Oké, mondjuk újonnan már nem is nagyon lehet kapni, hiszen azóta már volt BT016, BT016 Pro és a nemrég megjelent S20, melyek - ha a Bridgestone-t vesszük - bizonyára jobbak a BT015-től.
Ahhoz, hogy rendes véleményt alkothassak a BT015-ről, ahhoz valamivel magasabb hőmérséklet kellene, ill. az, hogy egy számomra jól ismert kanyargós úton tudjak egy normálisat menni.
Amúgy képeidet nézve te is hasonló utat jártál be, vagyis én is a 600-as kategória után váltottam az ezresre :)
Ha már gumiról van szó, mi volt (ill. mi) a véleményetek a gyári BT015-ről.
Eddig még nem állt módomban rendesen kanyarogni, de így az első benyomásaim nem rosszak egyáltalán, pedig az idő még eléggé hűvös.
Nekem még csak 300 km van a gépben, így még ráérek kicsit gondolkodni a gumitémán :) Bár be kell vallanom, hogy már törtem kicsit a fejem, hogy mi is kerüljön a CB-re, ha a gyári BT-015 elkopott.
Túl sok tapasztalatom nincs. Az SV-re a gyári Dunlop D220 után Dunlop Qualifier került, amivel nagyon elégedett voltam, de azt csak a D220-hoz tudtam hasonlítani, ami nem egy etalon. A D220 egyébként kb. 11e km-t bírt ki, bár akkor már nagyon kopott volt. A Qualifierben kb. 8e volt, mikor eladtam a gépet és még elment volna egy darabig.
A GSR 600-nál a gyári BT-014 kb. 5,5e-t bírt. Utána Pirelli Angel ST került fel rá, amivel kb. 5,3e-t mentem, míg becseréltem a motort a Hondára. Még rendben volt a gumi, de szerintem 2 ezernél többet már nem ment volna el. Tehát kb. 7,5-8 ezret bírt volna.
Ugyanakkor az Angel ST nekem nagyon bejött, mert hűvösebb időben is jól tapadt és nagyfokú biztonságérzetet adott és nagyon agilis volt vele a gép.
Bár ezek a megítélések kissé csalókák, mert amikor lejött a BT014, akkor az egy kopott gumi volt, majd amikor rákerül az új abroncs, akkor az ember óhatatlanul a kopott gumi nyújtotta érzethez hasonlítja az új gumit. Nehéz tehát ilyenkor megmondani, hogy valóban mennyi tudható be magának a guminak, és mennyi annak, hogy új a gumi.
Az Angellel szerzett tapasztalatom azt mutatja, hogy kanyargós úton használva (Bükk) bizony a sporttúra abroncs sem tart sokkal hosszabb ideig, mint egy utcai sportgumi.
Per pillanat a Conti SportAttack 2 az a gumi, ami felé tandálok. Egyrészt árban is jó, másrészt pedig a legújabb konstrukció, ilyen van az ús S 1000RR-eken, tehát biztosan nem egy rossz választás. Ja, és jól is néz ki.
Csak határhelyzetben és egyenesen csinálta.Döntéskor sosem.Ez vezethető a kemény közepére.És igazából a hőmérséklet növekedésével sem változott.
Érdekes hogy csak hirtelen tövighúzott fékezésnél lassú menetben csinálta.Gyorsban lehetett érezni hogy eddig és netovább.
Pilot power előre és nem lesz gond se a fékezéssel se a tartóssággal.
Na ez szép sztori nem csodálom akkor, hogy PR2 nem lett a szíved csücske...
Én tavasszal biztos ezzel indítok... de majd nagyobb figyelemmel... fékezésekor úgy is kiderül mit fog a gumi... ha el-el enged, akkor tényleg gáz...
Normál azt várnám, hogy gyorsabban melegedjen, ill. előbb elérje a már tapadó üzemi hőmérsékletet...
Ha tényleg egy elkúrt fejlesztés, akkor is csak melegben teszem majd fel, a pályagumit az elsőre... ha nem tud felmelegedni, úgy is csak lemorzsolódna...
Kösz az infót... jobb félni, és próbálgatni... mint vakon megbízni... Bár hangsúlyozom, nagyot csalódnék a Michelinben... gyanítom, más túra gumik is hasonlóképpen viselkednek...
Az új Dunlopokat nem ismerem... a Z4 egy nagy rakás szar (csúszik is, kopik is) ,a Z6 jobban tapad, de lényegesen kevesebbet futott mint a Pilot Road... a Pirelli ugyanaz mint Metzeller...
A Bridgestone BT020-asa szintén túl bakelit gumi... BT15 5ezret bír hátul... aztán hogy az új túra gumik mit tudnak? Próbálni kellene
Hát...........volt pár majdnem pofáraesés.Meg eccer beestem egy rendőrautó elé fél tigrisbukfencben.
Na azóta eladtam a gépet és nem volt ilyen para.
Ergo előre ilyen soha.
Hátul egy 10e után még akkora árok volt mint a grand kanyon.Egy 5e még maradt benne simán.Semmi gond nem volt vele.
De ez egy SV 650 volt.Így erősebben gyanítom kevesebbet megy el.
Gondolom, te már tapasztaltad... hát nagyot csalódnék ha így lenne, ha így lesz
Van még egy új garnitúra Pilot Race gumim, 2007-es Dot számmal... amúgy is illene már elhasználni... felteszem az elsőre... a hátsókat meg cserélgetem majd...
Az első, mindig sportgumi volt... rennsport, supercorsa, pilot race...
De még pályára is felmentem... ZX10R Pilot Road hátsógumival
Rohadt lassú voltam... de élveztem ahogy kigyorsításoknál elforog szép egyenletesen, nem hirtelen mint a pályagumik...
Ja most jut eszembe... volt egy 2006-os FZ1-esem, még gyári első szerelésű Pilot Road gumikkal... 2011-ben volt nálam a motor 14ekm-el... de úgy sem volt gáz (pedig 6éves gumi volt) és az első kopottabb volt mint a hátsó! De ez már megszokott a mai gumiknál...
10 éve még, az elsőt, két hátsó után kellett cserélni... ma már más a koncepció...
Szia, mi innen: sportsmart
Ez a német ebay és az eladónak 100%-os a visszaigazolása, fizetés meg paypal vagy banki utalás.
Várd meg amíg megérkezik hozzánk, tájékoztatunk a minőségről és leszállításról.
Ha a hosszú élettartam számít elsősorban, tisztességes tapadás mellett, akkor a Michelin Pilot Road 2 jó választás szerintem...
Nekem ilyen van fent... de még nem mentem vele (10km-t gurultam a múlt hétvégén)
Régebben Pilot Road gumiban kellemesen csalódtam... kevésbé kopott, és jobban tapadt, mint amire számítottam...
Sport 1000-es motorra vettem, csak hátsót, a túrázásokra... 6ekm aztán átszereltem a következő motorra ott is 6ekm... aztán eladtam egy barátomnak (750-esre 180-as kellett) beletett ő is 6-ot, és még ő is tovább adta! (ez így volt!)
A Pilot Road 2 több komponensű, így bízom benne, ha tudja a Pilot Road teljesítményét hozni, akkor már elégedett leszek
Annyi plusz infó, hogy a cimborámmal épp ma rendeltem meg a Sportsmart szettet. Itthon tavaly sem volt olcsó (80ezer akcióban), de idén már 94 alatt nem lehet kapni... Így mi Németországból rendeltünk, 240 EUR a szett, plusz 14 EUR a kiszállítás (ez feleződött). Azaz 71ezerben megállt a vége.
Szia, nálam volt egy kis gebasz az első fogaskeréknél, ezért volt a csere 19ezernél. De a jelek szerint ebben peches voltam, bőven bírta volna még a lánc. Anno a GSR-nél 23ezernél kellett cserélnem.
Gumi ügyben én Dunlop Qualifier RR-re esküdtem régen (BT14, BT16 és sima Qualifier tapasztalattal még), de mostanra a Dunlop Sportsmart vált be a legjobban.
Nálam a gyári BT15 5500-kmt bírt ki hátul, aztán az első Sportsmart 6000-et hátul (ebben volt 2000km szardíniai csapatás, ahol a többiek ledaráltak egy-egy garnítura gumit - M3 és PilotSport - , nekem még bőven maradt...). Most is Sportsmart van, 8000km van benne és még simán van benne pár ezer. Iszonyatosan tapad, nagyon hamar felmelegszik (sokkal-sokkal jobban, mint pl. a BT16) és tartósabb is a többi hasonló típusnál.
Ezek a km-ek minden körülmények között jöttek létre (munkába járás, hazai kis túra, külföldi nagy túra, Hungaroring stb.).
A lánc ég nem, de a gumi az elfogyni látszik.
A gyári Bridgestone után Metzeler Z6-ra váltottam, de a hátsó 7000-t, az elsó meg 12e-nél elfogy. Anno a Z1000-en messze többet bírtak.
Mit ajánlotok ami tapad is, tart is:
Én a Michelin Pilot Road 3-on gondolkodom...
Sziasztok, köszi mindenkinek a javaslatokat és tapasztalatokat, végre kicsit felpörgött a topic.
Átgondolva a dolgot maradt az eredeti áttételezés, mert most úgy érzem így jó ahogy van, a GSR-nél egy kis plusz érzet nyomatékra jó volt, de itt erre (még) nincs szükség, meg engem inkább zavar ha emelkedik az eleje, nem az hoz még nagyobb lázba.
És igen Folk, lényegében a hátsó ülésen kívül mindenben jobb a CB a GSR-től, dehát ezért is cseréltünk.
Mondjuk én még nagyon újonc vagyok, ami a CB 1000R-t illeti, hiszen mindössze 300 km-t mentem eddig vele.
Ugyanakkor úgy érzem, hogy ezt a mocit már felesleges lenne rövidebbre áttételezni, hiszen így is nagyon jól megy és a fokozatok kiosztása is nagyon jól el van találva.
Ártani mondjuk biztosan nem ártasz vele, de tényleg nem tudom, hogy mennyi hasznot hozhat. Az is kérdéses, hogy hogyan adná ki magát a lánchossz. Mert lehet, hogy az eredeti lánchosszt egy szemmel meg kell majd rövidíteni.
Amúgy olvastam a GSR topicban, hogy 18e körül van a gépedben és most kellett először állítani a láncfeszességen. Azért az nem semmi, mert általában kétszer-háromszor is után kell állítani ekkora futásteljesítmény esetén, legalábbis nekem ez az eddigi tapasztalatom.
Egyébként nagyon tetszik a Honda, számos tekintetben jobb nekem, mint a GSR, amit szintén szerettem.
Ott az a bizonyos nyomaték, finomabb a gázreakció, kényelmesebb (jóval aktívabb az üléspóz - legalábbis nekem), feszesebb, több tartalékkal rendelkező futómű, jóval kezesebb és fordulékonyabb, jobb fékek.
A GSR is jó kis gép volt, de a CB szinte minden tekintetben jobb tőle.
Ahhoz, hogy rendes véleményt alkothassak a BT015-ről, ahhoz valamivel magasabb hőmérséklet kellene, ill. az, hogy egy számomra jól ismert kanyargós úton tudjak egy normálisat menni.
Amúgy képeidet nézve te is hasonló utat jártál be, vagyis én is a 600-as kategória után váltottam az ezresre :)
Üdv
Peti