Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Olvasgatom, olvasgatom, de most már írok is a fórumra! :-) Éppen ma tettem el a paripát (mosás, aksi ki, hátsó kiemelő, ponyva). Már most hiányzik... Tisztogatás közben felelevenítettem az idei gurulásokat, jókedélyűen elmosolyodtam és már most érzem, hogy elképesztően fog hiányozni a télen. Azon hozzászólókat, akik cáfolják a CB hosszútávú motorozhatóságát, ezúton szeretném állításukban megingatni. Jobb időben a munkába járástól, egészen a 1000-1500 km-es túrákig mindenre használtam a CB-met. Immáron 23500 km-t sikerült beletekernem 2 szezon alatt. Szerencsésnek mondhatom magamat, mivel a Honda szinte teljes palettáját kipróbálhattam, túra és szuper sport (Deauville; VFR 800,1200; CB600 Hornet; CBF600r; CBF1000r; CBR1000RR Repsol......) kategóriákban, de a CB1000RA-nál kezesebb, ugyanakkor nyomatékos motort nem igazán sikerült megülnöm. Sőt a motorom erejét még egy Dynojet Commander is segíti – nyitott karbon Akrapovic rendszerrel. A létező legjobb választás (szerintem). Karakterisztikájában azért az RR durvább, ami nem csoda a 180 lóerejével, de városban és a hegyi szerpentineken kevesek vannak, akik kimotorozzák, inkább csak divat, mint valós érték! (bár én is sznob vagyok és marhára kéne egy…). A fórumban szóba került a VFR1200-as. Nekem inkább csalódás volt, mint csoda. Mind a váltós, mind az automatával mentem, de egyik sem hozott lázba. Bár ha választani kell, akkor persze váltós. (lehet kell még öregednem 10-15 évet hozzá, másnak és más célra gyártották. Strandra sem megyünk szmokingba…) A dobozolhatósága 5-ös, a gyorsulása 2/3-ad, a futóműve 4-es, a szélvédelme 5-ös, mondjuk a CB után mindegyik az...! Számomra a motorvásárlásnál fontos volt a tárolási lehetőség, még, ha csekély is a lehetőség, így egy GIVI dobozgarnitúra segíti a tárgyak elhelyezését, de 3-5napos túráknál nekem ez is bőven elég. Többre se idő-se money…! Előre is gratulálok Folkmusic-nak a leendő paripájához (vigyázzon rá, mert ez tényleg nagyon megy… ). Remélem, hogy jövőre összejön a fórumbéli társaságból jó pár ember és nem csak Abdul-lal rójuk majd a kilométereket a hosszú és hideg tél után, hanem jó néhány CB-vel képezünk majd forgalmi akadályt. Üdv,
Hali!

Jó hallani, hogy 18e alatt nem volt vele semmi probléma.

Úgy várom már, hogy itthon legyen a motor Szerintem a jövő hét folyamán meglesz a forgalomba helyezés, azután pedig el is hozhatom majd. Már csak abban reménykedem, hogy az időjárás nem húzza keresztül számításaimat (hó, eső, jeges út, stb.), mert semmiképpen sem szeretnék a hazaszállításnál kockáztatni. Én Miskolchoz közel lakom, így elég hosszú útról van szó, de azért szerencsére végig autópályán mehetek :)
Szerintem tudom melyik motorról és melyik kereskedésről van szó . Kipufogót pedig lehet idővel lecseréled, amikor hiányolni fogod a hangját. Szerviz itt is 6ezrenként van, különleges instrukció nincs a motorhoz, használd sokat!
Nekem a 18ezer alatt annyi problémám akadt, hogy a farokidom 3D-s CB1000R matricája lejött... kezes motor nagyon, izmosabbnak fog tűnni a GSR után, de ez leginkább csak a nyomaték miatt van.
Üdv
Szia!

Igen, leginkább a Speed Triple, ill. a Monster 1100 EVO vonzott, ugyanakkor a CB 1000R is ott volt mindig a kiszemeltek között. Számtalan összehasonlító tesztben simán helytállt a kategóriatársakkal szemben, sőt sokszor nyertesként jött ki.
Külföldön ráadásul szinte teljesen azonos árszintet is képvisel a két feljebb említett motorral.

Itthon azonban a Speedy és a Monster is 3,5 millióba kerülnek, míg a CB-t közel egy millával olcsóbban sikerült megszerezni, ami igen nyomós érv volt :)

Egyébként egy 2010-es gyártású metálszürke, ABS-szes modellről van szó. Kapok még hozzá egy színre fújt Ermax üléstakarót, ill. egy színre fújt Ermax alsó idomot (ami a segédváz alatti részt takarja a hátsó kerék fellett). Ezek az "extrák" már rajta vannak, mivel a kereskedő Ermax és Akrapovic forgalmazó is, így a szalonban lévő motorokra fel van szerelve az ilyen-olyan extra.

Van/volt rajta egy Akra dob is, de azt nem kértem, mert még kedvezménnyel is meghaladja a jelenlegi keretemet, hiszen már így is teljesen kiköltekeztem
Hangilag biztos fasza, de ezen a Hondán, ill. a Fireblade-en is formára pont a gyári kipufogó tetszik a legjobban, mert úgymond szerves részét képezi a motornak. Így ez visszakerül rá.

Holnap megyek a kereskedésbe aláírni a papírokat és akkor megpróbálok csinálni pár normális képet. Múltkor már csináltam, de olyan szűken állnak benn a gépek, hogy nem tudtam normálisan lekapni.

Egyébkén biztos vagyok benne, hogy nagyon szeretni fogom ezt a motort

Abdul, ha - mint a CB jó ismerője - tudsz mondani valami fontos, hasznos tanácsot, tudnivalót a mocival kapcsolatosan, akkor annak nagyon örülnék.
Elfelejtettem pl. megkérdezni, hogy milyen gyakran kell szervizbe hordani, mert a netről letöltött kézikönyv szerint 12 ezres olajcsere periódusok vannak, de valahol mintha azt olvastam volna, hogy 6 ezrenként be kell vinni a szervizbe átvizsgálás céljából.

Üdv

Peti
Menjmáááá... Mintha valami "izgalmasabb" motort kerestél volna. Szín, felszereltség?

Ja, és elég nagy a csend itt, remélem legalább annyi élménnyel gazdagodott mindenki idén, mint én
2011 a CB1000R-rel
Sziasztok!

Hamarosan új taggal bővül a CB 1000R tulajok tábora :) A jövő hét végére talán már forgalomba is lesz helyezve a moci, egy új, 2010-es gyártású CB 1000 R ABS. Egy Suzuki GSR 600-ról váltok erre a típusra és nagyon várom már, hogy itthon legyen.
Ha az idő nem tol ki velem, akkor még karácsony előtt haza tudom hozni.

Így követem Abdul fórumtársat, hiszen ő is GSR-ről ült át CB 1000R-re.

Amint megvan a gép, felteszek pár képet is.

Üdv

Peti
Köszönöm neked is hasonlókat kivánok!ja és nagyon igényesen megcsináltad a hondát örülök neki legalább már ezekre nem kell költeni.
Gratulálok hozzá jól választottál és jót választottál!
Én voltam az első gazdája nagyon vigyáztam rá csak hosszba túrákra nem mertem vele belevágni és ezért vettem egy BMW K1200S-t és hát két motor manapság túlzás.
Sok balesetmentes Km-t!
Most vettem 1-hónapja cb1000ra ez az ötödik mocim még nem mentem vele sokat de azt már érzem hogy ez egy bika kis kecske!
Tudnátok esetleg nekem küldeni képet a motor faráról? Nem akarom elkapkodni a döntést, előttem áll az egész tél. whileing@mailbox.hu
Hali, igaz nem vagyok JE, de azért megosztom, amit tudok. Az enyém Logitech, de a kis index ehhez is kell (vagy lemondasz az ülés alatti kis tárolóról, mert a kulcs nem fér be, ha marad a nagy gyári). Nézelődj itt is:
http://www.jesterstrickbits.co...
Szia---az enyém Valter Moto termek
http://www.vcomponents.it/bike...

a magyar disztribútor 3 hónapos szállításra vállalta volna,
ezért én Hollandiából rendeltem meg és még a postaköltséggel együtt is olcsóbb volt és kb. 1 hét alatt meg is kaptam (de hitelkártyával tudod csak megvenni). Szükséged lesz mini indexekre mert a sztenderd túl nagy - én ezt is külföldről rendeltem (anglia) mert lényegesen olcsóbb. Ha a weboldalakkal kapcsolatban tudok segíteni csak szólj.
Sziasztok fórumosok! Én is CB1000R tulaj vagyok, és a rendszámtartómmal nem igazan vagyok megelégedve. Elsősorban Johnny English-hez szólna kérdésem. Úgy szeretném megoldani ahogy Johnny, neked van, a régi indexeket akarom visszatenni a kis rendszámtartóhoz. Légy szíves mond meg nekem hogy hogy oldottad meg( milyen alkatrészekkel ).
Üdv: Viktor
Legalább pörög kicsit a topic.
Egyértelműen a normál változatot, nem kerestem az automata váltókat se motoron, se autón.
Tapasztalat? Meglepő módon nagyon nagyon könnyen megszokható volt, hogy se kuplung kar, se váltó. Igaz csak a sima (nem sport) állásban mentem és a +/- fokozatváltó gombokkal se bajlódtam. Nem volt erőteljes rángatás, tényleg ügyesen összehozták ezt a Hondánál, de mégsem az én világom.
Sejtettem, hogy így lesz
Hát igen, (sok egyéb mellett) a nagyobb tempóknál van lényeges - egyértelműen érezhető - különbség a "kisebb" motorok és a "komoly" sporttúra motorok között... Ahol egyik elkezd "gyengélkedni" (értem ezt főképp menettulajdonság, stabilitás terén), a másik onnan kezd élni. Asszonynak is mutasd meg, és sinen a dolog
Milyen volt az automata? Azt választanád, vagy az "ósdi" kuplungost? (jó, tudjuk ez nem VFR topic, nem is akarom sokáig ragozni, de hátha többünket is érdekel...)
Jövő vasárnapra 18 fokot mondanak... Akkorra valami szolídabb gurulás? Bár én ma is motoroztam délelőtt, imádom a markolatfűtést.
Üdv, na ma amíg tartott a 18ezres szerviz, kipróbáltam (igaz csak az automata volt elérhető) a VFR 1200-at. Hát arra jó volt, hogy rájöjjek mindkét motor kell...
A CB nagyon kis pimasz mindenes (munka, szerpentin, Hungaroring), rosszalkodós motor, de nagyobb túrára a VFR kellene. A 2/A-n kicsit meghúztuk és 180-nál sem éreztem semmit a légáramlatból, a világ végére el lehetne menni vele. Viszont városban az üléspozíció (kormány) már fárasztóbb, a súlyt is lehet érezni. A fékei meg brutálisan jók. Előrébb nem jutottam a döntésben, de a lottót ma feladtam.
Illetve egy újabb szép verzióval jöttek ki Wilkerék, bocs a rossz képminőségért.
Hello Abdul,
Nos ez esetben (utas-csomagok...) nem kérdés...
De ha teheted, tarsd meg a CB-t is, úgy teljes a boldogság :)
(Annak idején - mielőtt elkezdtem "nagymotorral" motorozni, megkérdeztem Édes feleségemet :) (tényleg az, na...), szeretne-e utasként motorozni. Azt felelte - Igen. Így lett akkor XX. Ez 12 éve volt, (nem akkor kezdtem motorozni, de "nagy mocira" nem volt jogsim azelőtt), szóval azóta minden tavasszal Ő mondja előbb: "De jó, süt a nap, lassan lehet MOTOROZNI" :) Azóta nem voltunk kocsival sem nyaralni, sem egyéb "kiruccanáson"...)
A CB-t 2008-ban (megjelenéskor) vettem, pont azért, hogy a "hétköznapi egyszemélyes szaladgálástól" (értem ezalatt főképp a munkába járást - ügyintézést...) megkíméljem a "többre hivatott túramotort". Nem bántam, meg! Imádom! De ha hosszabb távról van szó, automatikusan a másikat tolom ki...
(Aki most arra gondol ,hogy könnyű nekem.... ne gondolja, mert ezeken az "ereklyéken" - na meg az Édes feleségemen - kívül nem igazán van említésre méltó vagyonom...)
Koszonom, hasznos volt, ki kell probalnom mar nagyon az biztos..
Igazabol csak az asszony panaszkodik (na jo, fel sem ul ra ) a CB1000R-re, gondoltam, ha legalabb annyira jo a VFR csak meg csomag es utas is kenyelmesen elfer akkor erdemes a cseren gondolkodni. Vagy nincs csere hanem vonohorog es utanfuto...
Imadom a mostanit es nem szivesen valnek meg tole...
Hello, bár régen szóltam hozzá bármihez, (hagyom a fiatalokat érvényesülni :) ), de ez a kérdés nekem (is) szól - és azért figyellek Titeket minden nap! :)
Én kipróbáltam a VFR1200 -t (ZZR1400 helyett kerestem utódot tavaly...).
Ugyanazzal kezdem, mint régen - amikor a CB1000R -t és az Aprilia Tuonot "hasonlítottam össze" - , hogy saját szubjektív véleményemet írom le, ami nélkülöz mindenféle szakmai hozzáértést, és ne jelentsen senkinek kiindulási alapot...
Szerintem nem mindegy - nagyon nem mindegy! -, hogy milyen motoron "ültél" (úgy értem használtad sokat) az előtt, mielőtt bármelyik újat kiszemelted. A CB1000R és a VFR1200 között nagyon nehéz lenne párhuzamot vonni, így összehasonlítani is. Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy(a CB1000R-en kívül - ami a kedvencem :) ) - hasonló kategóriájú (XX, ZZR1400) gépeket is nyúzok(-tam), így van összehasonlítási alapom.
(VFR1200 tesztkör: Karasna - Esztergom oda-vissza.) A történethez hozzá tartozik, hogy a gyári - elekromos szeleppel rendelkező - kiput lecserélték egy Akra - szelep nélküli - kipura, ami valószínűleg nem tett jót a motor karakterisztikájának, viszont jót tett a hangnak :)
Szóval: "alul" csak rezgett, hörgött, nem igen akart húzni, igényelte a fordulatszámot... Ami viszont sokkal jobban zavart, az a "felegyenesedési hajlam" amit a kanyarban töténő esetleges belefékezéskor (néha muszáj, főleg ismeretlen terepen...) mutatkozott. Előző motorjaimon nem éreztem ilyet, sőt, ahogyan fogytak a kanyarok, egyre jobban zavart, és egyre bizonytalanabbá tett...
Az erő hiánya "alul" valószínűleg (és mások elmondása szint is) a kipuf miatt volt, (de hát én is ezzel kezdtem volna vásárlás után :) ...), a felegyenesedési hajlam lehet, hogy a rossz vezetési stílusom miatt...(?) Nem akarom túl hosszúra nyújtani, a lényeg, hogy nekem picit csalódás volt (XX és ZZR után).
CB1000R vs VFR1200: a kényelem-konfort nyilván nem egy szinten van. Ezt lehet érteni magára az ülésre, üléspozícióra, pakolásra (mindezek főleg utassal!)... Véleményem szerint a CB1000R egy remek (ultraszuper :) ) "városi" (na jó, középtávú) "egyszemélyes" vas, viszont hosszabb túrákra - főleg utassal, és a leírtak ellenére is - biztosan a VFR-t választanám. (már amennyiben nem lenne új 2012-es ZZR1400 :) )
Ha nem most vasárnap (max. 12 fok, de verőfényes napsütés mondjuk), akkor ok!

Más... próbált már valaki VFR1200-t?... Vélemény, tapasztalat?
Vasárnap
Ki volt az a fehér bátor ma a BAH-nál délelőtt, akinek a hideg és eső se számít csak a motorozás? (hátsó üléstakaró is volt a motoron)

Közös gurulást (mondjuk Duna-kanyar kör) támogatom, szerintem idén még lesz rá alkalom. Plusz egy fehéret, egy bordót és egy Repsol színűt tudnék mozgósítani szerintem.
Én ma jártam arra, de egyszer legalább gurulhatnánk egy irányba is mi Honda CB 1000 R-esek. Legalább egy rövidet, hogy megismerjük egymást.
Üdv, Page