouTube-on láttam olyan amerikai tesztet ahol a CB kezelhetőségét úgy jellemezték, hogy majdnem a Street szintjén van pedig egy ezres motorról van szó, a Speed sokkal nehézkesebb, a Ducati meg motorikusan egyszerűen harmatgyenge hozzá képest.
Akkor röviden folytatva a Triumph szálat elmondanám, hogy érdekesnek tartom, hogy az új, 2013-as Street Triple-nek majdnem olyan a kipufogója, mint a CB 1000R-nek
Egyébként még életemben nem vezettem Triumphot, és főleg a Street és Speed Triple nagyon tetszenek és egyébként is nagyon jó kis modellpalettával rendelkeznek.
Mondjuk külsőre nekem most ist a Ducati Monster család tetszik a legjobban, elsősorban a 796 és 1100 EVO. Tetszik ezeknek a gépeknek a - V2-es adottságaival fakadó - keskeny, légies és könnyed vonalvezetése. Szerintem ezeknek a géepknek időtlen formájuk van, és az is különlegessé teszi őket, hogy ötvözik a modern technikét a már-már kihalófélben lévő olaj-levegőhűtésű motorokkal, ami által egy van egy kis retro feelingje is ezeknek a gépeknek. Ja, és nagyon könnyűek, hisz teletankolva sem éri el súlyuk a 190 kilót.
Nyáron ugyebár vezettem majdnem egy telkes napon kersztül egy 1100 EVO-t és így egy nap után nem mondhatom, hogy abszolút értelemben véve jobb lenne a CB-nél, de azért van egyfajta varázsa annak a gépnek.
Csak az a baj a Ducatikkal, hogy itthon elég drágák. Vagyis inkább a Honda olcsóbb, mint kint, hiszen míg itthon egy 1100 EVO 3,8 milla, addig egy CB 1000R (mindkét esetben az ABS-szes modellt nézve) "mindössze" 3 millióba kóstál, holott ezeknek az ára Németországban vagy Ausztriában közel azonos.
Szerencsére a hazai Honda importőr árképzése nagyon jónak mondható
Volt egyébként a Tesztmotor.hu oldalon egy összehasonlítás a CB1000R, Speed Triple és 1100 EVO között és mindhárom motor kb. ugyanazt tudta (kakucsi köridőt tekintve is), de mindent összevetve a Honda jött ki győztesként, hasonlóan a múlt havi Superbike-ban megjelent teszthez (csak ott a Speedy mellett a Tuono V4 és a Yamaha FZ1 voltak az ellenfelek).
Ja, jut eszembe: megjött a GoPro kamera, működik, össze tudom kapcsolni az iPhone-nal, de kipróbálni még nem tudtam.
Aki tud beállítási tippekkel szolgálni, azt nagyon megköszönném.
Teljes festés narancsra,egy fékkarkészlet CNC,egy kis plexi,és nemrég beújított hasidomot is felrakom két ünnep közt ha lesz időm.
Két új gumi (bár a hátsó már nálam pihen)
Meg ha találok a spájzban pénzt kinéztem egy arrow dupla dobot.
Csak az mocskosdrága és én sóher vagyok.Inkább egy jó túrára kéne költeni a lét.
Hát te? A CB1000R is érdekel? Vagy itt mindenki mindenhol ott nyomul? Asszem eddig el voltam tájolva. Na mindegy, ami a színvonal általános szintjét illeti, azt tartom, bár tisztelet a kivételnek. Egyébként üdvözlégy körünkben, de tényleg, hogy kerülsz ide?
Azért mert 1-2 egyszerűbb lelkületű beszabadult még ne általánosíts. Ha visszaolvasol a "balhé" előtti pár oldalt (mondjuk nagy élet sosem volt ott) akkor láthatod, hogy semmi baj a kommunikáció színvonalával.
Szerintem - illetve az angolok szerint egyöntetűen - a street jobb motor mint a speed, az egyetlen amin igazán elgondolkodtam mielőtt megvettem a második cb1000r -t az pont a Street Triple volt.
Ugyanakkor utcán nem pörgeti általában szét a gépet az ember, így a nyomaték az igazán lényeges, nem pedig a csúcsteljesítmény.
Plusz azt sem szabad elfelejteni, hogy a Monster kb. 35 kilóval könnyebb a CB-nél, ami szinte egy fél embernyi súly. Utcán ezért bőven elég a teljesítménye (nekem).
Ugyanakkor a CB összességében jobban van hangolva, értem ez alatt pl. hogy jobb az áttételezése. Tudták, hogy ezzel nem sebességcsúcsokat akarnak majd dönteni, így megfelelően röviden van áttételezve. Ezt a dolgot a Ducatinál elrontották pl., ill. mondjuk úgy, hogy el kellett rontaniuk, hiszen csak így tudták gondolom teljesíteni a zajelőrásokat. Ha jól tudom, akkor van ui. egy mérés, hogy 50 km/h-s sebességnél mérik a zajt 3. fokozatban, és valszeg a Monsternek alacsonyan kellett tartani a fordulatát, hogy ezt teljesítani tudja.
Olyan hosszan van ui. áttételezve, hogy lakott területen - tehát úgy 50-55 km/h körül - nem kívánja a 3. fokozatot sem, országúton, 100 km/h környékén - pedig jobb 5-ben, mint 6-ban menni.
Ez egyébként a Streetfighterre is érvényes, de pl. az F800R BMW is túl hosszan volt szerintem áttételezve.
A streettel legalább 4-5 évet és minimum 50e km-t számolok.
Ezért is tolom bele a tuningot.
Mind motorteljesítményben mind futómű/fék/váz és motorozhatóság tekintetében megtaláltam a legjobban fekvő irányt magamnak.
Ha márciusra befejezem az építést ezután csak a minnél tartalmasabb szerpentines világjárásra koncentrálok vele.
Rengeteg tartalék van a gépben és ha felannyit tudok kihozni belőle mint amit tud már boldog leszek.
Fene fog állandó hitelezésen törni magamat meg az eladás/vétel nyűgje.
Mivel a Cb-hez is kellett banki segítség (konkrétan 1,4 milla), így a Ducati szóba sem jött. Szerencsére a szezon kezdetére lesz annyi pénzem, hogy akár ki is fizethetem majd a még fennmaradó tőketartozásomat. De az majd attól függ, hogy hogyan döntök, tehát hogy váltok-e gépet a 2014-es szezonra vagy pedig meghagyom a CB-t még egy harmadik szezonra is. Ha utóbbi, akkor nem érdemes kifizetnem a hitelt, mert a kamat nagy részét mostanra már úgyis kifizettem.
A 3. variáció - ami függ attól is, hogy megépítik-e a beígért Hell Ringet, mennyit lehet majd rajta motorozni, stb. - pedig az, hogy megtartom a CB-t jó sokáig utcai motornak és 2014-ben veszek egy használt sportgépet 1,5 milla körül, amit elsősorban (vagy akár kizárólag) pályán használnék.
Mindegy, mindez még messze van. Most azt várom nagyon, hogy legyen már legalább március, hogy érezhessem, hogy mindjárt kezdődik a szezon, mert az annyira piszok jó érzés
Ha nem jön közbe semmi, akkor az egyik barátomtól elvileg a jövő héten elviszik az R6-osát. Jelenleg két kiszemelt típus van számára: a Fireblade (2008-tól felfelé) és az R1 (2009-től, a big-bang motoros). Önző módon remélem összejön neki, mert akkor alaposan ki tudnám próbálni vagy az egyiket, vagy a másikat és el tudnám dönteni, hogy egyáltalán szeretnék-e ezres sportmotort vegyes használatra (főleg utca, ill. részben pálya). Árban ui. alig drágább mint pl. egy nagy Monster, technikailag viszont sokkal többet tud, csakhogy ez nem minden.
Lásd alpenmaster 3. helyét...............ami lehetne jobb is ha nem nézik a pakolhatóságot és az árat.
Akkor röviden folytatva a Triumph szálat elmondanám, hogy érdekesnek tartom, hogy az új, 2013-as Street Triple-nek majdnem olyan a kipufogója, mint a CB 1000R-nek
Egyébként még életemben nem vezettem Triumphot, és főleg a Street és Speed Triple nagyon tetszenek és egyébként is nagyon jó kis modellpalettával rendelkeznek.
Mondjuk külsőre nekem most ist a Ducati Monster család tetszik a legjobban, elsősorban a 796 és 1100 EVO. Tetszik ezeknek a gépeknek a - V2-es adottságaival fakadó - keskeny, légies és könnyed vonalvezetése. Szerintem ezeknek a géepknek időtlen formájuk van, és az is különlegessé teszi őket, hogy ötvözik a modern technikét a már-már kihalófélben lévő olaj-levegőhűtésű motorokkal, ami által egy van egy kis retro feelingje is ezeknek a gépeknek. Ja, és nagyon könnyűek, hisz teletankolva sem éri el súlyuk a 190 kilót.
Nyáron ugyebár vezettem majdnem egy telkes napon kersztül egy 1100 EVO-t és így egy nap után nem mondhatom, hogy abszolút értelemben véve jobb lenne a CB-nél, de azért van egyfajta varázsa annak a gépnek.
Csak az a baj a Ducatikkal, hogy itthon elég drágák. Vagyis inkább a Honda olcsóbb, mint kint, hiszen míg itthon egy 1100 EVO 3,8 milla, addig egy CB 1000R (mindkét esetben az ABS-szes modellt nézve) "mindössze" 3 millióba kóstál, holott ezeknek az ára Németországban vagy Ausztriában közel azonos.
Szerencsére a hazai Honda importőr árképzése nagyon jónak mondható
Volt egyébként a Tesztmotor.hu oldalon egy összehasonlítás a CB1000R, Speed Triple és 1100 EVO között és mindhárom motor kb. ugyanazt tudta (kakucsi köridőt tekintve is), de mindent összevetve a Honda jött ki győztesként, hasonlóan a múlt havi Superbike-ban megjelent teszthez (csak ott a Speedy mellett a Tuono V4 és a Yamaha FZ1 voltak az ellenfelek).
Ja, jut eszembe: megjött a GoPro kamera, működik, össze tudom kapcsolni az iPhone-nal, de kipróbálni még nem tudtam.
Aki tud beállítási tippekkel szolgálni, azt nagyon megköszönném.
Üdv
Peti
Két új gumi (bár a hátsó már nálam pihen)
Meg ha találok a spájzban pénzt kinéztem egy arrow dupla dobot.
Csak az mocskosdrága és én sóher vagyok.Inkább egy jó túrára kéne költeni a lét.
és ahogy Zoli is mondja....belepofázunk mindenbe.
Ez ilyen sportmotoros dolog.
Még lesz egy két dolog alakítva rajta.
Azóta azért kapott egy kiadós fejlesztést.Megkapta egy Daytona komplett futómű/fékjét meg egy R1 radiális brembo felső munkahengerét.
Úgyhogy jobb mint bármikor.
Bár asszem maradok a 3 hengernél.