Sziasztok,egy hónapja vettem egy 2010 es CB1000RA motort de az eleje negyon gyengének tünik nekem. futómű beállítással kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. 178/95kg vagyok. sportosra szeretetném.
előzőleg horneteim voltak illetve egy kawa de azokat sokkal stabilabbnak éreztem a kanyarokban. meg konkrétan a hornetemen 200 nál elengedtem a gázt és nyíl egyenesen ment ennél n merném elengedni. apró szitálást észlelek már 150nél is főleg ha fúj a szél. első kerék most lett centírozva kormány csapágy cserélve, első teleszkópok 2 éve felujítva.
az előfeszítés elől 7 fordulatot volt kitekerve, most feszítek rajta és bróbálom
Üdv Mindenkinek !
A problémám az lenne, hogy nehezen indul a motorom (2010-es Honda Cbf 1000 Fa).
Korábban már kértem tanácsot ezzel kapcsolatban, de nem sikerült megoldani a problémát, sőt még rosszabb is lett a helyzet. Eleinte az volt a tünet, hogy túl sokáig kellet indítóznom (4-5 mp) mire beindult, mindegy hogy hideg vagy meleg idő volt, most is mindegy. Azóta már egyre gyakrabban fordul elő, hogy már csak második-harmadik próbálkozásra indul be. De továbbra is van úgy, hogy pöccre indul egy hét után és úgy is, hogy egy nap után alig akar beindulni. Teljesen kiszámíthatatlan. Tanácsolták az akku cseréjét, gyertyacserét stb.
Ki lett cserélve az akku (Yuasa), gyertyák, 100-as benzinnel járok, injektorok, szelephézag ellenőrizve de semmi változás sőt romlott is a helyzet. Sőt még a generátor állórész is cserélve lett.
Külföldi fórumokon olvasom, hogy ez nem egyedi hiba ezeknél a motoroknál. Volt már aki találkozott ilyen problémával az 1000-es CBF-el. Azért írok ide is mert a CBR-nél is olvastam, hogy van ilyen jelenség.
Mi lehet még a hiba oka ?
A választ előre is köszönöm : Gábor
nekem a holtszezonban e10-essel állt fél évig és pöccre elindult tavasszal. a honda autók '95 óta kompatibilisek az e10-zel, motorkerékpárra nem találtam infót, de szinte 100%, hogy nem okoz gondot. valszeg más lehet a hang forrása.
Nekem ezzel a motorral nincs, sosem tankoltam E10-est. DE a fiam amikor kezdett motorozni, azt tankolgatott a CBR125-be (2016-injektoros), hát... hosszabb állás után néha nem mindig akart olyan simán indulni. Amióta "rendes" 95-öst tankol, sosem volt gond az indítással, még a téli 3-hónapos állás után is pöccre indul.
Van valakinek valami tapasztalata arról hogy ez az E10-es trutyi benzin árthat a motornak? Amikor kevertem a 100assal furcsa hangokat adott indításkor 😨
Na megvolt a szelephézag ellenőrzés, a kipufogószelepeken kicsit kellett állítani. Gyertyák cserélve, ugyanolyan NGK-kra, amik benne voltak. Olaj, olajszűrőcsere letudva. Injektor szinkron is ellenőrizve, hajszálnyit kellett állítani. Indulhat a szezon. /Na jó, nagypénteken már elindult :) /
Én csak nyáron, melegben használom a gépet, városban sokszor bekapcsol a ventilátor, így én 10w-40-est használok. (Motul 7100) Az aksim 5 éves, ezért én megelőzésként cserélem, tavaly még jól működött, de nem szeretem a meglepetéseket/jártam már pórul...
Javaslom az API SN minősítésű olajakat (márka kb. mindegy), aksi esetén pedig legyen meg a 150 amper. üdv
Milyen olajat használtok a géphez? Szervízmanuál 10w-30asat ír, de ne, hiszem hogy az passzol az igénybevételhez.
Kihalt a fórum? 😲se
Akksi cserével indult a szezon. Miután 5kmt toltam a vasat 3 réteg ruhában, miközben a fél város szarrá röhögte magát rajtam 😄
Szerintem nyilván mindannyiunknak hiányzik, de ebbe a helyzetbe bele kell sajnos törődni, el kell azt tudni fogadni.
Amúgy én télen csak akkor indítom be a motort, ha olyan az idő, hogy legalább 8-10 km-t tudjak vele menni, azaz annyit, hogy a motorolaj is átmelegedjen és a kipufogóban ne maradjon kondenzvíz. Minden más szerintem csak árt neki.
Havonat egyszer rádugom a töltőt és kész :) Semmi gond nem volt eddig szerencsére.
Tegnap pont kihoztam egy kisebb körre (7 fok volt), de egy nakeddel és sem jönnék ki 12 fok alatt ;)
A szélvédelem ilyenkor rohadt sokat számít.
Én holnap ráteszem az akkura a töltőt kicsit. Sosem indítgatom télen, minek? Jó lenne motorozni, de ez nem az az évszak... nem vagyok már gyerek, hogy ne értsem meg 😀
Nagyon fontos kérdéssel fordulok hozzátok! Mindenki véleményére kíváncsi vagyok, aki olvassa most eme felhívást! Állampolgári kötelességetek válaszolni erre a legfőbb problémát feltáró, mindent eldöntő és elsöprő fontosságú kérdésre!
...ti hogy bírjátok motorozás nélkül? Vagy jeges úton is rodeóztok? Lassan egy hónapja lesz hogy utoljára beindítottam... 😢
Ez így igaz.
Bár végülis voltam már azon a vizen,és idén is jutott a szegény ember szardíniája.
Oszt majd ha megöregszem és felhagok a magánzó élettel,mintaalkalmazottként simán jéárhatok még arrafele. 😆
előzőleg horneteim voltak illetve egy kawa de azokat sokkal stabilabbnak éreztem a kanyarokban. meg konkrétan a hornetemen 200 nál elengedtem a gázt és nyíl egyenesen ment ennél n merném elengedni. apró szitálást észlelek már 150nél is főleg ha fúj a szél. első kerék most lett centírozva kormány csapágy cserélve, első teleszkópok 2 éve felujítva.
az előfeszítés elől 7 fordulatot volt kitekerve, most feszítek rajta és bróbálom
A problémám az lenne, hogy nehezen indul a motorom (2010-es Honda Cbf 1000 Fa).
Korábban már kértem tanácsot ezzel kapcsolatban, de nem sikerült megoldani a problémát, sőt még rosszabb is lett a helyzet. Eleinte az volt a tünet, hogy túl sokáig kellet indítóznom (4-5 mp) mire beindult, mindegy hogy hideg vagy meleg idő volt, most is mindegy. Azóta már egyre gyakrabban fordul elő, hogy már csak második-harmadik próbálkozásra indul be. De továbbra is van úgy, hogy pöccre indul egy hét után és úgy is, hogy egy nap után alig akar beindulni. Teljesen kiszámíthatatlan. Tanácsolták az akku cseréjét, gyertyacserét stb.
Ki lett cserélve az akku (Yuasa), gyertyák, 100-as benzinnel járok, injektorok, szelephézag ellenőrizve de semmi változás sőt romlott is a helyzet. Sőt még a generátor állórész is cserélve lett.
Külföldi fórumokon olvasom, hogy ez nem egyedi hiba ezeknél a motoroknál. Volt már aki találkozott ilyen problémával az 1000-es CBF-el. Azért írok ide is mert a CBR-nél is olvastam, hogy van ilyen jelenség.
Mi lehet még a hiba oka ?
A választ előre is köszönöm : Gábor
https://www.kepesmotor.hu/moto...
Ha esetleg valakit erdekelne!?
Javaslom az API SN minősítésű olajakat (márka kb. mindegy), aksi esetén pedig legyen meg a 150 amper. üdv
Kihalt a fórum? 😲se
Akksi cserével indult a szezon. Miután 5kmt toltam a vasat 3 réteg ruhában, miközben a fél város szarrá röhögte magát rajtam 😄
Amúgy én télen csak akkor indítom be a motort, ha olyan az idő, hogy legalább 8-10 km-t tudjak vele menni, azaz annyit, hogy a motorolaj is átmelegedjen és a kipufogóban ne maradjon kondenzvíz. Minden más szerintem csak árt neki.
Havonat egyszer rádugom a töltőt és kész :) Semmi gond nem volt eddig szerencsére.
Tegnap pont kihoztam egy kisebb körre (7 fok volt), de egy nakeddel és sem jönnék ki 12 fok alatt ;)
A szélvédelem ilyenkor rohadt sokat számít.
...ti hogy bírjátok motorozás nélkül? Vagy jeges úton is rodeóztok? Lassan egy hónapja lesz hogy utoljára beindítottam... 😢
Bár végülis voltam már azon a vizen,és idén is jutott a szegény ember szardíniája.
Oszt majd ha megöregszem és felhagok a magánzó élettel,mintaalkalmazottként simán jéárhatok még arrafele. 😆
"mindenki a maga szerencséjének a pogácsa"