Van egy pár összekötő csövem CB900 Hornet-hez. Eredetileg Viper sportkipufogókhoz volt, de szerintem más kipufogópárokkal is össze lehet hozni. Ha netán van már két csöved, csak pont az a 20cm-es darab kell, amivel összehoznád a bekötőcsővel, ideális megoldás lehet. A bekötőcső oldali cső belső átmérője 34mm kb. , ebbe megy bele a bekötőcső, a kipufogó felőli külső átmérője 52mm. A második képet a netről szedtem le, és zöld kerettel bejelöltem melyik részéről van szó, ha valakinek nem lenne tiszta
Szerintem is jó ötlet ez a kölcsönző. A parkolóban felállítanak egy nagy sátorszerűséget, kell egy-két alkalmazott (akik nincsenek is ott állandóan, csak a gépátadáskor, ill. leadáskor), meg még ez-az.
És így tényleg rendesen ki lehet próbálni egy gépet, hiszen egy teljes napot töltesz együtt vele. Mivel Szardínia is egy motoros paradicsom, ott is tök jól mehetne szerintem egy ilyen kölcsönző.
És nekünk is jobb lenne, mert 4-5 ember utazhatna egy autóval és a motorokat sem kellene cűgölni magunkkal.
BTW: Az Arrow kipufogóm már a Vaterán is fenn van. Hátha érdekel vkit, vagy tudtok esetlek valakit, akit érdekelhet:
Én is akartam menni a ringre, de a meleg miatt letettem róla. Most tetettem fel új gumit (Diablo Rosso II) és nem akartam rögtön galyra vágni, mert azért az utcai (sport)gumik nem ilyen igénybevételre valók.
Minden kölcsönözhető motoron casco van. Az önrész legfeljebb 500 €, tehát ennyit kell letenni készpénzben vagy hitelkártya révén. Ezt az összeget a nap végé visszakapod.
Casco és 5 év gari nálam a kulcs... Casco-t már igénybe kellett vennem (na akkor én is lehidaltam a végösszegen ), de egy látogatás a kötelező szervízre nekem kb. annyi, mint a CB-nél, ami elég baráti. Főleg, hogy előtte Megane-om volt, ami aztán "kényeztetett" minden jóval... ahhoz képest megváltás a Toyota minden szempontból.
Lenyúltam, mert jó kis kocsi :) Amúgy jól látod, mert valóban azzal voltunk.
A Streetfighter azért megdobogtatta a szívem, csak nincs közel sem olyan kifinomult, mint a CB. A váltója egyáltalán nem tuti. Össze lehet hozni finom válásokat, de nem mindig sikerül. Sikerült két fokozat között egyszer lyukat is váltanom, pedig szerintem van érzékem a jó sebességváltáshoz. A Hondán sosem váltottam még lyukat és fel is, és le is hangtalanul és rángatásmentesen váltok vele. Egyedül akkor csattan, mikor egyesbe teszem álló helyzetben.
Mivel nagyon tetszik a Ducati kinézete, puritánsága, ezért ha csak rá kéne böknöm egy gépre, valószínű hogy azt választanám. Ugyanakkor - még ha listaárat is nézem - nem köszön vissza az 1,2 millás ártöbblet. Az SF 848 áráért már vadi új, verseny ABS-szel felszerelt Fireblade kapható, ami szerintem minden téren veri azt.
Arra mindenképpen jó volt ez kinti tesztelés, hogy ne kelljen állandóan azon törni a fejem, hogy miként kaparjam össze az anyagiakat egy Duksira. Ennek ellenére továbbra is nagyon tetszenek, de tudom, hogy a saját motorommal bizony nem kell elbújnom mellettük.
És igen, igazad van Zoli, a Speed Triple-t nem kellett volna kihagyni, mert lehet, hogy az a tuti masina :)
Hali, hát bíztam benne, hogy legalább a Streetfighter kicsit jobban megdobogtatja a szívedet, de ezek szerint jó kis motorunk van. Én a KTM SMT 990-et próbáltam ki, iszonyatosan tetszett a tömegeloszlás, az üléspozíció. Nagyon könnyed, de állat motor. Ha sor négy lenne benne (vagy sor három), akkor tuti cserélnék. És jól látom, hogy lenyúltad az Aurisom?
Tegnap voltam gumiztatni és ha már szét volt szedve a gép, visszatettem a gyári dobot, mert optikailag egyszerűen sokkal jobban tetszik, mint bármelyik más dob.
Így eladóvá vált az Arrow Street Thunder (Alu) dobom (lásd előzmény képeit). 2012-es gáyrtás, hibátlan állapot, kb. 500 km-t futhatott, a magyarországi forgalmazótól (Motorline) vettem, eredeti doboz, számla megvannak. 88.200.- volt az ára.
Legyen az ára mondjuk 48e.
Mivel megvan az eredeti doboza megoldható az országos postázás is.
Megvolt a tiroli nyaralás és motorkölcsönzés. A következő motorokkal mentem:
Ducati Streetfighter 848
Ducati Monster 1100 EVO
BMW F 800R
Mindegyik jó volt, mindegyiknek megvolt a varázsa, de őszintén mondom, hogy nem közelítik meg a CB-t, ami minden téren sokkal kifinomultabb. Futóművileg jó volt mind a három, de egyik sem ment úgy, mint a Honda.
Majd még írok részletesebben is. De a borozós esték is majdnem olyan jók voltak, mint a mocizás :)
Ha valaki szinte csak kanyarogni jár, akkor a bal oldal a jobboldali közlekedés miatt mindig jobban használódik, hiszen egyazon útszakaszon járva a bal kanyarokat mindig nagy ívben vesszük, míg a jobbosokat kis ívben (mármint a teljes útszélességhez viszonyítva.
Nem a közepe van elkopva, hanem a szélek, mivel szinte csak kanyarokban megyünk. Ráadásul az eleje jobban van elkopva, mint a hátulja. Elől a bal oldalon már szinte nincs mintázat.
Hát ha nekik ingyen vannak a motorok, akkor tényleg jó kis vállalkozás. Lehet kellene nyitnom egy hasonlót Szardínián...
És a helyedben én kipróbálnám a Multistrada-t a Monster helyett... hátha rákapsz kicsit a túrázásra.
"Hmmm..............a legjobb a saját motor mivel ismeretlen helyen ismeretlen géppel sem a tartalék nélküli motorozás a nyerő."
Ez igaz, de itt nekem inkább az a lényeg, hogy a nyaralást egybe tudom kötni motorozással, ráadásul olyan motorokat tudok kipróbálni, melyekre tényleg kíváncsi vagyok, de itthon nem lenne lehetőségem rá.
Valóban ismeretlen motorral, ismeretlen utakon fogok menni, de mégis csak egy-egy napot tudok a gépekkel együtt tölteni, tökéletes és kanyargós útviszonyok között. Ilyen lehetőség egy normál tesztmotorozás keretében soha nem adódik.
"Nekem sem a legnyerőbb az autópálya de falukon 2x több időt nem szeretek szüttyögni.Ergo legkisebb rossz a pálya.Hidd el kárpótol az élmény utána.Én itthon már ritkábban szaladgálok mert szerintem aránytalan 2-300 km-t menni egy 15 km-es jó szakaszért.Sajnos messze a bükk."
Igazad van, de én kb. 40 perc alatt kint vagyok a Bükkben, és belátható közelségben úgy sincs jobb. Tehát marad ez :)
"Neked még szerintem egy pályagép és pályázás lenne a nyerő."
Megfordult már a fejemben, hogy az egész utcai motorozást hagyni kéne a fenébe. Egyrészt azért, mert az utak egyre rosszabbak és akármilyen jó is a Bükk, azért mégis máshová is vágyódik az ember.
A másik a veszély. Szerintem nagyon veszélyes az utcai motorozás (lásd a legutóbbi lengyel tragédiát), de nekem is volt már olyan helyzet, ami necces volt, gondolok olyanra, hogy ha az a szembejövő kocsi még egy kicsit szűkebben veszi a kanyart, akkor ... Nagyon sok olyan helyzet előfordul a közúton nap mint nap, ahol érzem, hogy ez bizony szarul is elsülhetett volna. Nem kell nagy dolgokra gondolni, de egyszerűen nincs hely ahová kisodródj, kitérj, stb.
Ha az ország másik felében laknék és közel lenne a Hungaroring, a Kakucsring, Euroring, néha esetleg elmenni a Pannóniára vagy a Szlovakiaringre, kihasználva a nyílt napokat, akkor bizony csak ezt csinálnám, mert sokkalta biztonságosabbnak tartom.
A motort nem kellene vizsgáztatni, biztosítani, adót fizetni utána, műszakiztatni, stb.
És fejlődni is sokkal jobban lehet pályán, mert az ember fokozatosan mer és próbál gyorsabban menni. Az utcán mindig ott van a fejemben, hogy mehetnék itt még kicsit gyorsabban, de mi van, ha 5 perce egy kocsi felhordott egy pár kavicsot az útra - tuti bukás. Mi van, ha az erdőből mindjárt kiugrik elém egy róka vagy egy őz, vagy ki tudja mi jöhet még.
Ne értsetek félre, ezek a gondolatok azért nincsenek folyamatosan a fejemben, mikor motorozom, de azért óvatosságra késztetnek. Míg a Bükkben a haverok 170-nel is mennek néha az egyenesekben, addig én 90-100 között, mert a nagyobb sebességet feleslegesen veszélyesnek érzem.
Száz szónak is egy a vége: nem kizárt, hogy veszek majd egy futót és átállok a kizárólagos pályamotorozásra. De biztosan nehéz lene, hogy egy szép napon az ember ne akarjon kigurulni az utcára ... mondjuk a szívemnek oly kedves Bükkbe :)
Tavaly indult ez a "vállalkozás". Úgy tudom, hogy ez egy kooperáció a gyártókkal, minden évben új flottát kapnak.
A választás valóban nem könnyű. Mivel családdal/rokonokkal (akik nem motoroznak) megyek nem csak a motorozásról fog szólni a dolog. Ha az időjárás engedi, akkor három nap motorozás van betervezve.
Amit mindenképpen ki szeretnék próbálni az a Streetfighter 848, a Monster 1100 EVO és a Speed Triple (esetleg annak R változata).
De persze engem is érdekelnének más gépek is, de ez fog beleférni kb.
Persze jobb lenne motoros útitárssal menni, mivel akkor két motort tudnánk minden nap elvinni és egymás között cserélni.
Hmmm..............a legjobb a saját motor mivel ismeretlen helyen ismeretlen géppel sem a tartalék nélküli motorozás a nyerő.
Nekem sem a legnyerőbb az autópálya de falukon 2x több időt nem szeretek szüttyögni.Ergo legkisebb rossz a pálya.Hidd el kárpótol az élmény utána.Én itthon már ritkábban szaladgálok mert szerintem aránytalan 2-300 km-t menni egy 15 km-es jó szakaszért.Sajnos messze a bükk.
És ha jól tévedek egyheti utánfutó bérlés még mindíg olcsóbb mint a komplett nmotorbérlés.
Neked még szerintem egy pályagép és pályázás lenne a nyerő.
Nem is hallottam még ilyen opcióról az osztrákoknál, de nem rossz ötlet. És melyik lesz a kiválasztott modell Peti? Én nehezen tudnék választani, mert kipróbálnám a Streetfightert, a Multistradát és a Diavelt a Ducati közül. BMW-ből a K1300-at, Triumph-ból pedig a Speed Triple és a nagy Explorert. Mondjuk ez így egy hetes kiruccanásra majdnem minden napra más motor.
Van egy pár összekötő csövem CB900 Hornet-hez. Eredetileg Viper sportkipufogókhoz volt, de szerintem más kipufogópárokkal is össze lehet hozni. Ha netán van már két csöved, csak pont az a 20cm-es darab kell, amivel összehoznád a bekötőcsővel, ideális megoldás lehet. A bekötőcső oldali cső belső átmérője 34mm kb. , ebbe megy bele a bekötőcső, a kipufogó felőli külső átmérője 52mm. A második képet a netről szedtem le, és zöld kerettel bejelöltem melyik részéről van szó, ha valakinek nem lenne tiszta
Egy 5-öst szerintem megérnek :)
jedis@freemail.hu